Uncategorized

رواية غرام الرعد الفصل الثاني عشر 12 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل الثاني عشر 12 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الثاني عشر 12 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الثاني عشر 12 بقلم رحمة أشرف

رحمه. وانتي كمان … بعدها قالت بتوتر … رعد فين
سميحه بابتسامه… في المكتب 
رحمه..بابتسامه.. طيب قليله اني عايزه اشوفه 
سميحه. حاضر…. ودخلت لرعد 
سميحه.بابتسامه حنون.. يا ابني رحمه عايزه تشوفك 
رعد بتسرع. دخليها 
سميحه. ادخلي يا بنتي
رحمه دخلت.
رعد هو يقوم من مكانه. تعالي يا رحمه انتي عايزه حاجه
رحمه بتوتر وهي مش فاهمه هي ليه عايزه تشوفه قبل متمشي أو عايزه تتأسف علي الي قلته …. لا كنت عايزه اسلم عليك قبل ممشى واعتزر علي الي حصل مني. انا بحد مكنش قصدي انا اسفه 
رعد قرب منها ومسك ايديها …اولا متتاسفيش تاني مش عايز اسمع منك اسف تاني ماشي يا رحمه 
رحمه هزت راسها بلا 
رعد مسك اديها ..هتوحشيني اوي يا رحمه 
رحمه في نفسها. جلبي هيقف جلبي …اهدي يا جلبي ……هو فيه كده يا خي … يخربيت حلوتك 
رعد بابتسامه زادته جمال فوق جماله..رحتي فين 
رحمه بانتباه..ها لا ولا حاجه يلا انا ماشيه 
رعد قرب منها وحضنها. خلي بالك من نفسك..وبلاش جنان ولماضه 
رحمه وهي تخرج من حضنه .اولا انا مش مجنونه. وده حاجه معروفه اصلا.ثانيا انا مش لمضه برضو ..
رعد كان بيبصلها بابتسامه وبس علي وجهها الاحمر من شددت العصبيه وده زادها جمال فوق جمالها …
رحمه بخجل من نظرته ليها ..احم. سلام بقا 
رعد ابسم ابتسامه عريضه علي خجلها…خلي بالك من نفسك يا عاقله 
رحمه في نفسها. يا عم هو انت هتفضل تخطف قلبي كده كتير……. اهدي يا قلبي. …ثم قالت بصوت مسموع.  حاضر. 
رعد بابتسامه باهته علي فراقها. باي
رحمه خرجت ورعد قعد مكانه حزين
رحمه خرجت لقت زهراء واقفه ومروان في العربيه 
رحمه وهي تكلم زهراء. يلا نمشي 
زهراء. يلا 
رحمه وزهراء… دخلوو العربيه 
زهراء وهي تكلم مروان… احم انا اسفه على الي حصل 
مروان بابتسامه … مفيش مشكله حصل خير 
رحمه..بخوف … انا هروح 
زهراء..باستغراب …. ايوه ليه بتقولي كده 
رحمه بتفهم … يا غبيه قصدي لم ماما تشوفني وتسألني هقلها ايه 
زهراء. صح هنقول ايه 
مروان. قليلها الي حصل 
رحمه بتسرع. لا لا هتقلك اكتر …وممكن تحبسني في البيت او تقرر اننا نسافر لبابا 
مروان. طيب هتقولي ايه 
زهراء بخبث . انا عارفه هنقول ايه 
رحمه بتسرع.ها ها  ايه قولي 
زهراء. هنقول انك كنتي ريحه المشوار الي قلتي عليه وانتي ماشيه عربيه خبطتك وعبتي عن الوعي ولم فقتي كنتي محجوزه في مستشفى. ولم صحيتي كليا  رنيتي عليا وانا جيت اخدتك 
رحمه وهي تبوس خدها .. برافوو عليكي يا قلبي 
زهراء.بضحك .. هههههه خلاص بقاا يا ختي 
مروان.بنظرة اعجاب .. فكره حلوه 
زهراء. بكسوف. شكراا 
رحمه وزهراء وصلوو للبيت 
رحمه. يلا 
زهراء. يلا 
مروان. خلو بالكم من نفسكم
رحمه.. تعالي 
مروان. لا مينفعش 
رحمه. ليه بس تعالي 
مروان. مش هين…
زهراء وهي تقاطع كلامه. خلاص بقاا انزل معانا 
مروان حس انه طاير من الفرحه … حاضر 
رحمه. ياعيني يا عيني 
زهراء. يلا ننزل
رحمه يلا 
رحمه خرجت وزهراء ومروان 
رحمه وزهراء ومروان وصلوو للبيت وزهراء خبتط على الباب 
الام وهي تفتح تنصدم برحمه تحضنها. رحمه يا حبيبتي كنتي فين با حبيبتي 
رحمه بدموع. وحشتيني اوي يا ماما 
الام بدموع. كنتي فين كنت همووت عليكي 
رحمه بدموع وهي حضناها..بعيد الشر عليكي يا ماما وحشتيني اوي يا سوسو 
زهراء. طيب ندخل الأول 
ألام.ايوه ادخلوو يا حبيبي
زهراء. ماما ده مروان هو الي ساعد رحمه 
الام وهي تقعد ورحمه في حضنها . سعتها ازاي 
زهراء وهي تبص على مروان. اصل رحمه لم كانت ريحه المشوار الي قلتلك عليه عربيه خبطتها بس جيت سليمه وكان مغم عليها وراحت المستشفى ولم فاقت و اتعافت كليا  قالت للبش مهندس مروان يرن عليا ورنت عليا انا رحت جبتها 
الام وهي تحضن رحمه. الف السلامة  علي بنتي القمر… وقعتي قلبي يا رحمه
رحمه حضنت امها. انتي وحشتيني اوي 
الام باست جبينها وهي تكلم مروان. اقعد يا ابني 
مروان وهو يقعد وزهراء جنب امها 
الام.وهي لسه حاضنه رحمه..  شكراا لأنك سعدت بنتي 
مروان بابتسامه. حصل خير المهم هي تكون بخير 
زهراء بدموع … ايه يا ماما هتستني مسكه فيها كده 
الام. بضحك بين دموعها .. ههههههههه ايوه هي وحشتني 
زهراء. طيب سبيها وقومي اعمليلها اكل هي جعانه
ألام بابتسامه.. حاضر 
الام سبت رحمه ودخلت 
رحمه. ليه قلتلها تعمل اكل انا مش جعان رعد  غصب عليا واكلني 
زهراء وهي تضربها على دماغها.. يا غبيه انتي مش كنتي في المستشفى ولازم تتغزي
مروان بابتسامه.. كلامها صح 
رحمه. احم ايوه بس انا هكل ازاي 
زهراء بابتسامه … كلي وانا هاكلك بيدي 
رحمه بابتسامه. خلاص هاكل
مروان وهو يقوم. يلا انا لازم امشي 
رحمه بالحاح. لا خليك اتعشاا معانا 
مروان. لا معلش يوم تاني 
رحمه وهي تكلم زهراء. متقليله حاجه يا زهراء 
زهراء انكسفت وودت وشها للاتجاه التاني. لو عايز يقعد يقعد 
رحمه. بغيظ ..اسكتي سدى الدبش ده 
مروان ابتسم عليها وعلي كسوفها. يلا انا ماشي 
رحمه. لا خليك اتعشاا معانا.
مروان بابتسامه . يوم تاني بقا
رحمه بإحباط . خلاص ماشي براحتك . وقامت تطلعه للباب
مروان بابتسامه. يلا خلي بالك من نفسك 
رحمه بابتسامه … حاضر…سلملي على دادا
مروان.بابتسامه وغمزه..دادا بس 
رحمه باحراج .الله امال هيكون مين تاني 
مروان بابتسامه. رعد مثلا علي العموم  حاضر…..  وقال باحراج .انا عايز اعرف حجات على زهراء
رحمه بغمزه.. ليه 
مروان بابتسامه. خليها بعدين.  بس عايز اعرف حجات معينه كده 
رحمه بابتسامه . اديني رقمك وانا هكلمك واحكيلك
مروان. ……….010
رحمه بابتسامه ..خلاص هبق ارن عليك لم اهدي ماما والأمور تهدأ 
مروان بابتسامه. ماشي يلا باي 
رحمه. باي 
مروان مشا
رحمه وهي تنظر إلى زهراء. ينفع دكان ناقص تقليله غور من هنا 
زهراء جريت عليها وحضنتها
رحمه. مالك 
زهراء. خايفه ينعاد الي حصل 
رحمه وهي تحضنها. متخافيش مروان بين من عنيه بيحبك
زهراء. مانا شايفه كده حاسه أنه بيحاول يكسر حاجز الخوف الي عندي 
رحمه بابتسامه. خلاص خليه يحاول بس لمى لسانك
زهراء.بخوف .. ماشي يلا احكيلي على الي حصل معاكي هناك 
رحمه. لم ناكل الأول وندخل هحكيلك 
الام. يلا العشا جاهز….. امال فين مروان 
رحمه.بابتسامه ..مشي عنده مشوار 
الام.بزعل .. مش كان يتعشاا معانا 
زهراء بنرفزه. خلاص ياماما هو مشي هنمسك فيه يعني
الام. انتي مالك يا بت
زهراء بتوهان . جعانه يلا ناكل
الام. يلا كلو ونامو على طول 
رحمه. حاضر 
الام ..ياريتك كنتي انخطفتي من زمان 
رحمه باستغراب. ليه بقا أن شاءالله
الام بأبتسامه بقيتي تقولي حاضر ونعم ولسانك مبقاش طويل يا بنت طارق 
رحمه بابتسامه.. وحياتك ي سوسو رجعتلك زمن المرقعه راح 
الام .ال ايه 
زهراء بابتسامه. المرقعه 
الام ..اقعدي كلي ربنا يصبرني عليكي 
اكل .ههههههه
رحمه وزهراء أكلوا ودخلو الاوضه علشان ينامو
زهراء وهي تقعد جنب رحمه على السرير. يلا احكي 
رحمه بابتسامه. احكي ايه ولا ايه  يا زهراء 
زهراء بابتسامه. طيب احكيلي كل حاجه 
رحمه سكتت شويه وقعدت تحكي من اول لم انخطفت لحد دلوقتي وأنها اتجوزت رعد وكووول حاجه 
زهراء بصدمه. ايييه انتي اتجوزتيه عرفي 
رحمه بخضه. وطي صوتك ماما تسمعك 
زهراء بتعصيب. والله انك قليلت الادب  انتي يا حيوانه ازاي تمضي على حاجه زي دي انتي عارفه انتي عملتي ايه ده عرفي يا رحمه عارفه يعني ايه. أنا لازم اقول لماما 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!