Uncategorized

رواية عشق الأيام الفصل التاسع والعشرون 29 والأخير بقلم منار كريم

  رواية عشق الأيام الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل التاسع والعشرون 29 والأخير بقلم منار كريم

ايام = متخفيش يا ماما يلا سلام وطلعت ايام شقتها وكانت المفاجاه 
ايام بفرحه حمزه = اي كل ده هو في أي وكانت الشقه كلها متزينه باسم ايام وفيها ورد و تورته وكان حمزه مجهز الشقه وفي استقبال ايام ( والله كتبت نص البارت وكان هيبقي نكد وفيها طلاق كمان  بس قلت ده نهاية لازم افرحكوا ادعولي بقي ????????)
حمزه بحب = في أن انتي اجمل واحلي بنت في الدنيا واتمني تسامحيني علي اي حاجه وحشه حصلتلك بسببي انا بحبك وحضنها 
ايام بمرح = اي دا اي دا يعني بدل ما انا اعملك المفاجاه تيجي انت اللي تعملي المفاجاه 
حمزه = وهو لسه حاضن ايام ومش راضي يسيبها انا بحبك وهفضل احبك لاخر يوم في عمري واسف لو شكيت فيكي مره من غير ما افكر اسف 
ايام بعدم فهم = حمزه مالك يا حبيبي في أي
حمزه = مفيش ممكن تخليني في حضنك شوية ولما ابقي قادر اتكلم واحكي هقولك كل حاجه بس ارجوكي متسبنيش 
ايام بحنية = انا عمري ما اسيبك ابدا وانا كمان مجهزه ليكي مفاجاه علي فكره 
حمزه = مفاجاه اي
ايام اخدت أيده حطتها علي بطنها 
ايام بحب = هي دي المفاجاه 
حمزه = هو لما احط ايدي كدا بقي المفروض اني فهمت حاجه اوي هي فين دي بقي 
ايام بضحك = صدقني هنا احلي مفاجاه 
حمزه = يا بنتي انتي هتجننيني هي اي المفاجاه في كدا تكون مكنشي ليكي بطن وطلعت فاجأه مثلا ولا اي 
ايام بضحك = يا غبي انا حامل 
حمزه= طيب ماش……..ااااي بتقولي اي 
ايام = اه والله انا حامل ولسه عمله تحليل وطلعت حامل فعلا 
حمزه بسعاده وفرحه = بجد بجد ولا انتي بتعملي فيا مقلب 
ايام = مقلب اي يا ابني بقولك كمان تمن شهور هيبقي في واد كدا عمال يكسر في الشقه تقولي بهزر 
حمزه بفرحه = انا بحبكككككك اوي يا احلي فرحه في حياتي 
ايام = بس برضوا مش هسيبك غير لما تقولي في أي وكنت زعلان لي 
حمزه = حاضر هقولك بس اوعدينين مهما احكي مش هتزعلي 
ايام = لا مش هزعل قولي بقي في أي 
فلاش باك 
حمزه وهو في المكتب بتاعه لقي مسدچ بيفتحها وكانت محدثه واتس بين رقم ايام ورقم تاني والمحدثه كانت 
الرقم : اي يا حبيبتي مش هشوفك بقي 
ايام = حاضر يا حبيبي هاجي الكلية الاول ونتقابل هناك في أي كافية بعيد شوية عن الكلية 
الرقم : تمام بس بقولك انتي وحشتيني اوي 
ايام = وانت كمان والله 
الرقم :  اي معقول جوزك مشكش فيكي 
ايام = يا ابني عيب عليك ما انا عامله واتس محدش يعرفه وخافياه ومحدش بيشوفه وحمزه مبيفتحشي فوني اصلا 
الرقم : تمام يا حبيتي هتوحشيني 
ايام = وانت اكتر باي 
الرقم : باي 
حمزه بعد ما قراء المحادثه استشاط عضب وكان مكتوب في رساله لحمزه حظرتك كذا مره بس انت مش بتسمع الكلام ( فاعل خير) 
حمزه في نفسه = يبقي انتي يا ايام تكسري حبي وثقتي فيكي كدا لا لا لا اكيد ده حد عايز يوقع بيني وبينها 
عقلة = لي مش ده رقمها برضوا ولا اي وفضل يفكر وفاق علي صوت عمر 
عمر = اي يا ابني روحت فين انا بقالي ساعه اكملك 
حمزه بتوهان = لي تعملي فيا كدا يا ايام ودموعه نزلت وهو ماسك الفون 
عمر با استغراب = حمزه انت بتعيط يا حمزه في أي قلقتني ولما ملقاش رد من حمزه اخد الفون وقراي المحادثات كلها 
عمر بعقل = انت مصدق الهبل وشغل العيال ده يا بشمهندس 
حمزه = لي تعمل فيا كدا لي 
عمر = انت عبيط يلا ايام عمرها ما تعمل كدا دا انت جوزها يا حيوان واكتر واحد عارف ايام وأخلاقها انت ازاي تصدق وكمان بما انك مغفل مشفتش برضوا أن كل الرسايل بين الشخص ده ورقم ايام في نفس الوقت 
حمزه بعد ما فاق من صدمته اخد الفون تاني من عمر بسرعه واتاكد أن كل المحادثات اللي كانت بين الرقمين في نفس الوقت 
حمزه بزعل من نفسه = انا أزاي اشك فيها ازاي انا انسان غبي غبي 
عمر = اللي حصل حصل خلاص يا حمزه المهم بعد كدا مهما حصل متفكرشي تشك حتي شك في مراتك مش انا اللي هعرف ايام اكتر منك
حمزه = انا مش عارف اشكرك ازاي والله يا عمر من غيرك كان زماني مرتكب جريمه قتل دلوقتي 
عمر = يا ااض متقولشي كدا احنا اخوات ولا اي ثم تابع بمرح حتي متنساش ان اختك مراتي يلا بقي امشي اعمل لمراتك مفاجاه كدا وفرحها 
حمزه وهو بيجري خارج المكتب= تمام يلا سلام 
عمر بضحك علي شكل حمزه = سلام يا مجنون 
نهاية الفلاش باك
حمزه = سامحيني يا ايام انا غبي كنت هضيع جوهره من ايدي سامحيني يا اغلي ما أملك انا اسف والله 
ايام بدموع = هششششش اهدي خلاص المهم انك تفضل تحبني كدا والحمد لله إن ربنا ظهر الحقيقه خلاص متزعلشي نفسك 
حمزه بعياط = أنا بجد اسف يا ملكه قلبي وتاج راسي ايام انا بحبك
ايام = وانا كمان بحبك 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند أحمد وانچي في البيتي سنتر 
انچي = ايمان هو انا طالعه شكلي عامل اي 
ايمان بعياط = قمر يا قلبي قمر ربنا يثبتك بجد انا فرحانه جدا انك اتحجبتي احلي مفاجاه 
انچي بفرحه وتوتر = يعني بجد حلوه وأحمد هيعجبة شكلي كدا أصله الصراحه كلمني في موضوع الحجاب ده كذا مره وانا حبيت اعملهاله مفاجاه 
ايمان = قمر يلا بقي علشان استاذ احمد وصل 
احمد بعد ما دخل لقي عروسه لبسه الفستان وعلية حجاب 
احمد = اي دا ايمان فين انچي هي لسه مخلصتشي ولا اي 
لا انا خلصت ونستنياك من بدري كمان 
احمد بيلف يشوف اللي بيتكلم اتصدم لما لاقاها انچي 
احمد بصدمه وفرحه= هاااا مين دي 
انچي = انا انچي يا احمد اي رايك الحجاب مش حلو ولا اي 
احمد بفرحه = هو اي اللي مش حلو دي احلي مع اشوفك فيها يا مجنناني بحبكككك 
انچي = وانا كمان بحبك 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند حبيبة وعمر 
حبيبة = عمر يا عمر 
عمر نعم يا حبيبتي 
حبيبة = نفسي في دره 
عمر بنص عين = نعم دره اي دا يا حبيبة الساعه١ يا حبيتي اعقلي كدا 
حبيبة بغضب = يووووه وانا مالي يا عمر انا مش عايزه حاجه دا ابنك اللي عايز يعني يرضيك الواد يطلع عنده حباية دره في وشه يعني علي شأن انت بخيل 
عمر = لا وعلي اي دا انا اجبلك الدره واللي بيبيع الدره كمان يشولك الدره هنا وانتي تكلي صبرني يا رب 
حبيبة = يلا متتاخرشي 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
آسر = يعني اي يا روح امك حامل ازاي يعني 
ساره = هو اي اللي ازاي يا آسر انا بقولك اني حامل في ابنك اي اللي مش مفهوم 
آسر = لا انتي دماغك بينها باظت روحي شوفي انتي حامل من مين يا حبيبتي اجري 
ساره = انت مجنون هو اي اللي حامل من مين هو انت ناسي ولا اي اننا متجوزين عرفي ومعايا ورقه الجواز ممكن افضحك بيها واروح اقول لحمزه جوز ايام اللي انت كنت بتبعت ليه الرسايل وكمان كنت عايز مراته 
آسر بغضب = ااااااه يا بنت ***** وديني ما هرحمك ومسكها خنقها 
ساره وهي روحها بتطلع = آسر ونبي ابعد يا آسر آسر انا بموت يا آسر ولكن هيهات هيهات فهذه هي نهاية كل شر وماتت ساره واتحكم علي آسر با الإعدام 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بعد مرور ست سنوات 
في حفلة تخرج كلية طب نتشرف بتكريم أوائل طلاب طب الاسم الاول 
ايام محمد وتم تكريم ايام الذي كان يشهده جميع عائله ايام حمزه وابنتهم سيلا ذات الست سنوات والتي كانت ترتدي تيشرت نص مكتوب علية ماما بتتخرج 
بما فيهم احمد وانچي وبنتهم فريده ذو الثلاث سنوات
وعمر وحبيبة با ابنهم يونس ذو الست سنوات ذ
وحنان وكريمه ودموع الفرح التي لم تفارق وجههم
وخلصت الحفلة 
حبيبة يلا يا جماعه نتصور بقي صوره جماعية با المناسبة الجميلة دي والكل اتجمع وكانت اجمل صوره با اجمل نجاح وفرحه ليهم
بعد الصوره 
حمزه = انا فخور بيكي جدا وبحبك وهفضل احبك العمر كله 
ايام بحب وانا بحبك عارف لية لانك عشقي انت عشق الآيام 
تمت 
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد