Uncategorized

رواية عشق المراد الفصل العاشر 10 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل العاشر 10 بقلم فاطمه جودة
رواية عشق المراد الفصل العاشر 10 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل العاشر 10 بقلم فاطمه جودة

(تاني يوم )
داليدا .. عز تعالي نروح نجيب مراد 
عز .. يا حبيبتي هو مش في شرم هنجيبو منين قوليلو علي مكان ونتقابل فيه 
داليدا .. لا هما كانو في مرسي علم وراجعين بالطائره نروح نستناهم في المطار 
عز … حاضر يلا 
*****
عمر .. انا رايح اسلم علي ادهم ومراد واسر واجبهم من المطار 
فريده .. انا جايه معاك 
عمر .. لي انا رايح اتفسح 
فريده .. يا عمر والنبي عشان خاطري 
عمر بشك .. هو في اي 
فريده اتوترت .. مفيش والله عز وداليدا رايحين وهياخدو ليليان ومرام هتروح بعربيتهم اروح انا كمان عادي 
عمر .. امشي قدامي يا اخرت صبري 
****
محمد .. يلا يا مرام عشان متتأخريش ما تاخدي السواق 
مرام .. بلاش يا بابا هروح انا متخافش 
محمد .. هتخرجو والا لا 
مرام .. هقعد معاه شويه لو ينفع 
محمد بحنيه .. ماشي يا حبيبتك هو خطيبك بردو 
مرام باسته في خده .. شكرا يا احلي بابا 
****
راحو المطار 
ليليان بهمس .. مالك متوتره كدا لي 
داليدا .. عشان أنا بحبو بس للأسف مش هنكمل 
ليليان .. بس بطلي هبل 
فريده .. اهم هناك 
مرام جريت علي اسر .. وحشتيني اوي 
اسر .. وانتي كمان يا حبيبتي 
عمر من وراهم .. احم نحن هنا وبعدين اعتقد ان  معظمنا سناجل 
عز .. اسكت انت متعرفش اللي فيها حمدالله على السلامه يا ابطال 
ادهم بهمس لفريده عشان عمر.. وحشتيني 
فريده .. ميرسي 
ادهم … وحيات امك مش قولتي هتقوليها لما اجي 
فريده .. مش قدامهم 
ادهم .. امم ماشي 
مراد .. اذيك يا داليدا
داليدا .. الحمدلله وانت عامل اي 
عز .. والله انتو مجانين علي فكره يا مراد داليدا مش بتخبي عني حاجه 
مراد .. كويس جدا اظن انت فاهم اللي هيحصل 
عز .. تعالي بس نمشي وبعدين نتكلم 
مرام واسر روحو في عربيه مرام واسر هو اللي ساق 
وعز ومراد وداليدا وليليان مع بعض في عربيه 
وعمر وادهم وفريده في عربية عمر 
(كيان مجاش عشان مينفعش يسيب الشركه )
*****
مراد .. عز انا طالب ايد داليدا 
عز .. انا عن نفسي موافق بس الرأي ليها 
داليدا .. انا مش موافقه 
عز وقف بالعربيه 
مراد .. نعم 
داليدا .. مش موافقه يا مراد 
مراد .. هو احنا بنلعب اومال ادتيني امل لي في أن عندك مشاعر تجاهي 
داليدا .. انا مقولتش اني بحبك انا اتكلمت معاك عادي ولما قولتلي امبارح كنت هقولك لا اللي بينا صداقه بس مردتش اجرحك 
ليليان وعز قاعدين مصدومين من كلام داليدا 
عز .. انتي بتقولي اي 
داليدا .. بقول اني مش موافقه يا عز 
مراد .. انا ماشي 
عز .. اصبر هوصلك يا مراد 
مراد .. شكرا انا هروح لوحدي انا مش طفل 
ونزل من العربيه وداليدا فضلت تعيط 
ليليان .. ممكن تفهمينا انتي مجنونه والا اي 
داليدا .. انا عايزه اروح بيتي 
عز .. اي الجنان دا عايزه اجيب مراد انا بحب مراد واي اللي انتي هببتيه دلوقت 
داليدا .. من فضلك يا عز روحني البيت 
*****
عمر .. هتنزل الشركه بكره والا امته 
ادهم .. لا انا تعبان شويه هرتاح يومين 
