Uncategorized

رواية صقر العشق الفصل الثالث 3 بقلم مهرائيل ماجد

 رواية صقر العشق الفصل الثالث 3 بقلم مهرائيل ماجد

رواية صقر العشق الفصل الثالث 3 بقلم مهرائيل ماجد

رواية صقر العشق الفصل الثالث 3 بقلم مهرائيل ماجد

صباح اليوم التالي وگعاده اي
 يووم روتيني استيقظ متجها للمرحاض،، 
لحظات وصدي صوت المياه بالمرحاض معلنه وجوده داخل المرحاض.. كان واقفا اسفلها شاردا بافگاره لشئ يخطط له
 انتهي من استحمامه قام بلف منشفه حول خصره وقطرات الماء تتدلي من صدره العريض لو رأته فتاه لوقعت ف غرامه ف هو اوسم الرجال..
قام بتغيير ملابسه متجها لاسفل
 القي الصباح ع الجميع جلس بجانب جده يتحدثوا..
قام شخصا ما بالدخول من باب الڤيلا اول من رأته هي ميرا جريت باتجاها سريعا بفرحه كبيره قامت باحتضانه بشوق كبير تحت انظار الجميع
ميرا بدموع: وحشتني جدا ي اسر(ميرا بتعشق اسر وهو المقرب ليها زي اخوها الكبير)!!
اسر بابتسامه خفيفه:وانتي كمان وحشتيني جدا ي قمرايتي
 ثم انتبه ان الانظار عليهم ابتعدوا ببطئ ..اتجه اسر اليهم
اسر:السلام عليگم
الجميع:وعليكم السلامم
امير قام بالنهوض متجها لاسر ببطئ وهدوء وعيون بها شوق العالم واخذه بالحضن:وحشتني ي اسر
اسر بحب:وانت كمان ياصقر 
(اسر اخو امير)اتجه احمد اليهم واخذه من حضن امير 
احمد: وحشتني يابن الكلب
اسر بضحگه:عيب الكلب يزعل
عبير خرجت من المطبخ …وبصدمه:اسر… قام بالجري باتجاهها وبشوق: وحشتيني يماما
عبير بعياط:وانت كمان ي ابني ينفع كده انت واخوك تبعدوا عن حضني
اسر:خلاص يااماما اهو بقينا معاگي ومش هنبعد عن حضنك ابدا…
وابتعد عن حضنها واتجه للجد
اسر:ازيك يجدو
الجد وهو يحتضنه:بخير ي حبيبي حمدلله ع السلامه
اسر:الله يسلمك ي كبيرنا 
سلمي والاء ومصطفي:حمدلله بالسلامه ي باشا
اسر بضحك: شكرا شكرا الله يسلمكوا
عبير:يالا ياولاد الاكل جهز
 اتجهوا إلي سفره الطعام وانتهوا وقامت البنات بجمع الاطباق وادخلوها بالمطبخ …
شربوا القهوه وجلس مصطفي واسر وميرا وألاء وسلمي(مراد ف شركه ابوه)
بيلعبوا كوتشينه
ميرا وقد انهزمت:اووووف انتوا بتغشوا
اسر بضحك:او انتي اللي مبتعرفيش تلعبي 
وكملوا اللعب اسر وانظاره ع ألاء ف هو يعشقها
غمز لها اتوترت جداا ومعرفتش تلعب ف خسرتت
اسر بغمزه:انتي كمان مبتعرفيش تلعبي  
نظرت له بغيظ ضحك ع منظرها
 جمميعهم ضحگوا مفضلش ف اللعبه غير مصطفي واسر وسلمي
سلمي وهي بتزعق لمصطفي:انت غبي 
مصطفي:او انتي اللي حوله
اسر:اهدوا فيه اي
سلمي:خليه يبعد علشان مااتغباش عليه
مصطفي:تتغابي ع مين يابت انتي
سلمي بتحدي:اتغابي عليك
اسر بزعيق:اخرسوا
سلمي ومصطفي بوجهه غاضب:طيب
ألاء لميرا:انا عايزه اخرج زهقت
ميرا:وانا كمان تعاالي نخرج نروح اي كافيه او نادي
سلمي:خدوني معاكوا يابنات
اسر بهدوء:مفيش خروج لوحدكوا هاجي معاكوا
ميرا وسلمي:اشطا موافقين
اسر موجها حديثه ل ألاء:وانتي مقولتيش رأيك يعني
ألاء بصوت واطي:هقول اي ماهما جاوبوا
اسر بابتسامه:تمام
قاموا البنات بتغيير ملابسهم والشباب ايضا ….
وهم متجهين لخارج  الڤيلا رأوا الصقر امامهم
اسر:ماتيجي تخرج معانا ياامير
لمعت عيون ميرا وشعرت بالحماس
امير بهدوء:لا اخرجوا انتوا عندي حاجات مهمه اعملها وخد الحرس معاك ي اسر
اسر:تمام
تبدلت تعابير وجهها من الحماس لليأس لاحظ امير تعابير وجهها ولگن لم يتحدث
اسر:يالا ياميرا نتحرك
ميرا بحزن:يالا
امير بهدوء مقتربا من اذنها:شعرك باين من الطرحه
توترت ف هو اول مره يوجهه لها حديث ويهتم عدلت شعرها واتجهت نحو السياره معهم…….
 خرجوا اتفسحوا واتبسطوا جداا ورجعوا الساعه تسعه وگل واحده دخلت اوضتها بتفكر ف حبيبها …
ماعدا سلمي مغتاظه من معامله مصطفي ليها ف هي لا تطيقه 
بغرفه امير جالسس ف غرفته ينظر للسماء دخل اسر ومصطفي بضوضاء رهيبه
امير بغضب:هو انا مش قولت مليون مره قبل ماتدخلوا تخبطوا الباب وال انتوا حيوانات
اسر:خلاص بقي ياامير حقك علياا
امير:عايزين اي
 
مصطفي:عايزين نسهر سهره من بتوع زمان قوم البس يالا
امير:طيب استنوني هنا محدش يقرب ناحيه حاجه هغير واجيلكوا
اسر ومصطفي:حاضر
اتجهه لغرفه تغيير الملابس لتغييرملابسه
 انتهي من ارتداء ملابسه وخرج نظر إلي مصطفي اللي بيضحك وهيموت من الضحك اول ماشاف امير خرس
امير:ها خلصت ياللي هتموت من الضحك
مصطفي كاتم الضحك:اه يالا بينا
واتجهوا ل نايت كلاب علشان يسهروا 
طبعا مصطفي سابهم وانسجم مع البنات
اسر وهو بيضحك ع مصطفي واتجهت انظاره لاخوه:مالك بقي اي شاغلك للدرجه دي فهمني
امير:هتفهم كل حاجه بس مش دلوقتي
اسر بتنهيده:ماشي لما نشوف اخرتها
الصقر بنظرات ذات معني:هتشوف اطلبلنا حاجه 
اسر بهدوء نادي ع النادل:هات مشروبي 
النادل:حاضر يااسر باشا نورت المكان 
اسر ابتسمله:شكرا
شربوا وثملوا واكتفوا… 
اتجهوا للبيت ومصطفي لم يحتمل اكثر ف استفرغ ع ملابس اسر ….امير وهو يضحك:قابل يامعلم
اسر بقرف:الله يقرفك يامعفن قولتلك متشربش كتير
دخل مراد من الباب شاف اسر وامير ومصطفي بالمنظر ده ضحك عليهم:منورين ياجماعه والله… 
مصطفي وقد فاق نسبيا:استنوا لما افوق بس
نظروا له جميعهم
مصطفي بخوف:هرجع تاني متخافوش… و فر هاربا ضحكوا عليه
الصقر:انا هروح انام تصبحوا ع خير
مراد واسر:وانت بخير
مراد لاسر:وحشتني ياكلب
اسر بضحك:قلب الكلب ياجدع(اسر ومراد صحاب مقربين قبل مايبقوا اولاد عم)
مراد:تعالي بقي عايزك
اسر بضحك وخوف مصتنع:اي هتتغرغر بيا والله افضحك
مراد بضحك:يالا يقليل الادب تعالي يالا عايزك ف حاجه
اسر:ماشي
 
وذهبوا للغرفه وانتهي اليوومم
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عروسة جدي للكاتبة بنت الجنوب

اترك رد

error: Content is protected !!