روايات

رواية أميرة الرعد الفصل الثامن 8 بقلم ندا الشرقاوي

  رواية أميرة الرعد الفصل الثامن 8 بقلم ندا الشرقاوي

 رواية أميرة الرعد الفصل الثامن 8 بقلم ندا الشرقاوي

 رواية أميرة الرعد الفصل الثامن 8 بقلم ندا الشرقاوي

… /رعد
رعد /خالتوا
خاله رعد /كده يا رعد اعرف من رحمه
Stop
(هيام المنشاوي خاله رعد ام رحمه بتحب الفلوس مقدتش في الصعيد كتير اتجوزت ونزلت مصر جوزها متوفي متكبره وابنتها مثلها)
رعد /عادي ياخالتوا انا كويس أصابه خفيفه
هيام وهيا بتبص لاميره بقرف /انتي هتيلي كوبايه مايه
اميره /حاضر ياطنط
هيام بتكبر  /طنط اي انا هيام هانم
رعد بصوت عالي /وه انتي بتكلمي مرتي كده ليه دي اميره رعد المنشاوي
ياسمين في سرها /رعد قلب صعيدي يبقي ربنا يرحمك ياخالتي
هيام /اي يا رعد هيا دي مراتك
رعد بثبات /اه
هيام /اممممم وانتي بقا بتدرسي اي ولا بتعرفي لغات اي
رعد /هقدملها طب جراحه
ياسمين بتصفير/اوبا ياجامد طبعا مرات رعد المنشاوي
هيام /علي كده بتعرفي انجليزي او لغات تانيه
اميره بثقه /اه انجليزي وفرنسا والماني وايطالي و تركي
كلهم بصولها بصدمه
بقلم /ندا الشرقاوي
رعد بصدمه وانهار /انتي بتعرفي كل دا
اميره /اه بابي الله يرحمه كان بيعلمني وبدأت دراسه اللغات وانا عندي 7 سنين
ياسمين /ما شاء الله دا انتي اي حاجه كده مختلفه
رعد بصوت واطي لاميره /انا عاوز امشي الدكتور قال أمته
اميره /قال ممكن دلوقتي بس تستريح في البيت
دخل أكرم
اكرم /حمد الله على السلامة يارعد
رعد وهو مركز مع اميره /الله يسلمك ياله علشان هخرج
هيام بخبث /لو عاوز رحمه تبات معاك في الفيلا عادي علشان تاخد بالها منك
رعد /ليه أن شاء الله عندي مراتي حبيبتي هتساعدني صح ياروحي
اميره بكسوف من كلامه أمام الجميع /صح
ساميه /عندك حچ والله ياهيام علي الاچل هترعاه اميره لساتها صغيره.
رحمه /انا معنديش مانع
اميره بقوه مصتنعه /لا انا هساعده في كل حاجه
وطلعوا وبدأ رعد يجهز لمغادره المستشفي
وطلع رعد وتوجهوا الي الفيلا
دخلت اميره ورعد. والعائله
اول ما دخلت شافت جنه جريت عليها وعانقتها جامد كأنها لم تراها منذ سنوات وكانها ابنتها وليس بنت زوجها
اميره /وحشتيني اوي اوي ياجنتي
جنه /تيني (وحشتيني)
اميره /تعالي نروح لبابي
شال رعد جنه
رعد بسعاده /جنتي وحشتيني
عانقت رعد جنه
نادي رعد علي احد الخادمات لتجهيز الغدا
رعد /هطلع اغير وانزل عن ازنكوا
طلع رعد واميره
رعد /اميره اميره
اميره/نعم
رعد وهو يقربها منه ويده السليمه علي خصرها /مالك زعلانه ليه
بقلم /ندا الشرقاوي
اميره /علشان انت زعقتلي في المستشفي وانا مكنش قصدي غير اني اطمن عليك
رعد بحنان  /معلش انا اسف والله مكنش قصدي
اميره /خلاص مش زعلانه
رعد بيقرب عليها /لا والله شكلك زعلانه
اميره /لا خلاص
رعد /يابت انا عاوز أصلحك
اميره /مفيش بنا خصام يابابي
رعد /روح قلب بابي
اميره /ياله بقا خلص لبس علشان ننزل نتغدا
رعد /طب مش هتساعديني
اميره /احممم طب حاول
رعد /خلاص هنادي رحمه احسن
اميره مسرعه /خلاص خلاص هساعدك
وساعدت رعد في إتمام ملابسه
اميره /هاخد شاور والبس وانزل
رعد /هستناكي
اميرة /ماشي
دخلت اميره تاخد شاور
وخلصت ولبست
ونزلوا
بقلم /ندا الشرقاوي
واتغدوا وأصر رعد انهم يبيتوا ويرجعوا تاني يوم لان الوقت اتأخر.
عدا شهر والحياه طبيعيه رعد قدم لاميره في الجامعه وبيقرب منها وحده وحده واميره حبه قرب رعد بنسبالها امان وحنيه
وياسمين رجعت جامعتها وبترجع علي فيلا رعد علشان تسلي اميره أكرم بيفكر اللي بيعمله صح ولا غلط وانه هينتقم لشقيقته ولا لا المريض اللي في أوروبا رعد فك الجبس ويسافر أوروبا
ساميه بتفكر فانتقام جديد ورحمه بتفكر ازاي تستولا علي فلوس رعد هيا وهيام
في يوم جديد
رعد /اميره ياله الجامعه
اميره /معلش اجازه اجازه
رعد بضحك /يابنتي انتي كل يوم علي كده قومي الله يهديكي طب انا اللي هوصلك مش السواق
اميره /هلبس في دقيقه
ولبست اميره ورعد
علي الفطار
احد الخادمات /اميره هانم في حد عاوز حضرتك
اميره /مين
الخادمه/معرفش ياهنام هو قال اقولك كده بس
رعد /تعالي نشوف مين
طلعوا يشوفوا مين وفاجاه جريت اميره علي الشخص وحضنته
اميره /وحشتني اوي
رعد بغضب وغضبه عماه  وتوجه إليهم وووووووووو
مين دا؟ ورعد هيعمل اي؟ واي اللي هيحصل
يتبع…..
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!