Uncategorized

رواية ماسة الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة محمد

 رواية ماسة الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة محمد

رواية ماسة الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة محمد

رواية ماسة الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة محمد

ماسة:قولي الصراحة اي
فريدة:الصراحة اني مش بحبوا يعني انا ملحقتش بس اتشدتله كده بس طبعا مش ببينلوا
ماسة:طب والله فرحتيني وعبد الرحمن كويس اويي اكيد لما يجي يتقدملك هياخد فهد معاه وانا هاجي معاه
چوليا:مبروك يروحي
ماسة:طب انا همشي
فريدة:ماشي وانا هعمل حاجه كده وهمشي
چوليا:وانا هنقل حاجه من الاء صحبتي وامشي اخويا اصلا مستني برا
ماسة وهيا ماشية:
مالك:ياانسة ياانسة
ماسة:نعم في حاجه 
مالك:انا صراحة شوفتك وانتي واقفة مع چوليا اختي واعجبت بيكي ممكن نتعرف
ماسة وبتوريله الدبلة:وحضرتك اعمى مش شايف الدبلة انا متجوزة وانت عارف لو جوزي جي وشافك هيعمل اي
مالك بضحك:طب اهدي اهدي انا والله مش خدت بالي ان في دبلة بس عادي ربنا يخليكوا لبعض ممكن نبقا صحاب صح وبيمد ايدوا
ماسة بقلق:ممكن نبقا صحاب عادي 
ومشيوا
ماسة:حبيبي واحشتني
فهد:انتي اكتر ياعيون حبيبك يلا اركبي 
ماسة:هتودينا فين انهارده
فهد:هوديكي المطعم اللي كنا فيه قبل مانتجوز فاكراه
ماسة:اه فاكره تمام عشان قولتلك المرة اللي هنيجي فيها تاني هنكون متجوزين 
فهد:بالظبط كده
ماسة:ربنا يخليك ليا ياارب
فهد:وبيبوس راسها ويخليكي ليا ياارب
عند اسيل بعد ماتعبت من العياط نامت  فونها بيرن
اسيل:اي ده رقم غريب 
اسيل:الو
جاسم بس مغير صوته:الو انا عمر يااسيل
اسيل بصدمة:عمر مين
جاسم:عمر يااسيل حبيب الثانوي
اسيل:اه وانت جبت رقمي منين ياعمر
وبتتكلم بنبرة نرفزة
جاسم:مش مهم جبتوا منين المهم انا كنت عايز اقابلك اصلك واحشتيني اويي
اسيل:بقولك اي انا مخطوبة وبحب خطيبي فوق ماتتصور ولو عرف ان انت كلمتني انا مش عارفه هيحصل فيك اي تمام
جاسم:تمام يحيات جاسم
اسيل:جاسم وانت تعرف جاسم منين
جاسم:ملكيش دعوة اطلعي كده وبصي في الجنينة
طلعت اسيل والمفاجأة كاانت…
عند فهد وماسة
فهد:اقعدي ياماستي
ماسة قعدت وفهد
ماسة:انا جعانة اويي اطلبلنا اكل بقا
فهد:الاكل جاهز اصلا ومستنيكي
ماسة:قول وربناا طب انت تعرف الاكل اللي بحبوا ازاي بقا
فهد:انا اعرف عنك كل حاجه ياماستي
ماسة:مالك رومانسي كده لي 
ماسة:على اساس اني كنت بعذبك يعني
ماسة:لا لا مش قصدي يعني بقولك اي يلا ناكل
فهد:يلا ياجعانة على طول انتي
ماسة:ميرسي يابيه
وكلوا 
ماسة:تيجي نرقص الاغنية دي حلوة اويي 
فهد:تعالي
ورقصوا في جو رومنسي جدا على اغنية(قرب مني شوية شوية قلبي وقلبك سوا يتلاقوا الدنيا انت مليتها عليا ده الحب اللي محدش داقوا:عمرو دياب????)
عند اسيل..
وفجأة لقت جاسم ماسك الفون وعامل على الارض قلب بالنور وكاتب انا اسف يااسيل
اسيل:هو انت اللي بتتكلم
جاسم بضحك:اه ياليلو 
اسيل:انت باارد اويي ياجاسم
جاسم:بنت عيب بس اي رايك في المفاجأة 
اسيل:جميلة يروحي بس انا زعلانة منك 
جاسم:بعد كل ده زعلانة مني زعلانة مني لي
اسيل:عشان سبتني كل ده عاماله اعيط افرض جرالي حاجه كنت هتفرح انت
جاسم:بعد الشر عليكي يروحي انا اقدر اعيش منغيرك يعني بس كان تأديب عشان متقوليش اسم حد تاني على لسانك فاهمه وبردوا عشان اجهز المفاجأة
اسيل:خلاص سماح منك المرادي 
جاسم:طب مفيش حاجه كده ليا
اسيل:قصدك اي
جاسم:مش قصدي يعني انتي فاهمه متستعبطيش
اسيل:طب بص غمض عينك
جاسم:اهو ياستي غمضت
اسيل طبعت قبلة رقيقة على خده
جاسم فتح عيونه وحضنها
اسيل:ياجاسم جاسم يخربيتك بابا لو شافنا هيقتلك
جاسم:محدش لي دعوة بعدين احنا اسبوعين وهنتجوز اصلا يعني هتبقي بتاعتي
اسيل:انشاء الله يروحي
في صباح ثاني يوم..
عند عبد الرحمن في فيلا محمد بيه
عبد الرحمن: صباح الخير يروحي
فريدة في الفون:صباح النور
عبد الرحمن:نفسي اعرف امتى هتغيري معاملتك ديي
فريدة:لما تبقا خطيبي هكلمك حلو مش من اولها كده
عبد الرحمن:طب انا هروح اجيب بابا وماما من المطار وبكره على طول هاجي اتقدملك
فريدة:تيجي بالسلامة وسلملي عليهم ومستنياك
عبد الرحمن:سلام يحبيبتي
عبد الرحمن جهز نفسوا وبقا في قمة الاناقة وراح المطار
عند ماسة وفهد…
فهد:صباح الخير
ماسة:صباح النور ياحبيبي
فهد:اعمليلي فنجان قهوة من ايديكي الحلوين دول
ماسة:ماشي ثانية ويكون عندك
فهد:اخيرا مشيت 
ومسك فونها 
فهد:انا بقا هشوف اي الحوار دهه
فلااش بااك 
وفجأة
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد