Uncategorized

رواية أمير الممالك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أسماء نبيل

في بيت عائلة مروان يجلس الجميع ليدخل مروان وهو يحمل ابنته زينه ذات العامين وهي تبكي
سعديه (ام مروان) ملها يا ولدي.
مروان، مش عارف ملها
سعديه، طب اديها الي امها.
مروان، مروه مالحقتش تنام زين طول اليل صاحي تعبان وهي خدته وقعدت بره عشان ماصحاش ولسه نايمه من ساعه.
سعديه، طب هاتها وروح انت شوف زين
ليعطي مروان زينه الي امه ويلتفت ليصعد ليجد مروه تنزل وهي تحمل زين
مروه بابتسامه، صباح الخير
مروان، صباح النور صحاكي
مروه، اول مازينه نزلت هو صحي خد حمام وفاق
سعديه، طب هتيه وارتاحي يا بتي
مروه بحب، ومين يعملك المهلبيه بتعتي
سعديه، بليل
مروه، لا وبعدين انا مش تعبانه
مروان، طب تمام اعملي الي انت عاوزاه بس لأول خدي زينه شوفي ملها بتعيط ليه
مروه، وهي تاخذ زينه، شكلها جعانه هروح اعملها اكل
سعديه، عندك رز بلبن اكليها هي واخوها وتعالي عشان تفطري
مصطفى (جد مروان) وهو يخرج من المكتب، كيفك يا ولدي
مروان، الحمد لله يا جدي كيفك انت معلش وصلنا امبارح متأخر مارضيتش اصحيك
مصطفى، حمدلله على السلامه هات حبايب جدهم دول
ليعطي له مروان زين مصطفى وهو ياخذ زين فين زينه
مروان، مع مروه بتاكلها
مصطفى، طيب كيفك مع مرتك يا مروان
مروان، الحمد الله
مصطفى، كيف شغلك ياولدي عامل ايه اللوا مراد بيقول ان عملياتك صعبه
مروان، ماهو لازم تكون صعبه مش انا الأسد ده انا أسد الصعيد من ظهر الأسد الكبير????
مصطفى، ربنا يحميك يا ولدي طب وشركه عامله ايه
مروان، الحمد لله بصراحه عمر هو الي شيلها على دماغه انا بروح يوم اه ويوم لا عشان الجهاز ومازن كمان عشان المستشفى لكن عمر مفحوت فيها.
مصطفى، ربنا يقويكم يا ولدي
(مازن، الدكتور فكرينه???? الي عمل العمليه لفهد. ????)
(عمر، صاحب مروان ومازن مهندس وهو بيدير الشركه بتاعتهم عشان هم شركه فيها هو شاب جذاب ذات عيون خضراء وشعر بني ناعم يمتلك جسد قوي ذات عضلات متزوج  و…. ????????بعدين نعرف الباقي ????)
لتدخل مروه ومعها زينه بعدما اطعمتها
مروه بحب واحترام وهي تقبل يد مصطفى، ازيك يا جدي
مصطفى بحنانر، الحمدلله كيفك انت يا بتي ولا اجو ياام زين
مروه، انت تقول الي تحبه بس انا عاوزه ديما اكون بنتك يا جدي
مصطفى، انت مش بس بنتي انت مرت الغالي وام أغلى الناس ربنا يحميكي ويحرسك انت وعيالك يا بتي
لتعلن الخادمه عن الطعام لي هب الجميع لتناول الطعام ثم بخرج مروان مع جده ليباشر عمله فهو كل شهر يأتي يومان ليباشر عمل العائلة مع أبناء عمه فهو الكبير الذي يعتمد عليه غير أن ابناء عمه كلا منهم بمنزله وأمه هي من تعتني بجده.
&&&&&&&&&&
????بمطار القاهره يتم الإعلان عن وصول الطائرة رقم…… القادمه من روسيا ليصل أمير وهشام الي ارض الوطن. ????
هشام بتهكم، ممكن اعرف هنروح ازي.
أمير، هناخد تاكسي.
هشام بغيظ، والله مش عارف ليه عملت كده كان ممكن نعرفهم اننا جين وميقلوش ليها
أمير، كده أفضل عموما احنا هنروح البيت وهي زمنها مشيت مع ادم هسلم على الكل واحصلها.
هشام، مدام وحشتك كده روح لهناك على طول.
أمير، هي لسه راحه الامتحان وبعدين ادم هيوصلها اكون انا سلمت على الكل و رحتلها فهمت.
هشام، تمام.
وبعد وقت يصل أمير و….
&&&&&&&&
– ايه الي هيحصل الكل هيستقبل أمير ازي????
– ايه هو المكان الي ادم هياخد قمر عليه ????
– قمر هتعمل ايه لما تشوف أمير هتسمحه وتسمعه ولا هتنفصل عنه ولا هتعذبه ????????
– طب رد فعل أمير ايه ????????????
-طب هل قمر هترجع مع ادم ولا هتفض مع أمير. 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك رد

error: Content is protected !!