Uncategorized

رواية توأمي الفصل السابع 7 بقلم منة سامح

 رواية توأمي الفصل السابع 7 بقلم منة سامح

رواية توأمي الفصل السابع 7 بقلم منة سامح

رواية توأمي الفصل السابع 7 بقلم منة سامح

_ مفاجاءة مش كدة 
فريدة بلعت ريقها بخوف :ا انت بتعمل ايه هنا ياسيد سيبني في حالي بقي مش انت خدت الي عاوزه 
سيد بخبث:شوفتي بقي يعني انا جايلك لمصلحتك وانتي فهمتي غلط ازاي ……اي مش عايزة تشوفي بنتك حبيبتك مليكة 
فريدة بصدمة وخوف:بنتي بنت ي مالها هااا عملت فيها ايه 
سيد بغضب:هششششش انا لسة معملتش بس هعمل الخلاصة بنتك معايا لو عايزة تشوفيها قبل ماتكون تيجي معايا من غير شوشرة ولو مش عايزة هخدك برضوا بس بالعافية ….وتبتسم بشر
فريدة بخوف :خ خلاص جاية جاية معاك بس متاذيهاش وقفلت الباب وخرجت معاه ومشيوا وهو بيبتسم بخبث 
سيد لنفسه :النهاية 
______________________عند اياد في الاوضة 
اياد وهو نايم:لا لا مااما متسبنيش بابا خدني معاك استني متسبونيش تاني وقام مفزوع بااااااااابا 
اياد بص يمين وشمال والعرق مالي جسمه ووشه احمر وقعد يتنفس بسرعة 
اياد بحزن :سيبتوني ليه ليه …….وأكمل بغضب :, ب س اعرف مين الي عمل كدة بس والله لاموته 
مازن كان واقف ورا الباب وكان بيسمعوا بحزن واتفاجئ لما قال اعرف مين الي عمل كدة لانه هو كان فاكر أنها حادثة عادية ودخل بسرعة عليه 
مازن :م مين الي عمل كدة يااياد هي مش كانت حادثة عادية 
اياد بصلوا بحزن ومقدرش يتكلم 
مازن قرب منوا وقال بصوت عالي نسبيا:رددد عليا فهمني مين الي عمل كدة 
اياد بصلوا بحزن وقام وقف وقال بصوت عالي :معرفشششش معرفش مين الي عمل كدة كل الي اعرفه أن هي مكنتش حادثة زي مبيقولوا كانت مقصودة كانت متدبرة وانا لسة عارفين يومين …..وأكمل بكسرة :انا تعبان اوي سبوني بدري اوي يامازن ده حتي مش واحد بس لا دول الاتنين ….انا عارف انت في مخك ميت سؤال بس انا مش عارف مين الي عمل كدة بس اول معرف والله ما هرحمه يامازن مش هرحمه 
مازن قرب عليه بدموع وبصلوا لدقيقة  وحضنوا جامد من غير ولا كلمة واياد تبت في حضنوا آكنوا مصدق يلاقي الحضن ده 
______________عند مليكة 
وصلوا مكان مهجور وشالوا مليكة  ودخلوها  في بيت وحطتها علي السرير وربطوها 
_اي خدمة تاني ياعمر باشا 
عمر :لا عايزكوا تحرسوا المكان ده فاهمين ومش عايز حد يدخل غير لما اقولكم 
_تمام وخرجوا 
وعمر قعد يبص علي مليكة وسرح فيها وهي نائمة واد اي هي جميلة 
______________عند نورين ويزن 
وصلوا نفس المكان بتاع مليكة واستغربت جدا من المكان 
يزن بخوف: انا خايف جدا علي مليكة يانورين
نورين بخوف اكتر ودموع:يزن بالله عليك تعالي ندخل ننقذها لو حصلها حاجة انا مش هسامح نفسي 
يزن :مش هينفع ندخل لوحدينا انا هتصل بالبوليس وفعلا اتصل بالبوليس 
________________عند مليكة 
بدأت تفوق وتفتح عينها وتتحرك بس لقت  نفسها مربوطة وافتكرت الي حصل وقامت عمالة تحاول تتحرك بس مفيش فايدة 
عمر كان متابعها بس مليكة مش شايفاه 
عمر بابتسامة وهو بيقرب عليها وسحب كرسي جمب السرير :اهلا اهلا 
مليكة بصدمة :ا انت 
عمر بنفس الابتسامة والبرود:هو. انتي كنتي مستنية حد تاني ولا ايه ياملوكتي 
مليكة بصتلوا بقرف واتكلمت :انا فين طيب وانت عايز ايه 
عمر بخبث:انتي فين انتي معايا وعايز ايه فإنتي عارفة وبيبص عليها نظرات مش حلوة ومليكة فهمت 
مليكة بخوف بس حاولت تكون شجاعة:مش هتقدر 
عمر بدأ يقرب منها بخبث:مش هقدر صح طب تمام نبدء من دلوقتي بقي ادام انا مش هقدر 
مليكة خافت جدا وعمالة تتهز بس مش عارفة تتحرك مليكة بدموع:لا لا ارجوك لا سيبني ……وبدأت تصرخ بجنون:اااااه سيبني ارجوك سيبني عااااااااا الحقوني 
عمر بدأ يلمس دراعها ببطئ 
مليكة بجنون وصريخ:عااااااااا الحقوني لا ارجوك لااااا لااااا سيبني 
________
يزن :ده صوت مليكة انا داخل مش هقدر 
نورين بعياط :بتصرخ مليكة يااايزن ياتري بيعملوا فيها ايه انا داخلة تعالي ندخللل وفعلا نزلوا وجايين يدخلوا اتفاجئوا بعربية سيد وقفت ونزل منها سيد وفريدة ودخلوا جوة 
نورين بصت بصدمة ليزن:ديه ماما صح
يزن:ااااه هي ….وأكمل بغضب :بس والله لو طلع الي في بالي صح ليقولوا علي نفسهم يارحمان يارحيم وومشيوا بسرعة علشان يلحقوا تحتهم
___________
عمر بدأ يقرب جامد منها ومليكة كل طاقتها خلصت والتعب الي عندها بدأ يأثر عليها وبدأت تغني عليها بس هي بتحاول تقاوم 
مليكة بتعب وعياط:لا لا عمر سيبنييي ارجووو…….
ولسة مكم لا تش لقت الي فتح الباب ودخل سيد ومعاه فريدة وعمر بعد عن مليكة 
مليكة بصدمة وتعب: ماما ا ااز ……ومكملتش ونامت مغمي عليها 
فريدة جريت عليها بخوف :مليكة مليكة اصحي ياحبيبتي فوقي وبصت علي سيد بغضب:انت عملت فيها ايييي …..
عمر بهمس لسيد :ايه الي جابك دلوقتي انا كنت يخلص 
سيد بخبث :لا خلص دلوقتي قدام امها وانا هكتفها وخليها تسكت وانت خلص علي مهملك ولا لكننا موجدين 
عمر بصلوا وابتسم بخبث وبص علي فريدة وشدها من علي مليكة وكتفهها هو وسيد وبص لسيد وغمزلوا وبدء يقرب من مليكة تاني ومليكة كانت مغيبة وكنتذ وفريدة كانت يتحول تفك نفسها بس مفيش فايدة وبتبص علي مليكة بندم وحزن ودموع وكسرة ونفسها تقوم تبعد عنها الحيوان ده بس مش عارفة ولا بايديها وسيد  بيبص عليها بشماتة وحقد 
بس فاجاءة لقوا حد كسر الباب وكان يزن يزن شاف المنظر ونورين جالها صدمة ودموع وجريت علي عمر بتزوقوا راح زقها وقعها علي الارض انفتحت دماغها اما يزن وشه بقي احمر من الغضب ودخل علي عمر وقعد يضرب فيه وسيد كان هيضربوا في دماغنا بس هو حس بيه وكان اسرع من ا وجابوا تحت رحلوا وقعد يدي فيهم هما الاتنين لحد اما بقوا يجيبوا دم من كل حتة يزن فاق وراح بسرعة علي مليكة وغطاها بالملاية علشان الهدوم انقطعت وراح علي نورين الي كانت واقعة ودماغها بتجيب دم وسألها وراح علي فريدة وفكها واول ما فك فريدة قعدت تعيط جامد وهو اتصل بالاسعارف علشان ييجوا بسرعة وقعد يهدي امه عقبال ما الاسعاف تيجي وكل ده سيد فايق.بس عمل نفسه مغمي عليه وعمال يفكر هيهرب ازاي لحد اما جانبه فكرة أنه يجري وقام فعلا بتعب وقعد يجري ويزن جري وراه بسرعة ………
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!