Uncategorized

رواية عشقني متوحش الفصل التاسع 9 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية عشقني متوحش الفصل التاسع 9 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عشقني متوحش الفصل التاسع 9 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عشقني متوحش الفصل التاسع 9 بقلم ميسون عبدالمجيد

نشوي بأستغراب:ايه دا
نشوي اخدة شنطة العلاج وخرجت الجنينه لقيت طارق وعاصم ومعاهم سيدرا حاولت تتجنبها ومتحتكش بيها
نشوي:هو ايه دا
عاصم بعدم فهم:علاج
نشوي:ايوا منا عارفة انو علاج عيزا اعرف ازاي كدة
طارق:ماله ي دكتورة متتكلمي
نشوي:هو في دوا بيتجاب كدة شريط برشام لوحده وازازة دوا كدة من غير علبة او روشتا عشان نعرف دواعي الاستعمال وفويده واضراره وكل حاجة عنه
طارق قام:احم اه اه طبعا معاه بس انا كنت بقرأهم وبشوف دواعي الاستعمال ونسيتهم في العربيه هروح اجبهم
سيدرا قامت ونتشتهم من ايد نشوي:هاتي وبعدين انا مش قولت انا اللي هخلي بالي من عاصم
نشوي بنرفزة:ايوا امال انا هعمل ايه هنا
عاصطم بهدوء حاد:سيدرا تعالي اقعدي هنا وانتي ي دكتورة ممكن تهدي
طارق جه:الروشتات اهي 
سيدرا قامت:هات ي طارق
نشوي واقفة تبصلهم ومش فهمه حاجة وقربت تطق من الغيظ
نشوي بنرفزة:ايوااااا انا شغلتي ايه هنا
سيدرا ببرود واستفزاز:خلاص خلاص متتقمصيش اوي كدة ابقي اخليكي تساعديني
نشوي بغيظ:والله طب تمام انا هوريكي هساعدك ازاي
نشوي قربت منها وكانت هتسمكها من شعرها بس سيدرا جريت وقفة ورا عاصم
نشوي بتحاول تسمكها لكن سيدرا مسكه في عاصم
عاصم:خلاص بقي انتو الاتنين انا مش ناقص دوشه سيدرا اقعدي وانتي ي دكتورة ممكن تدخلي معايا جوا لحظة
عاصم مشي ونشوي نفخت بضيق ودخلت وراه
سيدرا بقلق:تفتكر عايزها في ايه
طارق:مش عارف ربنا يستر
سيدرا بغضب:وانت بذكائك مديها البرشام كدة حتي من غير علبة دي لو عيل صغير كان اخد باله
طارق بضيق:مركزتش اسكتي بقي
سيدرا:تفتكر تكون شافت اسم البرشام وحفظته
طارق:معتقدش اسم البرشام تقيل صعب الحفظ واسكتي عشان محدش ياخد باله احنا قعدين مع عاصم
سيدرا بصتله بضيق
في الداخل
نشوي بضيق وغضب: لو سمحت طلع العقد اللي مضيناه انا عيزا امشي انا من يوم ما جيت هنا وحياتي باظت وبشوف حجات مكنتش اتخيل اني اعيشها لو سمحت قطعهم خليني اخرج من الڤلة ومن هنا ومن حياتك كلها
عاصم بهدوء:انتي مالك متعصبة ليه
نشوي بنرفزة:لا مهي مش نقصة برودك دا انا مشيا
نشوي كانت خرجا بس وقفها صوت عاصم
عاصم:بس انا محتاجك معايا
نشوي لفت وبصتله بسرعة:نعم
عاصم:احم انتي اخدة كرسات ايه اخد كورس HR
نشوي بضيق:ايوا اخدة
 واكملت بنرفزة: وبعدين ايه دخل الكورسات في موضوعنا دلوقت
عاصم بزهق:تاخدي جايزة نوبل في الزعيق
نشوي بصتله بضيق وسكتت
عاصم نسي هو كان عايزها في ايه
عاصم بضيق:وانتي تاخدي كورس HR ليه انتي ها انتي مش دكتورة مالك ومال ال HR 
نشوي بغيظ:ي سيدي وانت مالك فراغ فراغ وبطلع فراغي غي أي حاجة انت دخلك ايه
عاصم افتكر
عاصم بضيق:انتي هتشتغلي معايا
نشوي بعدم فهم:نعم اشتغل معاك دي اللي هوا ازاي
عاصم:مش انتي اخدة كورس HR انتي هتبقي الHR بتاعت الشرطة بتاعتي
نشوي بصاله بذهول مع فرحة بتحاول تخفيها
نشوي:ازاي يعني اشتغلHR هروح اشتغل في الشركة يعني
عاصم:لا هتشتغلي هنا
نشوي بعدم فهم:ازاي مش فهمه
عاصم: يعني زي ما بتيجي هتيجي هنا الساعة تمنيه والشركة هتوفرلك لاب توب عليه كل حاجة تخص الشركة وهنشتغل انا وانتي هنا
نشوي:هنشتغل!!!!!
