Uncategorized

رواية نصف جناني الآخر الفصل السابع 7 بقلم ايزيس بنت الصعيد

 رواية نصف جناني الآخر الفصل السابع 7 بقلم ايزيس بنت الصعيد

رواية نصف جناني الآخر الفصل السابع 7 بقلم ايزيس بنت الصعيد

رواية نصف جناني الآخر الفصل السابع 7 بقلم ايزيس بنت الصعيد

أسر صحي بعدها وبيبص م الڤراندا وانصدم من المشهد الي شافه 
أسر بص بصدمة وغضب لما شاف هنا واقفة ع الشط وشاب جي من وراها وهيحضنها 
هنا كانت فاكرة أنه أسر متقمص الشخصية الطيبة وحضنها لسة هتلف انصدمت لما لقيت زياد بيحضنها ويقول لها وحشتيني 
هنا زقته وضربته كف وهو اتعصب ومسك دراعها بقوة وكان بيهددها أنه هيدفعها تمن الكف دا غالي اوي 
أسر كان متابع الأحداث وبيقول ف نفسه اكيد هنا تعرف الشاب دا من طريقة حوارهم مع بعض واضح أنه مش واحد بيعاكس 
أسر نزل بسرعة لقي هنا قاعدة ع الشط ودافنة وشها بين ايديها وبتعيط 
مسك كتفها بصت بخوف لسة هيزعق فيها بس اتفاجئ أنها قامت بسرعة واترمت ف حضنه وعيطت 
أسر في الاول مارضيش يحضنها بس بعد كده اتجاوب معاها وحضنها بحنان عشان يخفف عنها 
أسر …مالك بتعيطي ليه 
هنا..بدموع..مافيش حاجة 
أسر…مين الشاب اللي كان واقف معاكي دا 
هنا بدموع…دا دا زميلي ف الجامعة 
أسر ضيق عينيه وقال ..اسمه ايه زميلك دا 
هنا ببرأة ..اسمه زياد زفت السعدني 
أسر اتعصب جدا وقال ف نفسه ..هي حصلت كمان حبيب القلب يجي وراكي اد ايه انتي جريئة ..وبعدين قالها 
….واضح أنه واخد عليكي حبتين 
هنا بعدت عنه بصدمة وقالت …انت ازاي تقول كده ..أنا عارفة حدودي كويس اوي ف التعامل مع اي شاب غريب ..بس دا كان بيضايقني من اول يوم في الجامعة .وكنت فاكرة اني خلصت منه لما اتجوزت بس رجع تاني يظهر ف طريقي 
أسر بشك ..بيضايقك ازاي يعني 
هنا …كان عايزني ابقي حبيبته ونتصاحب وانا مستحيل امشي مع اي شاب من غير ارتباط رسمي 
أسر ..ايه دا وهو مارضيش يرتبط بيكي رسمي ولا ايه 
هنا بصت له بصدمة وقالت…هو انا ليه حاسة بنبرة شك ف صوتك انت بتشك فيا ولا ايه 
أسر ببرود …لا العفو احنا بس بندردش 
هنا بغضب ..انا عمري ما فكرت ارتبط بواحد مغرور زي زياد علاقتنا كانت عبارة عن مقالب بنعملها ف بعض مش اكتر وتسمح توسع من طريقي انا هاطلع أنام وسابته ومشيت 
أسر مسك فونه وكلم شادي
…..شادي عايزاك تجيبلي تفاصيل علاقة هنا بزيادة السعدني 
خلال يومين بالكتير انت فاهم ..وقفل الخط 
لسة هيتحرك عشان يطلع السويت بتاعهم  بس وقفه صوت 
…….أسر باشا المسيري هنا أنا مش مصدق عينيا 
أسر التفت لقي كمال السعدني اتضايق جدا
بس حب يظهر عكس اللي جواه 
أسر ببرود …اهلا كمال باشا مختفي من يوم الصفقة ايه خايف تتحسد
كمال …لا حبيت استجم شوية قبل معاد تسليم الصفقة لاني بعدها هابقي مشغول جدااا في الشغل انت عارف صفقة كبيرة زي دي عايزة الواحد يفضي نفسه …بجد زعلت عشانك لأنك خسرتها يلا خيرها ف غيرها يا باشا 
أسر بغرور …انت زعلت بجد..بس انا فرحت عارف ليه ..اممم بصراحة الشغل كان ممل جدا وانا نمبر وان وماليش منافسين بس دلوقتي واخير بعد العمر دا كله ليك في المجال دا تقدر تتقدم خطوة وتبدأ تنافس good luck …وبعدين حط أيديه ف جيوب الشروال بتاعه واتقدم بخطوات واثقة وهمس لكمال …بس خلي بالك منافسك قوي جدااا واعي يسحقك وابتسم باستفزاز 
ومشي 
كمال كان شايط لانه ماقدرش يوصل للي هو عايزه ويقهر أسر 
واسر مشي وهو بيتواعد لهنا أنه ينتقم منها لانها السبب في الموقف اللي بيحصل دا لولا جنانها ماكانش خسر الصفقة 
كان متعصب جدا و مارضيش يرجع الفندق قعد يتمشي شوية واشتري حاجة ورجع وهو مبسوط جداااا
وصل السويت لقي هنا بتصلي 
بص لها شوية حس أنه فرحان لأنها كده بس ف نفس الوقت افتكر اللي عملته واتضايق 
خلصت هنا وبصتله بعتاب .هو بصلها بسخرية وقال…هتنزلي معايا نتعشي 
هنا …اممم 
أسر …هاخد شاور بسرعة وننزل 
أسر اخد شاور ونزلوا اتعشوا وبعدين رجعوا السويت وبعد شوية وقت ناموا هما الاتنين 
أسر صحي ع الساعة تلاتة بعد نص الليل 
لبس حاجة وراح جمب هنا قرب منها وحط أيده علي وشها 
هنا بتحلم أنه أسر ماسك ريشه وبيلعب ف وشها وهي بتضحك 
اسر كان لابس جوانتي اسود  من الريش وبيمشي أيده علي وشها 
فتحت عينيها وفجأة 
هنا….اعاااااااااا يا مامااااااااااا الحقوني شبح شبح اسرررررررررر
أسر كان لابس لبس شبح كامل 
هنا كانت هتموت م الرعب أسر قلع القناع وضحك بانتصار
هنا بصت بصدمة ومش مستوعبة في حد بالجنان دا 
قامت م السرير وفضلت تضرب في صدر أسر وتعيط 
أسر كان بيضحك بسخرية خلتها اتعصبت اكتر مسكته من ياقة تي شيرته وقالت …من انهاردة أنا اتحديتك يا اسر و عد بقي هاعمل فيك كام مقلب 
أسر ضحك بسخرية …معلش بقي دا ملعبي ..طب واللي يكسب
هنا …اللي يكسب هو اللي يحكم بالعقاب 
أسر مد أيده …ديل 
هنا …ديل 
&&&&&&&&&&&&
في شقة جميلة جدا وأساسها راقي 
معتز …اسمعي يا روحي انا عندي فكرة جامدة ايه رأيك أقنع ياسمين اننا نتجوز عرفي عشان باباها يوافق يجوزنا وبكده نكون ضمنا نسبة كبيرة من ثروة كمال المسيري وبعدها بقي نخلص من أسر وكمال والثروة كلها تبقي من نصيبنا 
صافي ……اسمع يا روحي انت شكلك كده البت عجباك صح بس انا مش هاسمحلك تنفذ اللي ف دماغك ..احنا خطتنا أننا نمضي خالد علي كل أملاكه ولو فشلنا يبقي ساعتها نفكر بقي ف جوازك من ياسمين اوك 
معتز بإحباط …اوك 
&&&&&&&&&&&&&&
عند هنا واسر 
بدأ صراع الجبابرة ????
