Uncategorized

رواية غرام الفارس الفصل الثاني 2 بقلم منى محمد

 رواية غرام الفارس الفصل الثاني 2 بقلم منى محمد

رواية غرام الفارس الفصل الثاني 2 بقلم منى محمد

رواية غرام الفارس الفصل الثاني 2 بقلم منى محمد

فارس بصدمه: اي ده!! 
غرام رفعت وشها وبصتله: في اي؟ 
فارس بتوهان في عيون غرام:  انتي ازاي كده اي الجمال ده
غرام بخجل و توتر:  احم.. شكراً
فارس فاق من من سرحانه:  احم.. طب يلا نمشي ولا هنبات هنا
مامت فارس: يلا طبعا يا حبيبي يلا يا غرام
غرام: حاضر هسلم بس على اخويا ومراته وهاجي مع حضرتك
غرام راحت تسلم على اخوها
احمد ( اخو غرام ): لا متسلميش عليا غوري من وشي ومش عايز اشوفك تاني ولا تيجي البيت ده تاني يلا غووري
مريم (مرات اخو غرام): جايه تسلمي عليا ليه هو انا بطيقك اصلا غوري يبت من هنا
غرام بدموع وحزن شديد: حاضر همشي.. سلام????
بعد فتره وصلوا القصر بتاع فارس
غرام بأنبهار: بسم الله ماشاء الله القصر جميل اوي????????
فارس بحده: طب يلا يختي اطلعي اوضتنا هناك اهي 
غرام بحزن: حاضر 
طلعت وفارس طلع وراها 
فارس بعد ما قفل باب الاوضه: بصي بقا يست غرام انا ولا طايقك ولا عايزك بس اتجوزتك عشان ماما مش اكتر انا يوم ما هتجوز هتجوز واحده كامله متكونش مشوها زيك تمام.. ثم نظر على يديها بقرف.. وايدك دي متقربش على اي حاجه تخصني انتي فاااهمه
غرام بخوف ودموع:  حاا.. ضر
غرام راحت تنام على السرير 
فارس بقرف:  انتي رايحه فين يبت انتي
غرام: هنام
فارس: وانتي فاكره انك هتنامي جمبي على السرير كده عادي
غرام: امال هنام فين؟! 
فارس وهو بيرميلها مخده على الارض: هتنامي على الارض مبقاش غير واحده معفنه و مشوها زيك اللي هتنام جمب فارس السيوفي
غرام بدموع: حااضر هنام على الارض
ذهبت غرام لتنعس على الارضيه في ليالي الشتاء البارده وهي ترتعش
غرام:  طب ممكن حاجه اتغطى بيها عشان الجو برد
فارس ببرود: معنديش حاجه هنا في الاوضه تتغطي بيها غير لحافي واكيد مش هديهولك استني لحد الصبح وابقي قولي لأمي انك عايزه حاجه تتغطي بيها 
غرام بحزن: تمام
في اليوم التالي.. 
غرام معرفتش تنام من الساقعه ونزلت الصبح بدري تقعد في الجنينه.. 
مامت فارس: اي اللي مصحي القمر بتاعنا بدري كده
غرام بأبتسامه: معرفتش انام عشان الجو برد
مامت فارس بتساؤل: ليه يا حبيبتي ما في لحاف فوق على سرير فارس
غرام وهي تتذكر بدموع: اصل فارس مرضيش يخليني انام جمبه على السرير وخلاني انام غلى الارض من غير حاجه اتغطى بيها
مامت فارس بحزن على حال هذه المسكينه: خلاص يا حبيبتي انا هجيب سرير ذياده واحطه في الاوضه فوق تنامي عليه 
غرام بسعاده: بجد يا طنط.. شكرا اوي
مامت فارس: متشكرنيش يا حبيبتي انا زي مامتك وبعدين بلاش كلمة طنط دي قوليلي يا ماما
غرام بأبتسامه: حاضر يا ماما
مامت فارس: شاطره يا روح ماما 
بعد مرور القليل من الوقت.. 
فارس وهو نازل على السلم:  صباح الخير يا جماعه
الجميع: صباح النور
مامت فارس: لابس كده ورايح على فين يا فارس؟ 
فارس:  هروح الشركه يا ماما عندي شغل مهم ! 
مامت فارس بأعتراض:  لا طبعا مش هتروح الشركه يوم صبحيتك 
فارس وهو ينظر لغرام بسخريه:  مش لما اتجوز واحده عدله الاول يبقا في صباحيه جيبالي واحده مشوها تجوزيهالي
مامت فارس بغضب و صوت عالي:  لاااا بقا انت زودتها اوي احترم نفسك… مفيش شغل لمدة اسبوع وابقى اعترض على كلامي يا سي فارس
فارس بغضب:  يعني اي هي اوامر
مامت فارس:  اه اوامر يا فارس
فارس بغضب:  اوووف دي مبقيتش عيشه تمام يا ماما هقعد اسبوع بس مش هسمحلك تديني اوامر تاني 
وكاد ان يذهب لغرفته الا ان استوقفه صوت هو يعرفه جيداً
ريم بمياعه وهي بتحضن فارس: فاروستي وحشتني جدا كده متسألش عليا 
( ريم بنت خالت فارس هي بتحبه او بمعنى اصح بتحب فلوسه جدا ومعشمه نفسها انها هتتجوزه وتاخد فلوسه وبعدين تسيبه بس فارس بيعاملها زي اخته ) 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!