Uncategorized

رواية زواج بالغصب الفصل الثاني العشرون 22 بقلم سنيوريتا

 رواية زواج بالغصب الفصل الثاني العشرون 22 بقلم سنيوريتا
رواية زواج بالغصب الفصل الثاني العشرون 22 بقلم سنيوريتا

رواية زواج بالغصب الفصل الثاني العشرون 22 بقلم سنيوريتا

احمد لما شاف الشكولاته جنب شفايفها 
فقرب منها و قالها امسحي الشوكلا 
مريم بدون فهم: شوكلاته اي؟
احمد شورلها ع مكان الشوكلاته 
مريم جابت منديل و مسحت الشوكلاته و خلصت اكل و بعد كده دخلت اتوضة و صلت قبل ما تنام و كانت بتدعي ربنا يكون احمد بيحبها فعلا انتهت مريم من الصلاة و كانت بإسدالها فدخلت لبست بجامه للنوم كانت حرير و خفيفه و استغنت عن الاسدال و خرجت بالبجامه
و احمد كان واقف ف البلكونة بيتكلم ف الفون مع حد من اللي معاه ف الشركه‎ ‎احمد انهي كلامه و دخل 
فكانت مريم خارجه من غرفة الملابس فخبطت ف احمد و كانت هتقع 
راح احمد مسكها من خصرها برقه علشان متقعش 
وقالها بلهفه: انتي كويسه
مريم ابتلعت ريقاها و حست بشعريره سارت ف جسدها كاملآ
راح احمد بعد عنها علشان حس انها مديقه‎ ‎ميعرفش انها اتأثرت بقربه ليها
المهم احمد قعد ع الكنبه علشان هينام 
ومريم نامت ع السرير و كانت بتفكر ف احمد وكان نفسها يكون نايم جنبيها و هى نايمه ف حضنه
احمد نام ع الكنبه و مكنش مرتاح علشان مش متعود ينام ع الكنبه ففضل صاحي 
ومريم ع السرير بتدعي ربنا يكون احمد بيحبها فعلا مش علشان يرضي والدته
عدي الوقت و احمد و مريم ناموا 
ومريم صحيت بدري قبل احمد واتوضت و صليت الفجر و قاعدت ع السرير مش عارفه تنام فمريم فتحت الستائر ف النور دخل الغرفه ف جيه ع عيون احمد فكان مدايق ف مريم شافت انه ادايق راحت وقفت قدامه علشان ميدايقش من النور فأحمد صحي لقاها واقفه فقام بسرعه و وقف قدامها 
مريم اتوترت جدا علشان مكنش لابس التيشرت 
أحمد قالها بخوف عليها: انتي كويسه صاحية بدري كده ليه؟؟؟
مريم بتوتر: اااانا كويسه انا بس كنت عاوزه اقولك انى هروح عند ماما انهارده هقعد معاها طول اليوم و هبات معاها 
احمد ملامح وجهه اتغيرت و افتكر انها هتبعد عنه و هتقول لأبوها انها عاوزه تتطلق و احمد ميقدرش يعيش من غيرها راح قالها بعصبيه مع خوف: انا قولتلك مفيش حاجه اسمها طلاق عندي انتي فاهمه
مريم بدون فهم: طلاق اي؟
احمد قعد ع الكنبه و بعد عنها و قال: مش انتي عاوزه تروحي عند ابوكي علشان تقوله انك عاوزه تطلقي بس خلي بالك ان انا محدش يقدر يغصبنى انى اطلقك فاهمه
مريم : اه انا عاوزه اطلق منك بس انا مش بدخل حد ف مشاكلي رغم انه بابا بس انا بعرف احل مشاكلي لوحدي و هعرف اطلق منك ازاي
احمد ابتسم بيتريق علشان هى بتظهر انها قوية بس هى انسانة ناعمه جدا 
احمد قام دخل الحمام من غير م يرد عليها
مريم اديقت جدا و افتكرت انه مش موافق انها تروح عند امها
عدي الوقت و احمد لبس بادله سوداء و رفع شعره و عطر نفسه بالبرفان الخاص بيه اللي مريم بقت تعشقه 
خرج احمد من غرفة الملابس وكانه بطل ف الافلام الاجنبي كان جذاب جدا 
مريم شافته كده سرحت ف جماله و كأنه عريس 
احمد لاحظ انها بتبص عليها راح قالها : احم احم 
مريم احرجت جدا 
بعد كده احمد اخد الفون بتاعه و كان خارج من الغرفة
راح قالها : ماشي روحي عند اهلك و بكره انا هاجي اجيبك اوك وخرج و سابها 
مريم كانت مبسوطه جدا انها هتقعد مع مامتها و هتشوف صحبتها فاطمه
عدي الوقت ومريم جهزت نفسها و سلمت ع حنان و السواق وصلها 
مريم طلعت 
مريم: ماما حبيبتي وحشانى جدا
مرفت بعيون دامعه: وحشتينى يا بنتي
مريم: لأ لأ لأمتعيطيش يا ست الحبايب انا كده هعيط معاكي
مرفت: ماشي يا روح ست الحبايب انا انهارد عملالك الاكل اللي انتي بتحبيه 
مريم: بجد‎:-O:-O‎‏ انتي كده روحي بقا 
مرفت : وكمان عملتلك البسبوسه اللي بتحبيها
مريم: لأ لأ لا كده كتير انا كده مش همشي من عندك
مرفت: اقعدي معايا طب يومين انا بقت قاعدة لوحدي لغاية م ابوكي يجي
مريم بغمزه لأمها: م انا قولتلك اعمليها و احملي تانى
مرفت:هههههههه انا كبرت ع الحاجات دي يا بنتي 
مريم: طب يلا بقا علشان اتغدي و اكلم فاطمه تجي تقعد معايا 
مرفت: ماشي يا روحي تعالي جهزي معايا الاكل
عدي الوقت ومريم اتغدت مع مرفت و كلمت صحبتها تجي تقعد معاها 
وصلت فاطمه 
مريم: ازيك يا بطه وحشانى كتير 
فاطمة: انا كويسه الحمدلله انتي وحشانى اكتر
مريم: نستيني خالص يا بطه انا زحلانة‎:-(‎
فاطمه: انا اقدر ع زعلك دا انتي ف الحته الشمال 
مريم: اضحكي عليا بالكلمتين دول بقا بس قوليلي اي اخبارك
فاطمه: صحيح جالي عريس مريم بفرحه: بجد يا روحي هتتخطبي امتي
فاطمه: الجمعه اللي جيه اكيد هتجي انتي وجوزك
مريم: ان شاء الله يا حبي و الدخله امتي بقا؟
فاطمه: بعد م اخلص الجامعه يعنى بعد سنة
مريم: ربنا يتمملك ع خير يا حبي 
مريم كانت بتدعي ف نفسها ان صحبتها تكون نصبها احسن من نصبها
فاطمه:المهم اي اخبارك انتي و الجواز عامل اي؟
مريم بأبتسامه مصتنعه: انا كويسه الحمدلله 
فاطمه: صحيح سافرتي فين ف شهر العسل؟
مريم: سافرنا فرنسا
فاطمه: بجد وااااااو اكيد فرنسا حلوه اوى
فاطمه بتقول كده ومتعرفش ان مريم كانت حزينه جدا ف السفرية دي
مريم : اها حلوة ان شاء تسافري مع جوزك 
عدي الوقت و فاطمه روحت و والد مريم جيه من شغله و قاعد اتعشوا مع بعض و كانت مريم بسوطه جدا انها قاعده مع اهلها
و كان كامل بيسأل مريم وقالها: احمد عامل معاكي اي يا بنتي
مريم : كويس جدا يا بابا 
كامل: ربنا يسعدك دايما يا بنتي
عدي الوقت و كامل ومرفت دخلوا ناموا ومريم دخلت غرفتها و كل حاجه كانت زي ما هى 
و عند احمد رجع البيت و اتعشي مع حنان و طلع غرفته وكان مشتاق لمريم جدا 
و نام ع السرير و بيتمنى مريم ترجع وحاسس بفراغها جدا قعد يفكر فيها لغاية م راح ف النوم
عند مريم نامت ع سريرها اللي كانت مشتاقه ليه جدا اللي بيفكرها بأيام طفولتها ‏
عدي الوقت وجيه تانى يوم ‏
مريم قاعدت طول اليوم مع مرفت ‏
واحمد صحي بدري و دخل الحمام و لما خرج قعد ع السرير وافتكر مريم لما خرجت م الحمام و كانت لابسه البورنس و اتفجأت بوجوده افتكر لما بسها فأبتسم بس افتكر ع طول م قالتله طلقنى الحزن خيم علية وقام لبس بدالته الكحلي و راح شغله ‏
عدي الوقت و احمد كلم مريم وقالها انه هيجي يأخدها كمان نص ساعه
مريم جهزت نفسها و كانت مستنية……..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد