Uncategorized

رواية أحببته صدفة الفصل التاسع عشر 19 بقلم جودي عمر

 رواية أحببته صدفة الفصل التاسع عشر 19 بقلم جودي عمر

رواية أحببته صدفة الفصل التاسع عشر 19 بقلم جودي عمر

رواية أحببته صدفة الفصل التاسع عشر 19 بقلم جودي عمر

دخلت الاوضه بتعتي وانا الفرحه مش سيعاني راح رن عليا 
يوسف: نور 
نور : نعم يا چو 
يوسف : انا كلمت الميكب ارتست 
نور : بتهزر 
يوسف : اه والله 
نور: يا ابني انت لحقت 
يوسف : نور انا لو عليا عايز اتجوزك انهارده 
نور : طيب خلاص بقي لم نفسك وروح نام 
يوسف : تصبحي على خير 
نور : وانت من اهلوا 
واخيرا جيه يوم الفرح 
ماما : لولولولولي اصحي يا عروسه 
نور : صاحيه اهو
ماما :يالا علشان تفطري وتنزلي 
نور : حاضر 
انا ولسه بقوم من علي السرير لقيت نفسي برن علي يوسف من غير ما افكر 
نور :الو 
يوسف : الو 
نور : صباح الخير 
يوسف : صباح الفل والياسمين 
نور : يلا بقي باي 
يوسف: مالك يا نور انت اتهبلتي ولا ايه 
نور :….. 
يوسف :يا حبيبتي مش انت لسه رنه عليا عايزة تقفلي ليه.. مالك 
نور :انا.. انا متوتره اووي 
يوسف : وانا كمان 
نور : يعني انت كمان متوتر 
يوسف : لا انا فرحان اووي 
نور : بس بقي انا مش رايحه الفرح 
يوسف : احست بردو اجي اخدك ونهرب بعيد 
نور: لالا خلاص انا نازله 
يوسف :ايوه كده اتعدلي 
نور :باي 
قفلت معاه ونزلت افطر ولبست وروحت الميكب ارتست 
نور : بصي انا عايزة حاجه رقيقه خاااالص 
الميكب ارتست : من عيوني 
خلصت معاها 
الميكب ارتست : ايه رايك 
نور : ايه دا… ايه العظمه دي 
الميكب ارتست : يعني عجبك 
نور : جدا دا رهيب بجد تسلم ايديك 
خلصت ولبست الفستان وشكلي كان بجد تحفه انا نفسي انبهرت… المهم بعد ما لبست لقيت ماما دخلت وفضلت تبكي 
نور : ايه يا ماما خلاص بقي بطلي عياط 
ماما : مش مصدقه نفسي يا نور اني خلاص فرحت بيكي 
نور: ربنا يخليكي ليا يا ماما… بس ايه رايك بقي في الفستان 
ماما : الله اكبر ما شاء الله حلو اووي عليكي 
خلصت كل حاجه ويوسف جيه اخدتي وركبنا العربيه علشان نروح علي القاعه 
يوسف : ايه الحمدان  دا 
نور بكسوف: احم لم نفسك شويه 
يوسف : هو حد يشوف القمر دا ويسكت… دا انت هتتعكسي في الفرح كدا 
نور : ملكش دعوه انت… وبعدين قولتلك كان مره البس حاجه وسعه 
يوسف : ليه يعني 
نور : علشان عضلاتك اللي انت فرحان بيها دي 
يوسف : ملكيش دعوه 
نور : والله كمان بتسرق الكلام مني طيب خلي بس بنت تبصلك وانا والله هشدها من شعرها 
وصلنا القاعه والفرح كان حلو اووي اول ما دخلت فضل الورد ينزل علينا وصواريخ وبلالين وحاجات تحفه 
يوسف : فرحانه 
نور : اوي يا يوسف 
دخلنا قعدنا علي الكوشه والناس جت علشان تباركلنا 
يوسف : ميرسي ليكم كلكم 
