Uncategorized

رواية غرام الرعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة أشرف

رحمه اتجهت عند رعد وخبطت على الباب لاكن كان منسجم في التدريب ومسمعش وكررت تدخل
رحمه دخلت لقت…. رعد قالع القميص وكان عاري الصدر وكان جنتل ووقفت تبص عليه وسرحت في جماله فهو وسيم ورياضي ولون بشرته خمريه…… 
رعد …هتفضلي واقفه كده
رحمه. ها
رعد. ههههههه ها ايه … ادخلي سرحانه في ايه
رحمه وهي تدخل بتوتر .. مكنتش سرحانه.
رعد. بابتسامه … والله…… هههههه دانتي كنتي مبتسمه كمان
رحمه  بتبص للارض بتوتر 
رعد  قرب منها ويرفع وجهها… حطه وشك في الأرض ليه
رحمه. بتوتر ….احم احم اصلا…. انت…. مش لابس
رعد.بابتسامه .. ازاي امال البنطلون ده ايه
رحمه وهي تنظر إلى صدره العاري .. مش قصدي… قصدي.. فوق
رعد ضحكك علي توترها. ههههههه خلاص استنى…. 
رعد اتجه ليجيب جاكت ولبسه بس سابه مفتوح من أدام
ورحمه طبعا نسيت هي جايه هنا ليه
رعد بابتسامه. اها كنتي عايزه ايه
رحمه بتوهان. مش عارفه
رعد. هههههه
رحمه سرحت في ضحكته
رعد. رحمه
رحمه بسرحان . نعم
رعد بغمزه.. سرحانه. في ايه
رحمه. في رحمه
رعد وهو يرفع حاجبه. نعم
رحمه فاقت لنفسها. يوووه بقااا بطل تقل رحمه
رعد ضحك علي كلامها الطفولي… طيب اقولك  ايه ههههههه
رحمه. متقلش……. اه كنت عايزه منك طلب
رعد قعد وشدها قعدها على رجله. قولي
رحمه اتوترت اكتر ومش عارفه تتكلم
رعد مبتسم فهو حابب توترها… ها قولي
رحمه بتوتر . كنت عايزه اكل 
رعد بابتسامه..ودي محتاجه تطلبيها مني … اقوم احضرلك الاكل..انا 
رحمه بتسرع. لا مش قصدي. قصدي … يعني أنك بتاكل اكل ميتين الصراحه وانا مش بحبه 
رعد هو ينظر لها ..امال بتحبي ايه …ده اكل صحي علشان صحتك أهم أن أي حاجه 
رحمه نسيت توترها … لا هو ده اكل ده انا حسه انك عامل رجيم
رعد. ههههههههه طيب عايزه تاكلي ايه وانا اطلبلك من بره
رحمه. لا انا الي ها طبخ
رعد باستغراب . وانتي بتعرفي
رحمه افتكرت لسه قاعده على رجله بس بتحاول تسيطر على توترها . ايوه ياااه دانا عليا شوية اكل..عنب .
رعد بابتسامه.. هتطبخي ايه
رحمه. مكرونه بالبشاميل ايه رايك….
رعد باستغراب .. انتي ليكي في الأكل ده….
رحمه. انا ليا في ده وابو ده قلت ايه
رعد.بابتاسمه .. مدما انتي عايزه كده موافق
رحمه. اشطاا……….. اقوم انا زماني تقيله عليك
رعد شدها تاني وقعدها. تقيله ايه بس وهو انتي فيكي حاجه…….. 
رحمه بتوتر وكسوف..علي فكره بقا عيب 
رعد بيبصلها ..انا بحب العيب 
رحمه هي تقوم بسرعه …يوووه بقا ..
رعد ضحك وشدها.. تعالي 
رحمه. ههههه هنروح فيه
رعد قام من مكانه وخدها واتجه لمكان مش صغير اوي ..ونام علي بطنه وشورلها تطلع علي ظهره 
رحمه باستغراب. ليه
رعد بصلها….اعملي الي قلت عليه 
رحمه قعدت علي ظهره وهو بدأ يدرب وهي علي ظهره 
رحمه ضحكت .. هههههه ايه ده
رعد بابتسامه ..عدي
رحمه. ههههه ماشي يلا 1…2….3
رعد قعد يدرب وهي علي ظهره   لحد ما وصل لرقم معين 
رحمه وهي تنزل من على ظهره..وهي بتضحك  هههههه
رعد وهو يقعد على الأرض جنبها. نزلتي ليه  
رحمه بابتسامه … لا كده كتير انت اكيد تعبت …اقولك علي حاجه 
رعد يصلها باهتمام وهو بينشف عرقه بمنشفه ..
رحمه بضحك ..حسه اني في فلم تركي 
رعد .بابتسامه…  ليه بتقولي كده
رحمه بصتله بابتاسمه. علشان انت اصلا شبه الاتراك ….عنيك دي ولا لينسيز
رعد فضل بصصلها كتير وساكت بعدها اخد نفس عميق و شدها وهي تقريبا كانت في حضنه.
رحمه بتوتر. رعد 
رعد فضل يبصلها كتير ..رعد بيحبك بجد بحب كل تفاصيلك دي كلها شقاوه بحبها وكل حاجه فيكي بحبها حتى طوله  لسانك…….. رحمه سرحت فيه و  في جمال عنيه الرمادي الهادي …… ايده   اتجرات عليها  و فكت حجابها وكانت لفه شعرها لوراا رعد مد ايده وفك شعرها ونزل على وشها وكانت جميله. وهو يشيل شعرها من على وشها وبيبصلها في عنيها….وكل ده حصل في ثانيه الي ثانيه… بحبك من اول مره شفتك فيها وانتي اخدتي عقلي وقلبي معاكي وكنت بفكر ازاي اشوفك وحبيتك اكتر واكتر لم قربت منك اكتر. وعرفت انك طيبه واوي كمان…. انا بجد بحبك… لا بعشقك… ولم دخلتي البيت هنا وضربتك وبعدها وانا عايز اعوضك عن الي شفتيه  ..
رحمه فضلت مصدومه من الي بيحصل ومش حسه انها في حضنه  وطرحه مفكوكه…. 
رعد فضل  باصص لهاا في عنيها العسلي الجميله ومبتسم علي شكلها 
قرب من شفايفها اكتر و اخدها في بوسه طويله 
????????????????????????????????????????????????
عند مروان
مروان وزهراء بيرقصو على اغنيه رومنسيه
زهراء كانت مكسوفه وبتحاول متبصلهوش
مروان وهو يضع يده على خصرها. مكسوفه يا زهرتي 
زهراء بصتله. متقوليش زهرتي 
مروان بابتسامه … ليه بس دانتي بتقفلي الجوو الرومانسي كده 
زهراء ابتسمت.انا ماشي اوع ايدك من عليا…. انا تعبت من الرقص 
مروان شدها. انتي لسه شفتي تعب 
زهراء.بعدم فهم … مش فاهمه 
مروان ضحك ..ههههه اقلك ومتزعليش 
زهراء. قولي…  خلاص اسكت. دانتي طلعت قليل الادب 
مروان. هههههه بتنكسفي 
زهراء بصتله بحزن 
مروان استغرب منها. في ايه 
زهراء.بحزن … وهو انت بجد بتحبني ولا بتضحك عليا…. انا كل الي قلي انه بيحبني كانو كذابين …… لو مش بتحبي فابعد احسن ..لأن قلبي مبقاش فيه مكان لجرح جديد 
مروان حس بيها وحضنها. لا انا والله بحبك وبموت فيكي يا زهرتي 
زهراء بابتسامه.. وانا كمان بحبك 
مروان وهو ينظر إليها بغمزه. ما تجيبي  بوسه
زهراء زقته بعيد عنها . اااااه انت قليل الأدب …اوع 
مروان. قرب منها وحضنها جامد لقلبه. بحبك والله مقدرش اعيش من غيرك 
زهراء بتوتر ……. يلا نمشي علشان ماما زمنها متعصبه 
مروان.بص لعنيها… بحبك. 
عند رحمه
رحمه فاقت لنفسها وقامت وقفت ولمت شعرها…. رعد وهو يمد ايده يفك شعرها تاني…. انتي حلوه كده 
رحمه.بتوتر وكسوف ومشاعر تانيه دخله في بعضها .. لا مينفعش كده عيب وحرام 
رعد. مش عيب ولا حرام انتي مراتي ولا ناسيه 
رحمه.بتوتر .. لا فاكره بس برضوو عيب 
رعد بابتسامه وهو يلم شعر رحمه.. هتعملي اكل 
رحمه وهي تلف طرحتها. ايوه لازم اعمل يلا باي وكمان شويه هتيجي تاكل معايا 
رعد باتبسامه… لا مليش في الأكل ده … بهنا علي قلبك 
رحمه بزعل. ليه خلاص مش  هعمل  
رعد لاحظ زعلها وقرب منها .
