Uncategorized

رواية أنت مرادي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم علا عبدالعظيم

 رواية أنت مرادي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم علا عبدالعظيم

رواية أنت مرادي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم علا عبدالعظيم

رواية أنت مرادي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم علا عبدالعظيم

و في بيت محمود و عبير
‏ ‏عبير :ملك فيها حاجه ..
‏ ‏محمود : في اي يا عبير؟ ما جوزها قال انها كويسه ونايمه ..
‏ ‏عبير : نايمه بقالها يومين ؟ انا هلبس واروح لبنتي ..
‏محمود : طيب استني حتى نكلم مراد و نعرفه .
‏عبير : نكلمه في الطريق ..
‏محمود : طيب استني ادخل اغير هدومي .
‏عبير : طيب ..
وفي اسكندريه في بيت عبدالرحمن و سحر
سحر : متصلتش عليك برضو؟
عبدالرحمن: ولا بتتصل ولا بترد ، مش عارف اعمل اي يا سحر..
سحر بتردد: بـ بصراحه كدا هي عندها حق .
عبدالرحمن بحزن : عارف يا سحر عارف بس هعمل اي ، انا غلطت وكلنا بنغلط .
سحر : متزعلش نفسك والنبي ياخويا أن شاء الله كله هيتحل.
عبدالرحمن بدموع : يارب كله يتحل قريب .
‏وفي الوقت دا الباب خبط ..
‏سحر : انا هفتح..
‏فتحت الباب وكان ……
وفي المستشفى
واحد من رجالة داليدا : كله تمام يا باشا.
مراد : كدا انتوا دوركم خلص .
الراجل : احنا في الخدمه في اي وقت يا بيه .
مراد : تقدر تمشي دلوقتي .
الراجل : تمام يا باشا بالاذن انا بقا .
مشي الرجل و في الوقت دا تليفون مراد رن.
مراد : ايوه يا عمي عامل اي ؟
محمود : انا كويس بس احنا جايين دلوقتي اطمن على ملك..
مراد بتوتر : دلوقتي؟
محمود : ايوه يابني احنا في الطريق اهو .
مراد : بس….
محمود بشك : بس اي؟
مراد : احنا خرجنا شويه ..
محمود فهم أن بنته فيها حاجه: طيب يا مراد ترجعوا بالسلامه .
وقفل معاه لكن بعتله رساله : بنتي فيها اي يا مراد ؟
عبير: هما فين ؟
محمود بيحاول يخفي قلقه  : في مشوار قولتلك نتصل عليهم قبلها ..
عبير : انا مش مطمنه …..
و عند هادي ..
صحي هادي بعد فتره و نزل يجيب اكل . .
هادي و هو بيركن العربيه : انتي ياللي واقفه ابعدي عاوز اركن..
البنت : انت مش شايفني بتكلم في التليفون ؟
هادي ببرود : شايفك انا عندي عينين على فكره .. ابعدي بقا.
البنت : هبعد بس بمزاجي.
هادي : طيب شكرا ، و في نفسه : يخربيت برودك يا شيخه .
دخل هادي المطعم وطلب اكل وبعد شويه دخلت البنت ..
البنت : لو سمحت قوم من مكاني..
هادي بص حواليه ببرود : مش لاقي اسم عليه.
البنت بغيظ : انا بقعد هنا على طول .
هادي : اقعدي في اي مكان تاني .
البنت : انا بحب الترابيزه دي.
هادي : في كرسي تاني اقعدي لكن انا مش هقوم .
البنت اتغاظت ومشيت : انسان رخم.
ابتسم هادي بإنتصار…..
وعند عمر روح من الشغل واتصل على مريم ..
مريم بنعاس: الو
ابتسم عمر : اصحي يلا…
مريم : عاوزه انام تاني.
عمر : نامي ياختي ..
مريم : انت مصالحني صح ؟
عمر : مصالحك يا نكدو .
مريم : روح بقا عاوزه انام.
عمر : سلام يا بومه..
مريم : سلام يا قلب البومه .
 
و في المستشفى …
الدكتور دخل يعمل تحاليل لملك..
مراد اتصل على راجل من رجالته : تعالى عاوزك .
الراجل : حاضر يا بيه.
وبعد شويه خرج الدكتور ..
مراد : اي يا دكتور ؟
الدكتور : الحمدلله الحاله استقرت وهننقلها دلوقتي اوضة عاديه .
مراد بفرحه : الحمدلله يارب .
الدكتور : عن اذنك ..
مراد : اتفضل يا دكتور.
وبعد شويه دخل (راجل من رجالة مراد) مروان ..
مروان : اؤمر يابيه..
مراد :عاوز منك حاجه ، بس في خلال ساعه تخلصها .
مروان :اعتبره حصل.
مراد : …………….
وبعد شويه نقلوا ملك اوضه عاديه ومراد استأذن من الدكتور ودخلها ..
مراد بدموع : وحشتيني اوي..عارفه النهارده حقك هيوصل هو اه مش بالطريقه اللي كان نفسي فيها بس بالطريقه الصح ، لو كانت الطلقه جات فيها كانت هتبقا سهله و مكنتش هفكر حتى اعاقبها بس للاسف جات فيكي انتي ، واللي يجي جمبك يستحمل بقا .
ومسك أيدها و سند على السرير وراح في النوم لكن صحاه تليفونه اللي رن  .
مروان : حصل يابيه في اقل من الساعه .
ابتسم مراد بإنتصار : هتفضل احسن راجل في رجالتي .
مروان : دا فخر ليا يا بيه .
وفي اسكندريه . .
سحر بصدمه : اسماعيل بيه؟؟
‏يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد