Uncategorized

رواية أسير قلبها الفصل التاسع 9 بقلم آية هاني

 رواية أسير قلبها الفصل التاسع 9 بقلم آية هاني

رواية أسير قلبها الفصل التاسع 9 بقلم آية هاني

رواية أسير قلبها الفصل التاسع 9 بقلم آية هاني

نزلت ملك م العربية وهي داخله القاعه خبطت ف حد..
_ آسفه جداا..
عبدالرحمن بإبتسامة ” ولا يهمك يا قمر”..
ملك وطت تجيب المحفظة اللي وقعت منه وشافت صورة لها وهي صغيرة..
_ انت تعرف البنت دي..
عبدالرحمن بحزن واضح عليه ” دي ملك بنت اخويا من يوم وفاة جدتها واللي هي تبقا أمي واحنا مش لاقينها ملك واقفة بتسمع الكلام وبتعيط وأخيراً لقت عمهاا…
= انتي بتعيطي ليه..
ملك حضنته “انا ملك يا عمي”..
عبدالرحمن مبقاش مصدق” ملك بنت أخويا!!”..
_ ايوا يا عمي..
عبدالرحمن ضمها له اكتر وفضل يعيط “يا حبيبتي يا بنتي وحشتيني يا ملك والله وحشتيني يا بنت أخويا والله”..
= وانت كمان يا عمي والله..جه من وراهم هند مامت شاهيناز..
_ اي دا ملك!؟ انتي تعرفي عبدالرحمن منين…وحاضنين بعض كدا ليه..
عبدالرحمن خرج ملك من حضنه ” دي ملك يا هند بنت اخوكي “..
= اي!! انت بتقول اي!!؟..
_ دي ملك يا هند بنت اخوكي..
هند عيطت وحضنتها وملك اتصدمت أكتر يعني شاهيناز تبقا بنت عمتهاا..( جماعه انتوا اتصدمتوا صح ???????? تعيشوا وتاخدوا غيرهااا)..
طبعا شاهيناز وفارس باصين للي بيحصل وعلامات الإستغراب علي وشوشهم..
_ عايز افهم اللي بيحصل..
عبدالرحمن بإبتسامة فرحه” اكيد مستغربين دلوقتي م اللي شوفتوه “..
= جدا ..فيه اي يا ملك..
_ أخيراً يا فارس لقيت عيلتي..
فارس اتصدم معقولة عبدالرحمن يبقا عمهاا وفكر شوية..
_ يعني عمي عبدالرحمن اصلا اخو طنط هند يعني طنط هند تبقاا عمة ملك وشاهيناز ومالك يقربوا ل ملك..
= بالظبط كداا..
_ اي داا انا اتصدمت بجد …وبعد شوية لقاا سامر جاي ودا جاي يكمل صدمتهم..
أول ما ملك شافته”فارس خد بالك من سامر انا خايفة يأذيك”..
عبدالرحمن واقف مستغرب هما يعرفوه منين” انتوا عارفين سامر منين “..
ملك بإندفاع” دا انسان وقح جدا يا عمي تخيل خطفني علشان يهدد فارس بياا علشان يخلي فارس يوافق ان يهرب مخدرات”..
عبدالرحمن واقف ونفسه الأرض تنشق وتبلعه مكسوف م اللي ابنه عمله”سامر يبقا ابني يا ملك يعني يبقا ابن عمك”..
ملك وفارس هيتجننوا “اي”..
_ ازيكوا يا جماعه..اي داا ابو الفوارس هنا اه صح انت العريس انا نسيت”..
_سلم علي بنت عمك يا سامر..
سامر بإستغراب وبيتلفت حواليه”هي فين يا بابا”.
_ قداامك اهي ملك بنت عمك يا سامر..
سامر اتصدم..
_ انا عارف إنك مصدوم اصلا النهارده يبقا يوم الصدمه..
سامر بعد عنهم مصدوم اكتر انه خطف بنت عمه وعمل فيها كداا..
عدا الفرح بسلام بس ملك الفرح مكنش بيعدي عليها بسلام نهائي..
….
.
.
_ يلا يا ملك اركبي..
عبدالرحمن بفرحه” تركب فين يا جدع انت عايز تاخدها مني..
فارس اتضايق “مين اللي بياخدها م التاني حضرتك عايز تاخدها وهي مفروض انها عايشة معايا اصلا..
_ هي كانت عايشة معاك علشان مكنتش تعرف فين اهلها انما دلوقتي بقا ليها أهل..
فارس”بس انا اتعودت علي وجودها معايا ف البيت يا عمي”..
= هتعيش معايا بعد كدا..
_ لاا هتعيش معايا انا..
= هسيبهاا ليك النهارده تحضر هدومها وكل حاجه ليهاا وهااجي اخدها بكراا..
فارس مستحيل يخلي ملك تبعد عنه بس هز راسه بالموافقة علشان يفضي الموضوع..
.
.
.
_ ملك..
= نعم يا فارس..
_ اي دا انتي بتعيطي يا ملك..
=….
_ طيب فيه اي..
= مفيش يا فارس اناا بس فرحانه إني لقيت أهلي..
_ اه بمناسبة الموضوع داا هتقعدي معايا يا ملك ولا هتعيشي عند عمك..
ملك بصتله وخلص البارت و ياتري ملك هتعيش معاه ولا مع عمهاا (القرار صعب عليها الصراحه من رأيكوا هتعيش مع مين)…
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!