. زعلتي خلاص هاكل بس هاتي الاكل هنا 
رحمه بتوتر… طيب ابعد…وجريت لبره 
ورعد ضحك علي خجلها 
رحمه دخلت المطبخ هي و دادا سميحه وقعدت تطبخ 
سميحه بابتسامه . اقنعتيه ازاي 
رحمه بابتسامه جميله .. طرق بقاا يا دادا 
سميحه بابتسامه .. هههههههه صح 
… بتعملو ايه 
رحمه. هههههههههه جيتي أمته وفين مروان 
زهراء. لسه واصله من شويه ومروان براا
رحمه بابتاسمه .. تعالي سعديني
زهراء. انتي عارفه عني كده انا هطلع اقعد مع مروان وانتي خلصي ولا علشان نمشي ماما رنت عليا 
رحمه ..هي الساعه كام .يا خبر دي هتموتنا
زهراء مشيت وعد وقت صغير على رحمه 
دادا حطت الاكل على السفره لزهراء  و مروان 
مروان بابتسامه … ازيك يا رحوم 
رحمه بابتسامه … انا تمام يلا كل وقلي رايك 
مروان بصدمه… رعد فين 
رحمه باستغراب. فوق ليه 
مروان بصدمه يا جبروتك..وهو شاف الاكل ده 
رحمه بابتسامه. لا بس وافق عليه 
مروان اكل من الطبق وهو مستغرب .جميل تسلم ايدك دانا ….مش بحب اجي عند رعد علشان اكلهم كله صحي ..
رحمه. بابتسامه ..بالهنا والشفا انا هطلع لرعد 
زهراء. ماشي 
رحمه طلعت لفوق ودقت الباب 
رعد وهو يفتح الباب. تعالي ادخلي 
رحمه. انا جبتلك الاكل اهو يلا علشان تاكل 
رعد. بابتسامه . ريحته حلوو…. بس انتي مش هتكلي 
رحمه.بابتسامه هاديه … لا…. انا جيبه ليك انت وبس …
رعد وهو يقعد وياخد منها الصينيه ويضعها جنبه ويشد رحمه تقعد علي رجله .. ده كلام دانا ماقولش وانتي تاكلي
رحمه بتوتر .. خلاص كل وانا هاكل لم انزل 
رعد. ولم تنزلي ليه ما تاكلي دلوقتي معايا….. استنى انا هاكلك
رحمه. لا كل انت بس وانا عادي 
رعد حط الاكل. وانا مش هاكل.. 
رحمه بزعل. ليه بس 
رعد بصلها وهو يضع يده علي خدها ..انا اصلا مليش في الاكل ده ..بس محبتش ازعلك. بس انتي بين كده الي حابه تزعلين 
رحمه ..انا لا ابدا والله انا اسفه 
رعد ابتسم وهو بيأكلها …
رحمه اكلت ورعد اكل وراها  
رعد بابتسامه جميل بس باين كده انك ها تبوظيلي روتيني 
رحمه . ههههههه روتين ايه ده عزاب 
رعد وهو يمسح باها. هههههه عارف 
رحمه اتوترت لانه لمس وشها ايده وهو بيحرك ايده على شفايفها 
رعد شال ايده.. تسلم ايدك 
رحمه. ها 
رعد قبل باطن يدها 
رحمه اتوترت اكتر ..رعد 
رعد بياكل. اسكتي خليني اكل اكلك جميل 
رحمه ابتسمت بفرح علي ان أكلها عجبه 
رعد بعد شويه خلص اكل وهو ينظر لعنيها.. تسلم ايدك 
رحمه انكسفت ووجهها احمر…مقلتليش برضو 
رعد بصلها بانتباه ..ها 
رحمه بابتسامه..عنيك دي ولا لينسيز 
رعد ضحك .هههههه .. وفجأة قرب منها وبص في عينيها اوي ..شوفي انتي 
رحمه تاهت فيهم 
رعد بابتسامه وصوت هادي..رحمه 
رحمه فاقت وزقته..ابعد عنيك وحشه 
رعد ضحك وغمزلها ..هههههه عارف انها وحشه 
رحمه بتوتر وكسوف…  انا همشي بقاا اصل ماما زمانها قلقانه ..ولو اتاخرت اكتر ممكن تنيمني في الشارع 
رعد بابتسامه . لو هتزعقلك اروح معاكي 
رحمه. لا ماما عمرها مزعلتنا بس انا لازم امشي 
رعد وقف وهي قصاده. طيب مش هتحضنيني قبل متمشي 
رحمه انهدت ودخلت في حضنه الي بيحسسها بالأمان. اول لم وشها لمس صدره وشمت ريحته راحت لعالم تاني وحضنته جامد
رعد.  هتوحشيني يا قلب رعد 
رحمه ابتسمت. هقولك علي حاجه بس متعلقش … عليها .مكنتش اعرف ان حضنك دافي كده ويحسسني للأمان 
رعد وهو يحاصر وشها باديه. انا وحضني تحت امرك يا ري ري 
رحمه. ضحك .هههههه ري ري 
رعد.انتي ري ري ملكتي قلبي انتي ملكي ملك لرعد الجارحي وبس 
رحمه ضحكت بكسوف ..ههههههه يلا انا ماشيه 
رعد  . هتوحشيني 
رحمه اتوترت. احم باي 
رعد. ها خلي مروان يوصلكو
رحمه. ماشي يلا ننزل 
رعد. يلا 
عند مروان وزهراء
زهراء ومروان خلصو اكل وقاعدين 
زهراء بتكلم رانيا في التلفون 
زهراء بزهق. ازاي عملين امتحان…. طيب وانا معرفش حاجه دي ماده رخمه والأستاذ خالد مكنش بيخليني احضر 
رانيا. يعني انا الي كنت اعرف. ما انا لسه عارفه من البنات انهرضه 
زهراء .. خلاص ساقطين…….. دا حتي السقوط حلو كده ولذيذ 
وكل ده بيحصل أمام مروان الي قاعد مركز معاها ومبتسم 
رانيا.. والله انتي بارده هنسقط وانتي بتضحكي
زهراء…بزهق.. اعمل ايه.. اعيط يعني…… انا عارفه….. نفسي ساقطه… يلا سلام 
رانيا. هههههههه سلام 
زهراء. افففففف بقاا
مروان وهو يمسك اديها. مالك يا حبيبتي 
زهراء. الاستاذ خالد ربنا يجحمه مطرح  مراح … هيسقطي عامل امتحان وانا معرفش حاجه فيه…. بلح يعني 
مروان. هههههههههه  طيب اهدي بس 
زهراء. مانا هاديه اهو… اصل انا عارفه اني ساقطه
مروان بجديه. لا طبعا ما قبلش بالسقوط انا 
زهراء بابتسامه … ليه دا حتي جميل…. وسهل كده  مش بنتعب  فيه 
مروان بضحك. ههههههههه لا مسمحش بكده طبعا 
رحمه.باستغراب .. بي ايه 
زهراء… تعالي يا رحمه داحنا رحنا في دهيه
رعد. ليه كده 
مروان. ههههههههه تعالي اسمع بتقول ايه 
رحمه ورعد قعدوو
رحمه. قليلي بقاا ليه 
زهراء.  الاستاذ خالد عامل امتحان لكل الفصول بعد بكره  و احنا  مذكرناش
رحمه بصدمه .. احيه …اسفه… الاستاذ ده رخم زي امتحانات بالظبط 
رعد ومروان. هههههههههههه 
رعد بابتسامه. ليه كل ده 
زهراء بزهق. كل ده ايه داحنا بنقول عايزين نجيب هندسه أخرنا تربيه 
رحمه بابتسامه.. ده لو جبناها اصلا 
رعد. طيب اهدو كده …. الاستاذ خالد ده بيدي ايه 
زهراء بتسرع .. هندسه 
رعد. هههههههه طيب سهله انا ومروان . نذاكر لكم
رحمه. بجد 
زهراء. ماهو ساقطين بردو
مروان.باستغراب .. ليه 
رحمه. هنركذ في ايه ولا ايه 
رعد.باستغراب .. ازاي 
رحمه. اقول و ماتضحكوش
مروان قولي 
زهراء ورحمه. هنركذ  معاكم ولا مع الماده 
رعد ومروان. ههههههههههههه
رعد. لا هتذاكرو  وهتنجحو بس  احنا مش هنقبل بالسقوط 
مروان. تعالو انتو بس بكره بعد المدرسه 
رحمه وزهراء في نفس واحد .. اوك 
رحمه. يلا نمشي 
زهراء. ايوه يلا ربنا يهدي سوسو عينا 
رحمه. ههههه 
رعد بجديه ..مروان وصلهم 
مروان بابتسامه. يلا تعالو
مروان طلع وزهراء معاه 
رحمه. وهو تسلم على رعد.. باي 
رعد وهو يحضنها. خلي بالك من نفسك يا قلبي 
رحمه وهي تبادل الحضن. حاضر 
رعد .. سلام 
..????????????????????????????????????????????????
زهراء كانت واقفه
مروان. يلا تعالي اركبي
زهراء. استنا رحمه لم تطلع 
مروان قرب منها وحاصرها بين اديه. هتوحشيني
زهراء انكسفت ووشها احمر. وانت كمان..بس ابعد 
مروان  مش مصدق انك معايا
زهراء وهي تزقه..صدق وانت بعيد 
مروان ضحك …وربنا  بموت فيكي
زهراء وشها احمر من الخجل
رحمه.  يلا يا شباب
زهراء ايوه يلا
رحمه وزهراء التجهو للبيت والكل كان فرحان ومروان هيموت من الفرح
ومروان وزهراء عيشين قصت حب جميله ورعد ورحمه اتقربو من بعض وحياتهم حلوه
عن زهراء
زهراء قاعده على سريرها سرحانه وبتفكر في مروان ورحمه نايمه
فاقت من سرحنها على صوت تلفونها وكان مروان 
زهراء. ألوو 
مروان. ايه لسه ما نمتيش
زهراء. بابتسامه .. مش عايزه انام 
مروان. وانا كمان…… بتعملي ايه 
زهراء. قاعده على السرير ورحمه نايمه 
مروان. وحشتيني مووووت 
زهراء. هههههه وانت كمان 
مروان بخبث. وانا كمان ايه 
زهراء بابتسامه.. مروان انت قليل الادب
مروان بابتسامه . قلب مروان .
زهراء بشك .. انت عايز تقول حاجه 
مروان . ايه…… ايوه انا ورعد هنسافر بيروت اسبووع 
زهراء بخضه. اييييه….. مش كتير 
مروان. عارف.. انا لو عليا مسبكيش وامشي… بس في صفقه مهمه 
زهراء عنيها اتملت بالدموع. خلاص روح ده شغل….هتسافر أمته 
مروان. بعد بكره الفجر 
زهراء. هشوفك قبل ماتمشي 
مروان. اكيد يا حبيبتي……. هجي اجيبك من المدرسه انتي ورحمه……. ماشي 
زهراء. هستناك 
مروان. هتوحشيني يا زهرتي 
زهراء. انا زهرتك 
مروان. ايوه انتي مش بيدلعوكي يقولو زهره انتي بقيتي زهرتي زهرة مروان وبس 
زهراء. هههههههه ربنا يخليك ليا 
مروان. ويخليكي يا روحي….. يلا روحي نامي عليكي مدرسه الصبح بدري 
زهراء فصلت مع مروان وفضلت تعيط علشان هيسبها ويسافر فضلت تعيط لحد منامت
????????????????????????????????♥️♥️????????
في الصباح 
صحي رعد من النوم عمل رياضه في اوضت الرياضه و اخد دوش ولبس البدله واتجه للشركه 
يدخل هو بطلته المخيفه وشموخ  والكل يجري من أمامه 
سلوى السكرتيره… بشمهندس رعد في اجتماع مهم 
رعد. حضري الورق وهاتيه علي المكتب 
سلوى. حاضر…… تأمر بحاجه تانيه 
رعد وهو يقعد على المكتب ويبص في الورق الي في ايده وما بصش عليها …لا روحي انتي 
سلوى طلعت. اففففف عدت على خير 
رعد قعد بيدرس الملف الي في ايده. الباب خبط 
رعد. ادخل 
مروان. حبيبي…… الاجتماع 
رعد. انت يا ابني مش قلتلك في الشغل قلي يا رعد….. اخر تحزير 
مروان.بضحك.. ايه يا عم انت انا غلطان…….. يلا نطلع 
رعد بجديه.. يلا 
????????????????????????????????????????????????
