Uncategorized

رواية تزوجت أعمى الفصل العاشر 10 بقلم باسنت أشرف

 رواية تزوجت أعمى الفصل العاشر 10 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجت أعمى الفصل العاشر 10 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجت أعمى الفصل العاشر 10 بقلم باسنت أشرف

نروح عند ياامن و منة 
منة:  و بعدين بقى ي ياااامن
يامن: و بعدين ف اي  
منة بجدية: بعدين ف علاااقتنااا 
ياامن: ماا اناا قايلك من الاااول مسمعتيش كلااامي اهوو استفدتي اي ف الاااخر غير انك تبقى مطلقة لكن حضرتك لااازم تعملي فيهاا المحاااربة و اللي خلاااص اتجووزت واحد اعمى و هتبقى مثيررة للشفقة يعيني 
منه بحزن و دمووع عالقة ف عينااها: ياااه ي يااامن للدرجاادي شاايفني وحشة 
ياامن: اقولك اي متعشيش دور المظلوومة واناا الظاالم 
منة: انت بجد شخص مررريض اووووووي كماان 
ياامن: تمااام قوومي البسي عشاااان نرووح ع المأذوون نطلق
منة: اه تمااام 
و قااامت بالفعل رااحت لبست و خرجتلوا 
منة: انااا اهو جااهزة لااان بجد انت شخص لااا يطااق ان حد يعيش معااه 
ياامن: احتررمي نفسك و متغلطيش ي بت  انت  اناا سااكتلك بس احترااما ل عمي 
و بالفعل كاانوو خاارجين من بااب البيت لكن فجأة يااامن سمع صوت دبة ف الاااارض 
يااامن: منة……ي منة…….انت ي بت..
و مفيش رد قرب يااامن من الااارض يتحسس الشئ اللي وقع ف لاااقاها منة رااح قرب منهاا بسرررعة و شاالهاا و دخل الاااوضة و حطهاا ع السرير 
قرب من وشهااا بيحااول يفوقهااا لقى درجة حراارتهاا عاالية جدااا
ياامن: يلاااهوي اعملهاا اي دي دلوووقت يااارب 
منه بهلوسة:المشكله اني بحبوا ي طنط زينب بس ابنك اهبل اوووي مش بيحس والله معدووم الااحسااس 
يااامن: حتى و هي تعبااانة بتغلط ده اي ده ياارب بس هي قااالت اي بتحبني ده طلع بجد اناا كنت حااسس من الاااول 
منه: اااه بحبكككك اوووي ي ياامن 
ياامن: واناا والله بحبككك اوووي بس هعمل اي مش عاايز اظلمك معاايا 
وبالفعل قااام ياامن راح  جاب ماية و فوطة و قعد يعملهااا كماداات و ادااهاا برشاام و هي نااايمة و بتهلوووس برضوا 
*******************
عند ايااد كااان دااخل المستشفى بجرررري بسرررعة و ورااه حااتم 
اياااد: فيييين رحمة و انتو ازاااي ي بهااايم انتوا متااخدوووش باالكم من المريضة كلكم انتوا مقدرتووووش تااخدوا بالكم من واحده بس اي انتوا بهاااايم مبتفهموووووووووووش لوو اابنت جراالهااا حااااااجة حساااااابكم معاااايا عسييييير فااااااااااهمين 
حااتم: اهددددى ي اياااد براااحة مش كده 
اياااد: مااا اناا اهووو هاااااااااادي  جدااااا مش شااااايفني ولاااا اية 
و ف اللحظة دي خرج الدكتووور من اوضة الكشف 
ايااد و حااتم جريوا علية بسررررعة 
ايااااد:طمني ي دكتوووووور اي اللي حصل 
الدكتووور: تمااام هي مجرالهاااش حااجة  همااا بس حطولهاا سم ف المحااليل بس احناا قطعناااه عنهاا بسرررعة و عملناالهاا غسيل معدة 
ايااااد:  المستشفى دي هيتاااخد ضدهااا اجراااء قاااانوني لااااني متأكد ان اللي عمل كده كاااان بمساااعده حد من المستشفى 
الدكتوور:  اتفضل برااااحتك جداا بس معتقدش ان حد من داخل المستشفى يعمل كده 
ايااد:  تمااام عااااايز ارووووح اوضة الااامن 
الدكتوور:  اتفضل معااايا 
اياااد:  خليك انت هناااا ي حاااااتم و خلي باااالك كووووويس 
حااتم:  تماااام ي ايااااد 
و بالفعل اياااد و الدكتووور راحو اوضة اللاااامن و فرغوا الكااااميرااات 
و بالفعل كااان في حركة غريبة من واحدة من الممرضين كااانت هي اخر واحده دخلت اوضة رحمة و هي فعلااا اللي حطت السم ل رحمة 
اياااد:  تجبلي الممرضة دي حااالااا دلوووقت تكووون عندي 
الدكتوور:  اوااامرك ي بااشا 
و بالفعل جاابوا الممرضة ل اياااد و بعد الاااستجوااب الممرضة اعترفت انهاا عملت كده تحت الضغط انهم هيقتلووهااا و اتااخد اجرااء قاانوني ضد الممرضة 
***************
اياااد:  احنااا لااازم  نعمل حاااجة نحمؤ بيهاا رحمة لااان اللي حااول يقتلهاا مش هيستسلم و هيحااااول تاااني و تااالت 
حااتم:  و اناا بقووول كده برضوا بس هنعمل اية مش عاااارف 
اياااد:  و لااا اناا محتااار و الاااغبيااء دوول اللي كل واحد فيهم زي الحيطة مش عااارفين يعملوا حااجة 
حااتم:  سهلة جدااا اناا لقيتهاا 
ايااد:  قوول ي ابو العريف 
حااتم:  انت اللي تحميهاا 
ايااد:  و انت شااايفني قااعد ما اناا بحااول اسااعدهاا بأي طريقة 
حااتم:  لااا انت لااازم تتجوزهاااا 
و هووووب كااان حاااتم و اقع ع الااارض من الضربة اللي اخدهااا من ياااامن 
يتبع…….
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد