Uncategorized

رواية عشقت معاق الفصل الثاني عشر 12 بقلم نادين محمد

 رواية عشقت معاق الفصل الثاني عشر 12 بقلم نادين محمد

رواية عشقت معاق الفصل الثاني عشر 12 بقلم نادين محمد

رواية عشقت معاق الفصل الثاني عشر 12 بقلم نادين محمد

شخص من بعيد:رجعتي ليا تاني يابطتي…
ماسه بصت ناحيه واتصدمت…لما لقت سليم واقف بيضحك بسخريه
ماسه بزعيق:ياحقيير
سليم:تؤ تؤ تؤ تؤ اي في اي…عيب كده ده احنا حبايب حتي
ماسه:ابعد عني..!!
سليم ضحك ضحكه سخريه ومسكها من شعرها
سليم:انتي فاكره انك كده هتخوفيني يعني…بت ده انا سليم المنشاوي..فاهمه.يعني اي… يعني مش بت زيك اللي هتعمل معايا كده..عارفه بقا انا مين..بتسأليني.السؤال ده.كتير مش كده ورماها عالأرض..انا تبع سلمي بتاعت عمر..فاكراها مش كده…اللي كنتي هتموتي بسببها…ياحرام بجد زعلتيني…كويس انك مموتيش كويس كويس
وهي قاعده.عالارض تعيط بس
سليم مسكها من شعرها تاني وضربها بالقلم 
ماسه بصريخ:كفاااااااايههههه
سليم مسكها من شعرها تاني وضربها فبطنها..وسابها وقعد كمل فيها ضرب لحد ما فقدت الوعي..
ضربها فبطنها برجله تاني وسابها وطلع..
(عند عمر)
نادين بزعيق:ازاي قالكم انه قريبنا..ازاي ياشويه.بهايم ازاي
البواب:والله يااستاذه قال انه صاحب عمر بيه..ودخل وبعد كده.طلع بملايه وقالنا أنه العامود هيجيب واحد غيره
نادين:اه اه ياشويه غباء اه..وانتو بكل غباء صدقتوه..شكله اي الزفت ده 
البواب:شكله اسمراني…وعيونه بني غريبه كده..وشعره متنعكش شويه
علياء:تعالي نشوفه فالكاميرات
نادين:احنا لازم نبلغ عمر انها مخطوفه طبعا.. 
علياء:عمر تعبان كفايه عليه
نادين: طب هنعمل اي..عمر اصلا مش بيطقيها يعني مش هيتهز فيه شعرايه…اصبري ورنت علي عمر 
نادين:عمر…الحقني
عمر:في اي
نادين:ماسه مخطوفه…
عمر بصدمه:نعم!!!!
ادم:في اي
عمر:ماسه مخطوفه…تسنييييم
تسنيم: نعم يا فندم
عمر:الغي كل اجتماعات النهارده ماشي
تسنيم:تحت امرك يا استاذ عمر وطلعت بره
عمر:يلا
عمر نزل تحت وبفكركم(عمر مصاب بشلل فرجله ياجماعه عشان الناس اللي بتتوه مني)
نزلو تحت وراحو القصر بسرعه
“بعد شويه فالقصر”
عمر بغضب:حتي الكاميرات كانت معطله…
ادم:مين اللي يعمل كده.ماسه معندهاش اعداء باين يعني
علياء:معرفش…بس البواب قال انه عيونه بني غريبه واسمراني وشعره منعكش
ادم:اسمراني وعيونه بني وشعره منعكش…بقا كده يا*****…بدأنا الحرب يا***(هتعرفو بعدين????????) 
(عند ماسه”تاني يوم الصبح”)
ماسه صحيت لقت سليم قاعد قصادها بيلعب فشعرها…اتخضت وبعدت عنه بسرعه..
سليم قربها منه تاني وبدا يلعب فشعرها برضو
ماسه بعياط:اب…ابعد عني بقا ارجوك…ان…انت…لي بتعمل فيا كده
سليم بهدوء:هشششش..اسكتي 
عيطت وهو بنفس الثبات الإنفعالي بيلعب بشعرها برضو
ماسه:م…متلمسنيش
سليم:وانا المسك دلوقتي ليه..ماا بليل هتبقي حلالي..
ماسه بصدمه:نعم!!!!
سليم:هششش بقا…اسكتي خالص انتي دلوقتي..هممم…مش هلمسك حفاظاً علي مراتي…انما انا اقدر المسك دلوقتي برضو…اي رايك مأجلهاش..
ماسه بعياط:لااااا والنبي لا لا عشان خاطري
سليم:متخافيش…بليل هعملك…
ماسه بصريخ:انا بكرهك…بكرهكك وبكره نفسييي…بكرهك وبكره اليوم اللي شوفتك فيه..يارتني كنت اتجوزت عمر كان ارحملي منك ياحقيير
سليم:هشششش بس بس.. اعملي حسابك الساعه تمانيه تكوني جاهزه..في ست هتجيلك تلبسك…هتكوني عروستي بليل ياقمر وسابها وخرج    
وهي قعدت تعيط كالعاده 
(عند عمر)
رنا بعياط:يع…يعني ماسه اتخطفت 
ادم: ايوه
رنا عيطت اكتر عشان ماسه..صحبتها من الطفوله ومامتها ماتت واتخطفت وحصلها حجات كتير… ادم بصلها بحزن لسه بتعيط… راح جمبها وخدها فحضنه وقعد يهديها
ادم بحنيه:هششش…اهدي بس اهدي…ماسه كويسه دلوقتي ومتخافيش هنلاقيها..اهدي بس وقعد يلمس علي شعرها 
عمر:ربنا يستر
ادم: يارب….. بس لازم******
عمر بصدمه:نعم…انت اتجننت يا ادم ولا اي 
(عند ماسه”بليل”)
دخلت عليها ست كبيره وهي قاعده..ست باين عليها طيبه يعني
ماسه:ان..انتي مين
الست:انا الست سليم بيه قالي اجي اجهزك
ماسه بتوسل: ارجوكي خرجيني من هنا..ارجوكي انا زي بنتك
الست بأسف:غصب عني والله يابنتي..كان نفسي والله بس البيت متشدد بحراسة كامله..كان نفسي والله يا حبيبتي
فكتها ولبستها فستان براحه خالص وماسه كل ده وهي تايهه فحته تانيه خالص..مش مصدقه انها هتتجوز والانسان اللي بتكرهه ومش قادره تعمل حاجه…
الست:خلصنا ياحبيبتي… يلا نطلع 
ماسه مش بترد فحته تانيه خالص
الست مسكت.ايديها وطلعتها بره 
سليم:اممم… قمر طبعا..شكرا ليكي ياحسناء
حسناء(الست): العفو يابيه
سليم قرب من ماسه ورفعلها وشها وباسها قدام الناس 
هي.طبعا تايهه بس كلو الا كده وقامت زقته جامد قدامهم برضو(والله انك كفو) 
سليم مهتمش طبعا يعني مفيش حد فكتب الكتاب البائس ده غير اللي بيشتغلو عنده بس مع ذلك مسك ايدها جامد وضغط عليها وراح عند الشيخ المأذون ده 
سليم:يلا ياشيخنا اكتب
الشيخ كان لسه هيبدأ قاطعهم صوت قوي من بعيد
=ازاي تتجوز وهي متجوزه ياشيخنا..؟!!
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد