Uncategorized

رواية عشقت معاق الفصل السادس عشر 16 بقلم نادين محمد

 رواية عشقت معاق الفصل السادس عشر 16 بقلم نادين محمد

رواية عشقت معاق الفصل السادس عشر 16 بقلم نادين محمد

رواية عشقت معاق الفصل السادس عشر 16 بقلم نادين محمد

البنت دخلت وعمر مشغول فاوراقه
عمر وهو باصص للورق:اهلا وسه…ماسه!!
ماسه بابتسامه احراج:احم..اهلا ياعمرر
عمر قام من عالمكتب: بتعملي اي هنا؟؟
ماسه بتوتر:اااه… احم… كنت جايه اقدم علي وظيفههه هنا…في حاجه
عمر بصلها بطرف عينه:والله
ماسه ضحكت باحراج وبعدين هزت راسها لتحت..
عمر قرب منها وقالها: جايه تشتغلي هنا امم
ماسه بتبعد:في اي بتقرب كده لي
وهو بيقرب اكتر
ماسه بتبعد:ياعم في اي وربنا مش وقته خااالص
قرب اكتر لحد ما لزقها فالحيطه وفضل باصصلها شويه وهي بتبص يمين وشمال تحت وفوق المهم عينها متجيش فعينه وخلاص
بعدين قرب منها وهمس فودنها: بس احنا هنا معندناش مكان فاضي
ماسه بتكشيره:ازاي يعني شركه طويله عريضه مفيهاش شغل 
عمر:ايون
ماسه:ااا…ممكن تشغلني سكرتيرتك الشخصيه؟؟
عمر:اومال ليلي دي بتعمل اي هنا
ماسه: عادي ياعمر يعني شغلها اي حاجه هنا مش لازم سكرتيرتك عشان خاطري
رجع خصلات شعرها ورا ودنها وقال:ممكن
ماسه بابتسامه: بجد..
عمر: اممم بجد
ماسه:طب امتي استلم الشغل طيب
عمر:دلوقتي لو حابه..
ماسه: ياريت انا اصلا زهقانه ومش لاقيه حاجه تسليني وقاعده لوحدي ونادين وعلياء نايمين و….
عمر قاطعها لما حط ايده علي بوقها وقال:اول شرط هنا مش بحب الرغي الكتير… لينا كلام فالبيت.. ثانياً كلامي يتنفذ
فوقته… ثالثاً..خلينا نشوف اذا كنتي تقدري تستحملي شغل السكرتيره ده.. متفقين؟!! وبعدين شال ايده
ماسه هزت راسها لتحت وعمر ساب المكتب ومشي
ماسه:خلتني انسي اللحظه بكلامك اللي زي الدبش ده…اووووف
عمر:سامعك علفكره
ماسه:يوووووه 
راحت قعدت علي مكتبها وهي بتراجع الأوراق اللي كانت عالمكتب ومش فاهمه منها حاجه خالص
ماسه طلعت بره عشان تدور علي عمر ييجي يفهمها لقته واقف مع بنت.. زعلت وكشرت وراحت ليهم
اوليفيا بدلع:اهلا وسهلا…انتي سكرتيره عموري الجديده
ماسه:نعم…عموري!!..هي وصلت لعموري ياعمر؟!!
اوليفيا:مالك you are so sad باين عليكي
ماسه:تقربي اي لعموري بقا ياحلوه انتي
اوليفيا بدلع:حبيبي..
عمر بصلها بصدمه وقال فسره:يابنت الكدابه
ماسه:ح…حبيبك صح
اوليفيا:اهمم
ماسه:اهاااا…وبدون سابق انذار مسكت شعرها وشدته
ماسه:حبيبي ياكدابه يابنت الكدابين…انتي عارفه ده مين… ده جوزي ياماما وانا مراته ها…مراتههه… ياريت تفهمي ده يعني وكفايه كدب الله يخليكي
اوليفيا:سيبي شعري اااه
سابته وبصتلها بقرف وراحت عالحمام
دخلت وقفت قدام الحوض وغسلت وشها وايدها وقعدت تكلم نفسها فالمرايه:قال حبيبي قال… بتقولي حبيبيي نينينينيننينيني…مستفزه…بت متدلعه وشايفه نفسها علي اي…قال وجايه شعرها مكروت وتقولي كيرلي..الله يرحم ابوكي كان بيسرح شعره بالمشط بتاع الكلاب وفكره مشط عادي وخلصت ودخلت المكتب تاني لقت عمر قاعد عالمكتب
عمر:ماسه هاتي نوته الشغل بسرعه
ماسه: حاضر..اهي
عمر:اقرأيها..
ماسه:احم احم…استاذ عمر انت عندك موعد*** مع**** الساعه 12 الضهر…وعندك موعد*** مع**** المغرب… وبس
عمر:بس كده!
ماسه:ايون
عمر:تمام…جهزي نفسك عندنا حفله بليل
ماسه: حفله!!.. ليه
عمر:في اي هي حفله 
ماسه:تمام طيب متزعقش
عمر:شويه كده وهتروحي تلبسي تمام…في فستان عندك فالدولاب البسيه
ماسه:طيب ماشي.. وراحت قعدت علي مكتبها تاني 
*بليل*
عمر روح القصر الحفله جاهزه طبعا…كل المعازيم موجوده وبعد شويه لقا ماسه نازله…لابسه فستان بنفسجي قصير شويه…وعامله شعرها كيرلي…. والفستان كان مفتوح من عند الرقبه سيكا…وراحت وقفت جمب عمر
عمر:شكلك حلو بالفستان
ماسه بفرح:بجد حلو
عمر:اوي
ماسه ابتسمت ووقفت معاه..المعازيم كلهم كانو ناس فالشركه شغالين عنده يعني 
جت اوليفيا فنص القعده وقفت جمب عمر وبصاله ومسكت ايده
ماسه:علي الأغلب مش شايفاني صح!… يا حلوه.. بصيلي كده…اممم حلوين اوي عدساتك…بس شكلك مش بتشوفي فيهم
اوليفيا:عفوا
ماسه:انتي اللي عفوا…اي مش شايفاني مش شايفه الخاتم يماما
اوليفيا:اممممم حلو عليكي…ممكن تسيبيني انا وعموري شويه
ماسه بصت لعمر وضحكت وبعدين بصت لاوليفيا تاني:اه شوفي كده… انا اصلا متعصبه جدا… وجاي علي بالي اني افش غلي فحد…انتي عارفه بيلقبوني بايه..قاتله النساء
وبعدين ضربتها بالقلم عشان كانت جايه بلبس قصير وجرئ وكمان قليله الادب
عمر شد ماسه من أيدها علي فوق وطلع بيها وقفل الباب
عمر:اي اللي انتي عملتيه تحت ده
ماسه: يعني عايزني اشوفها ماسكه ايدك وبتتدلع واسكت انت اتجننت
عمر:ده علي اساس انك بتغيري عليا اوي يعني
ماسه:لا مش بغير عليك… منظري قدام الناس…كلهم عارفين اني مراتك ويشوفو واحده ماسكه ايدك وبتتدلع يبقي ده اسمه هبل…لما تبقي تطلقني ابقي اعمل اللي انت عايزه… ماشي
لفت تمشي بس ملحقتش.عمر شدها من ايدها علطول ومسك وشها بين ايديه وباسها و…..
يتبع….
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!