Uncategorized

رواية أنتي نوري الفصل السادس 6 بقلم سارة أبوسليم

  رواية أنتي نوري الفصل السادس 6 بقلم سارة أبوسليم

 رواية أنتي نوري الفصل السادس 6 بقلم سارة أبوسليم

 رواية أنتي نوري الفصل السادس 6 بقلم سارة أبوسليم

نام سليم ونورا بعد تفكير كتير بس كل واحد مقتنع أنه اكيد مش حب ممكن مجرد انبساط أنهم شاقة بعض صدفه لاني كل واحد من الصعب أنه يحب بسهوله 
في بيت سليم 
مازن : سليييييم سليييييم  
سليم : اي يا مامااا بقي 
مازن بدلع : قلب ماما وحب ماما وكل ماما قوم يا بيبي قوم 
سليم : ظابط من فرقة سنية معدمكش 
مازن مازن : تسلملي يا سيدي هنزل استناك عقبال ما تتهبب تلبس 
سليم : ما خليكي شويه يا بيضه
مازن : قوم ياض اظبط ياض مالك 
سليم : الله قفشتي يا بيضه 
مازن : انا غلطان اني بصحيك اصلا  نت اسيبك تتاخر وتتعاقب 
سليم : محدش يقدر يعاقب سليم يلا مش هقولك شوفت مين امبارح 
مازن : عزة 
سليم : الله يقرفك يا عم ع الصبح 
مازن : ليه بس ياسطا دي وزه 
سليم : وزه اه عارف يا صاحبي وانت بتصحيني كده فيك انوثه عنها 
مازن : راح قالبه من ع السرير 
سليم : صدق انك رخم غور ياض متيجش هنا تاني 
مازن : وانا ابقي راجل واطي لو جيت هنا تاني 
سليم : شوفت نورا امبارح
مازن : مين نورا 
سليم : اللي خبطها بالعربية يابني 
مازن : اااه ده ازاي شوفتها فين خبطها تأتي هي تخصص حوادث ولا اي 
سليم : ماهو لو تخف شويه هتفهم 
مازن : خلاص قول 
سليم : محمد ابن خالتي كان بيخطب وهي كانت صاحبت العروسة 
مازن : طيب هي بقت كويسه 
سليم : ايوه الحمدلله 
مازن : طيب لما هي كويسه قوم اتهبب اللبس اتاخرنا
سليم : امشي بقي غور انا محاط بشلة متخلفه 
مازن : ولما انا امسك الحكم وابقي ملك يا عمو انت هتبقي اي 
سليم ومازن : هبقي طيشه ????????????????
رن فون سليم 
سليم : اي يا زين نازل اهو 
زين : يابني يلا اتاخرنا 
سليم حاضر والله مازن اللي ماخرني 
زين : اشطا هستناك 
نزله التلات ظباط ع الشغل 
نروح بقي لنورا عشان وحشتنا 
رن فون نورا 
فاطمه : معلش يا قلبي صحيتك 
نورا : لا ياختي فيكي الخير انا قولت هتتخطبي وتنسيني زي المخطوبين 
فاطمه : لا ما انا لسه متخطبتش بقي اللبس الدبله واستعر منك 
نورا : بقي كده 
فاطمه : بهزار ???? هزلك شويه الاول بدبلتي 
نورا : لا اصيله يا بطوط زي امك 
فاطمه : طيب يلا ع الكلية 
نورا : حاضر هاخد شاور واجب اهو 
واتقابل الصحاب وراحو الكلية 
مبروك مبروك مبروك 
فاطمه : اي ده عرفتو منين 
نوراااااااااا
نورا : ????????
فاطمه : ازاي وليه افرضي مكنتش ارتاحت 
نورا واديكي ارتاحتي يا بطوط ????
كريم : نورا 
كيتو ازيك ????
كريم : الحمدلله وانتي 
نورا : الحمدلله تمام 
كريم : اي فينك من اسبوع 
نورا : كنت تعبانه شويه 
كريم :مالك 
نورا : رجلي بس تعباني 
كريم : خير وقعتي ولا اي 
نورا : لا حادثه بسيطه 
كريم : الحيوان مين خبطك 
نورا : حست انها اضايقت 
كريم : اي هتدخلي المحاضره 
نورا : ايوه داخلين اهو 
تعالو بقي نشوف عزة شويه 
هبه : ايوه يا بنتي بس هتجيبي راجع ازاي 
عزة : عيد ميلادي بعد ٣ تيام وهعزم الكل واغصب عليه يجي ووقتها انا هتصرف 
هبه : هتعملي اي يا مجنونه 
عزة : هتشوفي بنفسك 
عزة : سليم ده ليا انا وبس طول عمري بحلم بولد تحبه كل البنات ويبقي بتاعي انا وبس ويكون من عيله كبيره مش يحرمني من حاجه واجيب كل حاجه واسافر وغير كده ظابط 
هبه : بس هو مش بيحبك 