#هنا تخرج م التواليت تلاقي هدومها مقطعة كلها واسر بيضحك 
#أسر يقعد ع الكرسي اللي هنا حاطة عليه مادة لاصقة فميقدرش يقوم ويرشأ فيه 
#هنا تدخل تاخد شاور يقفل أسر عليها الباب ويخرج مايجيش الا اخر اليوم 
#اسر يطلب قهوة هنا تحطله فيها شطة 
#يرد عليها أسر بحبوب اسهال في العصير بتاعها 
استمر الصراع اسبوعين كاملين من الفرهدة والمقالب المجنونة وفي يوم 
أسر صحي مالقاش هنا جمبه 
بص م الڤراندا لاقها لابسة ميني دريس وبنطلون جينز وحجابها وبتستعد أنها تنزل البحر 
أسر نزل عندها 
أسر ..بتعملي ايه الصبح بدري كده 
هنا ….اسمع أنا بجد صاحية مزاجي رايق ومش عايزة ادخل معاك ف صراع من اي نوع ممكن تسيبني اعيش اللحظة مزاجي جايبني اني اعوم 
أسر برفعة حاجب …انتي بتعرفي تعومي ..نتسابق
هنا في نفسها…لو قلتلوا لا هيستهزأ بيا وهو ما بيصدق يتريق علي خلق الله عشان كده مش هينفع أقوله اني كنت بفكر اعوم ف شوية المية اللي بيجوا ع الشط 
أسر ..بتفكري ف ايه خايفة 
هنا …وانا هخاف من ايه أنا بعرف اعوم جدا علي فكرة 
أسر بخبث….طب قولتي ايه نتسابق 
هنا ..بخوف بتحاول تداريه …نتسابق 
وفعلا بدأوا يتسابقوا واسر وصل لنقطة بعيدة جدا في البحر وهنا بتحاول بأقصي جهد عندها توصل عنده 
والمية كل مدي بتبقي اعمق ..لغاية ما فجأة هنا فقدت السيطرة علي نفسها وكانت بتغرق ..أسر شافها من بعيد بس كان فاكرها بتعمل مقلب وبعد دقيقة أدرك أنها بتغرق بجد بقي بيعوم باقصي سرعة عشان يوصلها ..وصل بس كانت فقدت الوعي 
أسر شالها وخرج بيها م المية ونيمها ع الرمل وبدأ يضغط علي صدرها يعملها إنعاش ويخرج المية من رئتها بس ما كانتش بتفوق كان قلقان جدا وبدأ يعملها قبلة الحياة واخيرا بدأت المية تخرج من بقها أسر مشاعره اتحركت م الحركة دي وهنا اخيرا بتفتح عينيها لقيت أسر مركز علي شفايفها وقرب منهم بقبلة عميقة جداااا وهي مبرقة مابعدش عنها الا لما رجعت ميه ف بقه 
أسر بقرف …يخرب بيت قرفك 
هنا حست أنه وشها نارر  فضلت تكح وقالت …انت استغلالي اوي علي فكرة كح كح
أسر من غير ما يرد لانه بيقرف بجد ..شالها وطلع ع الفندق دخل السويت ودخلها التواليت وحطها ف البانيو بكل هدوء وشغل المية 
هنا باحراج ..م ممكن تخرج 
أسر بوقاحة…ليه مانا هاساعدك 
هنا بخجل ….لا شكرا 
أسر ابتسم بخبث وخرج 
أسر غير هدومه وجاله اتصال 
أسر  بفرحة ومش عارف سببها ….بجد انت متأكد من اللي انت بتقوله دا ..طب أقفل أقفل دلوقتي 
خرجت هنا بالبرنص بصلها أسر وابتسم بخبث وكان بيتفحصها وقال 
…..انتي خسرتي التحدي يلا بقي هتنفذي العقاب 
هنا…بتوتر …وايه العقاب 
أسر……
يتبع……
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد