Uncategorized

رواية انتقام مجهول (عشقت امبراطور الصعيد 2) الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة رضا

 رواية انتقام مجهول (عشقت امبراطور الصعيد 2) الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة رضا

رواية انتقام مجهول (عشقت امبراطور الصعيد 2) الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة رضا

رواية انتقام مجهول (عشقت امبراطور الصعيد 2) الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة رضا

ساهر : طلع من جيبه شريط و قال نفذ حالاً …
بعدين ضحك و قال و بكده نقول نهايه فهد الدمنهوري قربت …
غيث : حضرتك مش هتلف دراعك عشان نزف كتير  
بهتت ملامح ساهر بعدين بص ل غيث و قال : أنت هنا عشان تنفذ و بس و مش عايز شغل الستات و النصايح الي ملهاش لازمه يلا روح شوف شغلك .. …
*******
في قصر عبد الحميد .
عبد الحميد قاعد في المكتب بتاعه و بيفكر في كلام ميرا و هل فيونا هتقدر تاخد ميرا منه ؟!….
شويه و الباب خبط …
عبد الحميد اتعدل في قعدته  و ظبط هدومه شويه بعدين قال : ادخل …
فيونا : فاضي نتكلم دقيقتين ؟!…
عبد الحميد : مفيش كلام يتقال ببني و بينك ، و اعملي حسابك معتز يرجع زي الاول هو و ميرا و تسافري علطول أنتي سامعه……
فيونا : ممكن تسمع انا هقول أي الاول عشان كلامي في مصلحه ليكم ….
عبد الحميد : قولي ..
فيونا : ممكن تنادي علي فهد عشان كل كلمه هقولها مهمه و هتفيدكوا …
في اللحظه دي كان لسه فهد داخل المكتب و باين علي وشه الإرهاق 
فهد : معلومات أي دي …
فتحت فيونا شنطه الايد بتاعتها و خرجت منها ملف كده لونه ازرق و ادته لفهد و قالت : نهايه ساهر الحلواني هنا 
فهد  بصلها بإستغراب و قال : اشمعنا أنا الي جايه تديني دلوقتي الملف ده …
فيونا : عشان ساهر ضحك عليا و بعدين هو لو عرف أني أنا الي ضربت عليه مش هيرحمني و أنا عايزه اخد حقي منه ….
اخد فهد الملف و فتحه بعدين لقي في مستندات كتير ممكن توصل ساهر ل حبل المشنقه …
فهد : حلو اوي كده روحي انتي دلوقتي ارتاحي و متقلقيش من حاجه و متخافيش من ساهر طول ما انتي هنا  …
بعد ما خرجت فيونا و قف عبد الحميد قدام فهد و قال أنت ازاي واثق فيها و اوراق اي دي …
فهد : الورق ده لو راح القسم اعتبر أن نهايه ساهر جت و انهارده في صفقه مخدرات هتتعمل ……
بعدين طلع التليفون من جيبه و رن علي واحد من رجالته…
فهد : كل الي هقوله دلوقتي يتنفذ بالحرف اطلع علي * و خد معاك رجاله و بلغ البوليس …
مرتضي : أمرك يا بيه …
بص عبد الحميد ل فهد و قال :  ناوي علي أي يا بني …؟!
قعد فهد علي الكرسي و بص لجده : ناوي علي كل خير يا جدي ..
انا لازم انزل دلوقتي عايز حاجه ..
عبد الحميد : لا يا بني خلي بالك من نفسك ..
بعد ما خرج فهد طلع علي الاوضه عشان يجهز نفسه و ينزل …
********
عند ساهر ..
ساهر واقف في نص الصالون و شغال يزعق في الي في الناس الي بتشتغل في البيت ..
ساهر : مين اخر واحد دخل المكتب و مين المسؤول عن تنضيفه…
الخدامه : انا حضرتك بس انا بقالي يومين مدخلتش زي ما حضرتك أمرت …
زعق ساهر لصوت عالي و نده علي غيث …
غيث جاي يجري من بره بعدين قال : خير يا بيه ؟!
ساهر : 5 دقايق و تكون فديوهات الكاميرا بتاعت أوضه المكتب تكون قدامي …
غيث : تحت أمرك يا بيه و جري علي أوضة الكمبيوتر …
قعد ساهر علي الكنبه و سند دماغه علي أيده و قال ل مونيكا معادنا انهارده الساعه كام …
طلعت مونيكا تليفونها و قالت :  ثواني هتأكد ، المعاد انهارده الساعه 12 بليل …
ساهر : كل حاجه جاهزه مش كده ..؟!
مونيكا : ايوه بس الشيفرات مش معانا …
ساهر : انا معايا كل حاجه بس جهزي نفسك عشان هنتحرك علي الساعه 10 كده ..
بصت مونيكا في ساعتها بعدين قالت  : تمام أنا هطلع اجهز الحاجات عشان متفضلش غير 3 ساعات …
ساهر : تمام و ياريت تجهزي حاجاتي معاكي و متنسيش تحطي الجهاز عشان نبقا علي ضمانه ….
****
عند فهد .
فهد واقف قدام المرايا و هو بيظبط هدومه عشان ينزل …
ماسه بتكلم فهد و هي قاعده علي السرير  : نفسي أفهم أنت رايح فين دلوقتي و مالك مبسوط كده …
فهد : مبسوط عشان خلاص هنخلص من ساهر و نعيش زي الناس الطبيعيه و كان لسه بيقرب من وشها فجأه تليفونه رن ..
وقف فهد قدام السرير و كان بيكلم ماسه بصوت واطي و بعدين قال حبيبي ثواني بس و جاي …
ماسه هزت دماغها بمعني طيب ..
رد فهد علي التليفون و كان المتصل الرائد جلال..
فهد : ايوه …
جلال : أنت واثق من المعلومات الي بعتها دي ..
فهد : اه و بنسبه ميه ف الميه كمان …
جلال : طالما كده يبقي نتحرك و شكراً لمساعدتك …
فهد : أنا هكون في الموقع انا ورجالتي تحسباً لأي حاجه ممكن تحصل أنا مش مستعد بعد ده كله يفلت من ايدي …
جلال : متقلقش كل حاجه جاهزه و انا نظمت خطه كويسه و هنتحرك دلوقتي عشان ناخد أماكنا في المكان قبل ما يوصلوا …
فهد : تمام و انا هتحرك أنا و رجالتي دلوقتي …
نزل فهد من القصر بعد ما كلم ماسه و قالها أنه نازل ..
لسه كان هيمشي سمع خبط علي ازاز العربيه فتحه لقي معتز و قاسم و اقفين ..
فهد : مالكم انتو الاتنين ..
معتز : افتح العربيه ..
فهد : انا مش فاضي للعب العيال ده انا لازم اتحرك دلوقتي …
قاسم : طب ما تفتح عشان نمشي . 
فهد : نمشي فين ..؟!
معتز : جايين معاك يا عم  أي أنت شارب حاجه و بعدين مينفعش تستفرد بيه لوحدك و كان بيغمز …
فهد : انتو عرفتو منين ..
خرج عبد الحميد من القصر و قال : انا الي قولتلهم مينفعش تتحرك من غير اخواتك …
فهد : طب اركبو عشان مفيش وقت …
****
عند ساهر 
وقف ساهر قدام الاب توب بتاعه و قال تقلبوا الدنيا و بنت الكلب ( فيونا ) دي تكون قدامي انتو فاهمين و كان بيوجه كلامه للحرس ..
غيث : تحت أمرك يا بيه 
مونيكا : ساهر خلاص فاضل نص ساعه و نتحرك ممكن تهدي و أكيد هي مش هتعرف تهرب أو تروح مكان و هي معهاش فلوس و بعدين دي ملهاش حد غيرك تروح عنده و اكيد مش هتروح عند ميرا عشان هي في بيت أبوها …
ساهر : عندك حق و يلا لو جاهزه هنتحرك دلوقتي …
***
في قصر عبد الحميد ..
فيونا واقفه قدام ميرا و بتحاول تفهمها هي سابتها لي ..
ميرا : متحوليش عشان انا خلاص أعتبرتك مش موجوده من وقت ما سبتيني أنا دلوقتي عايشه مع ناس بيعاملوني اكني فرد منهم مش واحده لقوها في الشارع بعد ما أمها رمتها …
عبد الحميد دخل علي صوت عياط ميرا و زعيقها و قال : أنتي فعلاً بنتي و مفيش حد يقدر يغير ده و بالنسبه ل أمك أنك تسامحيها و كده ف ده قرارك أنتي أنا مش هجبرك علي حاجه …
ميرا نزلت من علي السرير و راحت حضنت عبد الحميد و قالت أنت أصلا ابويا الحقيقي و محدش يقدر يقول غير كده …
فيونا حست ببعض الغيره و التعب بعدين قالت : عن أذنكم هروح ارتاح …
ميرا بصتله و متكلمتش لحد ما عبد الحميد قال  أذنك معاكي ..
خرجت فيونا بعدين ميرا قالت بما أن جوزي الي هو معتز و كانت بتضحك نزل و قال هيرجع متأخر تقعد تحكيلي حدوته أو نقرأ روايه زي زمان …؟!
ضحك عبد الحميد و قال : يلا بس تحبي نقرأ لمين انا هقرأ ل أحمد حسن سمير لو تعرفيه ..
