Uncategorized

رواية ساهمته في سجن والدي الفصل الرابع 4 بقلم أهله بدوي

 رواية ساهمته في سجن والدي الفصل الرابع 4 بقلم أهله بدوي

رواية ساهمته في سجن والدي الفصل الرابع 4 بقلم أهله بدوي

رواية ساهمته في سجن والدي الفصل الرابع 4 بقلم أهله بدوي

اياد _احمممد 
احمد _ايه هوا انا هفضل شغال عندك كده كتير الحاجه دي بتاعتي انا 
وفجأة بتطلع طلقة من مصطفى في كتف اياد وطلقة من الشيخ بدران في رجل جاكسون وطلقة من احمد في بطن مصطفى كلهم بيقعو علي الارض معادا احمد الي بياخد الحاجة كلها ويمشي 
بيقوم اياد عشان يلحق احمد لكن بيختفي احمد بيقومو كلهم وكل واحد رجاالته بتسنده وبيروحو
عند اياد بيروح وهوا متعصب وبيخش الاوضه عند ياار وبسمة وبيمسك يارا من شعرها 
اياد _بيت ابن عمك فيييييين 
بسمه _سبها سبها بقولك حرام عليك احنا ملناش ذنب في كل ده وبتروح عشان تحوش ايده بيزئها اياد بعيد بتقع علي الارض 
وبيمكل ضرب في يارا بيزعق بكل عصبيّة بيييييتتت ابن عمكككككك فييييييين 
مفيش رد من يارا بيبص يلاقي بوقها كله دم ومغمي عليها من شدة الضرب بيرميها علي الارض ويسبها ويمشي بتقوم بسمة وبتحاول تفوق فيها لحد ما بتفوق لكن بتكون تعبانه جدا وبتنام بتاخدها بسمة بحضنها وبتنام هيا كمان 
عشان اياد نزل المكتب وهوا بيلم كل الحاجات المهم عشان احمد ميخدهاش ونزل راح لمكان 
عند مصطفى بيروح الفيلا بتاعته الي محدش يعرف مكانها وبيفضل يكسر كل حاجه قدامه وهوا بيتكلم بعصبية وبيقول يعني انا قولتلك كده وضحكت عليييك عشان تبقا معايا تبقي ضددددي ي احمممد بتسرق عمك  بس وحياة ابوك الي في ترتبته ما هتتهني بيهم 
عند جاكسون قاعد في فيلا مع شخص وبيقول 
كده احنا تمام الفلوس والسلاح معاك وبيضحك جامد وبيقول كله كوم وابن الهب*لة الي فاكر انه معاه الفلوس والسلاح كوم تاني بيضحك الشخص التاني وبيقول المهم ي يوسف عاوزك تراقب احمد ٢٤ساعة
يوسف_يوسف ميييييين 
الشخص _اي ي عم انت صدقت انك اجنبي واسمك جاكسون بجد 
يوسف_يعم سبني اتقمص الشخصيه ده انت فصيل المهم ي  عم اياد  انا ماشي اراقب ابن اله*لة قصدي احمد«اووووووبس ده طلع اياد بتاعنا متفق مع جاكسون قصدي يوووسف????????»
اياد وهوا قاعد علي الكرسي بيقول بسخرية فاكر نفسك هتعرف تضحك علي عيلة الانصاريي ي احمممد ده انت عبيط
يم
بم 
بم
بم 
بم
بم 
تاني صدمة ده فعلا اياد من عيلة الانصاري ومصطفي ميعرفشوكان بيضحك علي احمد بس طلع صح ????????????
انا بقول كفايه كده ????
ahlla Badawe, [1 Aug 2021 at 12:54:06 PM]:
…خلاص هنكمل حتةصغنونة كمان 
عند احمد اول ما بيفتح شنطة الفلوس والسلاح بيتصدم 
ويقول كل الحجات ده مزورة ازاااااااااااااااااي 
بيخش شخص عليه اسمه جاكسون ها مش يوسف ويقول اناسبتك تاخد الحاجه  ده بمزاجي بيبص اياد بصدمة ويقول بعيدا عن انك بتتكلم عربي انت مش كنت مضروب بالنار
جاكسون انا سبع ارواح يلاالمهم انت هتشتغلةمعانا ضد عمك وده غصبن عنك والباشا الكبير هيعرفك كل حاجه
احمد _ده عندها وفي لحظه بيطلع جاكسون سلاحه ويضربه علي  راسو وياخده ال مكان  ما 
بيفوق احمد يلاقي قماشة سودة علي عينه احمد بعصبية شيلو البتاعة ده وحد يفهمني انا هنا بعمل ايه 
واحد من الرجاله _بس اخرس بقا عشان الباشا جه
بيدخل اياد وبيقول شيلو البتاعة الي علي عينه ده واطلعو كلكو برة  احمد اول ما بيشوفو بيقول بصدمة _ايااااد وبيكمل انت اتجننت ايه الي بتعمله ده انت بتضحك عليا ده كله ده شكل كلام عمي صح وانت ابن الانصاري
اياد ببرود _خلصت بص ي احمد ربنا وحده يعلم اني مضحكتش عليك في حاجه غير اني خبيت موضوع الطار وده لمصلحتك لانك كنت هتخاف مني عشان هتكون فاكر اني عاوز اقتلك بس انا هفهمك موضوع  جد جدي خلص بالصلح وبعد سنتين بالضبط عمك قتل ابووووويا ي احممد غددددر بيه وقتلو وانا هاخد حقي يعني  هخده انا اه معترف انك جدع وابن ناس بس ده وانت معايا لكن وانت ضدي يبقي قول علي نفسك ي رحمن ي رحيم 
احمد_ولما انا كنت حبيبك كده ليه مكنتش معرفني موضوع جاكسون 
اياد _مكنش في وقت ي احمد عشان الراجل الي انت بعته يراقب عمك ده كان واقف بيراقبنا فكان لازم اعمل كده لكن انت الي غدرت بيا وبيمسك سلاحه ويقول وانت عارف عقاب الي يخون اياد النصار 
احمد _ي خسارة ي صحبي وخسارة كلمة صحبي بس انا عاوزك تعرف اني مخنتكش انا عمي طلبني ولما رحتله قالي انك بتضحك عليا وانك ابن الانصاري صدقت ومصدقتش قاطعه اياد _عمك ميعرفش اني ابن الانصاري لانه لو عارف كان موتني ومكنش وقف قدامي ثانيه واحده 
احمد _انا مكنتش عارف بس الي عرفته انو كان مراقبني فعشان كده قولت اعمل كده عشان يفهم اننا بقينا ضد بعض وسعتها هيدخلني ارضه واعرف كل حاجه عنه وانقلهالك لاني لسة عندي وعدي ليك
اياد _وانا المفروض اصدقك 
احمد _امسك تلفونك وشوف بنفسك هتلاقني بعتلك رساله بكل ده وانت مبتردش
اياد _انا تلفوني معايا مجليش حاجه منك وانا الي اتصلت بيك عشرين مرة وانت قافل تلفونك 
احمد _هوا احنا مش بنقفل التلفونات الاساسية في العمليات وبنستعمل الخطوط التانية ي غبببببببي 
اياد _انت الي غبببببببببببببي أنا مش قايلك ان التلفون وقع مني لما كنا فوقالجبل ساعت صفقة تسليم جاكسون ومصطفي 
بص احمد بصدمة وقال ما انت مفكرتنيش 
وبياخدو بالحضن 
______________❤️_______________
الصّديق الحقيقي هو الذي يقبل عذرك، ويسامحك إذا أخطأت، ويسد مسدك في غيابك.
*****                         
معظم الناس يدخلون ويخرجون من حياتك، لكن أصدقاءك الحقيقيين هم مَن لهم موضع قدم في قلبك
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد