Uncategorized

رواية عشق التملك الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم شروق مصطفي

 رواية عشق التملك الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم شروق مصطفي

رواية عشق التملك الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم شروق مصطفي

رواية عشق التملك الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم شروق مصطفي

احمد كان بيسوق العربيه بسرعه واخيرا وصل المخزن بتاعه وصل واول ما دخل اتصدم من شكلها كانت هدومها شبه مقطوعه ووشها مليان طراب وشعرها بقي شكله وحش وبقي مش نضيف بس دا كله ممنعوش انو بتاملها لانها ماذالت جميله وحلوه وقرب منها وتحول نظرت الشغف والحنيه الي في عنيه لنظرت غضب وبرود وقف  قدامه وحط ايدو في جيب بنطالونه وهي اول ما شافته قربت عليه جامد وبتعيط لانها اتمرمتت اليوم الي هو سابها فيها دا وكانت بتعيط بحرقه وهو بصالها ببرود وتكلم …..اهلا بالهانم الخاينه 
نها بكسره ودموع ….انا عملتلك اي علشان ترميني في الشارع حتي بيت ابويا اتباع 
احمد ببرود افتكر هو خد البيت اذاي 
فلاش بااااااااااك 
جارت نها ست خبيثه كانت مع امها في المستشفي استغلت ان هي تعبانه ومضيتها علي البيت لانها كانت متوقعه ان نها مش هترجع تاني احمد اكتشف الموضوع دا والست اتنزلت  ليه علي البيت مقابل ان هو ميسجنهاش احمد كان هيديه لي نها بس بعد الموضوع الخيانه هو قرر يزلها علشان متلقيش مكان تروح فيه 
بااااااااااااك 
احمد بصلهاااا ببرود ….انتي اصلا جايه من الشارع المفروض دا مكانك 
نها بغضب ….انت معندكش دم انت حيوان وشيطان انت ازاي ترميني في الشارع كدا وانت عارف ان انا مليش غيرك 
احمد بغضب من صوتها العالي مسكها من شعرهااا ….انتي ي بت بجحه خاينه وكمان بتبجحي ي وس*ه ي زبا*ه انتي الي زيك المفروض تموت بس انا هربيكي من اول وجديد وهخليكي خدامه تحت رجلي هخليكي تتمني الموت ولا انك تتطوليه  طبعا نها مش قادره تتكلم من كتر ما هو عمال يهنها وهي مش عارفه هي عملت اي ومسكها من دراعها جامد وشدها وراه الي مصيرها المجهول ….
عند يارا 
يارا قررت انها هتنزل تحت علشان تشوف بنت عمه وهي جايه تفتح الباب لقت بنت طالعه علي السلم ملامحها جميله جدااا وشعرها اصفر 
يارا في سرها ….اي البت الحلوه دي بقي دي بنت عمه وبغيره هي هتفضل هنا ولا اي وفاقت من سرحانها لما كرستين شافتها 
كرستين قربت منها ….اهلا 
يارا ببتسامه صفراء …ازيك انتي بقي بنت عم كريم 
كرستين بستغراب من طريقتهاا ….اه انا بنت عمه وخطيبته ????‍♂️????‍♂️
يارا اتصدمت ازاي هو لسه قايلها انو هو بيحبها وازاي خاطب بنت عمه وهو اصلا مش قايلها عليها حاجه معقول يكون متجوزني شفقه ومبيحبنيش 
كرستين ….انتي روحتي فين 
يارا سابتها وطلعت تجري علي برا كريم جيه وشافها وهي بتجري وسال كرستين 
كريم بقلق ….هو فيه اي 
كرستين ….معرفش هي مين دي 
كريم …انتي قولتلها اي 
كرستين مقولتلهاش حاجه انا قولتلها ان انا وانت مخطوبين 
كريم بصدمه …..اي قولتلها اي 
كرستين …مال….وقبل ما تكمل لقيته بيجري في اتجاه يارا 
كرستين لنفسها …ماله ده 
عند مراد ورنا
مراد فضل مع رنا لحد ما اتحسنت وبقت احسن من الاول بس خايف من حاجه واحده بس ان هو هيقول لي رنا ازاي انها سقطت 
رنا وهي شايفه مراد سرحان …..مراد 
مراد بحنان …..اي ي حبيبتي 
رنا ببتسامه من كلمه حبيبتي  ولكنها حاولت تداريها 
مفيش انت سرحان في اي 
مراد ….مفيش ي روحي 
رنا ….طب انا عايزه امشي من المستشفي دي 
مراد بجديه ….مش هينفع لان انتي لسه تعبانه 
رنا ….لا واللهي انا خفيت وبقيت كويسه جدااا كمان وحاطيت ايديها علي بطنهااا والحمد لله ان ابني محصلوش حاجه 
مراد بتوتر وهو بيجاريها علشان افتكر كلامات الطبيبه 
فلاش بااااااااك 
هي حالتها كويسه بس ممنوع الصدمات ولا اي انفعال علشان دا غلط علي صحتها 
مراد بقلق ….طب هقولها ازاي انها فقت الجنين 
الدكتوره بجديه ….مش لازم تقولها دلوقتي ممكن تستنا لما تتحسن شويه 
مراد بتوتر من القادم …..ماشي 
بااااااااك 
مراد …يا مراد 
مراد فاق من شروده ….اي ي حبيبتي 
رنا ….بقولك ان انا عايزه امشي من هنا 
مراد .ً.ماشي هشوف الاجراءت وهاجي اخدك 
رنا ببتسامه ….ماشي (انا خايفه ????????)
مراد راح عند الدكتور وساب رنا لوحدها بتتكلم مع نفسهااا هو انت مفكر ي مراد ان انا نسيت الي انت عملته فيا لا منستش من النهارده رنا هتكون رنا تانيه خاااالص وبكره تشوف …..
يا تري رنا ناويه علي اي 
يارا راحت فين واي موضوع خطوبه كريم من بنت عمه 
واحمد هيعمل اي في نها
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!