ميرا : أكيد أعرفه أنا بقا هقرأ خارج قانون الحب ل روزان مصطفي عشان حاسه الروايه دي شبه حياتنا كده كلها مافيا و اكشن و انا بحب ده …
عبد الحميد : أي رأيك ننزل نقرأ في المكتبه تحت ..
ميرا بصتله و قالت : ثانيه بس و جاريه و جريت علي المكتب الي في الأوضه و طلعت منه بوكس صغير و قالت دلوقتي نقدر ننزل …
عبد الحميد : ياه هي الحاجات دي لسه معاكي ..
ميرا : هزت رأسها و قالت أيوه يلا بقا …
***
عند الرائد جلال ..
كان الرائد جلال واقف في الموقع الي هيتم في التسليم و بيراجع الخطه مع العناصر …
جلال : دلوقتي المهمه دي هتبقي أصعب مهمه مرت علينا أن شاء الله لازم نقدر نمسك ساهر و الناس الي معاها عشان دي هتبقي فرصتنا الوحيده …
واحد من العناصر : و أحنا قدها يا رائد جلال …
جلال : و أنا واثق فيكم …
شويه و جماعه فهد وصلت …
فهد واقف بيكلم جلال و بيقول : ها كل حاجه جاهزه
جلال : أن شاء الله و بعدين أن جهزنا خطه حلوه و أمنا المكان كويس …
فهد : تمام اعتبر رجالتي مع العناصر و هما تحت أمرك بس الأهم ساهر ما يفلتش أنهاره …
جلال : أن شاء الله لأ….
فهد : شكلهم وصلوا عشان في حركه في المكان …
بصوا عليهم طلعوا جماعه ساهر …
جلال : بيتكلم بصوت واطي و بيقول : كل واحد ياخد مكانه و مش عايز غلط و كل حاجه زي ما اتفقنا ….
العناصر و معاهم رجالته فهد كل واحد أخد مكانه و حاوطوا المكان ….
لحظات و تليفون فهد رن…
فهد : عملتوا أي و كل حاجه تمام ..
معتز : لسه مفيش حد جه و لسه مخلصش كلامه شاف عربيات جايه بعدين قال اقفل دلوقتي عشان شكلهم وصلوا ….
شويه و العربيات وقفت قدام كمين كان عامله معتز و قاسم حسب خطته فهد …
نزل راجل من العربيه و باين عليه مش مصري و بدأ يتكلم مع قاسم …
جاكسون :  ?May I know who are you
(ممكن اعرف انتو مين ؟ )
قاسم : We are the black shadow group and Jenna to take you because the place is changing
(احنا جماعه الظل الاسود و جينا عشان نخدكم لأن المكان اتغير)
جاكسون : Oh well let’s go
(اوه حسنا هيا بنا)
شويه و اتحركوا في طريق عكس طريق مكان التسليم …
فجأة العربيات وقفت و نزلت رجاله قاسم و حاوطوا رجاله جاكسون و تم القبض عليه …
جاكسون فضل يزعق بعدين قال : What are you doing, you idiot
(ماذا تفعل أيها الاحمق ؟ )
قاسم : و حياه امك راح ضربه بضهر السلاح علي دماغه …
معتز بيرن علي فهد …
فهد : خلصتوا …
معتز : كل حاجه تمام تقدرو تتحركوا …
الرجاله و العناصر بدأو يتحركوا شويه شويه بعدين حاوطو ساهر و جماعته …
ساهر  كان واقف متوتر جدا و مخضوض بعدين قال :  أي الي بيحصل ده ..؟!
صوت اغنيه تركيه كده ليها مزيكا مميزه اشتغل …
فهد شغال يغني مع الاغنيه بعدين قال استوب الاغاني وقفت و قرب من ساهر و قال : احم نسيت اقولك نهايتك خلاص يا أبن الحلواني و كان بيتكلم بسخريه …
ساهر : لأ مش المرادي و داس علي زرار الجهاز الي أيده و قال جود لاك …
فجأة دخان ابيض طلع و كل واحد راح في اتجاه …
شويه و الدخان اختفي فضلوا يدورو عليهم لكن كانوا اختفوا 
فهد واقف متعصب و جمبه جلال …
لحظات و كان معتز و قاسم وصلوا عندهم و عرفوا بالي حصل …
ساهر كان شغال يجري و كل شويه يبص وراه بعدين شاف عربيه راكنه علي الطريق و حد شغال ينور و يطفئ …
جري ساهر عليه فكروا حد من رجالته …
اول ما ركب ساهر لقي الشخص مصوت السلاح عليه و بيقول : نورت يا ساهر بيه …
ساهر لونه اتخطف و كان مرعوب جدا .. 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!