Uncategorized

رواية عشقني متوحش الفصل العاشر 10 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية عشقني متوحش الفصل العاشر 10 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عشقني متوحش الفصل العاشر 10 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عشقني متوحش الفصل العاشر 10 بقلم ميسون عبدالمجيد

سيدرا:انتي بتعملي ايه عندك
نشوي بتوتر:انا انا كنت
سيدرا بغضب:كنتي ايه انطقي
نشوي بضيق وارتباك:ما تهدي وتسكتي شوية
سيدرا بغضب:ي بجاحتك يعني شيفاكي فتحه شنطتي وبدوري فيها عيزاني اعملك ايه اسقفلك
نشوي بضيق وتوتر: أنا انا كنت بجيب قلم لبشمهندس عاصم
سيدرا برفعة حاجب وسخرية:والله
نشوي:ايوا امال هكذب مثلا
سيدرا:تمام تعالي نسأل عاصم اذا كان كلامك صح ولا كدب
سيدرا مشيت ونشوي وراها
ونشوي بتتخيل عاصم وهو بيقول مقلتلهاش وهيكون ايه منظرها قدمهم
وصلو قدام عاصم
نشوي بتردد:لحظة هقلك حاجة
سيدرا:اسكتي خالص
عاصم انا شفت الهانم فتحه شنطتي وبتفتش فيها ولما سألتها بتعمل ايه اتوترت وقالتلي انك انت قلتلها تجيبلك قلم من عندك
نشوي مغمضة عنيها وهتموت من الخوف والخجل
عاصم بهدوء:ايوا انا فعلا قلتلها كدة
سيدرا بصتله بعنين حادة ونشوي بصتله بصدمه مع فرحة
سيدرا بشك ورفعة حاجب:والله دا اللي هوا ازاي علي اساس حضرتك محروم الاقلام
عاصم:لا ي حبيبتي كنت محتاج القلم الباركر بتاعك
سيدرا بدات تهدأ وتصدق:اهاا طب ي حبيبي مقلتليش ليه انا كنت جبتهولك
نشوي حبت تعيش الدور
نشوي بتأثر وعياط مصطنع:ي شيخة منك لله ربنا علي المفتري انا عمري ما هسامحك علي الاهانه دي عمري عمري
نشوي خرجت وهي بتسمح دموعها (تمثيل)
عاصم بيضحك بخفوت عليها
سيدرا بصتله درا ابتسامته بسرعة
*************************★**************************
في الشركة
هايدي خرجة من مكتبها في نفس الوقت اللي كان طارق وهشام خرجين فيه
طارق بيسلم عليه:مع السلامة ي بشمهندس كدة اتأكدة من كل حاجة
هشام وهو باصص لهايدي اللي ولا معبراه:ايوا كله تمام مع السلامه
هشام سابه و وقف قدام هايدي
هشام مد ايده
هشام بأبتسامة:فرصة سعيدة ي بشمهندس عيزين نتقابل تاني
هايدي بأحراج وابتسامه:انا اسعد اسفة مش بسلم علي رجاله
هشام سحب ايده بأحراج وطارق ضحك بفرحة
بعد ما مشي
هايدي بضيق:خير بتضحك علي ايه
طارق بأستفزاز:وانتي مالك هتتحكي في ضحكتي كمان
طارق سبها ومشي
*************************★**************************
مرت ساعات حتي عم الظلام
نشوي لبست اسدال ونزلت لبيت هايدي
نشوي بتخبط بصوت عالي
مازن فتح بغضب ومسكها من اللياقة
مازن بغضب وهو بيشدها:اكبري شوية وخفي غباء
وهوب رماها قعدة علي الكنبه
هايدي خرجت علي المنظر دا
هايدي:هاا هو في ايه
نشوي بغرور:لالا ابدا اخوكي بيحيني
مازن بحدة:انا بتكلم في الفون وعندي شغل مهم شغل الكابريه والضحك لنص الليل مش عايز
مازن دخل وقفل الباب
هايدي :جيا ليه عندنا
نشوي بأحراج مصطنع:مفيش اي احترام للضيف
هايدي بغيظ:ضيف ايه انتي أربعة وعشرين ساعة قعدة معانا
نشوي:الله فيلم حماتي ملاك شغالة يلا يلا روحي اعمللنا طبق فشار كبير
هايدي بصتلها بغيظ ودخلت
نشوي قعدة وبدات تتفرج
هايدي خرجت ومعاها طبق فشار
بدؤ يكلو وهما بيتفرجو
نشوي:ها بقي احكيلي
هايدي بصتلها:احكيلك علي ايه
نشوي بغمزة: عن طروقة ايه اللي وقعكم في بعض
هايدي بأرتباك:وقعنا ببعض ايه دا انسان متخلف ومش بيفهم
نشوي بمكر:والله امال ليه لما بتشوفيه مع وحدة عنيكي بتبقي عايزة تاكله
هايدي بتوتر:لا طبعا مش صح انا هدخل اجيب حاجه اشربها
هايدي قامت بسرعة ونشوي ضحكت
نشوي سمعت مازن بيكلم خطيبته ابتسمت بخبث وفتحت براحة ودخلت وقفت وراها وهو مش شايفها
مازن في الفون:ي حبيبتي وحشتيني
……
مازن:ياااه اخيرا عدي يوم من غير ما نتخانق
نشوي بدلع ومياصة:ههههه ي شقي
مازن بصلها بصدمة
خطيبته (زينه):ايييه دااا ايه اللي انا سمعته دا ي مازن
مازن:دي ن..
نشوي بدلع:يلا بقي ي ميزو اقفل معاها وتعلالي
مازن بصلها بغضب
زينه بغضب:مااازن انطق مين دي
نشوي بدلع: هههه انا حبيبته ي صفرا ههههي
مازن مسكها من لياقة الاسدال وقربها من الفون
مازن بغيظ:اتكلمي عدل
نشوي بأستفزاز ودلع:منا اديني بتكلم اهو ي بيبي
زينه بغضب:مااااازن
مازن بعنين حادة:انطقي وإلا اقسم بالله انتي عرفة انا هعمل فيكي ايه
نشوي ضحكت:ههه سوري ي زوزو حبيبت اعمل فيكي مقلب
نشوي طلعت تجري علي شقتها ومازن بيجري وراها دخلت وقفلت بسرعة
___________________________________________تاني يوم
نشوي اتجهت لڤلة عاصم
نشوي مشيا وبتتمني ان عاصم مش يتكلم في موضوع امبارح
مشوي اخدة نفسها ودخلت
بس اتفجأت لما مش ليقت عاصم في الجنينه وفي نفس الوقت هي مش عارفه تعمل ايه الدادا مش موجودة ومحدش هيفتحلها
فضلت وقفة لكام سنيه
جه واحد من الامن
_ي دكتورة مفتاح الڤلة اهو عاصم بيه سايبه عشان لو حضرتك جيتي وهو مكنش قاعد
نشوي:يعني هو مش هنا
_لا هو هنا بس تقريبا لسة نايم
نشوي بتفهم:اهاا تمام شكرا
_العفو
الامن مشي ونشوي قربت من الباب وبدأت تفتح وكانت متوترة
دخلت وملقتش حد عرفت ان اكيد عاصم لسة نايم
قربت من الباب وفتحت براحة و وقفت اخر الاوضة عند الباب وبصت علي عاصم وهو نايم وشكله قد ايه برئ وشعره بايظ ونازل علي عينه وحاضن مخدة
نشوي افتكرت اول مرة دخلت هنا وعاصم حدفها بالكوباية ودمغها اتفتحت
ضحكت بخفة وقربت منه 
نشوي:احم بشمهندس عاصم اصحي
عاصم بنوم:هممم
نشوي ابتسمت:اصحي الساعة تمنيه ونص
عاصم بنوم ومغمض عينه:وانتي جيا متأخر نص ساعة ليه
نشوي بصاله بغيظ وقربت تطق ونفسها تتلافاه قلم
نشوي بغيظ:والله طب اتفضل اصحي منتا حضرتك لسة نايم وعلي ما تصحي وتفوق تكون جت عشرة
عاصم بنوم وبرود:اطلعي برا واقفلي الباب خليني اكمل نوم
نشوي بغيظ:والله طب تمام
نشوي قربت من البلكونة والشباك فتحتهم وفتحت كل حاجة والاوضة كلها نورت
عاصم فتح عينه وبصلها بغضب شديد
عاصم بيفرك في عينه اثر الضوء
عاصم بغضب:اطلعي براا
نشوي بتستجمع قوتها: اقلك بس انا…
عاصم قاطعها بغضب:برااا قولت
نشوي بصتله بغيظ وخرجت
لقيت سيدرا في وشها
سيدرا بصتلها من فوق لتحت
سيدرا بغضب:انتي كنتي بتعملي ايه جوا
نشوي مردتش عليها
سيدرا بعصبية: أنتي انا مش بكلمك
نشوي ببرود:وانتي مالك انتي
سيدرا قربت من باب عاصم
نشوي قربت من الباب وقفت قدمها
نشوي ببرود:لالا مش هينفع تخشي بشمهندس عاصم لسة ببصحي
سيدرا بغضب:اخفي من وشي انا مش طيقاكي
سيدرا زقت نشوي ودخلت بس ملقيتش عاصم عرفت انو في التويلت
سيدرا خرجت وهي قربت تطق
نشوي ببرود واستفزاز:مش قلتلك اسمعي كلامي بقي
سيدرا بصتلها بغضب ودخلت اوضتها
نشوي ابتسمت بمكر وحبت تضايقها اكتر دخلت المطبخ
نشوي بدأت تعمل ليها هي وعاصم سندويتشات جبنه رومي
نشوي بتكلم نفسها:انا مدام دخلت الحرب هطلع منها كسبانه
نشوي بصت لانعكاس صورتها في المرايا
عقلها:ايه اللي بتعمليه دا ي نشوي وليه اصلا بتعملي كدة فوقي وارجعي لعقلك
قلبها:بس بس بلاش هبل يلا اعمليله سندويتشات
نشوي سمعت كلام قلبها وكملت
بعد وقت قصير سيدرا دخلا المطبخ اتفجأت لما شافت نشوي كدة
سيدرا:انتي بتعملي ايه عندك
نشوي ببرود:وهي بطلع الاكل من الفرن ولا اكنه بيتها:اخص عليكي حد يخض حد كدة
سيدرا بعصبية وصوت عالي:بطلي استفزاز بتعملي ايه
نشوي ابتسمت بأستفزاز:بعمل ليا انا وبشمهندس عاصم سندويتشات عشان واحنا بنشتغل بقي
سيدرا بغضب:وانتي قعدة تعملي بمنتهي البرود ولا اكنه بيت ابوكي
نشوي قربت منها بعنين حادة:لو جبتي سيرة ابويا ولا حد من عيلتي علي لسانك هقطعهولك
نشوي خرجت وهي مسكا السندويتشات شافت عاصم في وشها
عاصم: صباح الخير
نشوي بأبتسامة عريضة:صباح النور يلا عملتلنا سندويتشات عشان ناكل واحنا بنشتغل تعالا ورايا
نشوي خرجت الجنينه عاصم بصلها بأستغراب من طريقتها ابتسم بخفة وكان هيخرج بس وقفة صوت الضرافة احم اقصد سيدرا
سيدرا بعصبية: عاصم استني عندك
عاصم ببرود:صوتك تاني مرة ميعلاش خير
سيدرا بغضب:انت ازاي تسمحلها تعاملك كدة وتدخل اوضتك
عاصم ببرود:وفيها ايه المساعدة بتاعتي كتر خيرها
سيدرا:اديك قلت مساعده مساعدة ي حضرة الظابط ياللي مكنتش بتخلي نمله تخش اوضتك
عاصم بصلها بسخرية:هه دا زمان بقي لكن خلاص انا اتخليت عن حياتي اللي فاتت وقررت ابدأ حياة جديدة بس هو انا مقلتلكيش
سيدرا:مش قلتلي ايه
عاصم بعنين حادة:انا فتحت القضية من تاني
سيدرا بلعت ريقها بخوف:قضية ايه
عاصم:بتاعت حدثة العربية اللي كانت السبب في اللي انا في دا كله وقريب اوي همسك المجرم وهشرب من دمه واكيد هخليكي انتي كمان تشوفيه
عاصم سبها وخرج وسيدرا مش عرفة تعمل ايه
في الجنينه
عاصم قرب بكرسيه وقعد جنب نشوي بس علي مسافة ابعد
نشوي بابتسامة:عملتلك فطار وكمان انت بتحبه
عاصم بأبتسامة خطفت قلب نشوي:والله شكرا لكرم اخلاقك
نشوي ضحكت وبدؤ يكلو وهما بيشتغلو
نشوي قلمها وقع تحت التربيزة وطت تجيبه وهي بترفع راسها اتخبطت
نشوي بوجع:اااااه ي رأسي
عاصم بخوف واضح:بس بس اهدي وجعاكي اوي
نشوي حطا اديها عليها
نشوي بوجع:يعني بدأت تخف
سيدرا خرجت قربت منهم وبصت لنشوي بصا هي مش فهمتها
سيدرا انا مشيا ي حبيبي راحة مشوار سريع كدة خد البرشام دا
عاصم ابتسم واخده
سيدرا خرجت ونشوي بصلها بقرف
نشوي كملت شغل علي اللاب توب
عاصم ببرود:شكلك حبا تعرفي حاجة متخصكيش ومسمعتيش كلامي
نشوي بصتله وكانت بتشرب شنقت وفضلت تكح
عاصم ابتسم:براحة
نشوي بصتله:تقصد ايه
عاصم:انا ظابط
نشوي بصتله بصدمة
عاصم:أو كنت ظابط
نشوي بدهشه: ازاي مش انت مهندس
عاصم:وهو المهندس مينفعش يبقي ظابط يعني
نشوي:لا بس استغربت
عاصم:كنت ظابط وشاطر في مجالي جدا والداخليه كلها كانت عرفاني وكانو ديما بيدوني العمليات الصعبة وعمري ما خيبت املهم
نشوي بفضول:وبعدين
عاصم:عملت حادثه وكانت السبب ان يحصلي شلل واتخلي عن مهنتي كا ظابط
نشوي بتركيز:كمل
عاصم:لما بدات اتحسن اكتشفت انها مش مجرد حادثه عاديه كانت بفعل فاعل يعني حد قاصدها
نشوي:وانت عرفت مين هوا ولا
عاصم:لا عارف ومن زمان اوي
نشوي بفضول:ومين ي تري عاصم ببرود:عمرو ابن خالتي اللي هوا يبقي اخو طارق
نشوي بصدمة:ايه
عاصم:ومعاه سيدرا خطيبتي
نشوي بصدمة اكبر:لالا انت اكيد بتهزر ارجوك اتكلم بجد
عاصم ضحك بسخرية:والله بتكلم بجد
نشوي بذهول وصدمة:أز  ازاي ازاي ابن خالتك وخطيبتك يعملو فيك كدة وانت كمان ساكت
عاصم كان هيرد جاله تليفون مهم
نشوي استأذنت ودخلت التويلت ودخلت اوضة سيدرا بسرعة وبدات تدور في كل حاجة عشان تشوف البرشام فين لانها اتأكدة ان البرشام دا اكيد في حاجة
واخيرا لقيته طلعت فونها بسرعة وصورت كل حاجة
نشوي حطت كل حاجة مكنها وخرجت بهدوء
نشوي:لو سمحت عيزا امشي
عاصم بعدم فهم:ليه لسة مخلصناش شغل
نشوي:معلش لازم امشي دلوقت
نشوي خرجت بسرعة ولقيت طارق في وشها
طارق:ازيك ي دكتورة
نشوي بصتله بصا طارق مش فهمها ومردتش عليه ومشيت
**************************★*************************
مرت ساعات حتي عم الظلام
عند نشوي
نشوي فتحت اللاب توب وطلعت فونها وجابت اسم البرشام وبدات تبحث عنه
نشوي بلهفه:يلا يلا افتح
اللاب فتح ونشوي بدات تقرأ
نشوي بصدمة:نهااار اسوووود
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد