Uncategorized

رواية عشقت طفلة الفصل الخامس 5 بقلم نورا محمود

 رواية عشقت طفلة الفصل الخامس 5 بقلم نورا محمود

رواية عشقت طفلة الفصل الخامس 5 بقلم نورا محمود

رواية عشقت طفلة الفصل الخامس 5 بقلم نورا محمود

روح…فهد
_فهد حاول يقوم بس ما اقدرش ورؤيه ضعفت و اغمى عليه 
روح…لا فهد قوم 
في مستشفى
روح كانت منهارا…دكتور هو كويس
دكتور… ان شاء الله هتبقي كويس بس انتي اهدي 
ممرضه… بعد اذنك اخرجي بره مش هينفع تفضلي هنا دي غرفته العمليات 
روح… والله مش هعمل صوت ونبي خليني هنا مش هسيبه لوحده 
_الممرضين خدوها بالقوه ودوها مهدئ ..بعد مده 
روح بدات فوق لقيت هاجر جنبها
هاجر…انتي كويسه 
روح…فهد فين.. انتي بتعيطي ليه يا ماما فهد هيبقي كويسه.. يلا نروح له
هاجر…انتي لازم ترتاحي
روح… انا كويسه فهد محتاجنا دلوقتي 
روح وهاجر اول لما شاف الدكتور جريو علي
هاجر…ابني كويس 
دكتور …ما تقلقيش احنا خرجنا الرصاصه هو دلوقتي كويس حتى بدا يفوق
روح… طب نقدر نخش نشوفه 
دكتور… ما فيش مشكله بس يا ريت ما تطولوش عشان يرتاح 
هاجر حاسه ان روح مكسوفه تخش عشان هي موجوده 
هاجر… ادخلي انتي الاول يا روح وانا هاروح المرحاض 
روح…ماشي 
روح دخلت عند فهد دموع مجمعه في عينيها 
فهد…تعالي 
روح جريت عليه واحده وحضنته جامد 
فهد… ااااه 
روح… اسفه..انت كويس 
فهد وهو بيحضنها…انا كويس
هاجر…ادخل 
روح وهي بتخرج من حضن فهد … اكيد ي ماما اتفضلي
هاجر… عامل ايه ي اخر صبري .. كده تخوف البنت عليك 
فهد… هو انتي متاكده انك امي.. وبعدين روح دي روحي و باس ايديها 
هاجر … بطل تكسف البنت وشها بقى شبه طماطم 
قطع كلامهم دخول دكتور 
دكتور…عامل ايه دلوقتي
فهد…الحمد لله اقدر اخرج امتي 
دكتور… تتحسن شويه و هاكتب لك على الخروج .. استاذن انا 
فهد لاحظ اللي مامته عايزه تقول له حاجه
فهد… روحي ممكن تجيبي لي ميه 
روح… حاضر .. وخرجت 
هاجر… لا بتفهم ياض.. تربيتي
فهد…ههه عيب عليك ..عايزه تقولي ايه 
هاجر… مين اللي كان عايز يضرب نار عليك انت و روح 
فهد…مش عارفه..ممكن ساره و فارس و……….
هاجر…طيب ابقي خلي بالك 
روح… الميه
هاجر…دكتور قال واحد بس اللي يقعد معه هتقعدي انت ولا قعد انا 
روح… هاقعد انا 
هاجر…ماشي..سلام 
_بالليل
روح…عايز حاجة 
فهد بخبث… اه ممكن تساعديني اعدل مخده 
روح…اكيد 
وقربت تعدل المخده وفهد حط يده على وسطها 
روح بتوتر…فهد 
فهد… عيوني 
روح حاولت تبعد بس فهد شدها وقرب اكثر واكثر من شفايفها وقطعهم دخول ممرضه
ممرضه… ميعاد الدواء 
روح بكسوف…اتفضلي 
فهد لنفسه… يعني ده وقتك 
_بعد مرور اسبوعين فهد اتحسن و رجع يروح شركه و علاقه فهد و روح بقت اقوي و راحت في حته ثانيه
في المطبخ
ساره…روح 
روح باستغراب… بقى لي كثير مش بشوفك
ساره… الفضل يرجع لك 
روح بعدم فهم… فرحانه جدا ان شفتك .. سلااام 
ساره… استنى انت فرحانه باللي بتعمليه ده 
روح… عملت اي؟ 
ساره…فهد كان هيموت بسبك
روح … انا ! 
ساره…ايوه انتي .. لو انتي خايفه علي فهد ولو شويه صغيرين امشي من هنا .. ومشت 
بعد مده 
روح …فاضي 
فهد…ادخلي
_روح دخلت و قعد جنب فهد علي الاريكه و هو مسك يديها 
فهد…مالك 
روح…مفيش
_طب تعالي حضنها جامد ..لو ساره زعلتك قولي لي 
روح…تؤ تؤ 
_في صباح
فهد…فين روح 
هاجر…مش عارفه 
فهد…طيب هاطلع اشوفها في الاوضه
فهد طلع اوضه روح وما لقيتهاش بس لقي ورقه ع السرير مكتوب فيها 
” فهد انا اسفه اني مشيت من غير ما اقول لك بس انا ما اقدرش اشوفك و انت بتاذي بسببي كنت اجمل حاجه و هتفضل حصلت لي .. طفلتك”
فهد بدموع…رووح
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!