Uncategorized

رواية أدمنت صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم جنى سعد

 رواية أدمنت صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم جنى سعد

رواية أدمنت صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم جنى سعد

رواية أدمنت صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم جنى سعد

قرب منها الشخص وفي ايدو السكينه.. مها حصيت أن في حد جاي عليها… افتكرتو مراد.. بس الشخص دا جاي من الشباك شكله اتشعلق في حاجه.. مثلت مها انها نايمه ولسه الشخص دا هيغزها مسكت مها ايديها وقامت من على سرير ولفتها ورا ضهره …
مها بتعب:مين الي بعتك
الشخص وهو بيحاول يبعد ايديها.. بس ميعرفش انها مها زكيه ومسكا بطريقه محترفيه رغم تعابها..
الشخص بتوتر:م.. محدش بعتني..
مسكت مها السكينه وحاططها على رقبته
مها بهمس جمب ودنه:انا مش هاخد فيك نص ساعه سجن.. وأكملت ميين إلى بعتك..
الشخص بتوتر وارتباك.. عشان عارف لو قالها مين الي بعتو ممكن يموت
الشخص:محدش..
مها بهدوء مرعب:تمام انا هخليك تقولي..
وقربت من الباب وخبت الشخص ورا ضهرها بتحكم عشان ميهربش..
فتحت الباب لقيت موسى قاعد وراسه بين أيدي..
اول ما موسى سمع الباب انفتح جرى على مها.
موسى بخوف:م.. مها اي إلى قومك في حاجه بتوجعك.
مها ببرود :لا.. ابعتلي مراد
موسى بغضب وغيره :وعاوزه لي.. عشان يحميكي.
مها بهدوء:نديلي مراد.. وأكملت بفحيح :وخلي بالك الكلمه الي انت قولتها دي هحاسبك عليا حساب عسير..
خاف مرسي من نبرت صوتها وراح ناده مراد..
مراد:يوووو بتزقيني كدا لي وأ اكمل بخوف :مها مالك في حاجه اجبلك الدكتوره..
موسى بغيره :خايف عليه اوي كدا ياخويا
مواد ببرود:ختطيبتي حقي اني اخاف عليها
مها بصدمه :احم تعالا يامراد عاوزاك
مراد بدلع:ماشي ياروحي..
دخل وساب موسي عمال يولع..
مراد بصدمه:ميأا.. كتمت مها بوقه وعملت له اشاره أنو ميتكلمش عشان عارفه انو مرسي بيتصنت عليهم..
دخلت مها الحمام هي والشخص ومراد وقفلت الباب.. زقت الشخص بتعب..
مها بتعب:مراد امسكو كويس
مسك مراد الشخص باستغراب:في اي مسكتو اهو.
مها :المعلم كان عاوز يقتلني..
مراد بصدمه :اي
مها :ايوا وحكيت الموضوع
مراد بغضب:بقا انت يابن ***يا***عاوز تموت اختي يا****
َقعد يضرب في لغايت ما اغم عليه..
مها:موتو يا خربيتك. احنا لسه معرفناش مين الي بعتو..
(اي الجرئه دي يابت ????)
نزل مراد لمستوى ومسك ايدو وعرف أن نبضه لسه شغال
مراد :متخافيش كويس.. وراح ناحيتها وشالها ونايمها على السرير
مراد بحنان:انتي كويسه
مها بدموع:لا مش كويسه يامراد
مرادبحنيه:طلعي إلى جواكي يامها
مها بدموع:انا تعبت اوي يامراد انا عملتلهم اي عشان يعملو فيا كدا.. ليييي من يوم ما امي ماتت وانا وحيده ومكسوره..
مراد :وانا روحت فين
مها بإبتسامه وجع:انت صاحبي واخويا والحضن إلى بلاقي في الأمان.. وأكملت بدموع: لما كنت بروح المدرسه وانا صغيره كانو صحابي بقولولي ماما هي الي عملالي السندواتشات ماما هي الي  جايباني ماما هي الي مساعداني في الواجب.. كنت بعيط وافتح الدولاب بتاعي والبس الهدوم إلى جايبهالي بس إنهارده…
مراد:انهارده اي
مها ببكاء مثل الاطفال:كنت داخله أوضتي عشان افتح تلفوني واكلمك بس.. بس لقيت كل الهدوم إلى ماما جايبهالي متقطعه يامرراااااد
مراد أخدها في حضنه :اهدي هششش فين مها القويه هششش اهدي ياروحي انا معاكي والله..
حس ان دماغها تقلت بص عليها لقها نايم…
نايمها وباس رأسها واتجه للحمام
********************
موسى بعد ما اتصنت عليهم ملقاش صوت فازهق وقعد على الكرسي يفكر هما بيعملو اي.. اتجه الاوضه إلى فيها عمه وجده..
موسى :عمي مها صحيت وأ قبل مكمل كلمته لاقي عمه بيجري على الاوضه إلى فيها مها استغل الفرصه عشان يعرف هما بيعملو اي جوا بس لسوء حظه الباب كان مقفول..
سليم قعد يخبط على الباب بس محدش رد
موسى بتسرع :اكسر الباب يعمي
سليم :مراد فين
موسي بغيره:داخلها من ساعه
سليم بهدوء:طيب
موسي :طيب اي.. هما بيعملو لي جوا 
سليم ببرود:سيبهم براحتهم
موسى بص لسليم بقرف ومشي 
***********************
كب مراد الميه على وش الشخص الي كان قاعد في الحمام 
الشخص بفجع:ميين ماات 
مراد ببرود :مش هتخلص وهتقول مين الي بعتك 
الشخص :هو انا مكنتش بحلم 
مراد:لا يروح امك حقيقه.. خلص يلا
الشخص:انا لو قولت ممكن تقتلني ياباشا وانا معايا ابني الصغير ومراتي وانا الي بصرف عليهم.. 
مراد :طلما انت راجل ومعاك ابن وست عاوز تقتل لي
الشخص بحزن:مش بأيدي والله مراتي مريضه بالكانسر وانا مش معايا فلوس للعمليا 
مراد:فا تشتغل في الحرام 
الشخص بحزن:…………
مراد بهدوء:انا مراد نصار أكبر دكتور جراحه في الشرق الأوسط متخافش من حد ومحدش هيقدر يقربلك بس لو نفذت كلامي 
..ها يلا مين 
الشخص :****ياباشا.. 
مراد بخبث:تمام هتنزل من الشباك وبعدين هتقبلني في الجنينه الخلفيه لبيت العمده الساعه ٣ الفجر.. يلا 
نزل الرجال من الشباك.. ومشا 
الباب خبط ومراد راح وفتح الباب لقى دكتوره جميله جدا عيونها خضرا وبشرتها سمرا بس مش اوي وعندها غمزتين َمحجبه. 
مراد سرح في عيونها لتشبه للون الزرع
الدكتوره بخجل:احم مينفعش كدا حضرتك البس حاجه 
ابتسم مراد على خجلها.. 
مراد بصوت رجولي :مفيش اي حاجه البسها.. احم خير في حاجه
الدكتوره :مش دي أوضه الانسه مها المحلاوي.. 
مراد :اه.. اتفضلي 
دخلت الدكتوره لمها لقيتها نايم بس العكس كانت سامعه كل كلمه بيقولها… 
الدكتوره وهي بتحرك وش مها بخفه:احم آنسه مها آنسه مها و نسيت ان مراد موجود أكملت بمرح:يام خدود مارشميلو 
فتحت مها عنيها. 
مها:انا خدودي مارشملو
الدكتوره :وفروله كمان 
مها قامت واتعدلت وهي تقول.. 
مها:شكرا ياستي.. أسم الجميل اي. 
عشق بإبتسامه:اسمي عشق يا آنسه مها 
مها بمرح :آنسه اي بعد مارشميلو قوليلي يامها 
عشق بأحراج:احم بس حضرتك حفيدت العمده و.. وأكبر مهندسه في الشرق الاوسط
مها اخدت نفس وطلعته بهدوء
مها بهدوء:مش معنى اني غنيه أو جدي العمده ابقى مغروره انا مش بحب كدا خالص كلنا بني ادمين ياعشق لي بقى نتكبر 
على الناس.. 
عشق بفرحه:يعني حضرتك بتتكلمي زينا كدا
مها بمرح :لا بتكلم فرنساوي وبعدين اي حضرتك دي اسمي مها
عشق :تشرفت بيكي يامها.. وفحصتها.. 
عشق بمرح :اي ياسطا الجمال دا عااش 
مها :اوبااا ياسطا وعاش كمان عرفتي اي تاني ياسعديه شربتي بانجو ولا لسه ياسعديه 
ضحكت عشق ضحكه رقيقه خلت قلب مراد يدق 
مراد بهمس:اهدا يابن الكلب انت بتدق لي.. 
أثناء كلامهم دخل الجد وسليم وموسي
دخل سليم وهو بيجري وحضن مها جامد 
سليم بدموع :وحشتيني اوي يامها بحسبك مشيتي وسبتني مع نفسي 
مها بمرح عكس داخلها:متخافش انا قاعده على قلبك 
عشق كتمت دموعها وهي تقول:احم عن أزنكم ياجماعه 
ومشيت.. 
دخلت عشق اوضه وقعدت تعيط كتير ومسكت صورتين وعينيها الخضرا بقت حمرا من كتر البكاء 
عشق بحزن: وحشتوني اوي.. تعالو قعدو معايا زي الاول واحضنوني.. 
مسحت دموعها وشالت الصورتين وراحت شافت شغلها.. 
******************
سليم :اي إلى عمل فيكي كدا يابتي. 
مها وهي بتبص لعيون مراد عشان تكون قوتها.. 
مها ببرود:مفيش افتكرت ماما ودا إثر فيا. 
سليم بشك:تمام 
مها :هو انا همشي امتى عشان زهقت اوي. 
سليم :خلاص هروح اخد تصريح انك تخرجي 
مها:تمم 
يوسف راح معا سليم… 
وكان في الاوضه مها وموسى ومراد 
مشي مراد ناحيت الباب ونزل تحت 
********************
عشق بخوف:أ.. أنت عاوز اي مني 
الراجل بشهوي:عاوزك يابطل. 
عشق بخوف أكبر :لاااا ارجوك سبني في حالي عاوز اي 
الراجل:عاوز ادوق. 
جاء شخص من ورا وقال:طب متيجي ادوقك انا 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

‫4 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!