Uncategorized

رواية حياة الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء رضا

 رواية حياة الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء رضا

رواية حياة الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء رضا

رواية حياة الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء رضا

“بَعضْ النَاس يُحَبُون الٌسْمَاء مَهمَا كَانْ الْطَقْس، يِوماً مَا قد تجِد شخْصاً يُحَبكْ بِنَفسْ الْطَرِيقَة… ❤️???? “
_____________________________
حياة : انا عاوزه ايي الي يخلي طفل زي داا يجيله صدمه 
مهاب بحزن: انا هحكيلك ،، كان في يوم كان أسد عنده مهمه انه ينفذها مع تجار مخدرات وأسلحة و اعضاء كانوا بيتجروا في كل حاجه حتي البنات بيخدوهم يا اما يغتص**هم علشان يشغلوهم معاهم في الدعارة او يبعوهم فا هو عرف لانه كان في المخابرات وهو اتزرع وسطهم وعرف يدخلهم كلهم السجن كان هو مبسوط انه خلص علي الناس دي بس للاسف في يوم كان هو في المخابرات جاله اتصال من نور
* فلاش بااك * 
أسد : الو يا نور 
نور بابتسامة: الو يا أسدي انت مش هتيجي ولا ايي
أسد : انا جاي اهو يا عيون أسدك 
نور بابتسامة: طب انت في الشركه ولا في المخابرات 
أسد بضحك: هو انا لسه خارج اهو من المخابرات وكنت رايح الشركه 
نور بدلع : طب بلاش تروح الشركه وتعالى 
أسد بضحك : تغور الشركه وصاحب الشركه 
نور بضحك : لا انا عاوزه صاحب الشركه 
أسد : انا اهو ركبت العربيه وجايلك 
قاطع حديثهم صوت ضرب نار
أسد بخوف : نوورر فيي ايي 
نور بخوف :  الحقني يا أسد 
أسد : استخبي في المكان السري بسرعه انا جاي في الطريق 
نور اتجهت إلى المكان السري ومعاها التلفون لكن تذكرت مالك 
نور بخوف : أسد مالك بره ،، انا هطلع اجيبه 
أسد بزعيق : لا يا نور بلاش تطلعي 
نور طلعت لقت مالك في غرفته 
نور : مالك حبيبي تعالى معايا ،، وشالته ومشيت 
_ انا عاوزك اول ما تلاقي حد اقتله الا الواد وامه مفهوم 
– تحت امرك يا فتحي بيه ،، ومشيوا الرجاله بيدوروا في الغرف على نور ومالك
نور دخلت اوضه لان كان في رجل من الرجاله موجدين بره قدام الباب 
نور بصوت منخفض : أسد الحقنا انا خايفه 
أسد بيحاول يطمنها : اهدي يا حبيبتي انا قربت اوصل اهو 
فدخل رجل الاوضه بيدور عليهم 
نور بصوت منخفض : مالك خليك هنا ماشي احنا هنلعب لعبه ولو سمعت صوتي وانا بزعق متطلعش 
مالك ببراءه : ماما اتي لاحه فين انا مس هقد هنا ( ماما انتي راحه فين انا مش هقعد هنا ) 
نور بابتسامة : متطلعش من هنا لغايه اما اجي تمام ،، قبلت مالك من وجنتيه وشالته حطته في الدولاب ،،، وحطت التلفون في جيبها 
كانت لسه هطتلع لقت فتحي قدمها وزقها جوا 
نور بصريخ : ابعد عني يا حيوان الحقني يا اسد 
أسد بغضب وزعيق : ابعد عنها يا ابن الك** متخافيش يا نور انا جاي 
 فتحي بضحك : هههههه محدش هيجي اصلا هناا ههههه فزعقي برحتك يا حلوه ههههه وقرب منها وبيحاول يكتفها 
نور بصريخ : ابعدد عنييي اوعي تقرب مني ابعد عني الحقني يا اسد 
أسد بغضب وصوت عالي : ابعد عنها يا ***** اوعي تقرب منها  
 فتحي بضحك وهو ينظر الي جسمها  بشهوه : ههههههه ماتخفش عليها يا باشا انا هلعب معاها بس هلعب لعبه من بتوعي احنا حذرناك مره انك تخرج الرجاله
 اسد وصل ورن علي زين قاله ثم دخل وفضل ينادي لكن قاطعه نزول فتحي هو وي نور 
 أسد بخوف وغضب : فتحي هات نور وانا اخليك تمشي ومحدش هيعملك حاجه 
 فتحي : بما انك وصلت لازم ارحب بيك ،، ظهر خمس رجاله من وراء اسد وضريوه بنار
 نور بزعيق : اسسددد وعيطت ثم كملت بدموع والنبي سبني سبوني 
 أسد كان اضرب في رجليه وفي كتف واحد 
فتحي بضحك: في ايه يا حضرة الظابظ دا احنا لسه في الاول اومال لو شوفت انا هعمل ايي في مراتك ثم نظر اليها بشهوه اصل بصراحه مزه لقيت الصاروخ دا فين انا هجرب واسيبها ولا اموتها 
أسد بيحاول يتكلم : لو مديت ايدك بس عندها هموتك ،، أسد كان بيحاول يطلع المسدس ونجح في كده 
أسد صوب المسدس نحيت رِجل فتحي ،، فتحي وقع علي الارض 
فتحي بزعيق : خلصوا علي مراته 
راجل صوب المسدس نحيت قلب نور ،، نور وقعت في الارض 
أسد بصدمه : نوور ،، وبيحاول يوصل لها ونجح في مسك ايدها فقط 
فتحي وقف وقال : اما انت بقا وطلع المسدس لكن دخل راجل من رجالته 
الراجل : البوليس مغرق الدنيا بره وموتوا مننا 
فتحي: طب يلا مستنين ايي ومشيوا وعرفوا يهربوا 
أسد بخوف : نور حبيبتي اصحي ابوس ايدك انا مش هقدر اعيش من غيرك 
نور وبتلتقط انفاسها وبتحاول تتكلم : أس..د .. ما.لك .. خلي.. با.لك .. م.ن.ه ومات واسد فضل يزعق لغايه اما اغمي عليه
زين بخوف ؛ أسد نور اسعاف بسرعه 
مالك نزل علي صوت زين واتصدم 
مالك بصدمه : ماما وجري نحيتها ماما اتي زعيتي مني عيسان نزيت وانا اسف بس اصحي مس تنامي ( ماما انتي زعلتي مني علشان نزلت انا اسف بس اصحي مش تنامي )
زين حضنه وقال : بس يا مالك علشان ماما نايمه وهيا لو صحيت ولقتك بتعيط هتزعل منك اووي ،، فجاه حس انه مش بيتحرك طلعه من حضنه لقي مالك مغمي عليه والاسعاف جت وشالتهم كلهم 
في المستشفى
الدكتور طلع من العمليات فجري عليه زين وحسام 
زين : اسد اخباره ايي 
الدكتور بحزن : للاسف اسد بيه دخل غيبوبه ممكن يطلع منها بعد يوم يومين او ممكن توصل انه ميفوقش خالص 
حسام : طب ونور 
الدكتور : للاسف ماتت هيا والجنين 
زين بصدمه : هيا كانت حامل 
الدكتور : ايوه دي كانت حامل في الشهر التالت انتوا متعرفوش 
زين وحسام كانوا زعلانين جدا وحبسين الدموع 
زين بحزن : مالك الطفل الي جه معاهم حصله ايي 
الدكتور : هو فاق لكن مش بيتكلم وباصص لسقف أعتقد هو جاله صدمه وهو مش هيتكلم الا لو جاتله صادمه تاني احنا هنعرضه علي دكتور متخصص ومشي زين وحسام اخيرا تركوا الدموع تنزل 
** باك ** 
حياة وساره كانوا بيعيطوا 
حياة بدموع : يعني كل دا يحصل لطفل صغير هئ هئ
بدر حضنهم وطبطب عليهم واتكلم بحنيه :بس اهدوا بقا يا حبايبي 
ساره بدموع : والله حرام دا يحصل لطفل صغير هئ هئ هئ 
بدر بص لمهاب واتكلم : هو انت اخو اسد الي في المخابرات صح 
مهاب بإستغراب : ايوه ليي 
بدر : اصل انا وهو وزين وحسام صحاب من ايام الجامعه وكنت عارف انه عنده اخ اسمه مهاب واخت اسمها كارمن بس كان عمري ماشفتكم …
عمر بقاطعه :, انا اسف لو قطعت كلامك بس احنا عاوزين مساعدتك يا انسه حياة 
حياة طلعت من حضن بدر وقالت : انا موافقه اسعدكم دا لو في مصلحت مالك
عمر : اكيد طبعا ،، بصي احنا هنجيبه هنا انتي حاولي تتكلمي معاه ماشي 
اومات حياة ثم قالت : ماشي ،،، ثم ذهب عمر لإحضار مالك
*  في غرفه مالك *
علياء : طب بص يا مالك لو بصتلي هخرجك 
كارمن : لا انا الي هخرجه كمان شويه الملاهي بس يرجع زي الاول …
اسد دخل جري علي مالك 
أسد بهدوء مخيف : انا عاوز اعرف اي الي حصل لمالك خلاه كده 
كارمن بخوف : والله احنا كنا جايين هنا علشان نطمن علي حياة وخدنا مالك معانا ولعدها كنا هنفسحه بس لما شاف حياة اتكلم وقال ماما واغمي عليه 
أسد بغضب : يعني انتوا صغيرين علشان تجيبوا طفل هناا 
علياء بدموع: والله يا ابيه احنا كنا هنطمن ونمشي علطول 
حسام: اهدي بقا يا اسد في ايي خلاص….
