Uncategorized

رواية غرام الرعد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رحمة أشرف

رحمه بصدمه .. ايييه
ريوان بابتسامه . اهدي كلها ساعتين وتصحى ….
زهراء. مجنونه 
ريوان بضحك .. مع ان الي بيحصل ده غلط. بس انني اعشق المغامرات 
رحمه وزهراء ..هههههههه
ريوان طيب يلا اركبي التاكس خلينا نوصل 
رحمه بتسرع.. يلا 
ركبوا التاكس واتجهوو للمطار وكان رعد ومروان مستنينهم 
رحمه وزهراء وريوان دخلوو ملقوش رعد ولا مروان 
رحمه بدمووع. سافر..
…. حضرتك مدام رحمه حرم رعد بيه الجارحي 
رحمه وهي تنظر خلفها. ايوه انا… ليه 
… تعالي معايا 
رحمه وزهراء وريوان وذهبوا مع الى مكان رعد ومروان
قدام مكتب المدير 
دخلوو لقوو رعد ومروان قعدين 
رحمه. رعد
رعد بصلها بابتسامه ووجه كلامه للمدير انه يطلع والمدير طلع 
رعد جري على رحمه وحضنها بكل قوته 
مروان شاور لزهراء وريوان انهم يطلعو
َمروان اخد زهراء وريوان وطلع 
زهراء بابتسامه . دي اختي ريوان 
مروان بابتسامه. اهلا انا مروان الألفي 
ريوان وهي تسلم عليه. انا ريوان طارق 
في الداخل 
رعد حاضن رحمه. هتوحشيني يا ري ري 
رحمه كانت دفنه وجهها لي صدره وهي بتعيط لا تعلم لماذا هذه الدموع لا تتوقف 
رعد بعد عنها بس لسه تقريبا في حضنه لقا دموعها على خدها. ليه الدموع بس يا قلبي 
رحمه وهي تمسح دموعها. لا مفيش…… وهي تنظر لي رعد……هو اسبوع واحد بس 
رعد. عيوني…. هو اسبوع وهرجع 
رحمه بابتسامه .. ماشي  
رعد . بحبك… مش عايز ابعد عنك. بس مضطر اسافر 
رحمه انكسفت ووشها احمر 
رعد قرب منها وباسها في خدها.. بعشقك يا رحمه  
رحمه بكسوف. بس بقا … وبعدين بصتله بهزار .. هاتلي اندومي معاك وانت جي نجرب بتاع بلاد بره ..بيجيب سرطان ولا لا
رعد ضحك ..ههههه مجنونه 
رحمه بابتسامه .. وايه الجديد 
رعد قرب من وجهها وحط جبينه علي جبينها . اني بحبك ..زي ما انتي 
الباب خبط
رعد وهو لا يزال كمان هو ..كان كل مغيب عن الواقع 
رحمه بتوتر . رعد ابعد الباب بيخبط 
رعد بابتسامه علي توترها. عادي ..ادخل 
دخل مروان وهو مبتسم … حبيبي. يلا وقت الاقلاع 
رعد بجديه.. تمام … جي وراك 
مروان خرج 
رعد وهو يحضن رحمه.  هتوحشيني 
رحمه وهي تحضنه بكل قوتها ويدها الصغيره بالنسبه ليه . هاستناك 
رعد قبل شفتيها. بعشقك
رحمه بكسوف. ردي هيكون لم ترجع بعدها بيومين ..هانت أهو عيد ميلادي 
رعد بأبتسامه .. مستني …. وبصلها بتأمل وهو يمشي يده علي وجهها 
رحمه بتوتر. رعد في ايه 
رعد بابتسامه .. بحفر ملامحك في قلبي 
رحمه بكسوف . هو انا قلتلك قبل كده انك قليل الادب 
رعد بضحك .. ومتربتش كمان بس معاكي انتي رحمه انتي غيرتيني..مع اني كنت رافض التغير ده في الاول …. بقيت بحب كل حاجه فيكي ….حتي . فصلانك بحبه  
رحمه. ههههههه طيب فصلان بفصلان بقا  يلا نطلع 
رعد يصلها وضحك … يلا يا روحي 
رعد ورحمه طلعو
رحمه بابتسامه . رعد دي اختي ريوان 
رعد وهو يسلم عليها. اهلا انا رعد الجارحي
ريوان بابتسامه ….اتشرفت بمعرفتك 
رعد ومروان اتجهو للطياره تحت نظرات رحمه وزهراء وريوان 
رحمه عيطت وحضنت زهراء
زهراء. اهدي يا حبيبتي……. هو اسبوع وهيرجع 
ريوان. بس بقااا يا رحمه اهدي 
مروان جه عليهم. يلا نمشي 
رحمه بحزن … ركب الطياره 
مروان. اهدي دخل الطياره وهو بخير دلوقتي وبعدين دي طياره خاصه 
زهراء. الحمد لله وبعدين بهزار… طياره خاصه … عدينا خالص 
مروان ..
ريوان. يلا نمشي 
رحمه وزهراء ومروان وريوان خرجوو مروان وصلهم للبيت 
مروان. خلوو بالكو من نفسكوو….. اه اه… الاسبوع ده ممكن متجوش فيه البيت علشان ممتكم متشكش في حاجه 
رحمه. ايوه صح…… بس لم تعووز تشوف زهراء
مروان. المدرسه موجوده
زهراء. خلاص ماشي 
ريوان. مش وقته كلام يلا نمشي 
زهراء. استنى انتي كمان…
مروان. لا خلاص اطلعو انتو
رحمه. باي 
رحمه وريوان خرجو
زهراء جت تخرج مروان مسك ايديها هشوفك بكره في المدرسه 
زهراء. اه 
مروان بأس اديها… سلام  
زهراء بابتسامه … سلام 
????????????????????????????????????????????????
في مكان تاني في القاهره 
حامد بجديه .. عرفت هتعمل ايه 
الشخص .. ايوه يا باشا 
حامد بشر. تمام روح انت 
المجهول ده خرج .ودخل بعده علي وهو بيطوح وبيغني و سكران طينه 
علي بسكر .. الدنيا…..ع…. عام…عامله …زي ….الم…المر…المرجيحه 
حامد بعصبية. انت يا حيوان … انت يلا بكلمك …
علي بسكر وضحك ببلاهه… ابو علي  وسلم  عليه و بيبوسه من خده الشمال واليمين ..وحشني يا جدع 
حامد ضربه بالبوكس في وجهه .. فووووق يا وسخ …. هتوديني في داهيه 
علي بوجع ولايزال يبتسم ببلاهه ….هههههههه اااااه هههههه ااااه 
حامد بزق عليه باحتقار ..ومشي طلع لفوق. وهو طالع.  انت يا زفت يا سامح يا سااااااامح …يا حيوان.  تعاله خد الحيوان ده طلعه لفوق.  واوع يطلع بره 
سامح جه بسرعه بخوف وتوتر…. حاضر يا باشا 
حامد الحيوان ده ينقفل عليه وميطلعش ابدا من الاوضه علي ما نشوف هنعمل ايه في المصايب الي بتنزل علينا بسببه.  فاااهم
سامح بخوف. فاهم فاهم يا باشا ..وشال علي علي كتفه وطلع بيه علي الغرفه وهبده علي السرير جامد وبصله بحقاره وطلع قفل عليه من بره. وهو يتمتم بكلام زهق. يارب من الشغلانه الزفت دي. … كل يوم يجي سكران ومفيش غير سامح الي بيتهزء ….يووووه .
حامد دخل الاوضه وهو بينفخ جامد و بعصبيه ….ابن ال**** والله يا حيوان لربيك من جديد…. هيضيع كل الي عملته ..وكل الي بينته. هو ميعرفش انا عملت ايه علشان اوصل للمكانه الي انا فيها دي ….. قتلت ادهم الجارحي وغيره علشان اوصل للي انا فيه يا ابن ال**** …. يا رب يا رب …. استر علي الي جاي قلبي مش مطمن 
????????????????????????????????????????????????
بعد ٣ ايام
رحمه وزهراء في المدرسه
زهراء بتهوين … اهدي يا حبيبتي.. رعد هيكون كويس 
رحمه بدموع … 3ايام يا زهراء.. مسمعتش صوته ولا عارفه اشوفه 
زهراء حضنتها.  يا روح قلب زهراء …هتلاقيه مشغول في حاجه وبعدين متنسيش أنه رجل اعمال يعني مشغول اوي
جت ريتاج عليهم وهي بتضحك ..
رحمه بغيره. اظن الست مي كانت بتزغزغ حضرتك 
ريتاج ببلاهه..لا بس البت طلع دمها خفيف بشكل 
رحمه بصت لزهراء بعصبية.  قولي للحيوانه دي تمشي من قدامي 
ريتاج قعدت جنبهم ..في ايه انا مش فاهمه حاجه.   
رحمه ضربتها في جنبها ..في انك حماره وبتخنيني مع ست مي بتاعتك. انتي يا بت انتي مش بيستي انا 
ريتاج بوجع …ااااااه ..في ايه يا رحمتي.. هو احنا مرتبطين وانا معرفش 
رحمه عيطت علي فراق رعد وخيانت ريتاج 
ريتاج وزهراء.  هههههههه مجنونه 
جه عليهم مروان. رحمه بتعيطي ليه
زهراء بابتسامه ..بتعيط علشان رعد 
مروان بحنان اخوي … وتعيطي يا رحمه قليلي وانا اخليكي تكلميه
رحمه بسعاده… بجد… 
مروان طلع تلفونه وهو بيضحك ورن على رعد 
مروان بابتسامه وهو يدي التلفون لرحمه… خدي 
رعد بضحك. الو… روميو 
رحمه بدموع . ر…. رعد
رعد بفرح وصدمه ..رحمه … ياروح رعد.  حبيبتي انتي كويسه 
رحمه بابتسامه. ايوه…. انت عامل ايه 
رعد. بقيت كويس بعد ما سمعت صوتك 
رحمه. هههههه 
رعد بعشق. وحشتيني اوي يا ري ري
رحمه بحب . وانت كمان وحشتيني اوي 
رحمه كانت بتتكلم وهي بتتمشاا بعيد عن مروان وزهراء وريتاج الي بيضحكو وبيهزرو 
رحمه . هترجع أمته 
رعد بابتسامه عاشق. يومين يا حبيبتي وراجع 
رحمه . ترجع بالسلامة 
رعد . الله يسلمك يا قلبي 
رحمه. خلي بالك من نفسك 
رعد. حاضر… سلام  يا قلبي 
رحمه بابتسامه .. باي 
رحمه فصلت مع رعد جه واحد من وراها حط ايده على بقها وهي بتحاول تصرخ علشان مروان يسمعها 
… اسكتي وامشي معايا.. انا جي اخدك بسلام ..يا تمشي معايا وانتي ساكته ولا هتموتي دلوقتي 
رحمه ضربته باديها في بطنه والشخص سابها وهو بيتالم وهي بتهرب منه السكين جرحتها في دراعها جرح كبير 
رحمه بصوت عالي جدا.. مرواااان …مروااان
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!