عند رحمه وزهراء 
رحمه و زهراء خرجوو للمدرسه 
زهراء كانت سرحانه وحزينه 
رحمه. مالك يا قلبي 
زهراء بحزن. مروان مسافر يا رحمه 
رحمه. مسافر فين يعني 
زهراء. في صفقه في بيروت هيسافر اسبووع 
رحمه. طيب اهدي اكيد مهمه 
زهراء. يلا نطلع عليا حصه 
رحمه. ماشي روحي 
زهراء اتجهت لفصلها 
زهراء. انا اسفه يا مستر على التأخر 
المستر. اسمك ايه 
زهراء. اسمي زهراء
المستر. ادخلي ومتتكررش تاني 
زهراء. حاضر 
عند رحمه 
رحمه بضحك …. ريتاج   توتي يا تاتي…. حبيبتي وحشااااااااااني اوي سطا والله 
رتاج بزعل. ايوه وانا عارفه …ما سي رعد واخدك مني 
رحمه وهي تسد بقها. الله يفضحك ..استري علي اختك الله يستر علي عيالك يا شيخه 
ريتاج زقتها…ابعدي عني يا رحمه..انا اصلا مش بكلمك 
رحمه. مالك يا توتي زعلانه ليه ..انا عملت حاجه
رتاج يزعل .. توتي الحمد الله انك فاكره اسمي 
رحمه. مالك بس قليلي .. حد زعلك والله اموته 
رتاج بزعل … انهرضه ايه يا رحمه 
رحمه باستغراب… الاتنين ليه 
رتاج. اييييه……. لا مفيش ..يلا علشان الحصه ..انسي 
رحمه بابتسامه … استنى يا مجنونه……. كل سنه وانتي طيبة يا قلب رحمه. 
رتاج. يعني انتي فاكره 
رحمه وهي تحضنها. انا انسى عيد ميلادي ولا انسي اليوم الي جات فيه توتي حبيبت رحمه 
رتاج بابتسامه وهي تحضنها … دانا كنت زعلانه اوي منك 
رحمه بابتسامه… خدي هديتك ..الاول 
ريتاج بصدمه .ايييييه مش دي السلسله الي قلت هجيبها..وانتي قلتي لا وحشه.  ايه الاوفر ده ….
رحمه بابتسامه بريئه … كنت بضحك معاك يا لنبي 
ريتاج ضربتها علي كتفها … رخمه..بس بحبك .وراحت حضنتها ..
رحمه. كل سنه وانتي معايا يا روحي 
ريتاج بابتسامه … ربنا يخليكي ليا يا رحمتي 
رحمه. انتي اختي يا بنتي انتي زيك زي زهراء 
رتاج. حبيبتي يلا علشان الاستاذ هيزعق 
رحمه يلا
????????????????????????????????????????????????
عند رعد ومروان 
رعد وهو يوصل العملاء للباب. كانت فرصه سعيده 
… إن شاء الله نمضي العقد في بيروت .في الشركه 
رعد بابتسامه مجامله ..اكيد …. 
بعد ما خرجو 
مروان. اففففف اخيرا خلصنا 
رعد. والله انك مجنون 
مروان. هنسافر بكره 
رعد.بابتسامه .. ايوه الفجر كده 
مروان بزهق.. انا مش عايز اسافر 
رعد. باستغراب … ليه بقاا يا بش مهندس 
مروان بتفكير … زهراء حاسس انها زعلت لم عرفت وانا لسه عايز اعملها حجات كتير
رعد. بتهوين.. معلش…. خلاص خليك وانا هسافر وهتصرف
مروان وهو يحضنه. بجد….. اخويا انت والله 
رعد. وهو يبعد عنه. بس يا مجنون انت……. اسكت بقااا
َمروان.ايه يا عم مش بحضن اخويا……. انت نرفوس اوي يا صاحبي
رعد. انا ماشي تعالي بقاا… وجرا وراه
مروان وهو يجري قدامه. اهدي يا حبيبي والله بهزر
رعد بعصبية .. يا حيوان… كام مره أقلت متقليش يا حبيبي
مروان. انا غلط في ايه. انت حبيبي…… وقلبي والله
رعد. هههههههه والله لوريك
????????????????????????????????????????????????
رحمه و زهراء وقفين بره المدرسه مستنين مروان 
زهراء. ريتاج عيد ميلادها انهرضه صح
رحمه بابتسامه. ايوه وكانت زعلانه اني بلعب عليها اني نسياه
زهراء. كل سنه بتعملي فيها مقلب حرام البنت بدأت تزعل منك جامد
رحمه بابتسامه … لا هي مش بتزعل عادي عارفه اني بهزر معاها
بعد شويه وصل مروان بالعربيه ورحمه وزهراء ركبو 
رحمه بابتسامه … ازيك يا روميو 
مروان. بابتسامه. تمام التمام 
زهراء كانت نفسها تقله ميسفرش ومروان حس بيها بس ماتكلمش ومشاا بالعربيه 
رحمه وهي تهمس لزهراء. اهدي يا بنتي 
زهراء بنفس الهمس. ليه هو انا مالي 
رحمه. مالك دانتي ها تقومي تحضنيه دلوقتي زهراء بين عليكي وها تلقيه حس اهدي كده ولم نوصل اتكلمي معاه ممكن ما يسفرش 
زهراء. بنفس الهمس..  ماشي 
بعد شويه وصلو للبيت 
مروان. يلا انزلو
رحمه وزهراء نزلو ودخلو للبيت 
رحمه. يلا خلينا نخلص علشان ماما بدأت تشك فينا 
زهراء بابتسامه .. سوسو دي بتشتغل في المخابرات من ورانا 
رحمه. هههههههههه خليها تسمعك 
مروان. دادا يا دادا 
سميحه. نعم يا ابني 
مروان. رعد فين
سميحه. فوق يا ابني في الاوضه 
مروان. ماشي حضري الاكل لرحمه وزهراء 
سميحه. حاضر 
رحمه بابتسامه..لا ملوش داعي.  احنا اصلا اكلنا حووشي في الطريق 
سميحه ..بس يا بنتي 
رحمه بابتسامه..خلاص بقا يا حبيبتي انتي عارفه اني لو جعانه هاكل ..
سميحه..بالهنا والشفا علي قلبك يا روحي. ..ومشيت 
رحمه  بابتسامه خبيثه . مروان وهو انت مالك 
مروان باستغراب.. مالي 
رحمه بخبث.. اصل زهراء قلتلي انها حسه انك مش كويس 
زهراء بصت على رحمه بصدمه 
مروان بص لزهراء انا بخير مفيش حاجه 
رحمه بخبث. ماشي اسيبكو بقااا  وروح اشوف دادا أسعدها 
زهراء في سرها. والله يا رحمه لوريكي يا حيوانه 
رحمه ابتسمت لزهراء ومشيت 
مروان بابتسامه .. تعالي اقعدي 
زهراء بتوتر. حاضر 
زهراء ومروان قعدو 
مروان. وحشتيني 
زهراء بكسوف. مروان بقا 
مروان. انا مش مسافر 
زهراء بصتله وقامت وقفت. بجد 
مروان وهو يقف جنبها  بابتسامه. ايوه 
زهراء حضنته من الفرحه. مكنتش عايزاك تسافر اصلا
مروان. وهو يحضنها. وانا مش مسافر علشانك انتي 
زهراء وهو تفك نفسها من حضن مروان بسرعه …..احم اسفه…….   .بس و الصفقه… شغلك يبوظ
مروان بابتسامه. لا مهو رعد هيسافر
عند رحمه 
رحمه بابتسامه .. تحبي اساعدك 
سميحه. تعالي يا حبيبتي 
رحمه. بتعملي اكل ايه 
سميحه بابتسامه … بعمل اكل الي رعد بياكله صحي 
رحمه. بصي سيبك من الاكل ده وعملي الي ها قلك عليه 
سميحه  حاضر 
رحمه. ايوه يلا انا خارجه هشوف رعد اصل ما شفتهوش
سميحه. ماشي 
رحمه اتجهت لفوق عند رعد 
رحمه وهي تخبط على الباب. رعد ممكن ادخل 
رعد……… 
رحمه. رعد …… رعد  
ومفيش رد فقررت تفتح وتدخل 
رحمه وهي تفتح الباب وتدخل. رعد…. وهو راح ..فين….. جيه صوت من وراها….
 بتعملي ايه هنا…..
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد