Uncategorized

رواية أنتِ لي وحدي الفصل الثالث عشر 13 بقلم إسراء أشرف

 رواية أنتِ لي وحدي الفصل الثالث عشر 13 بقلم إسراء أشرف

رواية أنتِ لي وحدي الفصل الثالث عشر 13 بقلم إسراء أشرف

رواية أنتِ لي وحدي الفصل الثالث عشر 13 بقلم إسراء أشرف

-حور: شعرت بخوف حسن مالك ثم نادت بصوت عالي ياشباب حد يجي بسرعه 
-عادل: كان يتحدث مع مني فسمع صوت حور ألحقي يامني ثم ذهب نحو حور 
-حور: ألحق ياعادل حسن مش عارفة حصله إي 
-عادل: رش ماء علي وجه حسن وبالفعل فاق 
-حسن: أنا فين وحصل أي 
-حور: سألته أنت كويس 
-حسن: اه متقلقيش بقيت أفضل 
-عادل: قومي أنتِ ياحور روحي للبنات وأنا هروح حسن البيت 
-حور: تمام وألف سلامة عليك ياحسن 
-حسن: الله يسلمك 
-عادل: حصل اي وليه كنت قاعد مع حور 
-حسن: عادي كنت بتأسفلها 
-عادل: مش مصدق ولا مطمنلك بس بكرر تاني لو أذيتها مش هيحصلك طيب 
-حسن: بص لعادل بإستهزاء مش بتهدد أنا سلام 
__________________________________________
_داخل الشركة كان يجلس جاسر شعر أن حور تأخرت فأتصل بها 
فلم ترد 
-حور: دقت باب مكتب جاسر ثم دخلت السلام عليكم 
-جاسر: مش بتردي ليه 
-حور: عشان كنت داخله فقولت اوفرلك رصيد ????
-جاسر: أي اخبار الجامعة 
-حور: تمام الحمدلله الامتحانات قربت وخايفة جدا ????
-جاسر: خير إن شاء الله قوليلي حصل أي انهارده في يومك 
-حور: راجعت مع البنات شوية ديكورات ورسومات عشان ممكن يجوا في الامتحان 
-جاسر: تمام أنا هديكي اجازة لحد الامتحانات ما تخلص 
-حور:بس انا شايفة إن شغلي مش هيأثر علي دراستي
-جاسر:بنرفزة وأنا قولت تاخدي اجازة ويلا روحي
-حور:مالك حاسة فيك حاجة
-جاسر:مفيش ياحور وأتفضلي أمشي 
-حور:بس
-جاسر:قاطعها بصوت عالي قولت امشي 
_في هذه اللحظة دخل حسام اي يابني صوتك عالي ولاحظ بكاء حور
-حور:بعد إذنكم ثم خرجت
-حسام:حصل اي وليه حور بتبكي 
-جاسر:أبدا بس زعلانه إن سمحتلها باجازة لحد ما تخلص امتحانات
-حسام:مش بتعرف تداري بس هسيبك براحتك 
__________________________________________
_داخل غرفة حور ظلت تبكي دون أن تجعل احد يشعر بها ياتري حصل أي يخليك تكلمني كدا ياجاسر أكيد في سبب وسبب كبير كمان ولازم اعرف بس هسيبك براحتك
_مرت الأيام وأنتهت الامتحانات علي خير 
-سالي:أخيرا خلصنا يابنات 
-مها:أنا فرحانة لا وكمان الفرح بعد أسبوعين وهنفرح أكتر 
-مني:أحلي حاجه أن كل واحدة زوجها عزيمها علي خروجه انهاردة طيب سلام انا عادل بيشاورلي 
-مها:الله يسهلوا احم حسام جه سلام انا كمان
-سالي:ياعيني عليكي وادي أحمد جه 
-أحمد:أي أخبار الامتحان
-سالي:الحمد لله 
-أحمد:وأنتِ ياحور
-حور:الحمد لله أنا هروح لجاسر الشركة وأنتوا شوفوا متفقين علي أي سلام 
_ذهبت حور إلى شركة جاسر ودخلت المكتب بعد أن دقت الباب وأذن لها بالدخول 
-حور:بدموع ممكن أعرف بقا طول الفترة اللي فاتت لا كلام ولا مقابلات ولا حتى تتصل تطمن عليا 
-جاسر:حبيت أبعد عشان تركزي في الامتحانات
-حور:جاسر متكذبش أنا خلصت امتحانات وكل واحده من البنات جوزها خدها من الجامعة وخرجوا يتفسحوا إلا أنا 
-جاسر: ما حضرتك دا باقي العقاب 
-حور: عقاب أي ممكن توضح
-جاسر: أعطاها بعض الصور نظرت حور وجدت صورها وحسن يجلس معها وصورة أخري وهو واقع علي كتفها 
-حور:أزاي دا جاسر أنت فاهم غلط 
-جاسر: حور حبيبتي أنا مش شاكك فيكي خالص ومن يوم ما الصور أتبعتت من مجهول وأنا عارف أنها مش حقيقي
-حور: امال أي ليه العقاب 
-جاسر: أنا يومها عادل جالي وقالي كل اللي حصل ومكنش مطمن من حسن وسألتك يومها حصل أي في يومك محكتيش ودا اللي مزعلني 
-حور: والله مكنتش أقصد أخبي لكن محطتش في دماغي والله وظلت تبكي
-جاسر:خلاص كفاية عياط بالله عليكي
-حور:مش هعيط خلاص بعد أذنك 
-جاسر:أمسكها من يدها علي فين 
-حور:ماشية ياجاسر وملكش دعوة بيا وهفضل مخصماك 
عاشقة القلم✍️????, [31 Jul 2021 at 10:10:32 PM]:
…_ظل جاسر يقترب منها إلى أن أصطدمت حور بالحائط 
-حور:جاسر بتعمل أي عاوزه أمشي 
-جاسر:أقترب منها ووضع قبلة علي رأسها حقك عليا 
-حور:طيب خلاص اوعي 
-جاسر:وضع قبلتين علي خدودها بحبك والله ومش هسمح لحد يأذيكي أو يفرق بنا
-حور:أصبحت خدودها مختلطة بلون الطماطم جاسر بس بقا هعيط والله ابعد بالله عليك
-جاسر:أقترب أكثر ولو قولتلك لا
-حور:وضعت يدها علي فم جاسر بعينك ياجاسر 
-جاسر:ذكائك دا لوحده مجنني بيكي 
-حور:احترم أننا في مكان شغل وأبعد بقا يارخم
-جاسر:حور أنا جوزك ومش عيب ولا حرام 
-حور:مين فين ازاي مسمعتش من الدي جي أصله عالي ????حضرتك لسه اسبوعين علي الفرح ياشاطر ووسع كدا ثم دفعته للخلف 
-جاسر:لا جيمس بوند ياناس طلعتي قوية ومفترية دي طريقة تعامليني بيها 
-حور:أنت فاكر أي يابني أنا عندي قوة خارقة بس محدش عارف يكتشفني ????
-جاسر:يلا نمشي لأن والله دقيقة كمان وهتهور لأن طريقة كلامك بتستفزني 
… 
__________________________________________
_في المساء أتصلت حور علي مني 
-مني:حور حبيبتي عامله اي لحقت أوحشك 
-حور:اي كل دا يابنتي بالعة راديو 
-مني:هههه أصل بحبك اوي 
-حور:أنا كمان بحبك ياقلبي وبصراحه عاوزة رقم عادل 
-مني:عادل جوزي 
-حور:اه مصدومة ليه محتاجه أكلمة الموضوع مهم ومش هرتاح غير لما اطلع كل اللي جوايا يامني 
-مني:ليه عادل عمل أي لكل دا 
-حور:مش عادل يامني دا حسن فاكرة يوم ما…. وسردت حور كل ما حدث لمني 
-مني:دا عايز الحرق والله منه لله طيب أكتبي رقم عادل وأعطتها الرقم 
-حور:تمام تسلمي يا قلبي يلا سلام 
_بعدما أغلقت حور مع مني قامت بالاتصال بعادل 
-عادل:السلام عليكم
-حور:وعليكم السلام عادل أنا حور
-عادل:حور خير في حاجة أنتِ بخير
-حور:الحمدلله متقلقش كنت عاوزة منك خدمة 
-عادل:أكيد أتفضلي 
-حور:ممكن تكلم حسن وتطلب تقابلة في النادي بكرا 
-عادل:ليه حصل حاجه
-حور:هتعرف بكرا بس بالله عليك تنفذ طلبي 
-عادل: تمام بكرا يكون في النادي 
-حور:تسلم يارب سلام 
_ثم أغلقت الخط وظلت تفكر مع نفسها قائلة أنا بكرا هخليك عبرة ياحسن الكلب وهعرفك حور ممكن تعمل أي مع اي حد يمس سمعتها 
__________________________________________
_في اليوم التالي بالتحديد داخل النادي كانت حور قد أصرت علي أن تذهب كل العائلة معها إلى النادي حتي جاسر وعائلتة وكمان صحابها 
-حور:حسن أي الصدفة دي يارب تكون بقيت أفضل
-حسن:ها اه بقيت كويس 
-حور:هههه والله تصدق ياحسن طول عمري أسمع عن الناس اللي تكذب الكذبة وتصدقها وتعيش الدور صح أوي ولا أي رأيك 
-حسن: تقصدي أي 
-حور: كمان بتستهبل أنت أزاي تصورني وتوصل الصور لجاسر هو مش عبيط عشان يصدق صور زي دي أنا اللي هبلة أن صدقت واحد زيك وأن أنت أتصلح حالك وهتبقي أفضل وقبلت أعتذارك المزيف 
-حسن: كفاية كدا ياحور ومش هسكت وهفضل وراكي لحد ما أدمرك أه الأول كنت معجب وعاوز أخطفك عشان نقضي وقت لطيف لكن دلوقتي حاجه تانية خالص ومش هسيبك ياحور غير لما أدمرك 
-حور: صفعته صفعة قوية أنت حيوان وحقير 
-حسن: أمسكها من ذراعها لسه متخلقتش اللي ترفع أيدها عليا 
_وفي هذه اللحظة ظهر الكل أمام حسن فترك حور
-جاسر: حور أنتِ بخير
-حور:حضنت جاسر اه عاوزه ارجع البيت ياجاسر
-حسن:دا كمين بقا ياحور بس كدا حسابك تقل اوي 
-جاسر:أنت بتهددها قدامي ياحيوان وأمسك به من قميصة 
-حور:بالله عليك سيبه ياجاسر عشان خاطري 
_بالفعل تركة جاسر وتركهم حسن وخرج من النادي وعاد الكل إلى البيت بعدما أطمئنوا علي حور
_ظهرت نتيجة الأمتحانات ونجح الكل بأمتياز وتم إقامة حفلة للجميع من قبل الأهالي تقديرا لأبناءهم علي تفوقهم وكان الكل سعيد جدا
_مرت الأيام وجاء اليوم المحدد لفرح الأربع أميرات ليبدأوا حياة جديدة 
ياتري حسن كان يقصد أي من كلامه؟????!دا اللي هنعرفه قريب إن شاء الله.
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!