Uncategorized

رواية عشقت معاق الفصل الرابع عشر 14 بقلم نادين محمد

 رواية عشقت معاق الفصل الرابع عشر 14 بقلم نادين محمد

رواية عشقت معاق الفصل الرابع عشر 14 بقلم نادين محمد

رواية عشقت معاق الفصل الرابع عشر 14 بقلم نادين محمد

قاطع ماسه رساله بتقول:فاكره انك هتهربي من مصديتي..تبقي غلطانه…مادام عرفتي سليم المنشاوي ياحلوه… يبقي مش هتفلتي مني 
الرساله دي اتبعتلها مع صوره وهي…بتلبس فاوضه النوم بتاعت الكوخ 
بصت لعمر بصدمه ودموع…مكملتش وفقدت الوعي
ادم:ماسه…ماسه في اي
عمر:مالها في اي
ادم مسك الموبايل بص فيه…واتصدم ومسح الصور علطول وبمعني اصح مبصش عليها ومسحها بسرعه
ادم:الكلب سليم…مصورها وهي بتلبس فالاوضه
عمر بزعيق: ياكلب…
ادم:مش وقته خالص…ماسه…ماسه قومي 
شالها وطلعها الاوضه واتصل عالدكتور عشان يجي  
الدكتور:ماسه تعبت اوي الفتره دي.. حياتها كلها صدمات صدمات في اي ياجماعه…لو حياتها استمرت كده ابشركم…انها فالأخر هتنتحر  
ادم:يعني اي تنتحر يعني
الدكتور:يعني هي خلاص تعبت من حياتها…المفروض ان انتو تاخدو بالكم منها ارجوكم..
علياء بحزن:شكرا يادكتور..
الدكتور:اتمني اني مجيش هنا تاني…الا وانا جاي اتطمن عليها.. ماسه زي بنتي.. الكليه كلها كانت زي بنتي..ارجوكم تاخدو بالكم منها… دي امانه
عمر بهدوء: متقلقش يادكتور خير
الدكتور سابهم ومشي وادم والجماعه دول نزلو تحت معادا عمر.. طلب ان هو يقعد جمبها عشان لو قامت يعني
طلع راح قعد جمبها عالسرير وخدها فحضنه وقعد يلعب فشعرها ويتأملها وهي نايمه…معقول الملاك البريئ ده يحصله كل ده…قعد يبصلها كتير اوي…هو تقريبا قاعد عشان يبصلها اصلا???????????? 
بعدين حط راسه علي راسها وناام
“بعد شويه”
ماسه صحيت من النوم مفزوعه وفاكره ان المسدج حلم وكله حلم.. قعدت شويه علي ما استوعبت انه مش حلم
ماسه بخوف:ف….فضيحه…ان…انا متصوره
عمر:ماسه اهدي اهدي
ماسه بخوف وعياط:انا ليه كل ح… حياتي كده…ان…انا عملت اي
عمر:يابنتي اهدي
ماسه:ه..هو صورني و…وهياخد الصور ينشرها الحيوان ص…صح 
عمر:هناخدها منه متخافيش اهدي بس
ماسه بعياط: فالاول ماما… بعدين اتخطف….بعدين يحصلي ده ليه…انا والله ما عملت حاجه فحياتي وحشه ليه كده 
عمر:هششششش…اسكتي دلوقتي خالص ونامي…
ماسه:ل…لا
عمر:لا اي
ماسه:لا انا عايزه اخد حقي…
عمر:هناخدهولك يا ماسه 
ماسه:ل…لا انا عايزه اخده انا وسكتت فجأه 
عمر:ماسه انتي مش بتتكلمي ليه
ساكته برضو وباصه قدامها
عمر بقلق مسك وشها وكلمها:ماسه انتي كويسه؟! 
بصاله بس ومش بتتكلم 
عمر:انتي ساكته لي طيب انطقي اي كلمه..
ساكته برضو
خدها فحضنه وقعد يهديها وبتاع ويطمنها انه هياخد حقها وهي ساكته 
(عند ادم)
نزل من العربيه متعصب ودخل القصر من غير ما يكلم حد
سليم باستفزاز:اهلا اهلا بادم بيه
ادم مردش عليه واداله بالبوكس علطول
ادم بزعيق:بقا يا***…تصور ماسه وهي بتلبس وتبعتهالها يازباله..فاكرها زي كل الرخاص اللي تعرفهم..رد
سليم باستفزاز اكتر:ايوه تستاهل…تستاهل عشان عصت أوامر سليم المنشاوي
ادم ضربه تاني:وحياه امك…لو قربت منها تاني…نهايتك هتبقي علي ايدي ياسليم… فين الصور يا***
سليم بوقه بينزف خالص بس بيعاند:مش هقول…والله لو عملت اي مش هقول
سليم ضربه تاني وضربه تاني وبعدين جاب مطوه وحطها علي رقبه سليم
ادم:لو منطقتش دلوقتي هدبحك ياسليم ومش هتلحق تقول الشهاده حتي…
سليم:مش ه…هقول يا ادم
ادم قرب المطوه اكتر كان هيضربه بيها بس سليم وقفه
سليم:خ….خلاص…الصور اهي وشاور فالمكتب
ادم ضربه تاني عشان يضمن انه ميقومش وراح المكتب لقا نسخ كتير اوي
ادم:وانا اي اللي يضملني انك مش عامل نسخ تانيه
سليم:ل….لا مش عامل…تق…تقدر تفتش القصر وبيتكلم بصعوبه
ماشي ياسليم
ضربه تاني وطلع بره وشاور للحراس
ادم:خلو بالكم منه…تشيلو منه كل حاجه..اي حاجه الكترونيه واي حاجه ليها علاقه بالنت… فاهمين ولا لا
الحراس بطاعه:تحت امرك ياباشا
ادم ببرود:اما نشوف..
ومشي.. 
(عند عمر)
ماسه صحت من النوم ملقتش عمر جمبها…متكلمتش لانها حرفياً مش قادره تتكلم..ونزلت تحت جري 
نادين بقلق:ماسه انتي كويسه…ردي عليا عشان خاطري
ماسه:ع…عمر ف…فين
نادين: عمر شويه وجاي
ماسه ملحقتش تتكلم لقت ادم داخل من القصر
جريت عليه وحضنته وهي بتعيط  
ادم بهدوء: حقك جه خلاص
ماسه:ب… بجد
ادم:ايوه بجد 
ماسه بدموع:ان…انا مش عارفه اش..اشكرك ازاي 
ادم: يابنتي انتي اختي… يعني اكيد لازم اخاف عليكي…وبعدين مرات اخويا برضو
حضنته تاني وهي بتضحك (اخوها ياجماعه عادي)
عمر:بتضحكو علي اي
ادم: مفيش خدت حقها بس مش اكتر
عمر:امممم…وانتي حاضناه ازاي كده
ماسه بتوتر:ااا…احم… اخويا عادي
عمر:اممم…طيب يلا علي فوق يا بتاعت اخويا..
ماسه طلعت وهي بتضحك وادم ضحك عليه عمر بصله بصه كده بمعني اخرس انت خالص وطلع ورا ماسه
عمر:حضناه كده عادي
ماسه:مانت عارف انه اخويا وبعدين يهمك من امتي يعني
عمر ببرود:ميهمنيش
ماسه:اممممممم باين
عمر مردش عليها ودخل الحمام لبس هدومه وطلع نام عالسرير
وهي برضو لبست بيجامه ونامت
ماسه:عمرر
عمر:اممم
ماسه:انا زهقانه
عمر:ايوه وانا اعملك اي يعني
ماسه:خدني فحضنك
عمر:نعم!!
ماسه:ياعم خدني بس متبقاش رخم كده
عمر:طب عشان رخم دي مش واخدك
ماسه: طب بقولك اي
عمر:صبرني يارب.. نعم
ماسه: ماتعمل عمليه لرجلك ياعمر عشان خاطري
عمر بغضب: ………..
يتبع….
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!