Uncategorized

رواية كيان الفهد الحلقة الثانية عشر 12 بقلم هدى عبدالصافي

 رواية كيان الفهد الحلقة الثانية عشر 12 بقلم هدى عبدالصافي

رواية كيان الفهد الحلقة الثانية عشر 12 بقلم هدى عبدالصافي

رواية كيان الفهد الحلقة الثانية عشر 12 بقلم هدى عبدالصافي

فهد بصوت فحيح مبروك يا عروسة انهاردة دخلتنا
كيان بصدمة من الى المجنون ده بيقولو: لاااا وحاولت تفلت منو بس بلا فايدة فهد شالها ودخل بيها اوضة وقفل الباب وقلع جاكت البدلة والشيميز وقرب منها وهيا عمالة تبعدو وفهد لانو اقوى منها اكيد كتفها وفضل يبوس فيها بغل وفكلها الفستان و….
كيان بعياط وهستيرية:فهد سيبنى يا فهد حرام عليك لا????يا فههههد
فهد اكنو مغيب ضربها لحد ما اغما عليها وعمل الى عملو فيها ونام جمبها الصبح كيان فاقت بوجع وتعب
كيان قامت ولقت فهد نايم جمبها ومستغطين وحالتها لا ترسا لها 
كيان بصدمة من الى شافتو : اعاااااا وقعدت تصوت وتضرخ فهد صحى مخضوض
فهد: اى فى اى 
كيان: وهيا بتضربو فى صدرو وبتزقو من جمبها
كيان بعياط وصدمة وصراخ: منك لله حسبى الله ونعم الوكيل فيك ضيعتنى حرام عليك ????????
فهد بص واتصدم
فهد بصدمة: اا انا انا اسف انا
كيان ضربتو بلقلم على وشو
كيان بضغب : اخرس مش عايزة اسمع صوتك منك لله حسبى الله ونعم الوكيل فيك وقامت خدت الفستان ولبستو ونزلت تحت طلعت برا الشاليه وفهد لسه فى صدمتو 
فهد : ب بنت بنت ازاى طب وال كياااان وقام لبس بسرعة ونزل جرى يدور عليها ملقهاش ركب عربيتو ولسه بيطلع من المكان لقا زحمة ما وفى وسطهم حد فهد قلبو اتقبض ونزل بسرعة من العربية
فهد بصدمة بعد ما قرب: ك كياان كيااااااااان وشالها بسرعة وحطها فى العربية وطلع بيها على المستشفى 
فهد بزعيق: دكتووووور كلو اتجمع على الصوت وخدو كيان على ترولى ولما الدكتور شاف حالتها الاول فى اوضة عادية والخبطة قال دخلها اوضة العمليات
فهد بخوف: هيا هيا مالها فى اى
الدكتور بعملية: اتعرضت لحالة اغتص”اب وهندخلها اوضة العمليات عشان نشوف الخبطة ونتايجها اى
دخلت كيان اوضة العمليات وفهد برا سرحان ومش مستوعب الى عملو فيها وبيفكر ازاى هيا بنت طب والحجات الى اتبعتتلو دى اى ازززاى 
بعد ساعات فى اوضة العمليات الدكتور طلع فهد جرى عليه
فهد: مالها هيا كويسة صح
الدكتور : هيا دلوقتى بين ايد ربنا الخبطة جت فى الدماغ وعملت:(B*rain da*mage(تلف د’ماغ)
سببلها غيبوبة لو مفاقتش منها فى خلال فترة محددة هنطر نشيلها من على الاجهزة لان مش هيبقا فى فايدة
فهد بصدمة ومش مركز: غيبوبة 
الدكتور: احنا مطرين نعمل محضر دلوقتى لان هيا كانت فى حالة اغتصاب
فهد بسرعة: اانا جوزها 
الدكتور: جوزها طب تحب نعمل محضر
فهد: لا لا بس هو انا ممكن ادخل اشوفها
الدكتور: تمم بس لما تتنقل لاوضة عادية وخمس دقايق بلكتير 
فهد: تمم وخرج عمل مكالمة لعمر انو يطمن اهلها ومقالوش اى حاجة وعمر قلق
عند كيان جوا باين على وشها التعب ووشها اصفر خالص
فهد مرديش يدخلها خاف يشوفها كده
الممرضة دخلت لقت جهاز مؤشر القلب بيقف طلعت جرى تنده للدكتور وفهد مش فاهم فى اى 
الدكتور عملها صدمات كهرب”ائية كذا مرة وكل مرة بيزود عشان تفوق
الممرضة:يا دكتور مفيش فايدة
الدكتور بتصميم:لا وفضل يحاول لحد ما قلبها رجع منتظم تانى ولقاها فاقت
الدكتور بفرح:الحمدالله يارب اتكتبلها عمر جديد واطمن من نبضها وضغط الدم وكل حاجة واتاكد انها كويسة دلوقتى بس مش بترد من صدمتها فى الى حصلها
الدكتور طلع لفهد وقالو كل حاجة حصلت جوا 
فهد بلهفة: طب ممكن ادخلها 
الدكتور: اكيد بس بلاش ضغط عليها عشان دماغها دلوقتى مش هتستحمل لانو تلف فى الان”سجة وخلا”يا المخ
فهد بحزن ولهفة: حاضر ودخلها 
كيان اول مشافتو قعدت تعيط وتصرخ 
كيان بهستيرية: اطلع براااااااا مش عايزة اشوف وشك منك لله اطلع براااا فهد عيط لاول مرة ونده للدكتور واداها حقنة مهدائة ونامت 
فهد بحزن وصوت متحجرش من العياط: هيا كويسة دلوقتى
الدكتور: للاسف لا اى ضغط تانى ممكن يسبب وفاة لقدر الله 
فهد: طب ممكن تسيبنى معاها 
الدكتور: تمم 
فهد فضل قاعد جمبها بيعيط وهو بيفتكر توسلاتها ليه وبتقلو سيبنى وشكلها وهيا خايفة منو بعد مهو الى كان بيبعد اى حد بيقرب منها هو الى ضيعها وهو ملوش الحق فى كده فهد فضل جمبها عدا كذا ساعة وكيان اخيرا فاقت اول مفاقت فهد قبل متبتدى عياط 
فهد بدموع : بصى اهدى اهدى خالص انا هصلح الغلط ده بس اهدى متتعصبيش ولا تعملى اى حاجة اهدى
كيان بعياط: انتا ضيعتنى يا فهد خلتنى هموت بلبطئ ليه تعمل فيا كده عملتلك اى حرام عليك 
فهد بندم: انا فعلا مش عارف ازاى عملت كده بس اهدى وانا هصلح الغلط ده ممكن
كيان سكتت لانها مش قادرة تتكلم وكلامها بطئ 
فهد طلع سال الدكتور وقالو انو هياخدها البيت ويعملها هو كل الى هيتعمل فى المستشفى هناك وفعلا فهد خادها البيت وجهز اوضة فيه بكل حاجة اكنها فى المسشفى بلظبط
كيان مكنتش قادرة تتكلم او تمانع على اى حاجة فهد خادها وروح وطلب ماذون وجاب اتنين بادى جارد يشهدو على العقد واتجوز كيان
فهد بعد منيم كيان
فهد: بصى هسيبك بس خمس دقايق ترتاحى من المشوار وهجهزلك الحمام عشان تاخدى دوش وبعدها ترجعى تنامى 
كيان متكلمتش وفهد دخل ملا البانيو مياه دافية وقفل ستاير الاوضة والحمام وطبعا لان هيا ملهاش هدوم هنا جاب تيشرت من عندو وبنطلون وطبعا عشان فرق الجسم فا هما كبار عليها جدا
خرجلها 
فهد: احم كيان يلا وقومها شالها لحد البانيو بس لقاها مش قادرة تمسك نفسها 
فهد: بصى انا مش هخرج بس هلف ضهرى اقلعى اللبس ده والبانيو كلو رغوة فمش هيبان جسمك
كيان بدموع فهد فهم هيا فكرت فى اى
فهد قرب عليها مسح دموعها : متعيطيش تانى وبعد متخفى الى انتى عيزاه انا هعملهولك فهد لف وشو وكيان حاولت تشيل الهدوم دى من عليها لحد معرفت ونزلت فى المياه 
كيان: ف.فهد
فهد لفلها لقاها بتعيط
فهد : مالك فى اى 
كيان: المياه المياه ساقعة
فهد: فتح المياه السخنة شوية وبعدها قفلها 
فهد: كده بقت حلوة
كيان: امم
فهد قرب منها مسح دموعها وخد دماغها فى حضنو وباس خدها متعيطيش يا قلبى خلاص 
بعد فترة فهد خلا كيان تقوم ولبست البرنس وفهد نيمها على السرير زى مهى وراح جاب التيشرت 
فهد باحراج: احم بصى مفيش هدوم بنات هنا فا البسى دول لحد مبعت بكره حد يجيبلك كل الى محتاجاه
كيان هذت دماغها بانو ماشى
فهد اداها التيشرت وكيان لبستو وكان طويل عليها وواسع ومعرفتش تتطلع شعرها منو لبست البنطلون وبعدها نادلتو
كيان:, ف فهد 
فهد جالها: اى يا حبيبتى خلاص
كيان: شعرى 
فهد قرب منها وطلع شعرها من جوا التيشرت وبص فى عيونها الزيتونى الى فيها دموع وقرب باسهم وبعدها باس خدودها ورقبتها و… 
يتبع…..
لقراءة الحلقة الثالثة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جبروت صعيدية للكاتبة روجينا جمال

اترك رد