عزة : مش مهم يحبني الحب حاجه ملهاش قيمه المهم اتجوزه 
في بيت سليم 
عامر : لو في حد في حياته يقول مش حاجه حلوه أنه يجوز كبير انا عايز افرح بس 
فوفا : وانا نفسي اشيل عياله بس هو مش عايز يجوز خايف ع مراته وعياله 
عامر : خايف من اي ما انا كنت ظابط زي زيه وأسست بيت وأسرة 
فوفا : يا عين امه يا عالم بيشوف اي في الشغل خلي يخاف  
عامر: خلاص انا هشوف عمه واجوزه بنت عمه البنت في تجارة أنجلش وجميله ومحترمه 
فوفا : بلاش هتحرج نفسك وتحرج سليم واخوك 
عامر : لا هي مش هتيجي غير كده 
فوفا : اللي تشوفه يا حبيبي 
عامر : عارفه عايز اتجوز سليم ليه 
فوفا : ليه يا بابا 
عامر : عشان يعيش اللي انا عايشه 
فوفا : واي اللي انت عاايشه 
عامر : عايش عايش بجد بيتي جميله وابني الله اكبر عليه ومراتي هي سبب كل حاجه حلوه بتحصلي عارفه يكفي اني بعد ٢٥ سنه لسه بتقوليلي يا حبيبي وبما بسمع منك كلمة يا بابا دي بحس اني عايز اعيش اكتر عشان افضل اسمعها عارفه يا وفاء انا مش متخيل شكل حور الجنه كلو بيقول عنهم جمال بس انا مش عارف ازاي لاني مفيش حاجه اجمل منك 
وفاء : عيطت من الفرحه : انت بجد احسن حاجه في حياتي ضحكتي دي انت السبب فيها بجد وبيتنا الجميل ده بسبب انك مريحني اوي و ااولاد حلوين عشان بجد ابوهم عظيم عارف حتي كلمة بابا انت لو مش ابويا مش هقولك كده ❤️
سليم : حبوني معاكم يا جماعه لاحسن الواحد قلبه بقي مصدي 
عامر : بتطلع منين انت 
سليم : انا داخل من بدري بس انتو مش فاضين ليا 
عائشة : يااااه يا ابيه الجواز طلع حلو اوي 
سليم : مش كل الناس محظوظه زي فوفا .
فوفا : وانتي كمان يا سوسه كنتي هنا 
عائشة يااااه من بدري يا ماما 
سليم : طيب انا هطلع اغير وهروح النادي 
فوفا : ومش هتاكل 
سليم : لا هاكل مع مازن وعمر والشله 
عامر : اجي معاك يا وحش 
سليم : مفيش بنات حلوه يا بابا 
عامر : في بس انت اللي قلبك مصدر وعديم البصر والبصيره 
فوفا : يا راجل انت لحقت تخوني مش لسه كنت كويسين 
عامر : انا أقدر أما بهزر 
فوفا : هزار بايخ 
عامر : لسه بتغيري يا كوكو 
فوفا : مين المجنونه اللي يكون عندها راجل زيك ومش تغير عليه 
عامر : ربنا يديمك ليا يارب 
وفاء : ويخليك ليا يارب .. اي يا حبيبي خارج 
سليم ايوه يا ماما مع السلامه 
سليم : الو يابني انت فين 
مازن :انا خلاص بلبس اهو 
سليم : اشطا هعدي عليك انت وعمر 
مازن : حبيبي 
في النادي 
سليم ومازن : مساء الخير يا شباب 
الشله : ومساء النور 
مازن : احم سليم شوف مين جاي 
عزة : ازيك يا سليم ازيكم يا شباب 
مازن : ???????????? 
سليم : داس ع رجل مازن  احم الحمدلله 
عزة : بقولكم بقي يا شباب انا عيد ميلادي بعد ٣ تيام اي رأيكم هعمل حفلة في شارع مكرم حسني وكلكم جاين 
سليم : انا مش هقدر والله معلش
عزة : لا طبعا لزم تيجي 
سليم معلش يا عزة مش هعرف وكل سنه وانتي طيبه
عزة : طيب اي بقي خلاص مش هعمل عيد ميلاد 
مازن بخبث : ليه يا وزه ما احنا هنيجي 
عزة بغيظ : خلاص يا جماعه مش عايزه احتفل 
سليم : خلاص يا عزة جي 
عزة قربت من سليم : بجد يا سولتي 
سليم : في اي يا عزة 
عزة : فرحانه انك جي
سليم : فرحان وايدك جنبك بعد ازنك 
عزة : خلاص سوري 
تشربو تؤ 
جني : انا مانجه 
مروة : وانا بردو مانجه 
شهاب : وانا عايز ليمون 
سليم : انا قهوتي يا خالد 
عزة : وانا عايزه اجرب قهوة سليم 
سليم مش هتعجبك مره ????
عزة : ????????????
يتبع…
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!