Uncategorized

رواية عندما يعشق القاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم هدير بدر

 رواية عندما يعشق القاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم هدير بدر

رواية عندما يعشق القاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم هدير بدر

رواية عندما يعشق القاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم هدير بدر

اثر : ايه يا جماعه بتبصولى كدا ليه ايوا مالهاش دعوة باثر دا هي ليها دعوة بابنها
…..اتخضيت عليا النعمه اتخضيت ياعم كامل 
ناديه ماصدقتشي : جريت علي حضنه 
اثر : حضنها اوي وكان نفسه في حضنها دا 
جوري راحت لاسيل وحياه: مش يالا بقا كفايه كدا 
ناديه بصتلهم 
جريوا عليها كلهم حضنوا بعض 
جوري واقفه بتعيط كان نفسها يبقا ليها عيله كدا 
ناديه : بصيت لجوري وفتحتها ايدها 
كلهم حضنوا بعض وعيطوا 
……تراني اتأثرت لحظه ابكي سوري طلعتكم من المود????????
ياسين دخل عليهم لقاهم كدا 
ياسين : ايه دا في ايه ايه التجمع دا والعياط دا 
ناديه قربت منه : سامحني يابني 
ياسين بصلها بحزن وطلع 
كلهم زعلوا 
اثر : هو محتاج وقت مش اكتر  
يالا ياجوري بقا 
جوري: يييييه مش عايزه اروح المدرسه 
كلهم ضحكوا عليها 
اسيل: يالا صغنن 
جوري بصدمه: صغنن ????
اثر : واحلى صغنن يالا بقااا
جوري بطريقه طفوليه : لا والنبي سيبني شويه 
اثر : شايفين انا اتحايلت عليها وهي مش موافقه صح 
كله : صح 
اثر : ماتزعليش بقا وقام شايلها 
جوري: اثر نزلنيييي عيب 
اثر : تصبحوا علي خير ياجماعه 
كلهم ضحكو عليه : وانت من اهل الخير 
اثر دخل الاوضه : بقا مش عايزه تطلعي وبيقرب عليها 
جوري: ايه في ايه بتقرب ليه 
اثر : مراتي وانا حر الااااه 
جوري: ها 
اثر : قربلها خالص بعد كدا اما اقول حاجه تتسمع 
جوري وهي مش حاسه بحاجه : حاضر
اثر استغل كدا وقام واخد التيشيرت من جنبها وجري 
مفكراني هاعمل ايه وضحك عليها 
جوري: اه يابن التيت بقا كدا وراحت خبطت عليه افتح ياض 
اثر : لا
جوري: بقا كدا ماشي 
وراحت نامت علي السرير هي المفروض كانت بتمثل بس هي نامت حقيقي 
اثر طلع: يا حوستي نمتي والا بتهزري 
جوري نايمه وواخده السرير كله ونومتها بضحك جدا كانت فارده ايدها ورجليها 
اثر مات من الضحك وراحلها 
اثر : جوجو 
جوري لا رد 
اثر : جوجو مش بداها بقا قام ماسك ايدها الاتنين وقفل رجليها وحط دماغها علي حضنه وناموا الحمدلله 
تاني يوم 
جوري صحيت لاقيت اثر بياخد شاور قامت تجهز حاجتها 
اثر : صباح الفل ازغرط صحيتي لوحدك 
جوري: صباح النور ياحبيبي هاقوم اخد.شاور 
اثر : ماشي ادخلى يالا 
دخلت خدت شاور وطلعت 
اثر : ايه يابت انتي كل مره بتحلوي 
جوري اتكسفت وخدودها احمرت 
اثر : لا مش ناقصه كسوف انزلى ياختي كانت ليله سودا 
جوري : ليه 
اثر : اصل حبيبتي كانت نايمه حتت نومه ومات من الضحك 
جوري : بتتريق علي نومتي وقامت جايبه المخده وفضلت تخبطه 
اثر : يالا ياقلبي علشان مدرستك اما نرجع نبقا نكمل 
جوري بضحك : بيس يا مان هات شنطتي وتعالي وطلعت جري 
اثر : شنطتك ماااااشي يا جوري 
نزل تحت وهو بيدبرلها 
جوري قعدت جنبه 
وكلهم اتجمعوا وياسين مش بيتكلم 
اثر بمكر : حط.ايده علي رجل جوري تحت ااتربيزه 
جوري بصدمه بصتله .
اثر ميت من الضحك 
وجوري كانت مكسوفه ووشها قلب طماطم خالص 
حياه بغمزه : وشك احمر كدا.ليه يا جوجو 
جوري بكسوف : ها لا مافيش اصل الجو حر
اسيل: بس الجو حلو 
جوري : ماخلاص ياختي انتي وهي يالا ناكل وبصيت لاثر بتحذير .
اثر : يالا ياحبيبتي خلصتي اكل 
جوري : ايوا يالا  
خرجوا اول ماركبوا 
جوري مسكته من ياقته 
اثر ببراءه :ايه في ايه 
جوري: ايه اللي عملته واحنا بناكل 
اثر : انا يابنتي 
جوري: نينينيننيي اما اروح بس لينا بيت يلمنا 
اثر : يعوذوا بالله مش عارف بحبك علي ايه يالا ياختي 
ووصلها المدرسه 
اثر : حبيبتي هاخلص شغل واجيلك علطول 
جوري : ماشي ياحبيبي ومشي
اثر راح شركته وجوري طلعت المدرسه 
اثر اول مادخل الشركه 
قال لسكرتيره : حضريلى ورق الاجتماع 
السكرتيرة: حاضر يافندم 
ودخل مكتبه 
بعد خمس دقايق كان كله متواجد في الاجتماع 
اثر بدا يشرح الصفقه 
ماريا بدلع كل شويه تقرب علي اثر وأثر واخد باله 
بعد ماخلص الاجتماع 
كله مشي ولسه اثر هايمشي 
ماريا قربت منه : انت مش حاسس بيا ليه 
اثر : احترمي نفسك احسنلك بدال وربي الغي الصفقه كلها اخفي من وشي 
ماريا بغضب : اوكي انت الخسران ومشيت 
اثر : ايه المصايب دي 
وراح لجوري علشان كان اتأخر 
جوري كانت واقفه مستنياه 
اثر جيه : ونزل ادامها : القمر مستني مين ينفع يا مدام تركبي معايا 
جوري بضحكه: بالطبع
ومشيوا 
اثر : ها ياروحي عملتي ايه في المدرسه 
جوري: ميه ميه انا اي حد والا ايه
اثر : حبيبت قلبي الشطوره 
جوري : وحشتني 
اثر وقف العربيه : ها 
جوري اتكسفت : وقفت ليه 
اثر : اسمعها تاني 
جوري باحراج : وحشتني 
قام حاضنها 
جوري بكسوف: الناس 
اثر: بس يابت ال ناس 
ومشي 
راح البيت غيروا ونزلوا اتغدوا
اثر : يالا يا جوجو نطلع 
جوري : يالا 
طلعوا فوق 
اثر : هاجيب ميه واجيلك 
جوري : تمام 
اثر نزل يجيب ميه وجوري وقفت زعلانه اوي وسرحانه اثر جيه من وراها لقاها سرحانه 
اثر : القمر زعلان وسرحان فيةايه 
جوري اترميت في حضنه وسكتت 
اثر عرف ان في حاجه مضيقاها بس ماحبش يضغط عليها وسكت 
طب مش يالا علشان تذاكري انا ماسك نفسي بالعافيه وضحك
جوري فهمت اصده : انا عارفه انك بتعملى كتير ولنا مش قادره اقدملك حقوقك بس انا وبدأت تفرك في ايدها 
اثر : حبيبتي خليكي فاكره عمري ماقرب منك الا لما تخلصي الثانويه دلوقتي انتي بنتي وماتفكريش غير في مذاكرتك فاهمه.
جوري حضنته: بحبك اوي 
اثر : وانا بحبك ياقمري يالا هاتي الكتب 
وبدأ يزاكرلها 
بعد شويه بقولك ايه يالا ننزل 
جوري نطت : بجد 
اثر : يالا بدال مارجع في قراري 
اثر وجوري جهزوا ونزلوا 
جوري باستغراب : الاه مافيش حد ليه 
اثر : يمكن راحوا مشوار 
تحبي نروح كافيه 
جوري : اشطا اوي 
وركبوا ونزلوا عند كافيه غايه في الجمال 
جوري بتوتر : دا غالي اوي اكيد 
اثر مسك ايدها وباسها : مافيش حاجه تغلي عليكي يالا بقا 
اول مادخلوا لقوا النور مطفي 
جوري بخوف: اثر النور مطفي انا خايفه 
وفاجاه النور فتح لاقيت اهل اثر واقفين وفي تورته 
اثر همس جنب ودنها : كل سنه وانتي معايا ياقمري 
جوري حطيت ايدها علي بؤها : انت عارف ان النهارده عيد ميلادي 
اثر : امال 
جوري قامت حضناه اثر شالها ولف بيها 
وراحت سلمت عليهم وغنولها وكانت فرحانه اوي اثر مسك ايدها وقطع التورته اديته حته الاول وبعدين لمامته وبعدين لاخواته وكلهم كانوا فرحانين وفاجاه دخل شخص غير متوقع خالص 
وجوري اتصدمت بكدا
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫5 تعليقات

اترك رد