Uncategorized

رواية عشق المراد الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمه جودة

مراد .. تقبلي تتجوزيني ارجوكي وافقي شغلي هتنقل في حته ميكونش فيها خطر بس بعد المأمورية الجايه هشتغل في المخابرات مع ادهم ومش هننزل مأموريات خالص والداخليه وافقت والقرار نزل بس بعد المأمورية الجايه
داليدا .. مش هتوجع قلبي عليك 
مراد .. ابدا والله 
داليدا … موافقه 
الصواريخ اتضربت في السماء وكان شكلها تحفه 
مراد لبسها الخاتم وجه يحضنها 
عز .. انت فاهم غلط انا اخوها و واقف مش قرطاس لب 
ليليان همستلو .. اومال انت بتحضني علي اساس اي 
عز .. علي اساس اني بعدت عنك سنه وبحبك من زمان وانا واثق في نفسي وفيكي 
ليليان اتكسفت وبصت في الأرض 
مراد باس دماغ داليدا 
عز .. اللهم ما طولك يا روح 
مراد .. يخربيت برودك 
عز .. طب الساعه بقت اربعه  بعد الخطبه اللي انت قولتها 
مراد .. طيب يلا نروح هاخد داليدا في العربيه معايا 
عز .. ليه بقي 
مراد خد عز علي جمب .. انا عايز اتكلم معاها وبعد كتب الكتاب هاخدها ونخرج شويه لازم اتكلم معاها 
عز .. خلاص ماشي 
عز خد ليليان ومشيو وداليدا مع مراد 
مراد شغل اغنيه الليله دي سيبني اقول واحب فيك 
مراد .. بحبك 
داليدا .. ميرسي 
مراد .. اي هي الكلمه مش بيترد عليها كدا 
داليدا ببراءه.. بيترد عليها ازي
مراد مسك أيدها وحطها علي قلبو 
مراد .. سامعه قلبي بيقول بحبك يا داليدا 
داليدا .. مراد هقولك حاجه بس متزعلش 
مراد .. مبزعلش من قلبي 
داليدا .. انا مش بعرف ارد علي الكلام الحلو والا بعرف اتصرف في المواقف دي وحسا اني هعيط 
مراد ضحك .. بس يا حبيبتي انا هعلمك كل حاجه ومش عايزك تقولي حاجه غير لما تكوني متأكده منها زي بحبك 
داليدا ابتسمت .. شكرا لأنك فهمتني 
******
فريده بترن علي ادهم 
ادهم .. فريده انا مش هعرف اجي 
فريده بزعل .. انت لسه تعبان 
ادهم .. اه يا حبيبتي روحي مع عمر ولما تخلصو كلموني 
فريده .. سلام 
عمر .. اي مالك
فريده .. انا زعلانه اوي عايزه ابقي جمبو ومينفعش  مبقاش جمب ليليان و  مرام 
عمر .. معلش يا حبيبتي يلا نروح ولما نخلص هنروح نقعد معاه 
فريده .. ماشي 
****** 
اسر .. ماما شكلي حلو 
مامت اسر .. قمر يا حبيبي ربنا يحفظك 
عند مرام 
كانت ليليان وعز  وصلو بس لسه داليدا  موصلتش
مرام ..  صحيح مبروك انا عرفت انكو هتكتبو الكتاب معانا 
ليليان … الله يبارك فيكي
مرام .. انا متوتره وخايفه
ليليان .. لي بس مش انتي بتحبي أسر وهو بيموت فيكي 
مرام .. اه بس هو شكلي حلو 
ليليان .. قمر والله 
مرام .. انا مبسوطه جدا 
ليليان .. اسر جه تحت 
لولولولولولولي 
*********
فريده نزلت من العماره لقت ادهم لابس بدله و واقف مستنيها 
فريده .. انت بتهزر 
ادهم .. بهزر معاكي 
عمر .. طب يلا عشان منتأخرش 
ادهم .. هاخدها معايا 
عمر .. لي انشاء الله 
ادهم .. يا عم بقي انت خنيق 
عمر .. وحيات امك طيب 
ادهم .. انت عسل هي خطيبتي دلوقت خليها تيجي معايا بقي 
عمر .. ماشي 
ادهم باس عمر في خده 
عمر .. اي يا عم 
ادهم .. يلا يا فريده 
عمر ركب عربيته وادهم وفريده مع بعض 
ادهم .. امبارح كنت تعبان ومعرفتش اتكلم معاكي 
فريده.. اي هتتكلم ف اي 
ادهم .. انا سايق قربي شويه 
فريده .. انت سافل 
ادهم .. انتي دماغك علي طول شمال 
****
مراد وداليدا وصلو 
ادهم .. بليل عايز اتكلم معاكي 
فريده .. ماشي 
وصلو البيت والكل اتجمع 
اسر .. يلا يا مولانا 
الشيخ .. اصبر يا ابني موافقه يا بنتي 
مرام .. موافقه 
الشيخ .. بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
اسر حضن مرام جامد وهمسلها .. من حقي اعمل اي حاجه 
مرام ابتسمت 
مامت مرام … لولولولولولولي 
عز .. يلا يا شيخنا خلصنا 
الشيخ .. موافقه يا بنتي 
ليليان بحب .. موافقه 
الشيخ .. بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
عز قام حضن ليليان 
ابو ليليان .. خف شويه 
عز .. والله لأخطفها عشان ترتاحو 
الكل ضحك  
فضلو يرقصو وانبسطو 
ونانسي سكرتيرة عمر جت لأنها صحابت مرام 
كانت لابسه فستان قصير وفارده شعرها وحطه  مكياج خفيف 
عمر اضايق 
عز .. مش دي السكرتيرة بتاعتك 
عمر .. اه 
عز .. بس فرسه 
عمر .. اخرص خالص
ادهم سحب فريده للبلاكونه 
فريده .. في اي 
ادهم .. عايز احضنك عايز اخبيكي عن العالم 
فريده .. ادهم انا مبحبش كدا شغل الجنان دا 
ادهم .. انتي حلوه اوي 
فريده .. بجد 
ادهم .. اه والله 
فريده .. طب يلا نخش و خلي الجنان بتاعك بعدين 
ادهم ضحك .. ماشي 
*****
خلصو وانبسطو 
اسر .. عمي هاخد مرام وأخرج 
محمد .. انت بتلوي دراعي عشان بقت مراتك 
اسر .. لا والله بس انا عايز اخرج معاها لوحدنا 
محمد بضيق.. ماشي 
ادهم لعمر .. روح وصل المزه بتاعتك عمر مسكو من رقبته .. اقسملك بالله لو اتكلمت عليها تاني لأموتك 
ادهم .. يا عم وحد الله خلاص بس انا هوصل فريده بعد ما نخرج شويه 
عمر .. ماشي يا اخويا 
عمر .. نانسي تعالي هوصلك 
نانسي .. ماشي لأن السواق مش جاي 
عمر .. طيب يلا 
******* 
اسر خد مرام 
عز خد ليليان 
مراد خد داليدا 
ادهم مع فريده 
 وكيان لوحده ????
وعمر مع نانسي 
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد