Uncategorized

رواية عشقت خادمتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم جنى السيد

  رواية عشقت خادمتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم جنى السيد

قمر ببكاء:مينفعش ….
فهد بصدمه:اي …!
قمر ببكاء شديد:مينفعش عشان نا بنت خدامه واهلك مستحيل يوافقوا بيا مستحيل عيله فهد السيوفي توافق ببت خدامه محدش هيتقبلني محدش هيحبني لمجرد بس اني بنت الشغاله كلهم هيعلقولي المشنقه اساسا… ثم اكملت بوجع: مينفعش انك تعجب بيا انا مينفعش اساسا حد يحبني ……..
فهد وهو يزيل دموعها ..قائلا بحُب:نا ميهمنيش حد ميهمنيش رأي عيلتي ميهمنيش غيرك وبس نا مش عاوزك غيرك نتي كفيله عندي بأي مخلوق وبعدين بنت الشغاله دي اشرف من ميت بنت عامله نفسها دور الشريفه وهي اساسا متحملش اللقب ده ..بنت الشغاله دي هي الي هتصوني هي الي هتصون شرفي في غيابي والأهم هي الي قدرت توقعني في حبها قدرت تخليني احبها  …نا بعشقك انتي ومش عاوز في الدنيا دي كلها غيرك وبس وعيونك الحلوين دول مش عاوز اشوفها غير وهي فرحانه بس مش اشوفهم زعلانين  …..
قمر وهي تنظر له بصدمه …لا تبوح بكلمه ….احقا يعشقها!..حقا انه لن يهتم برأي أحدهم تجاهها ..!…….قاطع شرودها فهد قائلا :وياترا قمري بتحبني زي ما بحبها ……
قمر بصدمه …..لم تستطع أن تبوح له بحُبها …!احقا هي تحبه …..!ولماذا لا ……؟….
اومأت قمر رأسها بحياء …..
فهد بفرحه:نتي بتتكلمي بجد …لا كده نجيب المأذون بقا هههه 
….وفي هذه اللحظه توالت ضحكاتها بحياء …..
فهد بحُب:ضحكتك دي عندي بالدنيا وما فيها ….
قمر بحياء وتوتر:ش…شكرا 
فهد بمرح:هههه هو نتي من البنات الي مش بتعرف ترد …لا ده انا هتعب اوي الفتره الجايه …….. ثم توالت ضحكاتها ….ولكن سُرعان تذكُرها لاصتحابه معه ممرضه عبست ….
قمر بغيظ :صحيح نت هتاخد  الوليه الممرضه …
فهد بضحك علي غيرتها: ده احنا طلعنا بنغير بقا هههه…..ثم عبست مره أخري ونظرت له بغضب …
فهد بهدوء وحُب:احم لا يستي مش هاخدها معايا …
قمر بأرتياح: ماشي ……ثواني اومال مين هيغيرلك الجرح 
فهد بخبث :نت يواد يقمر نت ثم غمز لها …..
قمر بعدم فهم:مين دي الي تغير علي جرح  انا بخاف اساسا. اقتل صرصار تقولي اغير علي الجرح وبعدين ايش دراني في الشغل ده …
فهد بخبث:خلاص تمام معنديش مشكله هخلي الممرضه هي الي تتولي الأمر ..
قمر بلهفه:نا اسمي الحقيقي قمر الممرضه 
فهد بضحك شديد: ههههههههههه مش كان من شويه بتخافي تقتلي صرصار فين الكلام ده ها هههههههه 
قمر بداخلها:يعني كان لازم اتكلم فيها اي لو خرست هتنيل اعمل اي بقا ونا اساسا معرفش في الشغل ده  اوفففف…قاطع تفكيرها صوت فهد قائلا:نا هتصل بمراد يجي ياخدنا 
قمر :ماشي ……
#########$$$$$$
في منزل ملاك …..
ملاك بمرح:نا هخرج شويه نفك عن نفسيتشنا 
الاب بمرح: والله يخوفي من حكايه الخروجه دي  اخر مره رجعلنا ونتي ضربه حد 
ملاك بنرفزه: الله مهو الي بيعاكس بقله ادب اعمله اي كان لازم اديله بالشبشب بس حظه بقا كنت لابسه شبشب ابو زنوبه ده عارفوا ..
الام :وهديلك بيه لو مدخلتيش اوضتك 
ملاك:يماما عشان خاطري عاوزه انزل زهقانه يبببشر 
الام:اه عشان تنزلي وترجعي بمصيبه 
ملاك :تؤ تؤ هبقي مؤدبه نتي تعرفي عن بتك كدا ..يماما بقا عشان خاطري وافقي يحج اتكلم 
الاب :هخليها توافق بس هاتيلي علبه بسبوسه 
ملاك:هيبقوا علبتين لو خليتها توافق اني أتأخر شويه 
الام بغضب:نعععععم يختتي ت اي ..تتاخري !
ملاك :ده هما بس شويه صغنين 
الام:ولا دقيقه تأخير الساعه دلوقتي ٣ الاقيكي في البيت ٤
ملاك :طب كمان ساعه طاه
الام:ولا دقيقه كمان 
ملاك بمرح:.اين جوزي قره عيني يلحقني مراته بتتمرمط هتروحي فين من ربُنا ها هتروحي فين اهي يارب اهي …هيييح يلا نا نازله يكشي اكراشلي علي ظبوطه كده……. …ثم غادرت 
الاب بصوت عالي:متنسيش البسبوسه 
الام:اتهد بقا شويه كرشك مترين قدام اتهد 
الاب بمرح:ونبي يسعاد ناوليني طبق رز بلبن الي في التلاجه ده هموت عليه 
سعاد بغيظ:صبرني يارب 
############$$$$$$
في قصر السيوفي …
ينزل مراد بكل شموخ …..ليجدهم مجتمعون….
حسن :رايح فين 
مراد :نازل 
مرفت:ما احنا عارفين ايوا نازل رايح فين 
مراد ببرود:نازل اتمشي شويه … لم يعطي فرصه للنطق بكلمه اخري ثم غادر القصر بأكمله …
مرفت بخبث وتفكير  :انا عرفت نعمل اي عشان نخليه يسيب البت دي 
الجميع بلهفة:اي 
مرفت بخبث:……………..
#######$$$$$$$
في مكان ما………
ملاك بحزن وهي تحادث صديقها:تعرف انت اكتر حد بحب اجيله بحب اقعد معاه بحب اتكلم معاه نت اكتر حد بيفهمني بيحس بيا بتسمعني لوقت طويل  ومش بتمل مني بتعرف تبسطني ….ثم اكملت بمرح:بقيت كل شويه اهرب من البيت واجيب حلويات واجي اقعد معاك بقيت صديقي الوحيد …ثم اكلمت بشرود:تعرف ونا صغيره كنت بستغرب أن ازاي الناس لما بتجيلك بترتاح وكنت بستغرب اكتر لما يجوا يتكلموا معاك كنت بقول عليهم ناس متوحده انها تيجي تتكلم مع البحر !…بس لما كبرت بقيت نا الي باجي اقعد معاك وعرفت لي هما بيجولك نت بذات عشان يحكولك أسرارهم ……..تعرف نا بحبك اوووي نت اقرب حد في حياااتي …….وكادت أن تكمل لكن فوجئت بشخص يجلس بجانبها ….
ملاك بعصبيه: ملقتش غير المكان الي نا قعده فيه وتقعد فيه …
ليلتفت الشخص إليها ليتفاجئ بها …
ملاك :نت
مراد :نتي 
ملاك بنرفزه: لا بقا كدا اوڤر نا لو كسباك في البخت مش هطتلعلي كدا …
مراد بملل:قال يعني نا الي عاوز اشوفك اووي 
ملاك بنرفزه:يعم اتنيل يعني نا واقعه في دباديبك نا سيبهالك وقايمه…
مراد :يكون احسن برضو ….
وكادت أن تنهض …لكن تفاجئت ب أناس كثيرون …..ولا يوجد مقعد فارغ قط ………ملاك بنفسها:طيب ياربي اعمل اي دلوقتي مفيش مكان فاضي اوف خلاص نا هقعد ومليش دعوه بيه …..وبالفعل قد جلست ….
مراد بملل:ها مش كنتي هتقومي 
ملاك بغيظ: والله نفسي بس للاسف مش لاقيه مكان فاضي 
مراد ببرود:يبقي تقعدي هنا  مسمعش صوتك 
ملاك بعصبيه:لا علي فكره اتكلم براحتي وبعدين اصلا نا الي جايه هنا الاول …ثم أخرجت لسانها …
مراد لم يتمالك نفسه وقد انفجر من الضحك علي طفولتها ….
ملاك بغضب: اوففف عيل مستفز …..
مراد بضحك:ههه ونتي طفله اووي 
ملاك بنرفزه:نا مش طفله ماشي 
مراد بضحك:ماشي …يطفله هههههه
ملاك بغيظ:اوووف ….
مراد وهو يتمالك نفسه  …ثم تحدث بهدوء:خلاص يستي متقفشيش كدا انا اسف …
ملاك بغرور:تقبلناه ….
مراد بمرح:حاسبي الغرور بس يقع منك ههههههه 
نظرت له ملاك بغضب ……
مراد بهدوء:خلاص بجد نا اسف …ثم مد يده لمصفاحتها …:نا مراد السيوفي ….
ملاك بعصبيه:اه دي طريقه شقط جديده ولا اي المفروض بقا اقولك ونا اسمي كذا ونتعرف والجو ده لا فاكس يابا مش هلعب  …
مراد بضحك : هههه اي يبنتي جو الافلام  ده علي فكره نا مش بشقط وماليش في الجو ده 
ملاك  بهدوء:ماشي علي العموم تشرفت 
مراد :الشرف ليا يا …..
ملاك بتلقائية:ملاك يسطااا 
مراد بضحك:هههه تشرفت يباشا …
ملاك بمرح:تاكل لب
مراد بأبتسامه:اكل ………….وبعد وقت طويل كان الصمت هو سيد الموقف ………..قاطع هذا الصمت مراد :ونتي متعوده تيجي هنا علي طول ….
ملاك :اه مش كل يوم يعني بس باجي ليه لما اكون مخنوقه بجيله احكيله اي الي خانقني وهو يسمعني ..
مراد بعدم فهم:البحر ..!
ملاك بمرح:اه نا كنت زيك كدا ونا صغيره كنت بستغرب ازاي الناس تيجي للبحر وتحكيله اسرارهم بس لما كبرت بقيت نا كمان اجي ليه  وفهمت فعلا ان هو بيهون علي الواحد تخيل بس تتكلم وقت طووويل اووي وتحكي ليه كل حاجه جواك وهو ميقاطعكش ولا يرد عليك بس يرد عليك بطريقته ….
مراد بعدم  فهم: بطريقته..! ازاي …!
ملاك :هفهمك لما تيجي تتكلم معاه هو بيسمعك بس …بس بيرد عليك بموجه فهمت ….
مراد بهدوء:اممم اه 
ملاك :اشطا طب كويس 
مراد بخوف:هو نا لو طلبت منك انك تحكيلي عنك عتوافقي ولا هتفتكريني بشقط 
ملاك :هفتكرك بشقط طبعا ..هههه بهزر هحكيلك انا عشريه اووي … بص يسيدي نا ملاك احمد عندي ٢٢سنه خريجه كليه هندسه .. وعايشه مع بابا وماما ومليش اخوات بس يسيدي …ونت
مراد :اسمي مراد السيوفي  تقدري تقولي شبه شريك في الشركات عندي ٢٨سنه وعايش مع اختي وبابا وابن خالتي وماما وعمي 
ملاك:ربنا يخليهملك
مراد:تسلميلي ن……كاد ان يتحدث لكن اوقفه رنين هاتفه ….
مراد:الو
فهد:مراد تعالا خدنا 
مراد بعدم فهم:اخدكوا منين معلش 
فهد:من المستشفى يمراد بلاش غباء 
مراد :يبني الدكتور مش قال اسبوع اي الي نت بتقوله ده 
فهد بملل:مراد هتيجي ولا 
مراد:خلاص يعم جاي متزقش سلام ….ثم اغلقت الخط 
مراد :نا اسف بس لازم اتحرك دلوقتي 
ملاك :تمام مع السلامه 
مراد:هنتقابل تاني 
ملاك:مش عارفه بس الاكيد هلاقيك ناططلي في كل حته بروحها 
مراد بضحك:ماشي يالمضه سلام ….
ملاك :هيييح الواد قمر يعيال ………….
مراد:يخربيتك ملاك فعلا اسم علي مسمي 
 مسمي ..
#######$$$$$$$$
في المشفي عند فهد …
يتبع….
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد