Uncategorized

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل السابع عشر 17 بقلم أسما محمود

 رواية أحببت ذلك المغرور الفصل السابع عشر 17 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل السابع عشر 17 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل السابع عشر 17 بقلم أسما محمود

ووصلت روح عند مكتب سليم واتفاجاءت ان في بنت مع سليم في وضع مش كويس والبنت لابساها فاضح جدا وبتدلع علي سليم
سليم:روح افهمي والله ما اعرفها انااااا 
جريت روح بسرعه وجري سليم وراها عشان يلحقها لكن شاف روح واقعه علي السلم وفاقدة الوعي وفي اديها ورق ووقع جري سليم بسرعه وندة علي الامن هاتو العربيه بسرعه وركب العربيه وجري بيها علي المستشفي واول ما وصل دخل بسرعة زى المجنون 
سليم:بسرعه يا اميرة هاتي دكتور احمد 
اميرة :حاضر يدكتور 
ورجعت اميرة ومعاها دكتور احمد 
دكتور احمد:خير يسليم في اي ومالها روح 
سليم:انت لسه هتسئال بسرعه اكشف عليها 
دكتور احمد:اتفضل انت عشان اكشف 
سليم:مش هخرج اكشف وانا موجود 
دكتور احمد:بقولك اتفضل يسليم 
وخرج سليم برة وخايف علي روح وبيفكر في اللي حصل وخرج دكتور احمد 
سليم :مالها يااحمد 
دكتور احمد:هي جالها صدمه واظهار انها وقعت جامد فا الحمدلله انها مأثرتش علي الحمل  
سليم:حامل انا مكنتش اعرف 
دكتور احمد:علي العموم شكلها كانت عملالك مفاجاءة لان هي لسه في الشهور الاولي ولازم تتغدى كويس لانها ضعيفه وتبعد اي زعل عنها الفترة دى عن اذنك 
سليم دخل لروح وكانت نايمه:روح والله ما اعرفها صدقيني فوقي بس وانا هفهمك كل حاجه 
وبعد شوبة سليم خرج يكلم ادم 
سليم:ادم تجيلي حالا المستشفي 
ادم:في اي يسليم حصل حاجه 
وحكالو اللي حصل بالتفاصيل 
ادم:يابنت……اكيد هي وبداءت تلعب معانا 
سليم:تقلب الدنيا علي البت دى وتجبهالي 
ادم:حاضر خلي بالك من روح بس وحاول تفهمها اللي حصل 
سليم :/تمام 
وقفل مع ادم ورجع لروح لكن مكنتش في الاوضه ودخل الحمام ومكننش موجودة بردو
خرج سليم زي المجنون ومتعصب:اميرة روح فين 
اميرة:في الاوضه يدكتور 
سليم:مفيش في الاوضه انا مشغل معايا اي بظبط خرجت قدامكو ومشفتهاش ازاي 
اميرة :والله يدكتور معرف هي فين 
سبها سليم ومشي وهو متعصب ومش عارف راحت فين اتصل بي ادم 
سليم:ادم روح مشيت من المستشفي ومش عارف راحت فين خايف لتكون لعبه من ملاك 
ادم:مظنش انها من ملاك خالص خلي حد يشوف الكاميرات اهم حاجه دلوقتي 
سليم:تمام وقفل مع ادم وكلم اداءة المستشفي يشوفو الكاميرات 
رن تلفون سليم وكانت المستشفي 
سعد:دكتور سليم روح هانم خرجت بارادتها متقلقش محدش خدها 
سليم:تمام سعد روح انت علي الشركه 
وكان سليم هيتجنن ويعرف روح فين 
عند روح بقا اتصلت بسارة وكانت بتعيط 
سارة:روح انتي فين قوليلي بسرعه 
روح:سارة انا جيالك ولو حد اتصل عليكي انا مكلمتكيش 
سارة:مستنياكي وخلي بالك من نفسك 
وبعد شويه وصلت روح عند سارة 
سارة:يالهوي مالك اي اللي حصل ومنظرك مبهدل لي كدة هو سليم زعلك 
روح بعياط :لا سليم بيخوني 
سارة بصدمه:بيخونك ازاي دا سليم شخص كويس 
روح:متجبليش سرتو انا شفتو بعيني انا استحاله اسامحو 
سارة:اهدى بس كدة وارتاحي لحد ما احضرلك تاكلي عشان حضرتك حامل 
روح:لا مش عاوزة اكل انا هرتاح شوية بس
سارة:انا هروح احضر الاكل عشان مرتكبش جناية هنا 
عند سليم 
اتصل بالجد 
سليم:ازيك يجدو اخبارك 
الجد/الحمدلله يبني مجتش انت وروح لي مستنيكو من بدرى 
سليم/لا يجدو خليها بكرة بقا اناا كنت بتصل اقولك خليها بكرة يعني عشان متقلقش علينا 
الجد/علي راحتكو يبني ومبروك علي حمل روح 
سليم/الله يبارك فيك يجدو 
وقفل مع الجدواتصل بي ليلي 
ليلي:الو ازيك يا سليم 
سليم/ الحمدلله بقولك هي روح عندك 
ليلي باستغراب /لا دى قالت انها هتروح الشركه عندك وبعد كدة هنروح عند جدو
سليم /تمام 
وقفل مع ليلي وكدة عرف انها عند سارة 
سارة بتكلم ادم 
ادم/روح عندك صح 
سارة/لا مش عندى 
ادم/ سارة بطلي كدب سليم قالب الدنيا عليها وخايف عليها جدا 
سارة/ اه هي عندى بس بلاش تقول لسليم 
ادم/مقلوش ازاي دا هيتجنن عليها 
سارة/خلاص قولو بس متعرفوش اني انا اللي قولت روح هتزعل مني 
ادم/حاضر سلام دلوقتي 
وادم كلم سليم وقالو بس عرفو ميقولش لروح ان سارة اللي قالت 
وبعد شوية الباب بيخبط وسارة في المطبخ 
سارة /ثواني بس 
وفتحت وكان سليم 
سارة/اتفضل يدكتور اتفضل 
ام سارة/اتقضل يبني بيتك ومطرحك 
سليم/شكرا جدا بس هاخد روح بسرعه وهمشي 
ام سارة/يعني ينفع كدة اول مرة تيجي البيت وتمشي على طول هتتغدى انت وروح عشان هي تعبانه ومكلنش من الصبح 
سليم /لا شكرا مش عاوزين نتعبكو اكتر من كدة 
ام سارة /والله ما يحصل هتقعدو تتغدو معانا يلا ياسارة دخلي دكتور سليم لروح وتعالي علي المطبخ 
ودخلت سارة سليم اوضتها عند روح وكانت نايمه 
سارة/البيت بيتك يدكتور عن اذنك 
سليم/شكرا يسارة اتفضلي 
وخرجت سارة وسليم قعد جمب روح علي السرير وبيتامل ملامحها 
سليم لنفسو/ عملتي اي فيا ياروح كدة تتعبيني معاكي انهاردة ودغك ناشفه استحاله تصدقي الحقيقه 
وبداءت تفوق روح واتفاجاءت ان سليم جمبها 
روح/انت جيت هنا ازاي ابعد عني مش عاوزة اشوفك تاني 
سليم/ اهدي بس وانا هفهمك كل حاجه 
روح بعياط/مش عاوزة افهم حاجه ويلا امشي من هنا مش عاوزة اشوفك تاني 
سليم/اهدي كدة عشان اللي في بطنك حرام ملوش ذنب في اللي بيحصل 
روح/اللي في بطني هنزلو واحنا هنطلق وكل واحد من طريق 
سليم بغضب/تنزليه انتي عارفه لو عملتي كدة انا هعمل فيكي اي 
وروح لسه هتتكلم بس دخلت ام سارة/ يلا يحبيبي الاكل جاهز هدخلكو الاكل هنا عشان تاكلو براحتكو 
بقلم اسما محمود 
روح/لا يطنط شكرا انا همشي 
ام سارة/ والله مايحصل ازعل منك يروح والله 
وخرجت ام سارة عشان تجبلهم الاكل 
سليم/روح احنا في بيت ناس بطلي اللي بتعمليه دة لما نروح اعملي اللي تعمليه 
روح/وانت ينفع اللي عملتو يدكتور يمحترم اللي عملتو وفي مستشفي وانا استحاله اقعد معاك في بيت واحد تاني فا طلقني احسن 
مسكها سليم من درعها /اسمعي طلاق مش بطلق انتي لسه متعرفيش مين سليم الجارحي حقك تزعلي وتتعصبي كمان بس افهمي الحقيقه هنخرج من هنا علي البيت فاهمه 
وزقها وكل دة روح بتعيط في صمت ودخلت ام سارة بالاكل يلا يحبيبي الاكل اهو كلو متتكسفوش مالك يروح 
بقلم اسما محمود 
روح/مفيش حاجه يطنط انا كويسه 
ام سارة/ ربنا يحل ما بينكو يبنتي عن اذنكو 
سليم/يلا يا هانم مكلتيش من الصبح 
روح/مش عاوزة اكل 
سليم/ يلا يا روح متعصبنيش يلا 
وراحت روح وقعدت جمبو ومكلتش 
سليم/اي كلي يلا ولا استني هاكلك 
وبدا سليم ياكل روح بالعافيه وخلصو اكل وخرجت روح عند سارة 
سارة/ اي يحبيبتي محتاجه حاجه 
روح/لا هادخل الحمام بس عشان دايخه جدا 
سارة/انتي وشك اصفر اوى تعالي اسندك يلا 
وسليم جوة مستني روح واتاخرت جدا خرج سليم احم احم 
سارة/نعم يدكتور حضرتك محتاج حاجه 
سليم/هي روح اتاخرت لي 
سارة /مش عارفه هي دخلت الحمام وكانت تعبانه جدا 
سليم/تعبانه طب فين الحمام دة 
وراح هو وسارة عند الباب وبيخبطو كتير جدا بس مفيش رد 
سليم/كدة لازم نفتح الباب 
سارة/ يلا انا قلقت عليها 
واول ما فتح الباب اتفاجاء ان ……….
يتبع…
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!