Uncategorized

سكريبت وقالت لي الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة وجيه

 سكريبت وقالت لي الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت وقالت لي الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت وقالت لي الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة وجيه

ادهم ببرود: مراتي وبص ل شغف امك الجديده
شغف وقفت قدامها بصدمه:مستحيل وتبص ليه بذهول مش دي الخدامه الي كانت عند مراد وتكمل بستنكار الحراميه
هند بغضب:حراميه في عينك
شغف بشمئزاز:انتي اقرف وتبص ل ادهم بغضب وهي بتشاور علي هند ده بقا مستواك يا بشمهندس
ادهم ببرود:هتربيني هتربي ابوكي ياشغف انا اعمل الي عايزه وهند هنا ليها زاي دي والقي نظره خاطفه ل نبض ويمكن اكتر هي هتبقا ست البيت والي مش عاجبه يمشي من حقي ابقا اب انا مش مسؤال اقدي بقي حياتي مع واحده مبتخلفش اعتبريها امك زاي معتبرتي نبض
لو الكلمات تقتل لخرت نبض صريعه من قسوة كلماته
شغف جن جنونه وبعصبيه:انت عايز تجبلي اخ من الزباله دي انت كبرت وخرفت
قلم استقر علي خد شغف الي بتبصلها بدموع مكنش من ادهم كان من نبض الي لفتها وضربتها ودموعها هي كمان نزلها
شغف ببكاء:لي
نبض بشبه انهيار:لما تتكلمي مع ابوكي تتكلمي بادب
شغف مسحت دموعها بعنف وقربت منها وبحزن:بدفعي عنه وتبص ل ادهم بسخريه بدافع عنك
ادهم شاح بي وشه النحيه التانيه
شغف بدموع وصراخ:ناقص يعمل فيكي اي تاني عشان تمشي اهانه اهانك ضرب وضربك وبزعيق احساس النقص حسسك بي انتي اي
نبض غمضت عينيه بالم ودموعها نزله
شغف ببرود:انتي فعلن مش امي
نبض فتحت عينيه بصدمه وهي بتبصلها
شغف بدموع:بس مع كده اهتميتي بولاد مش ولادك ربتينا وكنتي جنبي انا ومراد محسستناش ان امنا ماتت
نبض حطت ايديها علي بؤقها تكتم شهقاتها
شغف مسكت ايديها وبستها:انا معنديش غير ام واحده انتي يا ماما نبض وبصت ل هند بكره ومستحيل حد ياخد مكانك او اسيبك ف مكان تتهاني فيه امشي
نبض هزت راسها انو لا
شغف بدموع:امشي من هنا هو هيبقا مسؤل عن ولاده وحضنتها وعيطت جامد
ادهم بعصبيه: تمشي فين
نبض بعدت شغف بهدؤ:مش همشي
زفر ادهم براحه
نبض بهدؤ:انا هسافر ل عمي 
ادهم بغضب:مستحيل
نبض قربت منو وهي بتبصلو بعتاب:اهمك
ادهم ببرود:لا
نبض بحزن:وجودي يفرق
ادهم:لا
نبض بجمود:يبقا همشي
ادهم مسك ايديها بجمود:هند خشي جوه
هند بتبص ل نبض بحقد
ادهم ببرود:الاوضه دي اوضتنا
نبض بصتلو بصدمه:اوضتكم
هند مشيت بغرور دخلت
ادهم رفع وش نبض بحنان:هتسبيني
نبض بصتلو بستنكار الم يتركها هو ويؤالم قلبها نفضت يد بغضب:لو فاكر انك هتاثر عليا تبقا عبيط انا بكرهك
ادهم بصلها ببرود
نبض بغضب:ممكن افهم عايز مني اي
ادهم رجع مسك ايدها تاني:انا
نبض نفضت ايدو بغضب:لو فاكر ان في اي حاجه تشفعلك الي قولتو الي عملتو تبقا غلطان
ادهم بغضب:وكاني مستني منك انك تسمحيني انتي عارفه انتي اي
نبض بدموع:وحده مش بتخلف عارفه وسابته وراحت نحيت اوضتها
ادهم بغضب ونفعال:استني عندك لة هتطلعي اطلعي بالهدوم الي عليكي
نبض لفت ليه بصدمه
ادهم بقسوه:الي عليكي وبس انتي فكره انا جبتك ازاي
نبض هزت راسها بسخريه:فكره حتت بنت يتيمه فقيره وحطت ايديها تحت خدها بتفكير وانت خدتها تربيه مع عيالك ك رد جميل ل ابويا وحبتها بنت من دور ابنك بس ملحوقها هصلح الغلط ده
ادهم بصدمه:تقصدي اي
نبض ببرود:مش انت عايزني اطلع بالهدوم الي عليا بس
ادهم في سره”لا كنت فاكر لما اقولك كده مش هتطلع واثق انك مش هتسبيني متقدريش” اكتفي انو يهز راسو بي ايو
نبض ابتسمت بسخريه:مفيش مشكله عن اذنك وجت تطلع
ادهم مسك ايدها:وشغف
نبض نفضت ايديها بقرف: ميخصنيش نسيت انها مش بنتي،بنتك انت وسبتو ومشيت
ادهم فضل وقف مكان بحزن وخانته دمعه: كلو عشانك انتي وبس اتنهد ودخل اوضه لقي هند قاعده علي السرير شدها بعصبيه:انتي اي قعدك هنا
هند بخوف:كنت
ادهم ضعط علي دراعها بغل: ده مكان نبض وبس حسك عينك اشوفك بتلمسي حاجه من حاجاتها فاهمه
هند هزت راسها بخوف
تاني يوم الصبح شغف صحيت علي موبيلها الي بيرن
شغف بنعاس:مين
:كل ده نوم يا كسلانه
شغف بضيق:نادر اي الي مصحيك بدري
هو بهمس:وحشتيني
شغف انتفضت من مكانها وهي بتحاول تستوعب الي بيحصل:نادر
لا رد
شغف بدموع:الو نادر يا
تيت تيت تيت
شغف بصت ل الموبيل بصدمه دورت في السجل ملقتش حاجه مسكت راسها وقاعدت تعيط:هتجنن يا ربي
قامت غسلت وشهه ولبست عشان تنزل الشغل
ادهم وقفها:مش هتاكلي
شغف بسخريه:مبكلش غير من ايد ماما وانت طردها فا اكيد مش هتهتم اكل ولا لا وسابتو ومشيت
شغف دخلت شركة الهندسة الي اتقبلت فيها ماشيه ببرود لحد موقفت مع المستجدين
المدير:بدر بيه هيعدي عليكم دلوقتي وهيختار منكم الي هيكمل معانا ومين هيمشي
شغف بستنكار:هو مش المفروض الانتر ڤيو بيقا ف المكتب
المدير ببتسامه:نظام بدر بيه غير اهو وصل
المستجدين بصو ل الباب بفضول معاده شغف الي كانت سرحانه في نادر ومخدتش بالها من الي وقف قدامها بهيبته الطاغيه
بدر بسخريه:اوعي تكوني سرحانه فيا
شغف عقد حاجبه رفعت عينيه فجاه:كنت
بدر برفع حاجب:عارف اني حلو بس مش ل الدرجة
شغف في سره” تبا لك و لي عجرفتك اهو حقيقا مدت ايجيها تتلمس وش بدر وكانها تحفر ملامحه في قلبها هو تغير نعم تغير قص شعرو الطويل عضلاته بقت اكبر ملامحه زادت وسامه ورجوليه
بدر بتافف:هيييي انتي
شغف بدموع:كنت فين
بدر بيبص وراه وبعدين يشاور علي نفسه
شغف دفنت نفسها في حضنه وقاعدت تعيط:وحشتني اوي يا نادر
قلبه دق بعنف وهو بيبص ليها بصدمه زقها بغضب:انتي اتجننتي اوعي تلمسيني
شغف بصدمه:نادر انا
بدر بعصبيه:استاذ بدر ويشد لياقت قميصها ليصبح وجهه امام وجهه ويجز علي سنانه مدير انتي ونادر بتاع ده تروج ل الجحيم
شغف شدت لياقتها بغضب:انت فاكر نفسك مين
بدر بغرور:البدر رئيسك وصاحب الي انتي هتبقا شغالها فيها عندي
شغف بغضب من غروره:انا مستقيله والعقد ابقا حطو فيه وبصتلو من فوق لتحت جيبك
بدر بصلها بتسليه:يبقا ادفعي الشرط الجزئي
شغف زمت شفايفه:اي شرط
بدر قرب وشه من وشها وهو بيبص ل شفايفها ببتسامه:شرط الجزئي عشرين مليون لو عايزه تمشي
شغف بربشت بصدمه:عشرين مليون
بدر رجع راسو ل وره ببرود:او انا اطردك
