Uncategorized

رواية عشقت خادمتي الفصل العشرون 20 بقلم جنى السيد

  رواية عشقت خادمتي الفصل العشرون 20 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل العشرون 20 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل العشرون 20 بقلم جنى السيد

قمر بصدمه:نت جايبني هنا لي…..!
فهد بأبتسامه:جايبك هنا يستي عشان هتكوني حرم السيوفي ….لتصتدم قمر مما يقوله…!احقا سوف تصبح زوجته ….!…يالله ما هذا الحُلم….!…ولكن قاطع شرودها فهد قائلا بأبتسامه:ها سرحتي في اي …
قمر بحياء:م…ماسرحتش ..
فهد بحُب:طب يلا يقمر حياتي …وبالفعل قد ذاهبا لعقد زواجهما ……………..وبعد وقت تم العقد …….
فهد بحُب وهو يمسك يديها:واخيرا بقيتي حرم فهد السيوفي انا مش مصدق نفسي ……….أما قمر فكانت في شده حياءُها ……يالله أصبحت حقا زوجته ! ….لقد أصبحت ملكهً الفهد..!….قاطع شرودها مراد قائلا بمرح:مبروك اعريسسس عقبال كدا ما اشيل مراد الصغير ..
فهد بمرح:..بعينك اسمي ابني مراد هو نا ناقص جنون ماكفايه جنونك ….
مراد بمرح:تصدق هتصدق أن شاء الله نت واحد ما تتعاشرش 
فهد بمرح:يعم اتنيل ومين الغبي الي يعاشرك اساسا ….ثم أكمل بحُب:قمري⁦ سرحانه في اي 
قمر بحياء: مش سرحانه …بس ..بس لسه مش ..مش مصدقه لحد الان …….
فهد بأبتسامه:لا صدقي ….عاوزك تصدقي اي حاجه بتحصل معانا ……ثم همس في اذنيها قائلا:بعشقك يقمر حياتي …لتخجل قمر مما يقوله ….! يالله لا اصدق هذا ….! ….احقا…!لا لا انني في حُلم …! قاطع تفكيرها ..صوت مراد قائلا بقلق: تفتكر ابوك هيستقبل ده 
فهد بهدوء:يستقبل أو ما يتسقبلش دي حياتي انا ومحدش ليه علاقه بيا …ثم نظر إلي قمر …التي كادت أن تختفي من شده حياءُها ….:انا خلاص اخترت الانسانه الي عاوز اكمل معاها باقي حياتي ومش عاوز اكتر من كدا ….ثم قَبل يداها…..
مراد بمرح:يسهلوا يعم ..المهم يلا نمشي ولا احنا هنبات هنا…………
 ………وبالفعل قد ذهبا وانطلاقا نحو القصر …الذي سغير حيات كلاً منها……………………..وبعد وقت اخيرا قد وصلا ………
فهد بحُب:مش عاوزك تشغلي بالك بكلام حد ومتخافيش طول ما انتي معايا مش عاوزك تخافي اتفقنا ….
قمر بحياء وهي تنظر للاسفل:ا..اتف..اتفقنا …
فهد وهو يقبل جبينها بحُب:طب يلا يقمري ………….وبالفعل قد نزلا من السياره ……..واخيرا وصلا الي القصر ………….ليدلفوا اليه ليصتدم الجميع…..
مرڤت بعصبيه:اي جاب البت الجربوعه هنا ….
فهد بغضب :حاسبي ونتي بتتكلمي مع حرم السيوفي تتكلمي عنها بأحترام يما متتكلميش اصلا معاها وتاني حاجه ده بيتي واجيب فيه الي نا عاوزه والي مش عاجبه براحته يسيب القصر مش همنعه….. ليصتدم الجميع مره أخري مما يقوله ….!
حسام بغضب:هي برضو ضحكت عليك وخليتك تتجوزها 
فهد وهو يتمالك نفسه حتي لا يصبح ثور هائج:اولا محدش يقدر يضحك علي فهد السيوفي ثانيا حتي لو ضحكت عليا اعتقد دي حياتي ومتخصش حد يعني 
چرمين بدون وعي وبكاء  :لا تخصني …تخصني انا …انا اكتر واحده حياتك تخصني ….انا فضلت طول عمري بحبك وبعمل اي حاجه عشان تاخد بالك مني ومن ديما معتبرني اختك …انا الي ديما بجي علي كرامتي عشان بس بحبك …نا الي ديما بعامل وحش منك بسبب أو من غير ومع ذالك بسكت عشان بس بحبك …ثم اكملت بوجع:وتيجي بعد كل ده تقول انك اتجوزت …لا مش هيحصل مش بعد كل الي عملتوا عشانك وتقول انا اتجوزت والبت الجربوعه دي اقسملك بالله ما هخليها تتهني بيك ثانيه واحده نت بتاعي وهتفضل طول عمرك بتاعي ……ثم دلفت غرفتها مسرعا ……ليصتدم الجميع مما تقوله عدا… فهد …فهو كان يعرف حينما أخبرته سابقا ولكن لم يبالي…….!
فهد ببرود:خلصتوا …..طب يلا يقمري عشان عاوز انام ..
حسن بغضب:يشيخ اي البرود الي فيك ده 
فهد بهدوء شديد:ابقي خدلك حبه ……وبالفعل قد دلفلا الي جناحه …………………ودلف مراد هو أيضا الي جناحه دون كلمه ……ولم يتبقي سواهم ………….
مرڤت بغضب:شوفتوا شوفتوا عمل اي جاب الجربوعه دي لحد هنا وكمان اتجوزها شوفتوا …
حسام بعصبيه:نا مش عارف ازاي عمل كدا ازاي يعصي كلامي عشان خاطر بت الخدامه دي ….
حسن بغضب:اكيد ضحكت عليه وعاوزه تاخد فلوسه بس صدقني مش هناولهالها ده في بُعدها ……..
مرڤت بتفكير: امم مدام العنف مش جايب نتيجه يبقي نخليها بلين 
حسن وحسام بعدم فهم:ازاي….!
مرڤت بخبث:……………….
#########$$$$$$$
في جناح فهد……….أو دعونا نقول جناحهما …….
قمر ببكاء:انا اسفه انا اسفه اني اتسببت في مشاكل انا اسفه …..
فهد بحُب وهو يزيل دموعها:اولا كلمه اسفه دي مسمعهاش منك تاني يما هزعل منك بجد ثانيا اساسا من غيرك أو بيكِ كان هيحصل مشاكل … وبعدين مش انا قولت متشغليش بالك بحد …. وحاولي علي قد ما تقدري ما تخطلتيش بحد فيهم …دول مش سهلين…ودموعك دي مش عاوزها  تنزل عليهم علي طول فرحانين   ….ينفع ….
قمر بأبتسامه :ي..ينفع ………..ثم أخذها في حضنه قائلا :بعشقك والله…………… لينتهي اليوم بسلام علي الجميع …..ولكن هل سيدوم هذا السلام ……وينام البعض عاشقاً…والبعض الآخر مخططا للانتقام ………….ويأتي صباح يوم غد محملاً بالمفاجأت للبعض ….المشؤمه والسعيده للبعض الآخر ………
########$$$$$$
في اليوم التالي تأتي الشمس بأطلالتها التي مُحمله بالمفاجأت والأحداث للجميع مشؤمه للبعض ولكن سعيده للبعض الآخر………
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
في قصر السيوفي …. وتحديداً في جناح فهد وقمر ….
فهد بحُب وهو يتأملها:اي القمر ده بس في قمر كدا ……ثم قَبل جبينها …..لتستيقظ قمر ببطئ ……
فهد بأبتسامه:صباح الخير يقمري …
قمر بأبتسامه:صباح النور …
فهد بحُب:قومي يلا اغسلي وشك عشان نفطر …
قمر :حاضر ………..وبالفعل قد دلفت لحمام لتتوضأ……وبعد وقت خرجت ……وصلت فروضها ……
فهد بأبتسامه:حرما 
قمر :جمعا …..ثم اكملت بأستغراب:لي مصلتش 
فهد :نا بصلي بس متقطع ….
قمر بحماس:لا من هنا ورايح هتصلي الفروض كلها ومش هتقطع حاجه اتفقنا …..
فهد بأبتسامه:اتفقنا …يلا بس لاني جعان ………..وبالفعل قد نزلا الي غرفه الطعام …. ليجد الجميع مجتمعون…..
مرڤت بأبتسامه لكن خلفها خبث: صباح النور 
فهد بأستغراب لكن محاولا اخفاء هذا:صباح الخير …
چرمين بأسف مصتنع :انا اسفه علي الي حصل امبارح كنت متلغبطه جددا …متزعليش مني انا اسفه …
قمر بأستغراب :..م..محصلش حاجه 
فهد :لا هو اي الي بيحصل هنا ده 
مرڤت بأبتسامه مصتنعه: ولا حاجه احنا بس قعدنا مع نفسنا وعرفنا اننا مالناش دعوه بحياتك وأنها تخصك انت ونبتدأي كلنا صفحه جديده …
فهد بسخريه:وده حصل فاجئه كدا 
حسام :في اي يبني ما احنا قولنا قعدنا مع نفسنا وعرفنا غلطنا ونتمني ان قمر متكونش زعلت مننا  …
قمر بأبتسامه:…مش زعلانه يعمو مقدرش ازعل منكو انتوا برضو عيله فهد يعني عيلتي…
حسن بخبث:اصيله يحبيبتي ….
مراد وهو يهمس لفهد قائلا:انا مش مطمن 
فهد :ولا انا في حاجه بتحصل هنا …المهم كُل دلوقتي وبعدين نشوف ……….وبعد وقت ….
مراد :انا كدا الحمدلله اكلت …هروح انا بقا الشركه 
چرمين:خدني معاك ياابيه 
فهد : وأبقي بلغني بكل جديد ……
حسام :ونا هروح اقعد ف المكتب شويه عاوزك يحسن ………… والجميع انصرف ولم يتبقي سواهم……..
يتبع….
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!