فريده بلهفه .. انت كويس 
عمر بصلها 
ادهم لاحظ .. الحمدلله بس تعبان شويه 
فريده … الف سلامه عليك 
عمر .. ما خلاص هو مامتش 
ادهم ضحك 
******
اسر .. وحشتيني اوي 
مرام .. وانت كمان انا استأذنت من بابا اني هقعد معاك شويه 
اسر .. طيب كويس 
مرام .. هنروح فين 
اسر .. انا واقع من الجوع ومش قادر 
مرام .. اسر ما تيجي البيت عندنا والنبي والنبي 
اسر .. ماشي 
مرام كلمت مامتها واتفقت معاها 
****
عز .. اتفضلو انزلو عقبال ما اركن العربيه 
داليدا وليليان نزلو وداليدا كانت بتعيط من غير صوت 
دخلو البيت 
مامت داليدا .. مالك يا حبيبتي 
داليدا اترمت في حضنها .. تعبانه يا ماما روحي بتروح مني 
مامت داليدا .. فهميني بس حصل اي 
اي اللي حصل يا ليليان 
عز .. مراد طلب ايد داليدا وهو بيحبها وهي بتحبو بس رفضتو وقالتلو مش موافقه 
مامتها .. لي يا حبيبتي 
داليدا وقفت وصرخت .. عشان هو ظابط يعني هفضل احب فيه وهو يحب فيا لحد ما نموت في بعض ومنقدرش نعيش من غير بعض ويموت عشان هو ظابط 
عز قام خدها في حضنو .. يا حبيبتي لازم تفهمي كل حاجه قضاء وقدر يعني لو مات بيكون عمرو كدا 
داليدا وهي تتصنع الجمود .. انا هقدم استقالتي من الشركه 
عز .. انتي بتلعبي والا اي 
داليدا .. عز لو سمحت كلم كيان وقولو داليدا سابت الشغل والصبح هبعت استقالتي 
عز .. داليدا خشي ارتاحي دلوقتي روحي معاها يا امي  
مامتها .. ماشي يا ابني 
مامت داليدا خدتها علي اوضتها وفضلت معاها 
عز .. لي لي بتعيطي لي 
ليليان .. عشان هي صعبانه عليا ومراد كمان هو طيب ومحترم وقمور وهي بتحبو 
عز اضايق .. تمام 
ليليان .. مالك 
عز دخل اوضتو وسابها وهي دخلت وراه 
عز كان واقف مديها ضهرو 
ليليان حطت أيدها علي كتفو 
ليليان .. طب انا عملت اي 
عز .. اصل مراد طيب ومحترم وقمور 
ليليان ضحكت .. بتغير 
عز .. اطلعي يا ليليان اطلعي متعصبنيش 
ليليان .. خلاص بقي مش قصدي والله وبعدين مفيش حد احسن من حبيب قلبي عز 
عز باسها بعنف 
بعد فتره بعد عنها .. لسانك ميجبش سيره راجل غيري فاهمه 
ليليان بخوف .. فاهمه 
عز حضنها .. انا اسف متخافيش  
ليليان .. خلاص 
*******
محمد .. حمدالله على السلامه يا اسر 
اسر .. الله يسلمك يا عمي 
مامت مرام .. يلا الغدا جاهز اتفضل يا اسر 
اسر .. شكرا يا طنط 
قعدو اتغدو 
اسر .. الحمدلله تسلم ايدك يا طنط
مامت مرام .. تسلم يا حبيبي 
محمد .. مرام وري اسر الحمام 
مرام … اتفضل 
الحمام كان في اخر الطرقه بعيد 
مرام .. خش 
اسر شدها جوا 
مرام … الله يخربيتك اوعي 
اسر … وحشتيني
مرام .. اسر اوعي مينفعش كده 
اسر قرب منها وحط ايدو علي وسطها وباسها وهي استسلمت لعشقه 
مرام بعدت وهي بتاخد نفسها .. اسر مينفعش يلا اغسل ايدك عشان نخرج 
اسر بحب .. حاضر 
خرجو 
اسر .. عمي كنت عايزك في موضوع ضروري 
محمد .. اتفضل يا ابني 
اسر .. دلوقتي انا عايز اخرج مع مرام وابقي براحتي مش مقيد عشان كلام الناس 
محمد .. عايز اي يعني
اسر .. اكتب الكتاب بكره 
*******
عمر وصل ادهم 
وراح هو وفريده علي البيت
عمر .. انت كويس يا ادهم دا انا هنفخك 
فريده جريت .. وحد الله الحقيني يا ماما 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!