Uncategorized

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الثالث 3 بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الثالث 3 بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الثالث 3 بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الثالث 3 بقلم نيللي ياسر

كنز بتوتر: انا قررت اسافر فرنسا لنادر أو اللورد!!.
نور وقفت بخوف: ا..انتي بتهزري..( بصراخ) ردي عليا..انتي بتتكلمي بجد..انا ما صدقت خلصت من الناس دي.. تقوم بنتي تروح برجليها ليهم…
حور: أهدي يا نور اكيد في حاجه غلط..
نوح: كنز انتي مسافره بجد..ومين نادر ده؟!.
كنز: يا جماعه..انا عايزه اكمل تعليمي بره..واقصد يعني احنا نعرفه..ف ممكن..
نور بصراخ: ممكن ايه..دي ناس مشوفناش منها حاجه عدله..مفيش سفر انتي سامعه…جاسم اتكلم..
جاسم بهدوء ما قبل العاصفة: اخرجو بره..
ملك: جاسم بس..
جاسم بزعيق: قولت اخرجو..بررررره!!.
       ” كلهم بيبصو لبعض بعد كده خرجو وسابو جاسم مع كنز”
جاسم بهدوء: لايه يا كنز..
كنز: جسومي انا..
جاسم: انتي الوحيده اللي شاركتيني حزني لما نور كانت بعيدة عني..وانتي اللي برضو اللي شوفتي الماس دي عملت فيا ايه وضحكو علينا ازاي..يبقي لايه تروحي ليهم.. وبعدين انتي مسمعتيش الزفته مادلين قالت ايه قبل ما تمشي..قالت إن جوزها كان تاجر مخدرات وأسلحة كبير.. يبقي اكيد انتي عايزه تروحي هناك بسبب…
كنز اتنهدت: لما وريت ل بابي ادم صوره نادر وقولتله هو انا اعرفه اصل اول ما شوفته قولتله انت اللورد..رد وقالي.. ان لما مامي ماتت كان لازم يجيب حد يحرسني ونادر كان أكفأ واحد للمهمه دي وبابي جابه الڤيلا واسم الشهره بتاعه اللورد..وعلشان كده الاسم فضل في دماغي..بس نادر رفض أنه يحرسني لانه كان مسافر فرنسا..واكيد هناك اتعرف علي مادلين..
جاسم: كنز سؤالي واضح..عايزه تسافري لايه..
كنز: انا عرفت أن يوسف عنده ابن..و..و
جاسم بصدمه: ايه..!!
ادم: أنتي بالنسبة ليا حاجه كبيره اوي يا ليلي..
ليلي بدموع: ايه هي الحاجه الكبيره..
        ” ادم غمض عيونه بوجع وبعد عن ليلي”
أدم: كنز روحت.
ليلي ببكاء: انا ماشيه ومش هرجع الا لما تعرف انا ايه بالنسبة ليك..بس عيزاك تتأكد اني بحبك..
ادم: ليلي استن…
        ” ليلي قفلت الباب وراها وعيطت بعد كده طلبت اوبر ومشيت وادم قاعد مكانه بيفكر كتير في مشاعره ناحيه ليلي”
ادم لنفسه: منكرش أن في مشاعر إتجاه ليلي ومتأكد انها مش بنتي ولا اختي..لاني بحبها..بس مش هقدر..هدي راحت مني زمان..وريناد ضحكت عليا..خايف تطلع زي ريناد..أو..أو تروح زي هدي..انا مش هقدر..انا اسف يا ليلي..
جاسم: ااايه…طب وانتي عرفتي منين..انا الواد ده مش هسمحله يقرب من حد من اهلي…ردي..
كنز: الولد ده يبقي مالك اللي اتخانقت معاه…
جاسم: مالك..انتي اتخانقتي مع حد اسمه مالك..
كنز: الموضوع كان من شهور..يوم عيد ميلادي..
جاسم: امم.افتكرت..طب انتي ايه علاقتك بالموضوع وبرضو لايه هتسافري…
كنز: الموضوع ملهوش علاقه ب مالك..انا كنت عايزه اسافر علشان اكمل تعليمي بره واخلي نادر يدربني..انا محتاجه اتدرب..ولو انت مش موافق خلاص انا باخد رأيك..ف لو مش موافق انا مش هسافر..
جاسم: اممم..طب واللي يجيبلك نادر هنا؟!.
كنز بلمعه عين: بحبك يا جسومي!!.
..
تاليا: مامي هي كنز مسافره بجد..
نور بتعب: اطلعي اوضتك يلا وخدي روح..
روح: بس يا نور..
ملك: اسمعو الكلام يلا..
ملك: روح هو فين عمر..كان زمانه بيقنع كنز..
حور: معرفش هو سلم علي كنز اول ما جت ومشي..
ملك: طب اهدي يا نور.. أن شاء الله مش هتسافر اكيد يعني مش هتروح لتجار سلاح ومخدرات برجليها..
نور برقت: ايه..جاسم مجبليش سيره انهم تجار مخدرات..كنننننننننز!!!
            ” مالك قاعد علي السرير وبيحاول يصلح السلسلة ومش عارف طلع الصوره شالها في جيبه ورمي السلسه “
مالك: ماشي يا كنز وربنا لوريكي…
       ” مالك قام ودخل ل فاطمه امه وكانت بتقرأ قران صدقت وبصت لابنها”
فاطمه: عايز تقول حاجه..
مالك: الصراحه اه..فاكره البنت اللي اتخانقت معاها اليوم اللي جيت فيه مصر انا وانتي…
فاطمه: اه لما طلبت منك اكل ايس كريم وحضرتك اتخانقت وبوظت الآيس كريم..
مالك: بالظبط..انا قابلتها النهارده..
فاطمه بتوتر: طيب ما الموضوع عادي اهو..
مالك: احنا اتخانقنا..والمدلعه قطعتلي السلسلة!!.
فاطمه بصوت عالي: وشافت الصوره اللي جواها!!!.
مالك بعدم فهم: ماما انتي كويسه..في ايه..
كنز: خلاص يا نونو والله ما هسيبك..
نور وهي بتطلع كنز من حضنها: انتي اكيد عارفه اني بحبك اوي ومش هستحمل تبعدي عني..حتي لما اتعودتي علي ابوكي وكنتي هتعيشي معاه وتيجي في الاجازات رفضت لاني بحبك يا كنز..ومش هبعد عنك ابدا حتي لما يبقي معاكي عيله قدك كده برضو مش هبعد عنك…
كنز: قوليلي بقي القاعده الحريمي دي عاملينها لايه..
حور: علشان نقنع ست ملك أن شادي بيحبها ومستحيل يخونها..
ملك: يا جماعه انا حاسه..
كنز: يا شيخه اتنيلي حتي احساسك غلط..
نور: ملك أهدي شادي مش كده ده متربي مع جاسم واخلاقه مش كده خالص..
حور: حتي عمر مع انه يعرف بنات بس انا متأكد انها معرفه شغل بس هو عشري مش اكتر بس مستحيل.. مستحيل يخوني..
       ” جت رساله لحور علي الفون”
حور: ايه ده…اعااااا..يا ابن الكلب يا عمر..
مالك: ماما ردي عليا البت دي بنتهم..
فاطمه بخوف: لا.. أبعد عنها يا ابني..
مالك بزعيق: البت دي بنت نور صح.. نور اللي حرمتني من ابويا..
فاطمه بصراخ: نور مش السبب ابوك هو اللي عمل كده في نفسه…
مالك: يعني فعلاً البت دي بنتها..
فاطمه بصراخ: ايوه هي ارتحت…كنز بنت جاسم ونور.. ايوه!!

اترك رد

error: Content is protected !!