Uncategorized

رواية عشق المراد الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمه جودة

فريده طلع عليها عربيه وفيها شباب ونزلو منها كسرو ازاز العربيه و خدرو فريده وخدوها معاهم
ادهم نزل .. بس ملقاش ليها أثر فضل يمشي بالعربيه لحد ما شاف العربيه بتاعت فريده و الازاز مكسور 
ادهم .. ينهار اسود ومهبب 
ورن علي عمر 
عمر بنوم .. خير يا ادهم 
ادهم .. فوق الله يخربيتك فريده اتخطفت 
عمر قام .. اتخطفت ازي مهي نايمه 
ادهم .. فريده جت البيت عندي وبعدها اتخطفت 
عمر .. انا جايلك حالا انت فين 
ادهم .. انا في ******
عمر.. خمس دقايق وجاي 
عمر قام لبس وراح ل ادهم 
عمر.. فهمني اي اللي حصل 
ادهم .. معرفش دخلت اخد شاور خرجت لقيت بنت نايمه علي سريري ولابسه فستان عريان  
زعقت. قولتلها  انتي مين وازي تدخلي هنا مردتش عليا وحضنتني معرفش فريده عرفت ازي  فتحت الباب  لقتني في حضن البنت 
عمر .. ها كمل 
ادهم .. فريده قالتلي ديل الكلب عمرو ما  يتعدل 
ونزلت جري وانا لبست ونزلت وراها بس ملقتش ليها أثر لحد ما لقيت العربيه بتاعتها متكسره ومفتوحه 
عمر .. هنعمل اي 
 انا كلمت الداخليه وهما هيتصرفو 
ادهم .. انا مش هسكت لان دا ملعوب فينا واكيد حد يعرفنا هو اللي عمل كدا 
فضلو يفكرو 
ادهم .. الشبكه 
عمر .. شبكة اي 
ادهم .. الشبكه بتاعت داليدا 
Flash back 
ادهم .. اي رأيك في الشبكه 
فريده .. حلوه اوي يا حبيبي 
ادهم .. بصي السلسله دي 
فريده .. كدا كتير اوي 
ادهم .. دي هديه بعيد عن شبكتك بس ارجوكي تفضلي لبساها علي طول 
فريده .. حاضر 
back 
ادهم .. السلسله دي فيها جهاز تتبع لأني كنت خايف في الفترة دي انت عارف أن ليا اعداء كتير 
عمر .. طب شوف هي فين 
ادهم .. ثانيه علي طريق الصحراوي 
عمر .. طب يلا بسرعه قبل ما يعملو فيها حاجه 
عمر ساق العربيه وادهم كان مرعوب عليها وخايف حد يعمل فيها حاجه 
ادهم رن عليها 
فريده كانت في العربيه وفاقت  بس عملت نفسها لسه مفاقتش هي كانت عامله الفون اهتزاز 
ادهم .. مش بترد 
عمر .. جرب تاني 
ادهم رن 
فريده فتحت الاسبيكر و وطت الصوت عشان صوت ادهم مش يبان 
ادهم .. فريده ردي 
فريده دموعها كانت بتنزل زي السيول 
الشباب .. بس البت بطل 
الشاب الاول .. الباشا قال محدش يلمسها 
الشاب التاني .. ومين هيقولو 
الشاب الاول .. علي رأيك 
الشاب التالت .. بس البت تحل من علي حبل المشنقه 
ادهم كان سامع هو وعمر وقلبو بيتقطع والدم غلي في عروقه
ادهم .. يولاد الك******
عمر .. وديني لو حد قربلها لأفنو 
ادهم .. دوس بنزين 
عمر بقي ماشي علي سرعه جنونيه 
الباشا .. هههه حمدالله على السلامه 
فريده .. كريم 
كريم .. اه كريم كريم اللي ادهم خدك منو بس خلاص انتي هتبقي بتاعتي 
فريده بخوف .. ي . يعني اي 
كريم .. ههه وديني لا أربيه واربيكي عشان تروحيله 
فريده .. اتفو وتفت عليه 
كريم مسح وشو .. تؤتؤ كدا هزعل اوي وانا زعلي وحش وقرب منها 
فريده .. ادهم مش هيسكت وهينسفك من علي وش الأرض 
كريم .. مش هيلحق 
فريده .. انت بتقول اي 
كريم … انا هموتلك حبيب القلب عشان يبقي ياخد حاجه مش بتاعتو 
فريده .. بلاش والنبي بلاش والنبي 
كريم .. بتحبيه اوي كدا 
فريده .. 
