Uncategorized

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسن سليمان

 رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسن سليمان

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسن سليمان

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسن سليمان

صحيت الصبح ملاك علي كوبايه مايه في وشها 
ملاك:بغرق بغرق 
اسراء:جومي يختي يلا المأذون جاي شويه اكده يلا جومي فزي من مكانك روحي اطبخي ونضفي البيت وبعدين چهزي نفسك 
ملاك:مقولتلكو مش عايزه مش عايزه 
اسراء:مفيش اهنيه حاچه اسمها مش عايزه جومي يلا روحي ع المطبخ 
ملاك بإستسلام:طيب 
العمده:يلا ي ابني نروح المأذون زمانه اجه ، يلا ي تامر معانا 
فارس:حاضر يابوي 
العمده:ربنا يفرحك ويعسدك ويهنيك ياابني 
بعد ساعتين ملاك كانت واقفه قدام المرايا باين عليها جدا التعب لبست دريس سماوي وسابت شعرها منسدل علي ضهرها وصندل ابيض وحطت روج خفيف وخلصت وخرجت 
ساميه بغل وحقد من جمالها:يلا چهزي العصير اللي هتجدميه اخيرا مش هنشوف وشك عاد في البيت تاني 
ملاك بحزن:طيب يمرات ابويا 
عربيات كتيره وحراسه مشدده قدام البيت ودخل العمده واخوه والشاهد
ساميه:اتفضل يا بيه 
العمده:فين العروسه 
ساميه:هناديها اهو يا بيه 
ساميه دخلت ل ملاك واسراء راحت وراها 
اسراء بفرحه:هوا هو ده يماا هو ده العريس 
(اسراء بنت ساميه من جوزها الاولاني اللي مات)
ساميه:لا ده العمده 
اسراء بزعر:اكيد شكله وحش يماا صوح 
ساميه:مخابرشي 
مملاك بصتلهم بإستحقار 
فارس دخل وقعد جمب العمده وبيقول في سره مخابرشي يابوي ليه بتعمل فيا اكده ومش حاسس اني بحب واحده ‘بقلمي مريم حسن سليمان
دخلت ملاك وحطت العصير 
العمده:يا مشاءلله اللهم بارك 
اسراء وقفه بعيد وعماله تقول في سرها اكيد مش هوا ده قمر ازاي هيتجوز ملاك المفروض انا ، انا احلي منها بجي اكده يما تعملي فيا اكده 
فارس انصدم من جمالها وقال بتلقائيه بصوت مسموع:جمر
العمده ضحك وملاك اتكسفت وساميه واسراء بصولهم بغل وحقد كل ده ملاك مرفعتش نظره عليهم كانت باصه في الارض 
ساميه بحقد:اهو المأذون اجه
العمده بصلها بإستحقار:يلا ي شيخنا اكتب
سرحت ملاك في الذل اللي هيا عاشت فيه وحياتها الجايه هتبقي عامله ازاي وليه اختاروها هيا معنهم علي قد حالهم وهو عمده وغني وهل هيحبها ولا هتعيش في ذل واهانات هناك فاقت عل جمله ” بارك الله لكما وجمع بينكما في خير.”
مشيت ملاك مع فارس في عربيه وطول الوقت مش بيتكلموا وصلوا عند قصر كبير واول ماوصلوا ضربوا نار 
ملاك بخوف:هو في ايه بضربوا نار ليه 
فارس :ده عشان ابن العمده اتجوز ف بيحتفلوا كده 
كريمه ام فارس:يامشاءلله اي الجمر ده تتهني يبتي ربنا يبارك فيكو ويهنيكو ويسعدكو يارب 
فارس باس ايد امه :شكرا يا امي
ملاك راحت باستها زي فارس وقالت :ربنا يخليكي ي طنط 
كريمه:طنط لا مفيش طنط انتي تجوليلي ماما انا زي امك برضو ولا اي 
ملاك:طبعا 
ملاك ارتاحت وقالت شكلهم ناس طيبه 
هدي بشر:مبروك تعالي فحضني تعالي 
ملاك بادلتها الحضن:شكرا 
هدي بتتكلم جمب ودنها:دانا هوريكي السواد هخليكي تندمي علي اليوم اللي وافجتي تتچوزي فيه ان ماوريتك النجوم في عز الضهر مبقاش انا هدي ملاك اتوترت وخافت وبان علي وشها وراحت جمب فارس 
فارس:يلا ندخل اعرفك علي بجيت العيله 
ملاك بتوتر:ممماشيي 
#الكاتبه_مريم_حسن
اول ما ملاك دخلت جريوا عليها تلات بنات
رحمه:الله انتي چميله جوي يمرات اخويا 
سلوي:هو انتي بيضا فعلا ولا حاطه حاچه علي وشك 
ملاك بضحك:لا انا بيضه فعلا 
رحمه:انتي جايبه جمالك ده منين 
ملاك:من عند ربنا
فارس:رحمه اختي وسلوي وهدي بنات عمي 
رحمه:ربنا يديمكو 
سناء بغل وحب مصطنع:مبروك يحبيبتي مبروك ي فارس 
فارس / ملاك:الله يبارك فيكي 
تامر بإبتسامه:مبروك يفارس 
فارس:الله يبارك فيك يعمي 
كريمه:يلا يحبيبي خد مرتك ع الاوضه زمانها تعبت وهبعتلكو الوكل حالا 
فارس:ماشي يامه 
طلعت ملاك مع فارس
وفي ثانيه والاكل بقي عندهم 
فارس:اقعدي كلي 
ملاك:ممش جعانه 
فارس بغضب:مفيش حاچه اهنيه اسمها مش چعانه يلا اجعدي 
ملاك لنفسها:شكلي هشوف ايام سوده 
فارس بزعيق:مستنيه حد ياكلك مثلا متاكلي 
ملاك بخوف: حححاضر
ملاك كلت معلقتين وقامت غسلت اديها 
فارس:ابوي باين اشتره ليكي هو ومرات ابوكي هدوم افتحي الدولاب هتلاجيهم 
بعد شويه طلعت ملاك وهيا لابسه اسدال 
ملاك:يلا نصلي ؟
فارس:تمام هتوضي 
فارس قام اتوضي وصلوا وبعدين ملاك راحت ع الكنبه عشان تنام 
فارس:بتعملي ايه ! 
ملاك:ههناام 
فارس:مفيش نوم هنا نتي هتنامي ع السرير 
ملاك بتوتر:وووانت 
فارس:ع الكنبه 
ملاك ابتسمت:شكرا 
نامت علي السرير وهوا نام ع الكنبه بعد حوالي ساعتين لقيت حد بيخبط علي كتفي اتخضيت وقومت 
ملاك بخوف:عايز حاجه.
فارس بإستغراب:انتي مين يقمر!
ملاك بصدمه:
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!