Uncategorized

رواية أنتِ لي وحدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم إسراء أشرف

 رواية أنتِ لي وحدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم إسراء أشرف

رواية أنتِ لي وحدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم إسراء أشرف

رواية أنتِ لي وحدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم إسراء أشرف

…_أشرقت شمس صباح يوم جديد أستيقظت حور صلت الضحي وخرجت لتتناول الفطار مع أسرتها 
-حور:صباح الجمال علي الناس اللي بتفطر من غيري ثم ضربت أحمد علي رأسه 
-أحمد: والله مش هعديهالك ثم قام ليضربها
-حور:أستخبت ورا أبوها قائلة ألحقني ياعبدة 
-عبدالحميد: ملكش دعوة بقلب أبوها 
-أحمد: يعني ليها حلو وليا لا ماشي ياحور 
-حور: قول الحمد لله أني ضربتك علي رأسك بحنيه ومش ضربتك علي قفاك اللي مسلطحة دا للي رايح وجاي ????????????????
-عبدالحميد: هههههه عندك حق والله أنتِ بلوة????????
-فاطمة: ياعيال عيب علي سنكم دا خلاص كلاها شهور وتتجوزوا 
-حور: والله يابطوط سأظل بقلب طفلة مهما تقدم العمر بي ويلا سلاااااموز هتقوم ياواد ولا 
-أحمد: يلا ياختي 
_داخل الجامعة وجدت حور الشلة مجتمعة تذكرت نرمين وحشتيني ياحبيبتي ربنا يرحمك ثم قرأت لها الفاتحة ومسحت الدمعة التي سقطت منها
-حور: رسمت البسمة علي وجهها قائلة وحشتوني 
-سالي: أنتِ أكتر 
-مها: هتخطب ياحوووور 
-حور: فرحانه كدا ليه كتك نيله 
-مني: مش عارفه والله ياحور رغم أن أنا كمان هتخطب بس فرحتها غريبة 
-حور: تحسيها حصلت علي جايزة نوبل ????????????
-مها: أتريقوا براحتكم أوي 
-حور: طيب سالي وأتخطبت لأحمد مها بقا أتخطبت لمين أخمن أنا حسام أما مني فأتخطبت لعادل 
-مها ومني: عرفتي منين ????
-حور: بجد صح ????????
-مها:اه صح 
-حور:الله أكبر عليا بقولكوا إي الخطوبة تبقا في يوم واحد ونخليها الأسبوع الجاي تمام ونتجوز مع بعض بعد الأمتحانات 
-سالي:والله فكرة حلوة 
-حور:طيب يلا علي المحاضرات وربنا يوفقنا ويسعدنا 
__________________________________________
_بعدما أهت حور محاضراتها ذهبت إلي الشركة 
-حور:أتجهت نحو مكتبها الجديد وأصبحت السكرتيرة الخاصة لجاسر جلست علي مكتبها 
-جاسر:صباح الفل والياسمين بقول برضو الشركة نورت ليه 
-حور:جاسر بس شويه أحنا في الشركة 
-جاسر:حاضر هسكت أهو تعالي المكتب عاوزك
-حور:تمام وبالفعل قامت حور وذهبت خلفة 
-جاسر:عاوز ملف أخر تصاميم عملتيها 
-حور:تمام جاهز أتفضل 
-حسام:السلام عليكم وعندما رأي حور أسف والله معرفش أنك هنا 
-جاسر:ولا يهمك كنا لسه بنشوف أخر تصاميم وبعدين حور بقت سكرتيرتي من انهارده
-حسام:ألف مبروك فرحتلك والله
-حور:تسلم وكمان الف مبروك ليك علي خطوبتك من مها أختيار موفق 
-حسام:تسلمي والله من يوم ما شوفتها في خطوبتك أنتِ وجاسر بدعي ربنا بيها والحمد لله وافقت 
-جاسر:والله من ورايا وقعتك سودة 
-حور:خلاص قلبك أبيض ياجاسر 
-جاسر:أه ما حضرتك عرفتي من صحبتك أنما أنا صاحبي ندل 
-حسام:دايما ظالمني ياصاحبي والله كنت هقولك بس أنت كنت مشغول عني الفترة اللي فاتت 
-جاسر:سماح المرادي
-حور:كفاية رغي ونركز في الشغل
_ وبالفعل ظلوا يتحدثوا في التصاميم وكانت الديكورات هايلة وتم الموافقه عليها من جاسر وحسام 
