Uncategorized

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل التاسع عشر 19 بقلم أسما محمود

 رواية أحببت ذلك المغرور الفصل التاسع عشر 19 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل التاسع عشر 19 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل التاسع عشر 19 بقلم أسما محمود

سليم/اي يا ادم عرفت حاجه 
ادم/البنت اللي دخلت مكتبك متمكنه جدا وعارفه مكان الكاميرات فا وشها مظهرش كدة في حد بينقل كل حاجه عنك 
سليم/يولاد…….انا هوريهم كلهم 
ادم/ متقلقش يصحبي هنجبهم 
سليم/ماشي يا ادم اقفل وهرجع اكلمك 
وقفل سليم مع ادم ونزل هو وروح من عند الدكتور روح ساكته وخايفه تتكلم لان سليم متعصب جامد 
سليم مشي بالعربيه ووقف قدام صيدلية/ يلا انزلي 
روح/انزل فين 
سليم/ هيكون فين الصيدلية هنجيب العلاج وتاخدى الحقنه 
روح/عشان خاطري يسليم بلاش الحقنه هاخد العلاج كلو وهاكل كويس بس بلاش دى 
سليم/انتي كبرتي ولو مخدتهاش في بيبي هيتولد صحتو مش كويسه فا ناخدها احسن 
روح بدموع/ هاكل كويس والله وهيكون كويس 
سليم بنفاذ صبر /يلا ومتعصبنيش عليكي بدل ما ادهالك انا فا انزلي احسن 
روح بعياط /حاضر 
ونزلت الصيدلية ودخلت وهي خايفه جدا 
الدكتورة/يلا اتفضلي 
روح بتبص لسليم بنظرة ضعف /هاخدها دلوقتي 
الدكتورة /اه طبعا 
روح/انا عاوزة حد يمسكني انا بخاف 
سليم/ يلا انا همسكك 
الدكتورة/ها كدة جاهزة 
روح بعياط/لا 
سليم/ بطلي شغل عيال ويلا عشان نروح وتاكلي 
وخدت روح الحقنه بعد معانه طبعا 
وطول الطريق بتعيط بس 
سليم/هتخلصي امتا 
روح/ملكش دعوه بيا لو سمحت انت السبب 
سليم/السبب في اي 
روح/في كل حاجه وانك خلتني اخد الحقنه 
سليم/ماشي يا روح شكلها هتبقا فترة حلوة 
ووصلو البيت وروح دخلت اوضتها وخدت شاور وطلعت لاقت سليم مجهز اكل كتير ليها 
روح نامت علي السرير 
سليم/يلا يا هانم عشان تاكلي 
روح/مش عاوزة منك حاجه 
سليم/روح انا سايبك تتدلعي فا انجزى وعدى يومك 
روح/انت مغرور علي اي غلطان وبتتعصب عليا انا عمري ما شفت كدة انا مش غشان سكت ابقا عديت الموضوع من بكرة الصبح هكون عند جدى وورقتي توصلي وعن اذنك 
سليم/استني عندك طلاق مش بطلق خروجك من البيت دا نجوم السما اقربلك جدك اجبهولك هنا عاوزة تروحيلو اكون معاكي غير كدة لا فاهمه ويلا عشان تاكلي 
ومسكها من دراعها وحط الاكل قدامها وبياكلها بالعافيه 
روح/شبعت خلاص 
سليم/لا لسه مشبعتيش 
روح/لا مش هاكل تاني كدة شبعت وهدخل انام 
وراحت غسلت ايديها ونامت في اوضه تانية 
سليم بعصبيه/اي دا 
روح/في اي 
سليم/نايمه هنا ليه 
روح/هنام هنا بعد كده 
سليم/ روح يلا وتعالي نامي في اوضتك 
روح/انا سمعت كلامك في كل الكلام اللي قولتو برة لكن في دي لا 
سليم/براحتك 
وسبها وخرج وهيموت من العصبيه ونام لوحدو اعمل اي مش عارف انام دلوقتيي متعود انام في حضنها 
بس هي غصب عنها اللي حصل مش سهل 
وحاول سليم ينام كتير ومعرفش اخر ما زهق راح لروح وكانت غارقانه في النوم خالص ونام  جمبها وحضنها وغرق في النوم هو كمان 
في الصباح 
روح صحيت لاقت نفسها في حضن سليم وسليم نايم 
روح/اي دا جيت هنا ليه 
سليم/في اي خضتيني نايم عادى 
روح/مش بهزر مش تنام في اوضتك احنا هنبدا بقا 
سليم/ما دي اوضتي بردو 
روح/سليم بعد اذنك نعيش في البيت كل واحد في حالو 
سليم بيقرب منها/ ما انا في حالي اهو???? 
روح/ابعد كدة متقربش 
سليم/مسيرك تعرفي الحقيقه 
روح/حقيقه بعد اللي شفتو 
وسبتو ومشيت 
سليم في نفسو/دماغك ناشفه ياروح وانا مضطر استحملك 
روح بتفطر وخرج سليم وقعد جمبها 
سابت روح الاكل وجت تمشي سليم مسكها من دراعها 
سليم/ انتي كدة كالتي 
روح/اه كلت 
سليم/انا مستحملك كل دة انتي لسه متعرفنيش ومقدر اللي حصل رغم اني مظلوم وهتعرفي دا بعدين فا حاولي متعصبنيش 
روح بصتلو ومشيت 
سليم لنفسو /غبي غبي مكنش لازم تكلمها بالاسلوب دة اعذرها يا اخي انت كدة بتبعدها عنك 
عقلو/هي اللي بتعصبني ولازم تعرف اني مظلوم 
قلبو/وهتعرف ازاي بقا هي شفتك وخلي بالك هي حامل فا متخسرهاش بالسلوبك 
سليم زهق ونزل راح الشغل 
سمعت روح رزعت الباب فا عرفت انو نزل واتصلت بسارة 
سارة/روح اللي نستني عامله اي 
روح/الحمدلله 
سارة/ مالك فيكي اي 
روح/تعبانه اوى يا سارة مش عارفه انا ظالمه سليم ولا انا صح بس انا شفتهم بعنيا 
سارة/ بصي ياروح حاولي متخسريش سليم اوى يمكن مظلوم فعلا لانو بيحبك اوى 
روح/دا مش عاوز ينزلني من البيت ولا حتي اروح لجدو بيقولي اجي معاكي غير كدا لا 
سارة/ عشان خايف عليكي انتي كل شوية تتعبي فا لو سابك لوحدك هيفضل قلقان 
روح/ممكن بردو المهم عاملة اي انتي وادم 
سارة/ الحمدلله هيجي الاسبوع الجي لماما بس خايفه اوى 
روح/لية بس ما طلع كويس وراجل اهو 
سارة/متنسيش اللي حصل زمان دا اكبر خوف بنسبالي 
روح/ادم عمرو ما يعمل كدة ابدا انا واثقه من دا وانسي اللي حصل زمان بقا وعيشي حياتك 
سارة/ بحاول بس مش عارفه وخايفه من اليوم اللي هيجي فيه ليحصل حاجه 
روح/تعرفي تبطلي تفكير بقا يا متفائلة هانم 
سارة/ حاضر???????? 
وقفلو مع بعض وروح نضفت البيت وعملت اكل وبعد ما خلصت حست بتعب جامد وقالت انو بيتهيائلها عشان عملت حاجات كتير يعني 
في المساء عند سليم في الشركه 
سليم/خلي الرجاله مرقباهم كويس متشلش عينها من عليهم 
ادم/متقلقش كلو تمام 
سليم/لو تقع تحت ايدى مش هرحمها 
ادم/هنجبها هي صعبه علينا يعني 
سليم/لاطبعا بس عاوز اظهر برائتي قدام روح واعرف احميها من ملاك 
ادم/مسير ملاك تقع تحت ادينا وروح لو خرجت رجلتنا وراها 
سليم/مش عارف اقولك اي يصحبي بس انت الوحيد اللي بثق فيه 
ادم/انا اخوات وضهر بعض 
سليم حضنو/طب اسيبك بقا عشان اشوف مرات اخوك وهرمونات حملها 
وضحكو ونزل سليم ركب عربيتو عشان يروح في الطريق جاب بوكس هدايا لروح 
ووصل البيت وبينادى علي روح واتفاجاء ان ……..هنعرف البارت الجي ????♥️
يتبع…
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!