Uncategorized

رواية حب بعد معاناة الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة عادل

 رواية حب بعد معاناة الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة عادل

رواية حب بعد معاناة الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة عادل

رواية حب بعد معاناة الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة عادل

احمد ـ الو
مجهول(بيراقب امه) ـ ايوة ي استاذ احمد
احمد ـ بترن لي فيه حاجه حصلت
مجهول ـ ايوة ي فندم حصل………… 
احمد ـ مستحيلل انت بتقول اي 
مجهول ـ والله يفندم زي م بقول لحضرتك 
احمد ـ عرفت ازاي 
Flash back 
الساعه 10:00 لقتها نازله وطبيعي اني رقبتها. 
لحظت انها دخلت مستشفي دخلت وراها. 
فدخلت لدكتور حاولت اسمعهم 
 صباح ـ صباح الخير
الدكتور بنبره حزن ـ صباح النور 
صباح ـ المفروض نتيجه التحاليل هتطلع انهارده 
الدكتور ـ ايوة 
صباح ـ طب وطلع عندي اي 
الدكتور ـ هوا مش حضرتك مأمنه بربنا 
صباح ـ اكيد طبعا ي ابني 
الدكتور ـ واكيد عارفه ان كل اللي يجيبوا ربنا خير صح
صباح ـ اكيد ي ابني خير في اي قلقتني
 الدكتور ـ طب بصي ي امي بصراحه 
صباح ـ اتفضل ي ابني 
الدكتور ـ حضرتك عندك ك. ك. كانسر وفي حاله متأخره ولازم نبددأ كيماوي 
صباح ـ الحمد لله ي ابني كل اللي يجييبوا ربنا خير بس انا مش هاخد كيماوي 
الدكتور ـ ي امي مينفعش حالتك متأخره وهتتدهور اكتر
صباح ـ سيبها ع الله
الدكتور ـ ونعمه بالله بس 
صباح ـ انا مش قادره اناقش ي ابني كفايا اللي رايده ربنا هيكون
الدكتور ـ ع راحتك ي امي بس فكري تاني 
صباح وهيا بتاخده ع قد عقله ـ حاضر
Back 
مجهول – وهوا دا كل اللي حصل ي باشا
وطبعا احمد مستحملش الصدمه ف الموبايل وقع ع الارض وهوا اغمي عليه. 
في الوقت دا كانت خلود طالعه من الاوضه وشافت احمد كدا جريت عليه وحاولت تقومه لغايت م دخلته الاوضه وفوقته جابت برفيوم وشممتهوله وهو فاء وبعدين بصلها بدموع وراح تترمي في حضنه  وفضل يعيط هي ما عرفتش تعمل ايه فحضنته هيا كمان  كان قاعد بيعيط هي  فضلت تحسس له على دماغه تقرا له قران كثير وبعدين سألته 
خلود –  هوا  في ايه وايه اللي حصل بتعيط ليه احكي مالك اكيد فيه حل وهنحل كل حاجه مع بعض 
احمد- ملهاش حل 
خلود- طب احكي
احمد – وحكي لها كل حاجه 
خلود حولت تبان  قدامه جامده وتهديه علشان هو ما يعيطش اكثر واستقوى بيها. 
جات تقوم تعمل اكل مسك فيها 
احمد – متسبنيش 
خلود- انا هعمل الاكل واجي
احمد- لا متبعديش عني وخليني في حضنك 
خلود – بس انت لازم تاكل
احمد – انا مش جعان
خلود – لا لازم بص خلاص هطلب دليفري 
وبالفعل طلبوا دليفري وكلوا وبعدين جات تقوم من جنبه مسك فيها زي العيل اللي امه سيبه وماشيه
احمد بطفوله- رايحه فين
خلود- هدخل انام وانت كمان علشان ورانا يوم طويل بكره
احمد- طب طب ممكن تنامي جنبي 
خلود- حاضر
احمد- بجد
خلود- بجد
    وفعلا نامو  
             صباح يوم جديد ع ابطالنا الحلوين
 قامت خلود الاول وعملت فطار ودخلت ل احمد تاني صحته وفطروه ونزله علشان يرحوه لولدت احمد
وفعلا راحوا دخله لقوها مرميه ع الارض ومش فيه وعيها. 
طلبه اسعاف وراحه المستشفي اللي هيا بتابع فيها والدكتور اللي متابع معاها قالهم لازم اول جلست كيماوي تبتدي من دلوقتي. 
وبالفعل ابتدوا وكانوا قاعدين معاها بيسلوها وبيحاولوا يخففوا عنها. 
عدا اسبوعين ع ابطالنا الحلوين ومفيش اي احداث غير ان احمد وخلود بيروحولها الصبح ويفطروا كلهم مع بعض ويروحوه جلست الكيماوي ويقضوا اليوم ويرجعه ع النوم. 
      صباح يوم جديد 
خلود قامت وصحت احمد ولبس وكذالك الامر خلود. 
وراحه عند صباح واول م فتحه الباب لقهوهااا…. 
وراحه المستشفي 
احمد- خير
الدكتور -………… 
احمد انهار ووقع ع الارض ودخل في غيبوبه ساعه 
توقعه اي اللي حصل والدكتور قال اي ل احمد خلاه انهار اول كدا؟
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

‫5 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!