Uncategorized

رواية تزوجت ابنتي الفصل السادس 6 بقلم عمار المصري

 رواية تزوجت ابنتي الفصل السادس 6 بقلم عمار المصري

رواية تزوجت ابنتي الفصل السادس 6 بقلم عمار المصري

رواية تزوجت ابنتي الفصل السادس 6 بقلم عمار المصري

ف قصر العملاق والذي يتميز باتساعه وجمال منظره ويلتف حوله حدائق ويجذب الانتباه بطريقة جميلة فقد صمم ع طراز ملكي فاخر وكل جزء فيه هو بالملايين وهذا القصر الذي يتمنى أين كان لوكان ملكه
سيف :اتفضل استريح يا، بص اناممكن اتفق معك اتفاق، انامش عايز اقولك ملاك
نور:ليه
سيف:هقولك ياصغنون، لأنك قمورة وصغننة، اي رايك
نور:برحتك
سيف:طيب اناهسيبك تنام خدي راحتك
نور:تمام
بعد مرور بعض الوقت، وكانت نور تنام فغرفة جديدة من عرفات القصر غير تلك التي كانت تقطن فيها ملاك ابنة اسد
علي:ام حسن مش عايزك تغلط قدمها باي حرف
ام حسن :حاضر ياعلي باشا
علي:امال هي فين
ام حسن :نايمة حضرتك من ساعة ماجت مع البشمهندس سيف
على :وفين سيف
ام حسن :خرج
علي:اتفضل انت ياام حسن خليهم يحضرو العشاء يكون أسد اخد شاور
علي:بتعمل اي فشقة أسد ياسيف
سيف :مفيش الو، السلام عليكم
اي جاجة
علي:بتعمل اي عندك
سيف:وحشتني، ومش قادر تعبان اوي، اناالمربيها وحشني، مش قادر حت اعيط علشان أسد
والبنت دي بتفكرني بيها
على :تعالي علشان نتعشاء؛ لأن أسد هيسال عليك وشوية وهيشوف موقعك وهيعرف
سيف:انا هروح عند ملاك
علي:تعالى ياسيف وادعلهابالرحمة
سيف :لماجبها اول مرة أسد، وقالي ربيها حسيتهاجزء مني كنت بتعوضني عنهم، كنت كره الحياة وكون اني عاجز هي خلتني انسى عجزي وحبتها، وحبتني ودلوقت راحت من غير ماتسال عليا وجايبن واحدة تانية تاخد اسمها، عمري ماهحب حد غيرهاولاهعتبر حد فمكانها وعن اذنك هقفل؛ لأن هروح لملاك
Flash Back
دخل أسد ويحمل ع كتفه طفلة
جميلة وكانت عيونها تنادي النوم
اسد:هي دي يا سيف
سيف وهو يتلمس وجه ملاك:انت ملاك
ملاك :شوية، اننا
سيف:انت بتقول اي مش فاهم حاجة خالص، ههههه
اسد:هي موقعة كم حرف
ملاك: ملال
سيف:ياخلاصي، اسمك ملال
ملاك :انون وانن
سيف :انا سيف
ملاك :رغيف ، هههههه
سيف:س، ي، ف، هعلمك واشوف ام الحروف الضايعة عندك، انااشترلتك حاجات كتير وعروسة
ملاك :علوسة
سيف :ايوه، علوسة، يلابينا
اسد:سيف انت تعبان مش هتقدر تهتم بيها
سيف:علشان سبهالي ومتخفش عليها، ههتم بيها
اسد:اناخايف عليك انت تعبان ، وهي مسؤولية كبيرة
سيف:انابقيت حافظ كل ركن فالشقة هاخد بالي
اسد :طيب، هتعرف تغيرلها وتحممها وانامش هنا
سيف :ايوه
ملاك: ليف
سيف:انون ملال، هههههههههه
ملاك :عازة العلوسة
سيف :تعالى معيا
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
وصل سيف المقابر وكان الظلام حالك وقد انسدلت استار الليل
وبجانب قبر بسيط عليه صورة لفتاة جميلة، وصورتها خلف لوح زجاجي، وتبدو مثل الملاك كماهو الاسم
سيف:تعرف انك وحشني اوي
فاكرة لماجيت قولتلك عايز اتجوز، ساعتهافضلت تعيطي اسبوع كامل، ومتكلمنيش ، وقولتالي عايز تسبني وتروح لواحدة تاني، ادا ايه ندمت وكرهت نفسي ان خليتك تعيطي كده، ملاك عمري ماهحب ولاحبيت زيك، انت كنت ضحكتي وعيوني البشوف بيها
تعرف انامضايق لأنك سبتني، ممكن انت محبتنيش علشان كده سبتني لكن قسماََ بالله لأحد حقك من الكان السبب وهرجع تاني لاصلي والماضي، عارف ان بسببك سبت كل حاجة، حت أسد اتخلى عن كل حاجة علشان سلامتك بس العمل كده، كتب الإعدام ع نفسه
سيف صارخاً :ااااااااااه، تعبان اوي عايزك تكون جمبي، تقوليلي انك مش هتسبينني انت سبتني زيهم، ليه ياملاكي، ليه كلكم سبتوني، يارب قلبي وجعني مش قادر رجعهالي يارب، علشاني، لماخدتهم مني حمدتك، انابسببهابقيت كويس، رجعها وخدني، علشان أسد وعلشان على
_________________________
اسد:صباح الخير يا ملاكي
نور:صباح الخير يابابا بس احنا الليل دلوقت
علي:كلو طيب ياجماعة
نور:فين سيف
اسد:امال فين سيف
علي:سيف، هينجز حاجة ع السريع مع حسام فالشغل، انت عارف بسبب مرض ملاك اهملنا الشغل ازاي
اسد:اسف ياعلي كل ده بسببي
على :متقولش كده، انابعته يقضي حاجة علشان هننزل كلنا نشتري لملاك ملابس وحاجات
اسد:لا هنزل اناوانت خد سيف واهتم بالشغل
علي:اناالعملاق متنساش ودي أمر مني
نور:هوانت اسمك العملاق بسبب جسمك والعضلات المنفوخة دي
علي:عضلات منفوخة، ايوه بسببهم
أسد :تمام، هطلع انام وانت ياملاكي خدي العلاج وارتاح لأن الصبح هنشتريلك حاجات كتير ، وهتتعب، ممكن نفضل طول اليوم
____________________
ف صباح يوم جديد
اجتمع سيف مع أسد، وعلى، ونور ع الفطار وبعد أن انتهو
على :اناهاخد ملاك وانتم اشتره اي حاجة مناسبة
اسد:سيف هياخد ملاك وانت روح اشتري الكوتشات والشنط و كده
علي:ماا نا الروح يا أسد، كل مرة بيكون سيف هو المعها
سيف:نروح انا و على مع ملاك وانت اختار الباقي
،،،،،،،،،،،،
ف مول للملابس وخاصاََ الانسات
ويطلق عليه اسم “العملاق”
نور :واااااو، دي جميل جداً
على :عجبك
نور :اوي
سيف :هروح هناك وانت هنا
علي:تمام
نور :هاجي معك ياسيف
علي:اي ياست ملاك وانااي ابن البطة السوداء خليك معيا
نور:خلاص هفضل معك
ودخل سيف محل ملابس وتذكر عندها ملاك
Flash Back
ملاك :المرة دي انا الهختار هلبس اي
سيف:حصل
ملاك:ياسيف اناالهلبس، اي بقا
سيف:خلصت
ملاك:اي برودك دي، اناعايزة اختار بنفسي
سيف:لا
ملاك :انا قررت واناكبيرة وعندي ١٥ونص
سيف:الهناك دي يلا نروح
ملاك :اتفضل قدامي
واتجه سيف إلى ذلك المحل ولكن ملاك غيرت مسيرتها وقامت بالاتصال بعلي
ملاك:الو ياعلي انا فمحل رقم ٤٤،خليهم يسمحولي اخد العايزة
علي:فين سيف مش انت نزلت معه
ملاك:قلنا كل واحد يختار من مكان وكده
علي:حاضر
واتجهت إلى ذلك المكان الذي يعرض فيه ملابس للآنسات
وأخذت تدور بعينيها عليهم ف إعجاب كبير حت رأت تلك الملابس ولكن فجأة دخل سيف بعد أن لم يعثر عليهاخلفه، فايقن انها قد غيرت الوجهة ولن تستطيع أن تختار إلا بعد أن تتصل بعلي، فعاود الاتصال به وعرف انه ف محل رقم ٤٤
سيف:انت بتعملي اي هنا، ومش قلت انك مش هتختاري لوحدك
ملاك :اناعايزة اشتري الهناك
سيف:أنهى ياختي
ملاك:دي ياسيف
سيف:تقصدي دي
ملاك :ايوه
سيف:نزلي ايدك ومتشاوريش، وايوه اي انت اجننت، انت مظبوط عايزة نضارات الشمس دول
ملاك غاضبة:ايوه واناكبيرة وعايزة اشتري دول
سيف ببرود:قسماً بالله لومامشيتي قدامي دلوقت ولميتي نفسك لأكون دافنك معهم
ملاك بتزمر :وانت مالك، اناعايزة اشتري لوحدي، اي بقا حرام عليكم، انابنت ولاانت ولاسيف ولابابا حاسين أن بنت وكبرت وليامستلزمات وحياتي الخاصة مش انتم التختارو وتبقو عايزين تشترو وأخذت تبكي
سيف وقد شعر بقلبه يتمزق لدموع صغيرته :انا اسف وغلطان
متعيطيش، مقدرش اشوفك كده انااروح فيها
ملاك :بعد الشر عليك
سيف :احنااغبياء ومفكرنش أن اميرتنا الصغيرة كبرت وبقيت قمر كده، وهشتريلك العايزك
ملاك :انااشتري لوحدي وانت تقف برة
سيف :تحت امرك بس متعيطيش
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صعيدي علمني الأدب للكاتبة حنين عادل

اترك رد