نور : يلا نقوم نرقص بقي 
يوسف: نرقص مين احترمي نفسك 
نور : خليك انا هقوم 
يوسف : طيب وريني ازاي هتقومي 
نور : ايه دا اللي هناك دا 
يوسف : في ايه 
هو و باصص هناك قومت بسرعه علشان ارقص 
يوسف : والله لاوريكي لما نروح 
فضلنا نرقص كتيير اووي وبعيدين لقيت ياسمين داخله 
ياسمين : مبروك يا نور 
نور : الله يبارك فيكي 
لسه عايزة تسلم علي يوسف روحت سلمت عليها انا 
يوسف : بس يا نور عيب 
نور : اسكت انت 
راحت ياسمين بصتلي بغيظ كده ومشيت.. خلصنا الفرح خلاص وروحنا 
يوسف: اخيرا بقي بقيتي معايا 
نور : انا فعلا مش مصدقه بعد كل دا خلاص بقينا مع بعض 
يوسف : يلا بقي ناكل علشان انا ميت من الجوع 
نور : وانا كمان يلا 
روحنا اكلنا وانا باكل لقيت يوسف بيبصلي 
نور : مالك يا يوسف 
يوسف :….. 
نور : يوسااااااف 
يوسف : ايه بلاعه اسكتي بقي 
نور : انا بلاعه 
يوسف : خلاص انا اسف 
نور : بس ابعد عني 
يوسف : معلش بقي يلا بينا ننام 
نور : ملكش دعوه بيا 
يوسف : خلاص انا هنام علي الكنبه 
نور : لالا خلاص مش زعلانه 
يوسف : خايفه عليا 
نور : لا عادي يعني 
خلص اليوم ونمنا اخيرا… تاني يوم 
صحيت لقيته قاعد بيبصلي 
يوسف : صباح الورد 
نور : صباح الخير… ايه دا انت قاعد كده ليه 
يوسف : ببص عليكي وانت زي الملاك 
نور : يا ابني بطل الكلام دا بتكسف
يوسف : لا مش هبطل يلا بقي نفطر 
نور : يلا 
لسه بعمل اكل لقيت الباب بيخبط 
يوسف : مين اللي جي دلوقتي 
نور : اكيد اهلي 
فتحت وفعلا طلعوا اهلي 
ماما : الف الف مبروك يا غالي 
نور : الله يبارك فيكي يا ماما 
ماما : جيبالك شويه اكل ايه شهد 
نور : انا والله كنت لسه هعمل اكل 
ماما : لا طبعا امال انا بعمل ايه انت عروسه 
نور : تسلميلي يا ماما 
ماما : يلا بقي سلام 
نور : ليه يا ماما خليكي شويه 
ماما : لا يا حبيبتي انتوا عرسان 
نور : ماشي يا قلبي سلميلي علي بابا 
ماما : حاضر 
مشيوا وقعدنا نفطر انا ويوسف
نور: تعالي نتفرج على فيلم 
يوسف : ماشي يلا 
قدينا شهر عسل تحفه بعد كده 
نور : يلا يا يوسف 
يوسف : حاضر بلبس اهو 
نور : اخلص بقي 
يوسف : يلا بينا 
نور : استني يا يوسف انا حاسه اني دايخه 
يوسف : في ايه يا نور مالك 
نور : مش عارفه يلا بينا 
يوسف : يلا بينا فين احنا هنروح للدكتور 
نور : لا يا يوسف مش للدراجاتي 
يوسف : لا يلا اسمعي الكلام 
نور : ماشي 
روحنا للدكتور 
الدكتور : مالك بقي بتحسي ب ايه 
نور : انا بقالي فتره بحس بدوخه وبطني وجعاني بس انهارده دوخت جامد 
الدكتور: طيب اتفضلي علشان اكشف عليكي 
خلص كشف 
يوسف : خير يا دكتور في ايه 
الدكتور : 
يتبع….
لقراءة الفصل العشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد