Uncategorized

رواية حكاية وعد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فاطمة أشرف

 رواية حكاية وعد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فاطمة أشرف

رواية حكاية وعد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فاطمة أشرف

رواية حكاية وعد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فاطمة أشرف

_ــعووووووو_
وعد بخضه تاني:يادي النيله انت عبيــ……. ماااسه
ماسه حضنتها :وحشتني وحشتني
وعد:انتي اكتر ولله اي يوطيه مش بتسالي ولا بتباني ليه
ماسه:ظروف كدا المهم كنت عيزاكي  تشفيلي شغل 
وعد:اه انتي جيه عشان مصلحه بقا
ماسه:امممم حاجه زي كدا هههه ولله وحشاني و وحشتني القعده معاكي
وعد:و انتي اكتر طيب اقعدي هنا شويه و هجيلك
قامت وعد راحت ل محمد و كان عز عنده
تك تك
محمد:ادخل
وعد:السلام عليكم
الاتنان:و عليكم السلام
محمد:خير ي وعد
وعد:الملف الي حضرتك طلبته
محمد:تسلم ايدك تعبتك ي وعد معلش
وعد:لا تعبك راحه..ك كنت عيزا ا اسالك سؤال
محمد بقلك:ف اي اتكلمي ع طول 
وعد:اممم هو انت عيز حد يشتغل 
محمد:يشتغل اي بظبط
وعد:ع عندي وحده صحبتي ف كليه تجاره هي و كانت عيزاه شغل ف ف انا قـ
عز:اه انا عيز سكرتاريه ي محمد
محمد:و انت عايز سكرتاريه ليه
عز:مزاجي بقا عيز اقعد ف البيت و ارتاح و حد هو الي يشوف الشغل 
محمد:طيب خليها تيجي بكرا
وعد بفرحه:هي هنا بره ثواني و تكون عندك
و طلعت تجري لماسه
عز لتفسه:اوباا دي شكلها البت الي كانت بره معاها
وعد طلعت:بت ماسه ماسه
ماسه رحتلها:اي ي برو
وعد:تعالي
أخدتها و دخلت عند محمد
وعد:تك تك
محمد:ادخل
وعد دخلت
وعد:اهي ..اعرفكم ماسه
محمد:اهلا بيكي ي ماسه
ماسه: اهلا بحضرتك
عز:اممم ماسه تعالي معايه
ماسه:ع فين
عز:يلا
و خدها و طلع بره
وعد:اي دا ماله دا 
محمد:مفيش اكيد عيز يتكلم معاها ف الشغل المهم احم عيز اعزمك ع الغدي انهرده
وعد:ليه
محمد:هو اي الي ليه عادي يعني
وعد:احم طيب انا هروح اشوف شغلي عن اذنك
و طلعت بره
عند عز
ماسه:اي ي عن الحج ع فين 
عز:عم الحج! امممم ع المكتب عندي
راحه المكتب عنده
عز قعد و هي قعدت قدامه
ماسه:خير ي بروه
عز ابتسم:بروه!! انتي كام سنه
ماسه:تدني كام سنه
عز:احنا هنهزر 
ماسه:مالك ي عم قفوش ليه كدا
عز يصلها بقرف
ماسه:احم 21سنه
عز:ف كليه ايه
ماسه:تجاره
عز:تمم هتشتغلي سكرتاريه بتعتي
ماسه:اشطا المواعيد ايه
عز:من 9الصبح ل 9بليل
ماسه:امم ف بريك
عز:اه طبعا
ماسه:المرتب كام
عز:3ونص اول شهر بعد كدا هيبقا 4
ماسه:اشطا هبدا من بكره
عز:اشطا
ماسه:طب عايز مني اي ورق ولي اي حاجه
عز:اه صوره بطاقتك و …….الخ 
اليوم عدي عادي بس كان ف ضغط شغل معرفش محمد و وعد يتغده مع بعض
بليل الساعه 9
وعد:يااااه اخيرا اليوم خالص
عز راح مكتب محمد
عز:حمو انا ماشي عايز حاجه
محد:لا سلام
عز:سلام
و مشي
مريم:تك تك
محمد:ادخل
مريم: اي مش يلا 
وعد:ي….
محمد:لا لسه هو فين محمود
محمود:مين عيزني
محمد:اي ي عم مش تاخد الجماعه بتوعك و تمشي
محمود غمزله:اشطا عايز حاجه
محمد:لا باي
محمود:يلا بينا 
و شد مريم و مشي
وعد:اي يسطا
محمد:اي 
وعد:يلا عشان عيزا امشي
محمد:طب انا معرفتش اعزمك ع الغدي ممكن نتعشي سوه
وعد:مش عيزا اتعبك و بعدين انا لزم اروح عشان كنزي بتزعل مني
محمد:اممم طب نشرب اي حاجه
وعد:بس ف السريع
محمد:اشطا يلا
ركبه مع بعض و راحه كافيه
و قعده و جي الجرسون
محمد:تشربي اي
وعد:وحده قهوي زياده
محمد:اتنان قهوي وحده زياده و التانيه مظبوط
مشي الجرسون
محمد:وعد ك كنت عايز اقولك انـ…………  
ترررن ترررن
فون محمد رن و كان اسلام
محمد نفخ بضيق:الو 
اسلام:الو ي ابو نسب 
محمد:اخلص ياض
اسلام :كنت بقلك ي ابو نسب انا و ابويه همجي نشرب شاي بكرا عندك 
محمد:طيب سلام
اسلام:متصبر ي عم نجي الساعه كام
محمد:اممم 4كدا
اسلام:اشطا بـ
محمد قفل ف وشه
وعد:كنت بتكلم مين 
محمد:دا اسلام هيجي سيقدم بكرا ل نور 
وعد:اشطا
محمد:طبعا هاجي 
وعد:دا اكيد
محمد:كنت بقا عايز اقلك أن انـ …….
فون وعد:ترن تررن
وعد:سوري لزم ارد
وعد:الو
حسام:اقلبي فينك
وعد:مع محمد بنشرب قهوي و مروحه
حسام:طب عيزك ف حوار
وعد:حوار اي
حسام:لا عيز اقبلك
وعد:امتي
حسام:دلوقت
وعد:طب تعالي ع البيت عندي
حسام:لا خالصين مع محمد و نتقابل اشطا …سلام
و قفل ف وشي
وعد:احم كنت بتقول اي
محمد:كنت بقول اني اني انا بـ……..
الرجل جاب القهوي:اي أوامر تاني
محمد بنغازي صبر هز دماغه
وعد:كنت بتقول اي 
محمد:لا خلاص بعدين
وعد:طب بقلك اي يلا نشرب المقهوي ف العربيه عشان لسه هقابل حسام و مش عيزا اتاخر
محمد بغيره:تقبليه فين
وعد:مش عرفه يلا بس
القهموي كانت تكواي 
مدونات و حاسب و مشيوه
وعد رنت ع حسام
وعد:الو فينك يسطا
حسام:تحت بيتك 
وعد :خلصانه جيالك
محمد وصلها تحت البيت
وعد:تشكر يابا ع التوصيله
محمد ب ابتسامه:لا ولا يهمك
وعد:سلام
محمد:سلام هسوفك بكرا
وعد:اه انشاء الله
مشي محمد و وعد بتلف لقت
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!