عمر دخل وكان لسه هيتكلم زين وحسام واسد مصدومين 
زين بصدمه : انت جيت امتي 
عمر بضحك : لسه من شويه قولت اعمل لكم مفاجاه ههههه 
زين حضنه واتكلم بحنيه : واحشتني يا عمر 
عمر : والله انت اكتر ،، اي يا حسام مش هتسلم 
حسام بضحك : وانا اقدر يا اهطل وحضنه 
عمر : مبلاش اهطل ده علشان برستيجي بس ،، ثم اتجه لاسد وحضنه 
زين : مخلاص احضان يا عم انت وهو 
( عمر هو شخص هادئ في عمله فقط لكن في حياته شخص طائش ومجنون بيحب الضحك والهزار هو عكس زين جدا ،، مش بيحب حد يدخل في حياته  ،، هو ومهاب أصحاب ودخلوا طب سويا ،، لون عيونه عسلي فاتح ،، بيهتم بمنظره وبجسمه فبيلعب رياضه ،، شعره اسود داكن ) 
عمر بضحك: نستوني انا كنت جاي ليه اصلا ،، ثم اتجه لمالك واتكلم مالك انا عارف انك سامعني كويس طب بص ليا حتي وانا اوديك لماما 
مالك بص ليه اول ما قال ماما 
عمر بهدوء : تعالي ماما بتسال عليك يلا ومسك ايده ومالك نزل معاه 
أسد بصدمه : عمر انت بتقول ايي 
عمر بهدوء : لو سمحت يا اسد انا بشوف شغلي ومشي والكل وراءه 
*  عند حياة *
عمر دخل ومعاه مالك ،، مالك اول ما شاف حياة جري عليها 
حياة : ازيك يا مالك ،،، الكل دخل وراءه 
مالك بيحاول يتكلم واخيرا اتكلم : ما..ما .. انتي.. صحيتي
حياة بدموع : ايوة يا قلب ماما وحضنته 
اسد كان مصدوم ان مالك اتكلم ،، زين وحسام كانوا مصدومين وقالوا نور 
عمر طلع مهاب واسد وزين وبدر وحسام بره يتكلم معاهم 
أسد بصدمه : انا عاوز اعرف مالك اتكلم ازاي 
عمر بهدوء : مالك مكنش ببتكلم من ساعة الحادثه فاول لما جه هنا وشاف حياة افتكر ان هيا نور فاتكلم واغمي عليه وفقد انطق والتفاعل معانا خالص علشان كداا انا كنت بمساعدة حياة ان هيا تحاول تفوق مالك وترجعه يتكلم تاني ونجحنا في كداا 
زين : حياة مين هي دي مش نور 
مهاب بتوضيح : حياة دي تكون اخت استاذ بدر 
زين وحسام بصوا لبدر واتكلموا بصوت واحد : بدر انت اخوها 
بدر بضحك : في ايي ياض منك ليه 
حسام بغباء : انت بتعمل ايه هنا انت مش كنت مسافر في مهمه 
بدر بضحك : حسام هو انت لسه غبي زي ما انت ماهو عمر لسه قايل انا اخوها 
حسام : اه افتكرت 
أسد بهدوء: ايوة يعني احنا هنعمل ايي مع مالك 
عمر بهدوء: احنا هنجيبه هنا لحياة كل يوم 
أسد : طب لو مجاش هيحصل ايه 
عمر بهدوء : هيحصل له انتكاسه وممكن يدخل في غيبوبه او ممكن حجات كتير بس احنا هنحاول نوصل المعلومه لدماغه هو لسه صغير والي شافه محدش يقدر يستحمله مابالك لو كان طفل لسه مكملش الاربعه سنين
مهاب : مش انت هتجي هنا يا عمر تتابع حالته هو وحياة 
عمر بإستغراب : حياة ليي 
مهاب بهدوء : ما هي دي الحاله الي كنت بقولك عليها 
عمر بهدوء : تمام يبقا انا هتابع حالتهم …. 
عفاف : هو انت واقف هنا ليي يا بدر مع الدكتور هيا حياة كويسه  
بدر : متخفيش يا امي هيا كويسه 
عمر : لو سمحتي انتي لازم تسمعي الكلام الي انا هقوله ، حكي لها حالة مالك 
عفاف بشفقه : يا حول الله انشاء الله هيقوم بالسلامه بس هو الي انا مستغرباه حاجه واحده 
” في غرفه حياة “
ورد بمرح : يعني احنا كنا بنتحايل عليك علشان حتي تبص علينا وانت اول لما تشوف حبيبة قلبك تتكلم ثم مثلت الزعل انا زعلانه منك يا لوكه 
مالك بابتسامة : متزعليش مني يا عمته 
ورد حضنته : يا قلب عمته من جواا واحشني صوتك يا لوكه 
كارمن : وسعي كداا يا ورد انا عاوزه احضنه علشان هو واحشني 
علياء : لا هو وحشاني انا اكتر وانا الي هحضنه الاول 
كارمن بعند : لا انا الاول 
علياء بعند : انا الي هحضنه الاول ،، مسكين مالك هما الاتنين 
حياة بصوت عالي نسبياً : بسس مالك هيجي لحضني انا اصلا ، مالك راح عندها وقال ماما تعالي نروح 
حياة بابتسامة : انت مش شايفني يا مالك انا متكسره وسانده علي السرير بالعافيه عاوزني اروح 
مالك : خلاص هقعد معاكي هنا ومش هروح 
حياة : لا يا مالك انت لازم تروح وتجي ليا من الصبح بدري ،، تعالي اما اعرفك علي دول ( شاورت على وعد وساره ) دول يبقا اخواتي وعد وساره 
مالك بابتسامة : اهلا يا طنط 
ساره بمرح : طنط مين يا حبيبي قولي ساره علطول 
وعد بمرح : وانا اسمي وعد بلاش طنط 
مالك بابتسامة : حاضر يا وعد 
وعد بسته ؛ شاطر 
ورد بمرح : انا زهقانه ايي رايكم نلعب 
علياء :, انا مش عاوزه العب 
ورد بمرح : خلاص تعالي نغني 
علياء : ايوة دي حلوه
ساره بمرح : طب تعرفوا ان حياة صوتها روعه 
حياة : بتضحك عليكوا انا اصلا مش بعرف دي وعد 
وعد : يا كدابه انا بعرف 
ساره بضحك : انا هقول الحقيقة وعد وحياة هما الاتنين بيعرفوا يغنوا 
وعد وحياة بصوت واحد بغضب : ساره 
ساره جريت استخبت وراء كارمن 
ساره بمرح : وحياة ابوكي يا كارمن حوشيني منهم 
كارمن بضحك: عيب عليك يا كيبر 
ورد : خلاص يلا هنلعب كل واحد هيقول اغنيه واخر حرف التاني هيبدا بيه خلاص مفهوم ،، الجميع بصوت واحد : مفهوم 
” في الحجز ” 
علي كان خف من اخر علقه والرجاله جم تاني عليه
_ ازيك يا علي 
علي بخوف : بخير يا معلم طول ما انت بخير 
_ بص في توصيه جت لنا من شويه واحنا بنسمع الكلام 
الرجاله مسكوا ضربوا 
العسكري فتح الباب ونادي على علي وخده وخرج ودخل اوضه المأمور 
العسكري ادي التحيه العسكريه وقال باحترام : علي محمد أحمد بره يا فندم
المأمور : دخله ،، علي دخل فانصدم انه شاف …..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫5 تعليقات

اترك رد