عاصم: ايوا مالك حثك مستغربه
نشوي بتلقائية: انت ليه متمسك فيا كدة ليه كنت قادر من اول مرة سبت الشغل ولا تعبرني ليه مصمم اني افضل هنا مع ان مش لقيا سبب مقنع زي منا متاكدة ان فيHR في شركتك
عاصم:يمكن مش قادر علي بعدك
عاصم سكت ونشوي سكتت وكأن العالم كله فضي ومتبقاش غيرهم عاصم بيتمني الارض تنشق وتبلعه هو مش عارف ازاي قال الجملة دي وازاي طلعها
ونشوي مش مستوعبه
عاصم حاول يصلح الموقف
عاصم:احم اقصد اني محتاجك وهعمل معاكي انترفيو وهشوفك لو كدة هتبقيHR للشركة
نشوي:ت تم تمام تمام وانا موافقة ممكن تعمله دلوقت لو حابب
عاصم:تمام تعالي ورايا المكتب
بعد وقت ليس بكثير
خرج عاصم ووراه نشوي
عاصم:احم كدة معدنا بكرة الساعة تمنيه
نشوي بأبتسامة:ماشي سلام
نشوي خرجت
سيدرا بضيق:انت هتقابلها ليه
عاصم:عشان انا وظفت كتورة نشويHR للشركة وهتيجي وهتشتغل هنا معايا
طارق بأستغراب:طب ما الشركة فيهاHR 
عاصم بصله وسكت
وطارق ابتسم بمكر
طارق:انا ماشي
عاصم:مش هتاكل
طارق:لا بقي كل انت
طارق مشي واتبقي عاصم وسيدرا
عاصم بضيق:انا داخل انام
عند نشوي
نشوي وقفة في بلكونتها ومسكة كوباية كبتشينو وسندة راسها علي الحيطة وبصا للقمر وسرحانه
نشوي مفيش في دماغها غير جملة (يمكن مش قادر على بعدك)
نشوي مبتسمه 
نشوي افتكرت البرشام اللي شافته واختفت الابتسامه من علي وشها وبتحاول تفتكر اسمه مش قادرة 
ولا بيت هايدي ومازن تحت بيتهم وبالتالي بلكونتهم تحت بعض
مازن واقف في بلكونته اللي هي تحت بلكونة نشوي بس مازن مش شايفها
نشوي سمعت مازن بيكلم خطيبته
مازن في الفون:والله ما كلمتها
……
مازن: ايوا يعني جيا تسألني امشي واسيبها
………
مازن:طب انتي عرفة اني مش بحب غيرك صح
…….
نشوي ابتسمت ودخلت تنام
بس مش عارفه ليه قلبها مش مطمن بس قررت لازم تعرف اسم البرشام
عدي الليل بظلامه علي ابطالنا
__________________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد
نشوي صحيت من النوم وكانت مبسوطة اوي مش عرفة ليه اخدة شاور وصلت ولبست دريس ابيض رقيق اوي وخمار ابيض وشوز ابيض كانت عاملة زي الملاك
نشوي اخدة اوبر واتجهت لفلة عاصم
بعد وقت وصلت نشوي ودخلت وكان عاصم قاعد في الجنينه لوحده
دخلت نشوي وكانت مكشرة
نشوي بتكشيرة:احم صباح الخير هنبدأ شغل امتي
عاصم برفعة حاجب:سلام قولا من رب رحيم ايه البوز دا براحة
نشوي بغضب طفولي:شباب متخلفة عمالين يعكسو فيا وانا معرفتش اعمل ايه وكنت هعيط
عاصم بغضب شديد:اييييه عكسوكي طبعا ما شيفينك كدة لازم يعكسوكي مش مكسوفة من لبسك حضرتك
نشوي بغضب:ليه ماله لبسي أن شاء الله هااا ماله لبسة فستان واسع وخمار يعني حجابي شرعي كامل واخر ادب واحترام
عاصم بغضب:طب خلاص اسكتي واصلا شكلك وحش
نشوي بصتله بصدمة وقدرت تكتم دموعها
عاصم:احم الاب توب اهو افتحيه ويلا عشان اعلمك شغلك هيبقي ايه
نشوي عملت اللي قاله بسكات ومش اتكلمت وبدؤ يشتغلو
*************************★**************************
في الشركة
هايدي بضيق:احم اتفضل امضي هنا
طارق اخدها منها وابتسم بخبث
طارق بغمزة:بس ايه الحلاوة دي
(هايدي كانت لبسة فستان اسود عليه خمار ابيض وشوز ابيض)
هايدي ابتسمت بخجل
هايدي بضيق:احترم نفسك واتكلم معايا بأحترام سامع
هايدي سابته وخرجت
طارق ضحك:مجنونة بس قمر
وقت البريك
هايدي قعدة في الكافيه بتشرب قهوة
هشام:لو سمحت ممكن اعرف بمشهندس عاصم فين
هايدي:لا بشمهندس عاصم في اجازة ومش هيرجع دلوقت
هشام:اهاا هو انتي جديدة هنا اول مرة اشوفك
هايدي:ااه فعلا بقالي هنا اربع ايام
هشام بأبتسامة:وانا اقول الشركة احلوت كدة ليه
هايدي ضحكت بخفة:مرسي
كل دا كان متابعه طارق من بعيد وقرب يطق من الغضب
طارق قرب منهم
طارق بأبتسامة مصطنعه:اهلا ي بشمهندس هشام اتفضل علي مكتبي
هشام ضحك:استني بس اما نتعرف بالناس الجديدة
طارق بيسحيه من ايده:ابقي نتعرف بعدين اخلص بقي
هشام مشي مع طارق وطارق بص لهايدي بصة هي مش فهمتها
*************************★*************************
كان عاصم ونشوي قعدين علي كنبه جنب بعض بس في بينهم مسافة وبصين للاب وبيشتغلو ونشوي قلبه وشها ومكشرة
عاصم:بس كدة كفاية كدة النهادرة عشان لسة اول يوم
نشوي بضيق وزعل:تمام كدة اقدر امشي
عاصم:اتفضلي
عاصم لاحظ انها زعلانه بسبب إللي قاله
نشوي وقفة تلم حاجتها
عاصم:علي فكرة شكلك زي القمر
نشوي بصتله وابتسمت:بجد
عاصم بأبتسامة: اه والله كنت حابب اضايقك الصبح
نشوي ابتسمت
سيدرا وهي داخلة من باب الجنينه:حبيبي صباح الخير
وقربت منهم
سيدرا:نشوي صباح الخير
نشوي بصتلها بضيق ومردتش
سيدرا بتدي عاصم كوباية ميا:خد ي حبيبي البرشام
نشوي افتكرت موضوع البرشام
نشوي بسرعة:اااا ممكن ادخل التويلت
عاصم بعدم فهم:اتفضلي
نشوي دخلت
واول ما اختفت من قدمهم فضلت تفتح كل الاوض وبدور علي اوضة سيدرا لان اكيد شيلا فيهم البرشام
فضلت تفتح في الاوض لغاية ما لقيت اوضة سيدرا دخلتها
في الجنينه
سيدرا:ايه دا نسيت فوني هدخل اجيبه
سيدرا دخلت واتجهت لاوضتها
اما نشوي دخلت وعمالة تدور في كل الادراج والحاجة علي امل انها تلاقي حاجة
بتبص لقيت شنطة سيدرا جريت عليها وبدات تفتحها
سيدرا حطت اديها علي الاكرة وبتفتح
ونشوي لقيت البرشام ولسة هتسحبه
سيدرا:انتي بتعملي ايه عندك
نشوي بصدمة:انا انا…
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!