شغف بضيق:تمم اطردني
بدر بصلها من فوق لتحت بوقاحه:انتي مش نوعي المفضل
شغف بصتلو بشمئزاز
بدر ببرود:بس عجبتيني هتبقي سكرترتي الخاصة وبص ل المدير الباقي انت شوفهم وسابهم ومشي
شغف بغضب:لو مش هتطردني انا هخليك تعمله
بعد فتره من التعليمات وشرح القواعد
المدير:نورا هتوريكي مكتب بدر بيه
شغف بصتلو بغضب ومشيت مع نورا
نورا بقرف:شكلك شبه الولاد بدر بيه حبك علي اي
شغف وهي بتجز علي سنانها:يمكن بيحب الولاد
نورا شهقت:قصدك اي
شغف بصتلها بخبث وابتسمت:هو ده الي سمعتو معرفش وسابتها ودخلت المكتب من غير متخبط وتصدمة
بدر بغضب وهو بيقفل زراير قميصه:انتي متخلفه في حد يخش كده
شغف بصت ل البنت الي كانت في حضنه بغل وحست النار بتاكل قلبها
بدر بضيق:اطلعي انتي
بعد ما البنت طلعت حست بي وغزت الدموع في عينيها
بدر في سره”لي بحس ان دموعها بتوجعني لا لا انا معرفهش اصل”
شغف جت تطلع
بدر:استني
شغف وقفت مكانها بس لسه مديالو ضهرها
قام من مكانه وقرب منها:بصي ليا
شغف هزت راسها بي لا ودموعها نزلها
بدر لفها برفع حاجب وهو بيلفها لي:انا محدش يقولي لا
شغف زقتو وكنت خرجه
بدر قفل الباب بسرعه وسند عليه بايدو يحاوطها
شغف بصوت مهزوز وهي مواطيه راسها:لو سمحت ابعد
بدر وطي راسه ل مستوها :انتي بتعيطي
شغف مردتش
بدر بهمس:بصيلي
شغف رفعت راسها وشفايفها بتترعش من العيط
بدر قرب منها اكتر وبهمس:تعرفي ان شايفك حلوه
شغف بصت في عينيه بعمق وكانها بدور علي لمعت عيون نارد وبراءتو بس شايفه عيون بارد مطفيه
بدر لما لقاها سرحانه افتكر انو اثر عليها قرب اكتر عشان يبوسها
شغف مسكت فكو وضغطت عليه وهي بتجز علي سنانه:اياك تفكر حته
بدر بتحدي وهو بيحط ايدو علي ايدها الي مسكه بؤقه
شغف سحبتها بقرف
بدر ابتسم بخبث:مبحبش الخشن بس عجبتيني
شغف بستنكر:هو انت فكرين ولد
بدر هز كتف دليل انو مش عارف
شغف بعصبيه:انت حيوان وسابتو وطلعت
بدر ابتسم بخفه:شكلك مش هتعديها علي خير
شغف كنت طلعها وهي بتشتم في بدر بعد مخلصت شغلها
بدر وقف العربيه قدامه:اوصلك
شغف بغضب وغيره:وصل الي كنت حضنها الصبح
بدر بغرور:ل الاسف مش بستعمل الحاجه مرتين
شغف بقرف:كنت غلطانه لما فكرت انك هو
بدر بتافف:يعني مش هتجي
شغف بغضب وقالبها بيدق بعنف:روح ل جهنم انا مال وسابته ومشيت بصت ل نفسها بعصبيه انت بدق لي مش هو مات افهم بقا ودموعها بدات تنزل
بدر دخل القصر وهو بيدندن وفي بنت في ايدو
وقفه صوت بغضب:بدررررر
بدر عض لسانه:هو يوم اسود انا عارف لف ببتسامه بص يعني
بص ل البنت بغضب وبعدين بص لي:انا قولت اي
بدر بتوتر:قولت مفيش بنات بس بص
شد ايدو بغضب:وكلمي مش بيتسمع لي
بدر بص ل ايدو الي بتضغط عليه وبحده:سيب ايدي
نفضت ايد بدر بغضب:انت اي يا شيخ اعملك اي تاني عشان تحس علي دمك
بدر بعصبيه وهو بيحدف اي حاجه تطولها ايدو:عملت اي انت بس بتمنعني عن كل حاجه بحبها انا بكرهك وقع علي الارض وهو ماسك دماغو ثواني واغم عليه
جري عليه احمد بدموع:بدر قوم انا اسف يا بدر كرررريم
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية النصيب للكاتبة ياسمين الشريف

اترك رد