Uncategorized

رواية نصف جناني الآخر الفصل الثامن 8 بقلم ايزيس بنت الصعيد

 رواية نصف جناني الآخر الفصل الثامن 8 بقلم ايزيس بنت الصعيد

رواية نصف جناني الآخر الفصل الثامن 8 بقلم ايزيس بنت الصعيد

رواية نصف جناني الآخر الفصل الثامن 8 بقلم ايزيس بنت الصعيد

أسر غير هدومه وقعد ع السرير وجاله اتصال 
أسر  بفرحة ومش عارف سببها ….بجد انت متأكد من اللي انت بتقوله دا ..طب أقفل أقفل دلوقتي 
خرجت هنا بالبرنص بصلها أسر وابتسم بخبث وكان بيتفحصها وقال 
…..انتي خسرتي التحدي يلا بقي هتنفذي العقاب 
هنا…بتوتر …وايه العقاب 
أسر……..قربي 
هنا بتوتر…لا انت اكيد هتعمل فيا مقلب 
أسر ابتسم …لا أنا قررت نعمل معاهدة سلام يعني هدنة. موافقة 
هنا كشرت …هدنة يا خسااارة الوقت هيبقي ممل ويعدي ببطء هنا من غير مقالب 
أسر برفعة حاجب …ياااااه انتي مش بتقدري تعيشي من غير مقالب بقي 
هنا …بصراحة اه 
أسر ….طب تعالي عشان العقاب 
هنا قربت بحذر …ن نعم 
أسر قرب عليها اوي وهي اتوترت جدا همس لها…امسحيلي الجزمة …وضحك 
هنا بعدت عنه بصدمة وقالت …يخرب بيت الجزمة ..بص أنا معايا فلوس تعالي نروح المول واشتريلك جزمة جديدة بس انسي الحوار دا ابوس ايدك 
أسر مد أيده وقالها….خدي بوسيها 
هنا …لا دانت مش طبيعي وربنا ..يا بركة دعاكي يا زينب 
ضحك ومسكها من راسها قربها لوشه وهمس لها لو مش عاجبك تبوسي ايدي يبقي تبوسي حاجة تانية 
هنا بتوتر …ايه 
أسر مركز علي شفايفها قامت فجأة واحدة عطست ف وشه 
أسر بسرعة جاب منديل معقم ومسح وشه وقال…يخرب بيت اللي يقربلك يا شيخة ..دانتي عروسة فقر مرة تغرقي ومرة تتعبي ومش عارف اخرتها ايه 
هنا بزعل …أسر انت كنت هاتزعل لو غرقت 
أسر …احم ..كنت هاقول ايه لأهلك ساعتها
هنا …يعني انت كل همك اهلي ..أسر هو انت حبتني امتي وازاي 
أسر حب يغير الموضوع  …مسكها من أيدها وشدها ليه وقال…انتي بقيتي رغاية كده ليه يلا نامي شوية دانتي كنتي هتموتي مني 
هنا بصت له بحيرة ومش لاقية تفسير لأسر وتصرفاته  
لسة هتحط راسها ع المخدة لقيت أسر حط أيده 
هنا…ممكن تشيل ايدك عشان أنام 
أسر …ليه هو فيه مانع انك تنامي علي دراعي ..هو مش معترض علي فكرة 
هنا ابتسمت ونامت علي دراعه وبعد شوية راحت ف النوم..
و أسر بيفكر …هو أنا ليه فرحت اوي لما شادي قالي أنه علاقة هنا بزياد كانت عداء وأنه هو فعلا كان بيضايقها وهي بتصده ..ايه العبط اللي انا بقوله دا ما اكيد هتضايق لما اعرف انه مراتي بتحب واحد تاني ..ايه دا انا قلت مراتي هو أنا شكلي حبيتها ولا الحب اصلا عامل ازاي انا عمري ما حبيت الا امي واختي وشادي ..لا كده هاتفهم غلط حبيت شادي زي اخويا???? 
 طب انا أعرف ازاي بقي اني حبيتها ولا لا ..اممم بس مافيش مانع نتسلي شوية ونتعامل علي اننا مخطوبين لغاية ما أتأكد من مشاعري ومشاعرها وبعدين بقي نتجوز تاني ساهلة جدا 
بعد تفكير طويل أسر سابها نايمة وبدل لبسه ونزل 
&&&&&&&&&&
في فيلا خالد المسيري 
شادي مسك ياسمين من دراعها بقوة وقال …كنتي فين دا كله يا هانم 
ياسمين بعصبية …وانت مالك 
شادي …اسمعي يا ياسمين انتي بنت عمي ومن حقي اضربك كمان لو لقيتك بتغلطي..و في يوم هاثبتلك أنه معتز انسان مش كويس وما يستهلكش بس خايف يكون فات الاوان ساعتها 
ياسمين بغضب …ابعد عني مش علي اخر الزمن هاخد نصايح من واحد فلاح جي من الارياف 
شادي بصلها باحتقار وقال …ماشي يا ياسمين باراحتك بس انا بخلي مسؤوليتي منك وهاقول لعمي كل حاجة ..سابها ومشي 
ياسمين فضلت تتصل ب معتز يلحق المصيبة بس مافيش رد ..فقررت تروحله شقته ..
&&&&&&&&&&&
أسر نزل قعد ف البار بتاع الفندق 
بص لمح زياد وقال في نفسه …ماعاش ولا كان اللي يلمس مرات أسر المسيري ….وقال في نفسه أنا مالي كده بقيت باستمتع لما اقول ع المجنونة دي مراتي أنا هربي العيل الفاشل دا الاول وبعدين نشوف حوار هنا 
قرب عند زياد لقاه ماسك خمرة وبيسكر 
أسر للجارسون …لو سمحت واحد كولا زيرو شوجر ..وواحد فوتكا(خمرة)
أسر شرب الكولا وسكر بقي????….قام ماسك كاس الفوتكا ودلقه علي وش زياد لسة زياد بيستوعب الصدمة قام أسر ضربه بالبوكس ف وشه وقاله …دا عشان لمست مراتي ..وضربه بوكس تاني وقاله ..ودا لو فكرت انك تلمسها  مرة تانية ولسة هيضربه مرة تالتة فجأة لمحه كمال والد زياد وجي بسرعة وقال بغضب …اسر باشا ايه اللي انت بتعمله دا ليه بتضرب ابني 
أسر….أسأل المحروص عمل ايه لمراتي
كمال …مراته ..انت تعرف مراته منين يا زياد 
زياد بيمسح الدم من بقه وبيقول …هو اللي خطف هنا مني احنا كنا بنحب بعض
أسر اتجنن م الكلمة صرخ في زياد وقال …اخرسسس ما تجيبش اسمها علي لسانك القذر دا  وكان هيضربه تاني بس كمال وقفه 
وقاله…عندي أنا دي يا باشا 
ومسك ابنه قومه زياد همس لوالده…هتسيبه 
كمال همس…اهدي كل حاجة في وقتها حلوة هجيبلك حقك بالعقل
أسر سابهم ومشي وهو بيفكر ف كلام كمال …واضح أنه كمال ما يعرفش هنا اصلا 
يعني أنا كنت ظالم هنا وهي ما اتفقتش عليا معاهم وانه دي صدفة ..هو أنا فرحان كده ليه …اكيد أنا معجب ب هنا يا ربي حد يفهمني الاحساس اللي جوايا دا ايه 
&&&&&&&&&&&
ياسمين وصلت شقة معتز وكانت مترددة تخبط دي اول مرة تروح شقته والوقت متأخر فكرت تمشي تاني بس قالت إنها هتقوله ينزلوا يتكلموا في أي كافيه زي ما متعودين يتقابلوا .. خبطت
في الشقة 
……..معتز ميزو روح افتح …راح فين دا اممم بياخد شاور ..دا اكيد الدليڤري اروح افتح بقي 
فتحت الباب 
ياسمين بصت بصدمة لما شافت واحدة تقريبا كده مش لابسة الا حاجات قليلة جدا 
المزة????…انتي مين 
ياسمين بتعيط ومش قادرة تتكلم م الصدمة 
معتز خارج بفوطة وبس …مين يا بوسي وأنتي واقفة كده ازاي
بص بصدمة لما شاف ياسمين 
وهي جريت لتحت وهو كان هيخرج بس افتكر أنه بالفوطة رجع تاني وبص ل بوسي بغل وضربها كف وقالها برا وقفل الباب وكان هيتجنن ومسك الفون يبلغ صافي
&&&&&&&&&&&
أسر رجع السويت بتاعه وهو هيطير م الفرحة قرب علي هنا وباس جبينها لقي حرارتها مرتفعة جدا ..جاب مية ساقعة وفوطه صغير وفضل يعملها كمادات طول الليل وفجأة هنا بتهلوس 
هنا بتعيط ….اهئ اهئ ..أنا مش بحبك يا أسر أنا بحب ………
يتبع……
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد