Uncategorized

رواية أنتِ لي وحدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم إسراء أشرف

 رواية أنتِ لي وحدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم إسراء أشرف

رواية أنتِ لي وحدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم إسراء أشرف

رواية أنتِ لي وحدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم إسراء أشرف

…_رجع الجميع من شهر العسل وكانت السعادة لكل منهم أكثر من الأخر وذهبوا إلي بيوتهم الزوجية 
-جاسر:مبسوطة ياحور من قرار أننا نعيش في الفيلا مع بابا وماما
-حور:جدا وبعدين حرام نسيبهم لوحدهم وكمان ماما نيرة محتاجاني جمبها وبجد أنا بحبها جدا
-جاسر:وأنا بعشقك ثم أحتضنها قائلا ربنا ما يحرمنيش منك أبدا عارفة نفسي في أي 
-حور:امممم نسافر تاني شهر عسل ????
-جاسر:عرفتي منين ????
-حور:حبيبي وعارفة دماغه كويس يلا عشان ماما وعمي مستنينا تحت علي الغداء
-جاسر:يلا يأجمل حور في الدنيا 
_في غرفة الطعام كان الكل مجتمع علي السفرة 
-مصطفى:والله ياحور خليتي للحياة طعم بضحكك ودمك العسل دا 
-حور:تسلم ياعمي ربنا يقدرني وأسعدكم طول العمر 
-جاسر:شكلي كدا هغير منك يابابا 
-نيرة:حور طول ما هي معانا ملكش دعوة بيها أياك تزعلها 
-حور:الله أكبر يحيا العدل أحلي نيرة دي ولا أي 
-جاسر:بقا ليكي حماية ياهانم ماشي ياماما بعتي أبنك 
-حور:ههههه ثم حمدت الله أنا كدا شبعت 
-نيرة:دا أكل وبعدين أتغذي شوية عشان تشدي حيلك كدا وتجيبي نونو حلو نلعب بيه 
-جاسر:دي أكلها أكل عصافير ياماما ثم نظر لحور التي اشتعلت من كلامه وظل يغيظ فيها بحاجبية أي رأيك ياحور نتمشي في الجنينة شوية 
-حور:تمام وبالفعل خرجت معه إلى الجنينة 
-جاسر: أمسك يدها بحبك أوي 
-حور:باكل زي العصافير ها ثم ظلت تضربة 
-جاسر:بهزر والله ياقلبي مش بتهزر يارمضان ولا اي 
-حور:ههه لا بهزر ياخويا والله فكرتني بأحمد وحشني أوي 
-جاسر:بس سمعتي ماما قالت أي جوه 
-حور:قالت اي 
-جاسر:أننا نشد حالنا عشان نجيب نونو وظل يقترب نحوها
-حور:فهمت قصده فنظرت خلفه وضحكت وبدأت هي تقترب منه أه سمعت ياقلبي وظلت تقترب إلى أن أوقعته في البيسين ههههههه 
-جاسر:كدا ياحور وأنا أقول البت جريئه ليه ماشي 
-حور:هههه عشان تتلم بعد كدا 
-جاسر:طيب طلعيني عشان هاخد برد 
-حور:بعد الشر عليك هات أيدك 
-جاسر:عندما مسكت يده جذبها نحوه حتي وقعت في حضنه ههه عشان تعرفي أني مش سهل برضو 
-حور:والله أنت رخم هنبرد بجد والحجاب هيتفك يامجنون
-جاسر:يا أي ثم أقترب منها وقبل خدودها 
-حور:جاسر عيب ممكن حد يجي وبعدين خلاص أسفه 
-جاسر:أيوة كدا 
_ثم صعدوا إلى غرفتهم بعدما وبختهم نيرة خوفا عليهم من المرض بسبب ملابسهم المبتلة 
__________________________________________
_في المساء كانت حور تستريح هي وجاسر في غرفتهم حتي دقت الداده علي باب غرفتهم 
-حور:مين 
-الداده:مدام حور أخوات حضرتك تحت 
-حور:طيب ياداده نازله حالا ثم نظرت لجاسر وجدته نائم ظلت توقظ فيه جااااااسر قوم بقا 
-جاسر:عاوزه اي ياحبيبة قلب جاسر
-حور:أخواتي تحت هنزل وأنت أجهز وأنزل 
-جاسر:حاضر بس كدا ثم جذبها من ذراعها نحوه فسقطت علي السرير 
-حور:بقول أخواتي تحت وقت هزار وبعدين يارخم دي شده 
-جاسر:رخم ها ثم أحاط خصرها بذراعيه مفيش نزول غير لما تعتذري 
-حور:أسفه سيبني بقا عاوزه انزل 
-جاسر:والله حاف كدا مينفعش
-حور:طيب أدي بوستين علي أحلي خدين سيبني بقا 
-جاسر:واحده كمان هنا ثم أشار علي شفايفها 
-حور:بخجل جاسر بلاش بقا رخامه والله بتكسف 
-جاسر:أقترب منها وقبل ان يقبلها  
_دق الباب مرة اخره ولكن هذه المره نيرة جاسر حور الناس مستنياكم تحت يلا ياولاد 
-حور:ضحكت علي شكل جاسر ثم قالت حاضر ياماما نازلة حالا ثم قامت وفتحت الباب 
_وبعدما نزلت حور ورأت الكل الله علي الجمال حبايب قلبي مجتمعين هنا 
-زياد:خالتو حبيبتي ثم اتجه نحوها 
-حور:حملته حبيبي وكمان إياد وحملت ملك حبيبة قلبي وسلمت علي الجميع
-جاسر:وأنا اقول أي النور دا نورتونا بجد
-مازن:نورك ياحبيبي
-مسعد:أحنا قولنا نرخم علي العرسان شويه وحشتونا والله 
-أحمد:رغم اني عريس بس مقدرتش أفوت فرصة للرخامة علي حور قلبي 
-حور:أتجهت نحو أحمد وحضنته قلب أختك بجد مفاجأة حلوة أوي 
-أماني:وحشاني اوي ياحور ووحشني الكلام معاكي
-حور:أنتِ أكتر يا حبيبتي 
-أماني:عمي وماما فاطمة قالوا هيجوا بكرا يشفوكي 
-حور:تمام رغم اني كنت اتمنى يجوا معاكم 
_ظل الكل يضحك ويتحدثوا أكثر من ساعتين حتي أستأذنوا وعاد كل منهم إلي بيته 
-صعد جاسر إلي الغرفة شعرت حور أنه مش بخير فأستئذنت عمها ونيرة وصعدت خلفة 
-حور:جاسر أنت بخير 
-جاسر:أه ياحبيبتي ثم اقترب منها هو احنا كنا بنقول اي قبل ما ننزل 
-حور:ياربي عليك ارحم شويه يا حبيبي 
-جاسر:عطس ???? وكح 
-حور:ههههه شكل وقعة الصبح في البيسين ظهرت عليك ????
-جاسر:فرحانه ماشي ياحور 
-حور:وضعت يدها علي رأسه وجدت درجه حرارته مرتفعه نام هنا هجيبلك خافض ومسكن وبالفعل أعطته علاج 
-جاسر:أنا عاوز أنام مش قادر بجد 
-جاسر:أستيقظ في الصباح وجد حور ممسكه بيده وعلي رأسه فوطه حاول ان يفك يده من يد حور 
-حور:استيقظت صح النوم بقيت أحسن 
-جاسر:معايا حور ومش هكون كويس 
-حور:الحمد لله يا حبيبي ثم اقتربت منه ووضعت قبلة علي خده 
-جاسر:أحلي صباح دا ولا اي انا هتعب علي طول عشان أدلع كدا 
-حور:والله دا علي اساس اني مش بدلعك وانت كويس قوم بدل ما اتحول عليك 
-جاسر:بس مخوفتيش تتعدي مني 
-حور:نظرت له أنا اخاف عليك اه انما اخاف منك مستحيل 
-جاسر:قام جاسر وحضنها أجمل حور بجد أنتِ نعمة من ربنا وهحافظ عليكي طول ما أنا عايش 
_مرت الأيام وكان الكل في سعادة حتي عاد جاسر من العمل ذات يوم 
-جاسر:دخل الفيلا ألقي السلام ثم قبل يد والدته ووالده قائلا أمال فين حور 
-نيرة:فوق ياحبيبي أطلعلها 
-جاسر:تمام وصعد إليها وجدها تجلس في الغرفة 
-حور:حبيبي رجع وحشتني اوي 
-جاسر:اقترب منها وأخذها في حضنه أنتِ أكتر 
-حور:عندي ليك مفاجأة يارب تعجبك 
-جاسر:قولي أكيد هتعجبني بما أنها منك 
-حور:وضعت يده علي بطنها هتبقا بابا بعد تسع شهور 
-جاسر:رفعها وظل يدور بها هبقا باااباااااا وأنتِ مااااما الحمدلله 
-حور:براحه يامجنون 
-جاسر:هو أنا مجنون بس دا مجنون اوي بحبببببك 
-حور:طيب عاوزة أعرف عبده وبطوط يلا نروح عندهم وكمان ننزل نعرف عمي وماما 
-جاسر:من عنيا حاضر يلا البسي وهجز العربية 
-نزلت حور واخبرت نيرة ومصطفى فرحوا بشدة وباركولها هي وجاسر ثم ذهبت مع جاسر لزيارة أبيها وأمها 
-حور:دقت جرس الباب السلام عليكم
-عبدالحميد:حبيبة قلب بابا وحشتيني اوي اوي 
-جاسر:وأنا لا اروح تاني يعني
-عبدالحميد:لا طبعا تعالي يابني اتفضل نورتونا والله 
-حور:بطوط يابطوط فينك 
-فاطمة:حبيبتي عامله اي 
-حور:الحمد لله عاملة ماما ياتيته 
-فاطمة:بسعادة حور أنتِ حامل 
-حور:أيمن هو دا 
_فرح الجميع بهذا الخبر وبعد نصف ساعة دق جرس الباب قامت حور لتفتح فوجدت احمد 
-حور:قلب اخته تعالي 
-أحمد:وأنا أقول شامم ريحة سعادة 
-حور:حبيبي والله ياواد هو أنت بتوحشني دايما عشان قلب أختك من جوة 
-سالي:كدا هغير علي فكره
-حور:حبيبتي أنتِ تعالوا أدخلو 
-أحمد:حبيت أقول لبابا وماما أن هكون بابا وسالي هتكون ماما 
-حور:سالي أنتِ كمان أنا برضو لسه معرفه الكل
-سالي:مها ومني كمان حوامل وهيبقا شكلنا حلو أوي مع بعض 
-حور:ربنا يسعدنا كمان وكمان يارب 
___________________________________________مرت شهور الحمل علي خير وأنجبت حور بنوته سمتها نرمين 
وسالي أنجبت أسر ومني أنجبت عمر ومها أنجبت سارة كان الكل يشعر بسعادة لا توصف 
_مر عشر سنوات علي خير والكل في سعادة وأمان وفي يوم ذهب جاسر إلي العمل فأتصل به عادل 
-جاسر:عادل عامل اي 
-عادل:جاسر أنت فين 
-جاسر:في الشركة وماشي دلوقتي 
-عادل:خبر وحش ياجاسر حسن رايح الفيلا يموت حور 
-جاسر:ايه
-عادل:  لازم نلحق حور بسرعة 
-جاسر:أنا رايح الفيلا حالا سلام 
___________________________________________
_داخل الفيلا 
-حور:ماما أنا هستنا جاسر في الجنينة ونرمين نايمة فوق 
-نيرة:طيب ياحبيبتي ربنا يسعدكوا 
-حور:كانت تجلس علي الكرسي في الجنينة 
_علي الجانب الاخر كان جاسر يسير بجنون حتي يلحق بحور وظل يتصل بها ولكن دون جدوي 
_عادل وأحمد وحسام أتجهوا نحو الفيلا أيضا وأتصلوا بالشرطة 
-حسن:دخل جنينه الفيلا وجد حور أقترب منها أزيك ياحور 
-حور:حسن بتعمل أي هنا
-حسن:مش قولتلك مش هسيبك مهما مرت السنين ورفع عليها السكين
-عادل:وصل في هذه اللحظة وتدخل علي الفور وحصل شجار بينه وبين حسن 
-حور:أستطاعت ان تقف في الوسط لتفض الشجار كفاية بقا حرام عليك ياحسن ولكن حدث مالم يكن متوقع 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!