_بعد يوم متعب في العمل قام جاسر بتوصيل حور وأحمد أيضاً
-أحمد:شكرا يازوج أختي علي التوصيلة دي 
-جاسر:مفيش شكر بنا ياغالي 
-حور:يلا أشوفك علي خير ثم صعدت إلى البيت مع أخيها
___________________________________________مر أسبوعين إلى أن جاء موعد خطوبة كلا من سالي وأحمد، مها وحسام،مني وعادل التي تم تحديدها في يوم واحد داخل قاعة كبيرة 
-حور:كلكم أنهارده عروسه إلا أنا ????????
-سالي:أزاي بقا ما حضرتك أول عروسة ياقلبي وكمان في الفرح هنكون سوي 
-مني:ايوه ياريري أنتِ أحلي عروسة 
-حور:طيب يلا بقا والله أحنا أربع أميرات شكلنا حلو أوي 
_كانت حور تردي فستان أسود به لميع فضي والحجاب من نفس لون اللميع وعلي رأسها تاج أما باقي الأميرات فكانوا متفقين علي لون واحد وهو الوردي 
_جاء كلا من جاسر وأحمد وحسام وعادل ليأخذوا الأميرات إلي القاعة 
_بعدما وصل الكل إلى القاعة كانت هناك مفاجأة لسالي ومها ومني ولا احد يعلم بها سوي حور كانت المفاجأة أن تم كتب كتاب الكل بدل خطوبة بس 
_قام كل عريس بوضع الشبكة في يد عروستة بعد كتب الكتاب وعلت الزغاريط القاعة 
-جاسر:ممكن إيدك 
-حور:امممم بس أنا لبسه الشبكة 
-جاسر:مفيش مانع أنها تزيد ثم وضع خاتم جديد في يدها مبروك عليكي ياقلبي أستأذنك دقيقة وراجع
_ وبعد دقائق سمعت حور صوت أغنية رومانسية ورأت جاسر يجلس علي ركبته ويمد يده لها قائلاً تسمحيلي بالرقصة دي 
-حور:أبتسمت أكيد أسمحلك 
_رقص الجميع وكانت السعادة تملئ المكان حتي مازن وأماني رقصوا وحبيبة ومسعد كمان الكل كان يشعر وكأنه ولد في هذه اللحظة من جديد 
-جاسر:مبسوطه ياحور 
-حور:جدا جدا والله
-جاسر:بحبك أوي أنتِ أجمل حاجه في حياتي
-حور:ههههه تصدق أنا غلطانة 
-جاسر:مين قال كدا دا أنتِ صح الصح أنتِ ليا وحدي ياقلبي 
-حور:جاسر أسكت بقا بجد بتكسفني 
-جاسر:أتكسفي براحتك مش أحسن ما أتعب من عدم الكلام 
-حور:بعد الشر عليك 
_ظل عصفورين الكناريا يتحدثا إلى أن أنتهت كلمات الأغنية 
_أنتهي اليوم وعاد كل واحد إلى بيته بعدما أوصل كل عريس عروسته إلى البيت 
_مرت الأيام وجاء موعد إمتحانات نهاية العام الدراسي 
-حور:يابنات أنا بجد خايفة الإمتحانات من الأسبوع الجاي لازم نركز 
-مها:خير إن شاء الله 
-مني:أحنا نعمل اللي علينا والباقي علي ربنا 
-حور:فعلاً إن شاء الله ربنا يوفقنا جميعاً يلا بقا ركزوا كدا معايا في الديكورات دي هشرحلكم كذا نقطة يارب تفهموا
-مها:حور ألحقي مين جاي علينا ????
-حور:نظرت خلفها لتجد حسن يتقدم نحوها قالت في نفسها خير يارب 
-حسن:حور ممكن أخد من وقتك عشر دقايق 
-حور:أتفضل أتكلم 
-حسن:لوحدنا لو سمحتي لأن الموضوع محرج شويه
-حور:نظرت لزملائها بتعجب ثم قالت تمام اتفضل وذهبت مع إلى تربيزة أخري لكن قريبة أيضا من زملائها أتكلم 
-حسن:حور أنا أسف لو كنت دايقتك من قبل بس أنتِ عارفة إن عادل دي أخر سنه ليه في الجامعة وهو من سني لكن أنا فاشل كل شوية أعيد السنه بسنتين وتلاته 
-حور:أنا مش زعلانه منك وربنا يهديك لكن موضوع النجاح بإيدك ذاكر وربنا هيوفقك 
-حسن:هعمل كدا وهلتزم السنادي 
-حور:وقفت قائله تمام ربنا معاك بعد أذنك 
-حسن:وقف أيضاً وأقترب من حور أتفض…. وقبل أن يكمل الكلمة وقع علي كتف حور وفقد الوعي 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!