كريم .. انطقي 
فريده .. اه بحبو عشان هو راجل مش زيك مش راجل والرجوله معدتش عليك 
كريم ضربها بالقلم جامد 
ادهم كان سامع كل حاجه لان فريده حطت الفون في سوسته الشنطه اللي علي وسطها 
ادهم … وديني لا ادفعو تمن القلم دا غالي اوي 
عمر .. فاضل خمس دقايق  ونوصل 
كريم .. انا عندي مفجأه حلوه اوي لأخوكي 
فريده .. حرام عليك هو عملك اي 
كريم .. عمل كتير اوي اخوكي كان معايا في الجامعه والبنت اللي حبتها هي حبتو وفضلتو عني 
فريده .. انت شيطان
كريم .. بس انتي لوحدك مش كفايا عليه وقام جاب نانسي 
نانسي ضربها كتير وشال  البلاستر من  علي بوقها 
فريده .. نانسي 
نانسي كانت بتعيط 
عمر سمع .. يا ابن الك****
كريم شاور للرجاله راحو علي نانسي وقامو بتقطيع ملابسها 
وهي بتصرخ  وفضلت تنادي علي عمر يلحقها .. يا عممممممر الحقني 
عمر كان سامع وقلبو بيتقطع 
(نانسي بتحب عمر من اول ما جت الشركه وهو كان خاطب ساعتها)
كريم .. جه دورك بقي عشان ادهم هيسيبك مهو اكيد مش هيتجوز واحده لا مؤاخذه كانت مع غيرو 
فريده .. لا والنبي لا 
كريم .. ههه 
وقام بتقطيع ملابسها 
للأسف مكنوش عارفين يدافعو عن نفسهم لأنهم مربوطين 
كريم .. طول عمرو محظوظ 
وفي اللحظه دي دخل عمر وادهم 
كريم .. نورتو تعالي شوف يا ادهم حبيبتك 
فريده ونانسي كانو بيعيطو وبيصرخو 
ادهم وعمر كانو جايبين مسدسات 
وضربوا نار موتو كل رجاله كريم 
كريم .. حلو اوي بس بردو مش هسيبهالك راح لفريده وضربها بالقلم وقلعها الطرحه 
ادهم ضربو بالنار وراح نزل ضرب فيه هو وعمر لحد ما مات 
ادهم راح فك فريده وهي اترمت في حضنو 
ادهم بص لعمر .. مش قادر يا عمر 
وحضنها جامد وعمر راح حضنها 
عمر .. انتي كويسه يا حبيبتي
هزت رأسها 
عمر لأدهم …  هسيبك المرادي بس  
وراح لنانسي فكها وحضنها
عمر .. سامحيني 
نانسي لسه بتعيط 
عمر قلع القميص ولبسها وشالها 
فريده .. 
ادهم .. لحق يعملك حاجه 
فريده عيطت 
ادهم .. حبيبتي اهدي 
فريده بعياط .. اتحرش بيا 
ادهم .. والله لأجبلك حقك 
فريده كملت عياط ???????? وهو قلع القميص 
فريده .. بتعمل اي 
ادهم .. هتخرجي كدا 
فريده بصت علي نفسها البلوزه متقطعه 
ادهم لبسها القميص وحط الطرحه عليها وشالها وخرج قعد جمبها في الكنبه اللي ورا وهي مازالت في حضنو ونانسي في حضن عمر قدام وهو سايق 
ادهم .. اهدي يا حبيبتي 
فريده اتطمنت لأنها في حضنو 
ادهم فضل يطبطب عليها 
وصلو نانسي وعمر شالها لحد بيتها لأنها مكانتش قادره تقف لأنهم ضربوها علي رجليها 
عمر لما طلع فهم ابوها ومامتها اللي حصل 
ابوها .. كتر خيرك يا ابني
عمر .. انا عارف انو مش وقتو بس انا عايز اتجوزها 
*****
في العربيه تحت 
ادهم .. ازي تيجي لوحدك بليل كدا 
فريده .. اتبعتلي صور وانت مع البنت صور وحشه جدا محستش بنفسي غير وانا شيفاك حاضنها 
ادهم .. واديكي عرفتي أن الموضوع كلو لعبه من كريم 
فريده .. كان هاين عليا اموتك 
ادهم ..  فريده لازم تثقي فيا اكتر من كدا 
فريده .. واثقه فيك بس لما تشوف صور زي دي المفروض اعمل اي 
ادهم .. خلاص الموضوع عدي 
فريده .. انت هتسيبني فعلا زي ما كريم قال 
ادهم .. هسيبك لي 
فريده  بإحراج ودموع .. عش . عشان اتحرش بيا 
ادهم .. انتي بتاعتي يا فريده وانسي اني اسيبك 
عمر نزل وكل واحد روح بيتو 
( عمر سمح لأدهم يحضن فريده لصعوبة الموقف وسابهالو عشان يشوف هل هيداري كتافها وشعرها وجسمها اللي باين والا لا وبالفعل ادهم قلع قميصه ولبسهولها 
مش معني كدا أن عمر مش راجل  أو انو مش خايف علي اختو بالعكس بس هو في موقف صعب جدا وحاول ياخد قرار )
عدي تلت ايام بدون احداث 
******
في المستشفى 
فرح .. داليدا لازم تاكلي 
داليدا .. هو مش بيتحسن 
فرح .. ادعيلو يا حبيبتي 
****
عدي شهرين  ومراد مازال في الغيبوبه بس الشهرين  دول  كيان وادهم واسر رجعو الشركه وحاولو يفصلو حياتهم عن شغلهم وعز وعمر رجعو شركتهم 
وعز منع ليليان تشتغل وهي وافقت 
فريده ونانسي قعدو أسبوع بعد اللي حصل مينزلوش الشغل   بس كانو بيزورو داليدا ومراد 
مرام واسر لغو معاد الفرح لحد ما يطمنو علي مراد 
وكيان قرب من فرح جدا وبقو اصحاب 
وعمر ونانسي اتخطبو بس من غير فرح والا زيطه لبسها الشبكه بس
ومامت مراد عرفت اللي حصل وبقت بتروح تشوفو وكل ما تروح تتعب نفسيا وتفضل تعيط 
داليدا .. اي يا مراد هونت عليك تتعب قلبي كل دا لي تعرف انا تعبانه اوي من غيرك حسا اني مش عايشه انا مروحتش بيتي غير مرتين عشان امي وابويا كفايا بقي انا مش قادره علي البعد دا كلو 
ومسكت ايدو وفضلت تعيط وحطت رأسها علي ايدو 
انا بحبك يا مراد بحبك اوي مش بس بحبك كلمة بحبك كلمه قليله اوي قلبي بيتقطع كل ثانيه 
لو بتحبني قوم بقي 
داليدا حست أن ايدو بتتحرك 
بصتلو  لقيتو بيفتتح عينو 
داليدا .. م . مراد انت فوقت 
مراد. .. وحشتيني اوي 
داليدا قامت بدون مقدمات حضنتو 
وبعد فتره راحت ندهت لفرح 
فرح ..  الف حمدالله على السلامه 
مراد ..  الله يسلمك 
فرح .. هتتنقل غرفه عاديه 
داليدا .. انا هتصل بيهم كلهم ونعملها مفجأه 
فرح .. ماشي 
بعد شويه كلهم جم وراحو العنايه 
فرح … اي رايحين فين 
كيان .. اي اللي حصل مراد حصلو حاجه 
فرح .. بصراحه اه 
الكل واقف علي أعصابه  ومستني ردها 
فرح .. مراد فاق وانتقل اوضه عاديه
كلهم فرحو 
كيان بسعاده .. احلفي 
فرح .. والله العظيم 
كيان حضنها وهي اتحرجت جامد 
فرح .. لو سمحت يا كيان 
كيان فاق .. انا اسف من فرحتي 
فرح ..   حصل خير تقدرو تشوفوه وجريت علي مكتبها
الكل .. حمدالله على السلامه يا بطل 
مراد .. الله يسلمكو 
ادهم  راح حضنو .. كنت حاسس اني يتيم
مراد .. متقولش كدا 
وفضلو يتكلمو ويهزرو 
وكيان عايز يروح لفرح 
يتبع…..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد