Uncategorized

رواية عشقت معاق الفصل الثامن عشر 18 بقلم نادين محمد

 رواية عشقت معاق الفصل الثامن عشر 18 بقلم نادين محمد

رواية عشقت معاق الفصل الثامن عشر 18 بقلم نادين محمد

رواية عشقت معاق الفصل الثامن عشر 18 بقلم نادين محمد

ماسه:هي مين دي!
الست:واحده شبهك شويه.. بس مش اوي… ماشيه تعيط….وفمكان تاني خالص مش هنا فمصر..
عمر:ماسه مش يلا
ماسه:حاضر جايه
طلعت فلوس وادتها للست ومشيت هي وعمر والعيله..
عمر:مين الست دي؟
ماسه:ست بتقري الكف..
عمر: متعمليش كده تاني ياماسه
ماسه:حاضر خلاص هيحصلي اي يعني حاضر 
*في مكان اخر*
بنت بتجري بفستان فرح فالمطر بليل…بتجري وهي مش عارفه تروح فين… الساعه 12 بليل وفي عربيات لاحقنها وبتضرب نار والدنيا هس مفيش حد صاحي… فضلت تجري وهي بالكعب وكانت قربت تقع….استخبت ورا حيطه قابلتها وبتاخد نفسها بالعافيه…ملحقتش وحد جه جمبها
_انتي مين 
_عااااا 
حط ايده علي بوقها بسرعه وقالها بهمس
_يخربيتك انتي عايزه تموتي..
وهي بتعيط
_اهدي خالص…اهدي انتي فأمان حاليا مؤقتا..
شالت ايده من علي بوقها وقالت: يعني اي مؤقتاً انت بتقول اي
_تعالي معايا وشدها من ايدها ومشي 
والعربيات مستمره بتضرب نار
_انت مين وعايز مني اي
_ليان اهدي خالص
ليان:وانت عرفت اسمي منين بقا ها 
_بزعيق: اسكتي خالص دلوقتي 
ليان:يارب عالمصيبه اللي اتحطيت فيها 
_مارك عايز اي منك
ليان:وانت مالك انت يا اخي
_ليااان..اتظبطي معايا احسنلك
ليان:بقولك اي…انا مش ناقصه وجع دماغ وربنا يعني خلاص..انت مين وعايز مني اي واي علاقتك بمارك انجز بقا
_انا يزيد يا ليان ارتحتي!؟
ليان باستغراب:يزيد مين؟!!
_________________
في قصر كبير وفخم….مليان بالتماثيل القديمه والفخمه…قاعد عالكرسي بتاعه وماسك فأيده كاس خمره..
_مارك…ليان هربت 
مارك بهدوء:انتي عارفه!؟
_لسه عارفه دلوقتي 
مارك بهدوء:انتي عارفه انتي عملتي اي دلوقت
_بتوتر:مارك اهدي..
رمي الكوبايه فالأرض وقام مسكها من رقبتها ولزقها فالحيطه 
مارك: ازاي قدرت تهرب منكم يا اغبياء ازاااي
_بتنفس صعب:مارك…ابعد عني
مارك:قدرت تهرب منكم ازاي يا ستيلا…ده مش هيحصل غير أن واحد فيكم خان النمر… انطقي..!
ستيلا بخنقه:م…محدش عمل…حاجه..وح…وحياتك.
سابها من رقبتها ومسك سيجاره وولعها وقال: حياتي..هه… بتحلفي بحياتي ياقذره.. حياتي مبقتش مهمه عند أي حد
ستيلا قربت منه بدلع: مارك..معقول…ده انت النمر..ولي يخونك يخون نفسه..أهدي بس وروق..متستاهلش كل ده
زقها بعيد عنه وهو لسه بيشرب السيجاره وبعدين طفاها وبصلها بسخريه وطلع فوق..
_________________
علياء:مهو انا مش هسيبك غير لما تحكيلي حصل اي
نادين:هو انتي دايما عندك صيغه المفرد ! معندكيش صيغه المثني او الجمع حتي
ماسه: هقولكو اي يعني محصلش حاجه
علياء:وربنا لو ما نطقتي هنفخك يا ماسه.. انجزي
ماسه:طيب طيب خلاص…هو ياستي الحكايه..لما ضربت البت أوليفيا دي وراحت للمستشفي يارب تموت…شدني لفوق واتخانق معايا وبعدين قولتله لما تطلقني ابقا اعمل اللي انت عايزه وبعدين..
نادين:ايوه وبعدين
ماسه: شدني من ايدي و…وباسني
علياء: بتهزري!
ماسه:تصدقي انك رخمه وانا غلطانه اني حكيتلك.اساسا
نادين:طب ما خير معناه انه كده بيحبها في اي 
ماسه:معرفش بقا
نادين:اسكتي انتي اصلا مش فاهمه حاجه
ماسه: طيب خلاص سكتت..
نادين:علياء…روحي هاتي فشار وتعالي نتفرج علي فيلم
علياء:طيب رايحه وراحت المطبخ تجيب فشار.. ويعني اليوم هيعدي وخلاص..
_________________
ليان باستغراب:يزيد مين؟!
يزيد بهدوء:ملكيش فيه
ليان بزعيق:هو اي اللي ملكيش فيه لازم اعرف دلوقتي انت مين واي علاقتك بالنمر..
يزيد:ريحي دماغك..مش هتعرفي
ليان:يارب عالزهق ياني
يزيد: اسكتي
ليان:مش ساكته
يزيد بهدوء:ليان اسكتي
ليان: ما قولت مش ساكته
يزيد بهدوء ما قبل العاصفه:مش بحب الرغي
ليان:اه مش بتحب الرغي أهرب من أستاذ مارك بالعافيه تجيلي انت وتطلع فوشي زي الدبانه واجي أسالك انت مين تقولي ملكيش فيه و….
مكملتش كلامها…يزيد سكتها بقبله عشان تخرس…وهي فضلت متنحه 
بعد عنها ببرود وقال:قولتلك تلات مرات اسكتي..مش بحب الرغي الكتير..ومش بحب اكرر كلامي يا ليان..ياريت تفهمي ده عشان نرتاح مع بعض 
ليان بعصبيه:أنت ازاي تتجرأ ياحيوان وتبوسني ها
يزيد ببرود: والله قولتلك اسكتي..انتي اللي مسمعتيش مني…انتي اللي جبتيه لنفسك 
ليان:مستفز 
يزيد بصوت عالي:لياااان…اسكتي
ليان بغضب طفولي:سكتت اهو..وكملت فسرها..يارب اي المصيبه دي.؟
______________
مارك: ليان هربت يا ****(الشاطر الي يخمن مين ده)
_هربت ازاي!
مارك:اكيد حد من الكلاب دول تحالف ضدنا 
_متقلقش.. قريب هنلاقيها…قريب اوي..
انتهى الجزء الأول من الرواية..
لقراءة الجزء الثاني بعنوان حرب المافيا : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد