Uncategorized

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ريم محمد

 رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ريم محمد

جاسر :مليكه استني لازم تشربي العصير ده مفيد جدا لصحتك 
مليكه :ملوش داعي يا جاسر انا كويسه 
جاسر :مليكه دي أوامر الدكتور يلا 
وبدء يشربها 
كارمن :انا خلصت عن اذنك يا طنط هدخل الحمام 
كارمن بعتت مسدج لجاسر عشان يجي يتلكم 
جاسر :ثواني وجي 
كارمن :ممكن افهم انا قاعد تأكل البنت دي وتشربها ومش مقدر مشاعري خالص انت ناسي اني انت كمان مراتك ولا ايه 
جاسر :ايه الهبل ال انتي بتقوليه ده انتي ناسيه أن الحصلها كله بسببنا انا عشان احميكي ضحيت بيها ومش عارف لو كان حصلها حاجه كنت وجهت نفسي ازاي انا مكنتش هعرف ابص في وش اهلي واهلها وقولهم بنتكم ال امنتوني عليها واصلا حياتها لسه في خطر وكله بسبب تهور بابكي عرضت حياتها للخطر ولو حصلها حاجه زنبها في رقبتي طول حياتي 
كارمن :ماشي يا جاسر ماشي بس راعي أن ليا مشاعر برضوا لو سمحت 
جاسر :انشاء الله عن اذنك 
منصور :يلا نشرب القهوه في الصالون 
ميرا :عمو جاسر عمو جاسر انت وحشت ميرا خالص ميرا مشافتش عمو جاسر من كثير اوي 
جاسر :معلش يا روح عمو جاسر بس كنت في شغل بس جبنالك لعب ولبس كثير اوي انا وطنط مليكه 
ميرا :طنط مليكه وحشتيني اوي 
مليكه :اخيرا بتقولي اسمي صح وانتي كمان وحشتيني يا روحي 
ميرا :انت عندك تعويره 
مليكه :اه يا روحي 
جاسر :مليكه انتي كويسه ولا حاسه بتعب 
مليكه :لاء بقيت احسن بس المفروض اخد الدواء كمان نص ساعه 
جاسر :مش ناسي هشرب القهوه ونطلع فوق عشان تستريحي شويا وتاخدي دواكي اتفقنا 
سوزي :انا ازيك يا جاسر 
جاسر :انا الحمد لله كويس 
سوزي :اخبار شغلك ايه يا حبيبي 
جاسر :كله كويس يا طنط بابا عن اذنك انا هطلع ارتاح انا لاني تعبان انا ومليكه من السفر 
مليكه كانت خلاص بجد مش قادره وجاسر حس بده فقرر انوا يشليها 
مليكه :جاسر عمو والعائله مينفعش كده 
جاسر :انتي مراتي وانتي تعبانه احنا مش بنعمل حاجه غلط 
وطبعا كل النظرات كان مسلطه عليهم منهم الحقد والغيره والحب ال بيدعيلهم يفضلوا مع بعض دايما وال نفسهم يفرقوهم عن بعض 
جاسر حط مليكه علي السرير 
جاسر :خليكي هنا خدي الدواء يلا ووتنامي تمام 
مليكه :بس ممكن تجيب مايا يساعدني عشان اغير هدومي لو سمحت 
جاسر :مينفعش هي كمان طلعت اكيد نامت من التعب انا هساعدك
مليكه :لاء طبعا ايه ال انت بتقوله ده 
جاسر : متخافيش يا ستي انا هغمض عيني وعد ومش هبص 
مليكه :جاسر وعد متبوصش
جاسر فعلا غمض عيونه وسعدها ولبسها هدومها
جاسر :انا خلصت يلا نامي بقا وارتاحي عشان بكرا من بليل هشوف وقت اشرحلك فيه المحاضرات الفاتتك كلها بس هي معاكي ولا لاء 
مليكه:انا قولت لهمس تبعتهالي كلها وهي معاها بكره هروح الكليه واخد منها المحاضرات
جاسر :ماشي انا هنام علي الكنبه عشان دراعك تمام 
مليكه :جاسر شكرا علي كل حاجه 
جاسر :العفو 
جاسر كان حاسس بندم هي بتشكره كان نفسه يصرخ في وشها يوقلها انتي بتحسسيني يالذنب أكثر واكثر انتي بتشكريني وانا السبب في كل الحصلك
*********************************************
في الصباح(في العربيه )
**********
جاسر :مليكه احنا وصلنا انا هقول انك مراتي لاني مش هسيبك لوحدك مش هتقدري تمشي 
مليكه :لاء يا جاسر مايا اهي هتساعدني وهمس كمان 
جاسر :متاكده يا مليكه 
مليكه :اه واحنا ماشيين هكلمك زي ما اتفقتا عشان اروح معاك 
مايا :مليكه يا حبيبتي يلا 
همس :مليكه يا روحي مالك انتي كويسه ولا ايه ايه الحصل 
مليكه :حدثه بسيطه 
رؤي:اكيد عيننا متوقعناش توصل لكده
مليكه :متقوليش كده المهم انتم عاملين ايه 
احمد :احنا كويسين يا ستي 
همس :قوليلي بس افتكرتيني بحاجه اوعي تكوني نسيتي كده ازعل واجيب ناس تزعل 
مليكه :جبتلكم كلكم هدايه حلوه بس مقدرتش اجيبها المهم المحاضرات كتبتوها ولا لاء 
همس :كتبتلك كل حاجه اهي جاهزه
مليكه :شكرا تعبتك معايا انا اسفه 
رؤي:متقوليش كده تعبك راحه يبنتي يلا بس ورانا دكتور شهاب وهو بيحاسب بالدقيقه مش عايزين نتهزق
همس :معاكي حق قريبي بس بيعذبنا 
مليكه :يلا بينا 
دخلوا كلهم المحاضره وقعدوا مع بعض قدام بس طبعا احمد مش بيقعد جمبهم فقعد وراهم 
شهاب :الف سلامه عليكي يا انسه مليكه 
مليكه :شكرا ليك يا دكتور 
شهاب :العفو يلا نبدء المحاضره محاضرتنا النهارده عن ………………
مليكه :الحمد لله خلصت
رؤي:معاكي حق بس المحاضره التانيه هتبدء بعد خمس دقايق فمش هنعرف نطلع بره لازم نخلينا قاعدين
همس :معاكي حق فعلا يلا 
في اخر اليوم 
مليكه :عن اذنكم انا هقعد هنا ثواني استني مايا 
بعد انا كلهم مشيوا
جاسر :يلا يا مليكه 
مليكه :يلا 
جاسر ومليكه روحوا البيت 
منصور :جاسر حبيبي يلا تعالوا كلوا 
جاسر خاف علي مشاعر مليكه من مامته وخصوصا الدكتور حذره أن لازم نفسيتها تكون كويسه 
جاسر :لاء هناكل فوق يبابا معلش 
منصور فهم أن جاسر خايف علي مشاعر مليكه 
منصور :ماشي يبني علي راحتكم
نجوي:شوفت البنت الفلاحه دي هتبعد ابني عني ازاي انا كنت حاسه من الاول ومكنتش مبسوطه من الجوازه دي 
منصور : انتي عمرك ما هتفهمي الكلام معاكي استحاله مفيش فايده ابدا 
يتبع….
لقراءة الفصل الخامس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد