Uncategorized

رواية ماسة الفهد الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة محمد

 رواية ماسة الفهد الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة محمد

رواية ماسة الفهد الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة محمد

رواية ماسة الفهد الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة محمد

فهد:انا بقا هشوف الحوار ده
فلااش بااك
الساعة 12:00بليل
فهد:اي ده فون ماسة بيرن دلوقتي ياترا مين 
فهد فتح الفون
مالك:الو ياماسة اخبارك اي من الصبح اكيد هتسئلي جبت رقمك منين جبته من چوليا بجد ارتحت وانا بكلمك الصبح فاقولت اكلمك يعني دلوقتي الو الو انتي مبترديش لي
فهد بغضب كبير قفل الفون في وشه
ماسة:في حاجه ياحبيبي
فهد:لا ياحبيبتي نامي 
وحضنها وناموا
بااكك..
فهد خد رقم مالك من على فون ماسة
وفجأة الفون رن وكانت ماسة داخلة
ماسة:مين بيرن عليا يافهد
فهد:مش عارف رقم غريب ردي ياماسة وافتحي الاسبيكر
ماسة:الو
مالك:الو ياماسة انا مالك
ماسة بخوف من فهد:اهه الو.لو يامالك
مالك:كلمتك امبارح بليل وفتحتي وكلمت بعدين مردتيش
ماسة بصدمة:اه لاا اصل فوني في حاجه وكنت هصلحه
مالك:اهه المهم عامله اي
ماسة بتوتر من ملامح فهد اللي باين عليها الغضب:الحمدلله 
مالك:وجوزك عامل اي 
ماسة:الحمدلله كويس
مالك:مجتيش الجامعة يعني انهارده
ماسة:اهه اصل قولت معنديش حاجه مهما بقولك انت جبت رقمي منين
مالك:من چوليا
ماسة:اه طب تمام
مالك :طب سلام 
ماسة:سلام
فهد:اي ياست هانم اللي انا سمعه ده هو انا كلامي مابيتسمعش يعني
ماسة: هفهمك والله استنى
وضربها بالقلم
ماسة اتصدمت:انت لي مابتفهمنيش هاا فيها اي ده محترم على فكرة وكان عايزينا نبقا صحاب عاادي
فهد:اهه اومال تبقوا صحاب وتخرجوا بالمرة صح انا كنت من الاول محزرك ياماسة وصدقيني انا لو شوفتك واقفة او بتتكلمي مع الواد ده حسابك هيبقا عسير معايا فاهمه
ماسة:..
فهد:فاهمه ولا مش فاهمه
ماسة بعياط هستيري:فا.فاهمه
وسابها وخرج
ماسة فضلت تعيط واغمى عليها من التعب وهيا لوحدها في الاوضة
بعد شوية فهد رجع عشان ياخد فونه اللي نسيه
فهد:ماسة مالك فوقي يروحي
وجاب ماية وفوقها
وعرف ان كل ده بسبب بكاها
ماسةبهلوسة:لي كده يافهد لي تعمل فيا كده لي متفهمنيش 
فهد:حق عليا بس انا لازم اعمل كده عشان تسمعي كلامي
وسابها وطلع
فهد:بقولك يامرات عمي ماسة كانت تعبانة شوية ابقي اطلعيلها 
مريم بخضة:بنتي مالها اي اللي حصل يابني
فهد:محصلش حاجه عادي يعني هيا قلة اكل
مريم:ماشي انا هطلعلها شوف انت وراك اي
وفهد راح شركة باباه 
عند جاسم
جاسم:بقولك ياعمي انا كان في في بالي مكان كده نعمل فيه الفرح عايز نعمله في soma bay اللي في الغردقة
محمد:تمام يابني مادام عجبك المكان خلاص 
جاسم:تمام شكرا ياعمي
جاسم:الو ياليلو 
اسيل:الو يروحي
جاسم:عاملك مفاجأة
اسيل:مفاجأة اي قولي
جاسم:هنعمل فرحنا في sa bay اللي في الغردقة
اسيل:انت بتهزر 
جاسم:لا ياست مش هزار حقيقة وعمي وافق كمان
اسيل:انا مبسوطة اويي
جاسم:اعيش وابسطك يروحي
عند فريدة..
فريدة:الو ياعبد الرحمن جبت اهلك من المطار
عبد الرحمن:اه جبتهم بيسلموت عليكي وحضري نفسك بكره الساعة 5:00المغرب تمام
فريدة:تمام يقلبي
عبد الرحمن:ثانية واحدة انتب قولتي اي
فريدة:لا ما انا مش هقولها تاني
عبد الرحمن:كويس انك قولتيها ياقلب قلبك
فريدة:طب يلا سلام انا كنت بتطمن اصلا على اهلك مش عليك اهه
عبد الرحمن:ماشي ياست سلام
عند ماسة..
مريم:اخيرا فوقتي ياحبيبتي قلقتيني عليكي مالك
ماسة:كويسة ياماما عادي اومال فين فهد
مريم:راح الشركة كان معاكي ولقيتوا عاملك كمادات
ماسة:بجد
مريم:اه والله يابنتي
ماسة:خلاص ماشي
عند فهد في الشركة ..
فهد:طب ارن عليها ولا لا
لاا لا مش هرن عليها خليها كده شوية بس انا قلقان عليها اويي ماما هرن عليها
فهد:الو 
مها:الو 
فهد:بقولك ياماما معلش ينفع تدخلي عند ماسة اصلها كانت تعبانة شوية واحنا كنا شادين مع بعض طمنيني عليها بس 
مها:لي يابني في اي بينكوا اوعى تكون مزعلها
فهد:لا ياماما عادي بس بأدبها شوية
مها:ماشي بس خالي بالك منها دي بنت عمك بردوا هطمن عليها واكلمك سلام
فهد:سلام
بليل فهد رجع البيت.
فهد: اي ده هيا مش هنا يلا
وخد شاور ونام…
ماسة:اي ده انت نمت احسن بردوا اصلا لو كان صاحي مكنش هيكلمني انا اللي زعلانة وهيعمل هو اللي زعلان
في صبااح ثاني يوم..
ماسة:فهد
فهد مردش عليها وسابها وقام خد شاور ومشي على الشركة من غير مايكلمهاا
فهد في الشركة :على عيني اني مش بكلمك انا مقدرش استغنى عنك والله ابدا ده انتي روحي
عبدالرحمن:مالك ياصحبي فيك اي شكلك زعلانن
فهد:لا مفيش حاجه
عبد الرحمن:بجد مالك
فهد:مشاكل في البيت بس
عبد الرحمن:يعم انتي هتشئمني ليي ده انا لسا هروح اخطب انهارده 
فهد:يااهه معقول انت ومين تعيسة الحظ
عبدالرحمن:فريدة:صاحبة ماسة مراتك
فهد:اولا اسمها المدام اسمها متنطقوش فاهم ثانية لا جدع فريدة محترمة وكويسة رايح انهارده
عبد الرحمن:اولا اسمها خطيبتك اسمها متنطقنوش ثانية اه انهارده وطبعا عشان انت اخويا هتيجي معايا
فهد:ماشي يعم هشوف لو مش ورايا حاجه هاجي
عبد الرحمن:مفيش حاجه اسمها كده انت جاي
فهد:ماشي ياعم
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد